Emne: hvor blev krenzler nu af ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. førstegangs købere af elektromekaniske musikafspillere 
Det er nemt at "hakke" på yngere generationers mangel på forståelse af princip og praksis 
Der er jo tale om mennesker som, indtil fornyeligt ville påstå "CD'er har da altid! eksisteret"  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Det er nemt at "hakke" på yngere generationers mangel på forståelse af princip og praksis 
Der er jo tale om mennesker som, indtil fornyeligt ville påstå "CD'er har da altid! eksisteret"  |
|
|
Der var ikke tale om at hakke på førstegangskøbere. Pointen var at det ikke er nogen forbrydelse at se efter om der lignende
indlæg og aktive tråde. Jeg mener blot at hvis man har taget sig tid til at oprette en profil mv. tager det næppe mange sekunder
at skimme ned over den første side, inden man opretter en ny tråd.. __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
ML_CLS skrev:
|
Der er jo tale om mennesker som, indtil fornyeligt ville påstå "CD'er har da altid! eksisteret" 
|
|
|
Der var ikke tale om at hakke på førstegangskøbere. Pointen var at det ikke er nogen forbrydelse at se efter om der lignende indlæg og aktive tråde. Jeg mener blot at hvis man har taget sig tid til at oprette en profil mv. tager det næppe mange sekunder at skimme ned over den første side, inden man opretter en ny tråd..  |
|
|
Nej, men derfra og så til at udtale sig om andre mennesker sådan som ham Poul fra Pouls Audiobutik og Janils gør, det synes jeg ikke er rimeligt.
Jo mere man ved om et givent evne, des mere viser det sig oftest, at man ikke ved - det plejer at skabe en vis ydmyghed over for stoffet hos den insigtsfulde... Jeg synes ikke at den arrogance, som udstilles her klæder nogle af de indvolverede parter.
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
bejrager: Jeg har svært ved at se formålet med at hakke på andre på den måde. Hvad håber man at opnå?
Dette er et åbent forum for alle interesserede, som søger svar på spørgsmål vedrørende deres hobby. Hvis man ikke vil svare, fordi man føler, at man har svaret før i en anden tråd, så står det da en frit for at lade være med at svare. Det er vel ikke nødvendigt at stemple andre som "totalt uvidende fjolser", bare fordi man ikke lige kan overskue at tage alle newbies under sine vinger.
I stedet burde man da hellere glæde sig over, at denne hobby tilsyneladende spreder sig blandt flere og flere.
I øvrigt kan jeg godt huske hvordan det var at læse brevkassen i "High Fidelity" og "Hifi Og Elektronik" i gamle dage, så den der sang om ungdommen nu til dags synes jeg man skal gemme langt væk.
[/QUOTE]
Kunne ikke være mere enig bejrager, min opfattelse er at dem der starter i det små, hurtigt får opgraderet til det støre bl.a pga erfaring men i allerhøjeste grad også pga. læsning og tråde i dette forum, der skal være plads til alle også selv om man ikke kan lave en 16-1700 seriøse indlæg i løbet af en 4-5 år, hvis ikke kunne da være dejligt med et link til hvor vi så må være hvis ikke her!
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tæske fint indlæg som oprettes her! Tak.
Summasumarum læser jeg kommentarerne på dette indlæg sådan: der skal være plads til alle, og selv de mest ukomkompetente spørgsmål til professoren (ikke at det er krenzler) skal have svar.
Men sådan er svarerne ikke. Man får ikke svar på simple spørgsmål fra dem der har årelang erfaring. Dem med årelang erfaring gider selvfølgelig ikke de indledende emner og de skyder med mere skarpt når et mene har en vis faglig højde - de går til biddet på en anden måde end de nystartede - og de formulerer sig langt mere direkte. Det er jo ikke et professionelt forum dette her, så der er ingen proffionelt aflønnet pædagogik involveret her, med mindre man har pædagogikken særlig nær sit hjerte. Problemet er, at når sådanne personer svarer, kan det virke noget brystent - de er "uhøflige", går imod forumetikken, og administratorerne bliver vrede - og korrekser - og advarer - og ender med at udelukke dem.
Problemet for sådan en som mig er, at så er der færre i forummet som skriver noget som jeg gider læse, og så læser jeg færre og færre gange, og det ende med, at jeg som hifi-enthusiant lukker min interesse og finder andre forums. Men det er ikke et problem for hifi4all, for de egentlige 2-kanals hifigh "rigtig interessede" er en uddøende race. Det kan jeg jo erfare, på den måde, at af gammel vane kigger jeg dagligt på oversigten, men der er mindre og mindre grund til det, for der er færre og færre indlæg fra de "kompetente" gæster, feks. r-l-b.
Måske indehaverne og administratorerne skulle overveje indholdet af "dette satans helvedes vigtige skidtspredende svar, som udover ovennævnte siger at administratorerne er en gang pædofile møgspredere som ikke går forbi enhver af det modsatte køn uden afklædning - af rang"
Og lad mig så få en advarsel! __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 07 November 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
At der skal laves en "Stereophil" sektion i forummet ..., sådan at vi 2 kanals nørder, slipper for at læse indlæg om TeeVee setups med tilhørende lyd-anlæg som teoretisk kan pladsere lyden fra en "roterende fis" korrekt i stuen 
Hvis det er korrekt opfattet ..., så støtter! jeg det forslag varmt  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vågnede jeg også op efter længere tid uden indlæg...
Dette forum blev for mig ligegyldigt da man ikke længere måtte sige sin mening, og fortælle hvor skabet bør stå, nu hersker dumheden og ligegyldige spørgsmål enhver idiot kunne google på 10 sekunder.
Er jeg den eneste der savner alle de gode gamle tråde ala kurt von kubik's og den slags?
Det var humor og med et snert af brugbar viden i det mindste. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe jeg savner også kurt, det er godt nok før jeg var med her på hifi4all.. men jeg har søgt lidt rundt og faldt over ham. det er sådanne nørder der skal til ;)
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig har forum været en fantastisk indgangsvinkel til at møde nogle meget spændende mennesker, der virkelig er seriøse
med deres musikanlæg. Men en del af de mest givende bekendte er blevet udelukkede. Andre skriver ikke længere på
forum, fordi de ikke vil have at alle og enhver skal se deres dyre anlæg (med risiko for tyveri).
Jeg selv skriver mindre på forum end tidligere, fordi det blandt de nuværende brugere ikke falder i god jord med drøftelse af
de efter min mening altafgørende tweaks, der skal til. Hvis man vil drøfte effekten af kabler, stik, afkobling, sikringer,
strømkabler, VTA, digitalkabler oma. bliver man latterliggjort. Det har p***et mig af, så jeg har besluttet, at jeg vil kalde en
spade for en spade, og skrive hvad jeg mener.
Heldigvis har jeg fået nogle gode bekendte via forum, som jeg ser en del til, så vi får lyttet, og hjulpet hinanden med
justering af musikanlæg. Eksempelvis: Til aften har vi blandt andet fundet ud af, at for mit anlæg duer det ikke med
pladestrammer (fjerner liv i musikken). Strømkablerne må ikke være foldet sammen med elastikker omkring (tidsmæssig
udtværing), men skal have løse strips omkring. Uden strips kommer der alvorlige problemer med markerede S lyde og
metalperkussion lyder overmetallisk. En viklet tråd 500 mA sikring lyder letflydende i min MC forforstærker, mens en 650
mA lige tråd sikring lyder meget markeret. Mine HT skal stå 100 cm fra bagvæggen, ikke 92 cm. De kobler fantastisk godt til
lytterummet på 100 cm afstand fra bagvæggen, og bassen bliver dyb + 3D udfolder sig. Alt i alt en fed aften, hvor anlægget
virkelig har rykket sig markant.
Der er brug for at forum er rummeligt. Lad ligesindede finde hinanden og dele interesser på hver sin måde. Lad være med at
kritisere andre unødigt. Laveste fællesnævner er god til matematik, men ikke til hifi.
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 03:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
For mig har forum været en fantastisk indgangsvinkel til at møde nogle meget spændende mennesker, der virkelig er seriøse
med deres musikanlæg. Men en del af de mest givende bekendte er blevet udelukkede. Andre skriver ikke længere på
forum, fordi de ikke vil have at alle og enhver skal se deres dyre anlæg (med risiko for tyveri).
Jeg selv skriver mindre på forum end tidligere, fordi det blandt de nuværende brugere ikke falder i god jord med drøftelse af
de efter min mening altafgørende tweaks, der skal til. Hvis man vil drøfte effekten af kabler, stik, afkobling, sikringer,
strømkabler, VTA, digitalkabler oma. bliver man latterliggjort. Det har p***et mig af, så jeg har besluttet, at jeg vil kalde en
spade for en spade, og skrive hvad jeg mener.
Heldigvis har jeg fået nogle gode bekendte via forum, som jeg ser en del til, så vi får lyttet, og hjulpet hinanden med
justering af musikanlæg. Eksempelvis: Til aften har vi blandt andet fundet ud af, at for mit anlæg duer det ikke med
pladestrammer (fjerner liv i musikken). Strømkablerne må ikke være foldet sammen med elastikker omkring (tidsmæssig
udtværing), men skal have løse strips omkring. Uden strips kommer der alvorlige problemer med markerede S lyde og
metalperkussion lyder overmetallisk. En viklet tråd 500 mA sikring lyder letflydende i min MC forforstærker, mens en 650
mA lige tråd sikring lyder meget markeret. Mine HT skal stå 100 cm fra bagvæggen, ikke 92 cm. De kobler fantastisk godt til
lytterummet på 100 cm afstand fra bagvæggen, og bassen bliver dyb + 3D udfolder sig. Alt i alt en fed aften, hvor anlægget
virkelig har rykket sig markant.
Der er brug for at forum er rummeligt. Lad ligesindede finde hinanden og dele interesser på hver sin måde. Lad være med at
kritisere andre unødigt. Laveste fællesnævner er god til matematik, men ikke til hifi.
|
|
|
hørt! .. enig!
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 03:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er snart den laveste fællesmåler der gælder her Hifi4all, så snart der kommer er eller andet f.eks. mht. Hifiklubben er det nærmest bestemt at det er dem det er galt med, da de jo har den formastelighed ligefrem at tjene penge på det de sælger, jeg ved ikke om det er total idioti eller folk bare er ansat i det offentlige, men det er faktisk lidt patetisk at høre hylekoret komme hver gang hifiklubben kommmer i tale.
Det samme gælder mht. kabler og andre tweaks, man er nærmest straks en idiot hvis man har andet end BJC eller sorte bolsjekabler, ingen diskussion eller seriøs lytten til hvad andre har af erfaring, men kun ligegyldig nedsabling, prøv dog at finde noget andet at komme i bukserne over (Helt ærligt). Anlæg lyder forskelligt, måske er kabler uden betydning i dit anlæg, måske er det ikke, men der er ingen grund til færdige endegyldige indlæg der affærdiger andres erfaringer som tåbelige, for det aner I faktisk ikke en skid om om det virker på en andres anlæg, prøv dog at åbne øjnene en gang imellem(og prøv dog at lytte).
Hvis nogen på forummet søger andre mere seriøse græsgange, kan jeg faktisk godt forstå det, det bekymerer faktisk mig meget at måtte sige at både i Norge og Sverige er det mit indtryk at forummet er lidt mere åbent for nye ting.
Som en skriver skal forummet være rummeligt og det har han ret i, men det kræver altså respekt for andres meninger og evnen til en serøs diskussion.
PS: Så har jeg - gl. brokhoved hvis fået luft - pyha.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså jeg har stadig svært ved at se, hvorfor det at diskutere et givent emne giver folk carte blanche til at tale grimt til hinanden - det er ikke nødvendigt at kalde folk der tilfældigvis ikke ved det samme som en selv eller som har en anden holdning for inkompetente idioter - og fordi nogen spørger om noget er man jo ikke forpligtet til at svare.
Jeg er her for at hjælpe andre, selv søge svar på mine spørgsmål og få mine holdninger og erfaringer udfordret. Jeg er f.eks. en af dem, som stiller mig tvivlende over for effekten af mange af de tweaks, som folk går og roder med og smider mange penge efter. Derfor kaster jeg mig gerne ud i en diskussion med de folk, som har den modsatte holdning. Jeg elsker, hvis nogen i en sådan diskussion rent faktisk får succes med at få mig overbevist om det modsatte, og at den giver mig anledning til at gøre andre erfaringer. En sådan diskussion har f.eks. givet mig anledning til at skifte min plademåtte ud, at købe en Feickert protractor og rode med højtalerplacering. Jeg vil heller ikke udelukke, at den en dag vil få mig til at tro på effekten af netkabler, på trods af at mine erfaringer siger mig det modsatte og al den logik jeg kan mønstre også siger mig, at det ikke giver nogen mening at smidde en mindre formue efter netkabler. Og man kan godt diskutere det her uden at man slynger om sig med nedværdigende og sårende bemærkninger.
Hvis man ikke kan tåle at der bliver stillet spørgsmålstegn ved ens holdninger og erfaringer og udelukkende søger bekræftelse af at man har ret i ens grundlæggende antagelser, ja så er skaden ved at vælge at holde sig væk fra dette forum ikke så stor. En diskussionspartner, som ikke kan udfordre ens egne holdninger, samtidigt med at vedkommende ikke er parat til selv at rykke sig er ikke meget værd alligevel. En sådan diskussion kan sagtens gennemføres på en anstændig måde, uden at man sviner hinanden til. Og det er vigtigt at den bliver taget, ellers har producenterne af tweaks og kabler helt frit spil i forhold til at sælge alt muligt til især newbies uden ret meget erfaring bag sig. For nytilkommende kommer det ellers hurtigt til at virke som om at man er helt på vildspor, hvis ikke man spenderer en mindre formue på netkabler og lignende, hvis effekt er udokummenteret.
Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. Og skulle man finde at et stillet spørgsmål ikke passer i konteksten kan man jo på en høflig og anstændig måde gøre opmærksom på det og vise vedkommende hvor han finder det, han søger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS: Er der egentlig nogen som har fået en forklaring fra manden selv på, hvorfor han har valgt at forsvinde?
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. Og skulle man finde at et stillet spørgsmål ikke passer i konteksten kan man jo på en
høflig og anstændig måde gøre opmærksom på det og vise vedkommende hvor han finder det, han søger. |
|
|
Det er ikke rigtigt. Da jeg tog min uddannelse, var der de samme 2-3 stykker, der konsekvent stillede dumme spørgsmål.
Deres spørgsmål var dumme, fordi de ikke havde gidet læse ordentlig på lektien. Og der skete desværre ikke det, at de
påtrods af gode svar gennemførte uddannelsen.Så de har spildt deres tid.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
herligt 3 dage uden netforbindelse
nuvel - Poul skyder over målet - for særligt indviede er det måske nemt at finde oplysninger, men det er som rookie newbie etc ret uoverskueligt at finde rundt i hifiverdenen og derfor må der nødvendigvis spørges dumt i starten ....
så skulle spørgsmålene gerne blive mindre dumme hen ad vejen
dog - jeg har stadig - efter 4 år på dette forum spurgt krenzler om ting omkring impedanser og pickupper fordi det ikke vil trænge ind...
krenzler er i øvrigt ikke holdt op af de grunde som Poul prøver at fremføre men simpelt hen fordi han er ganske godt tilfreds med det anlæg han har nu og derfor følger at han af vane kommer til at bruge alt for meget tid på hifi4all hvis han er oprettet som bruger - længere er den vist ikke
tilbage til dumme spørgsmål - der findes ikke dumme spørgsmål hvis man tager den viden man opnår til sig inden man spørge om mere - hifi4all forum er kæmpe stor - trådene er lange - det er svært at hitte ud af.....
summa sumarum - eller hvad det nu hedder
krenzler har det godt og lytter til musik
Poul er sur på hifi4all - eller på brugerne - fordi vi er for dumme - det er der ikke noget at gøre ved - Pouls Audiobutik kan stadig levere nogle gode vare og Poul nogle gode råd - derudover må man så sorterer i hans udtalelser (som ofter er lokale-branche-opgør)
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig..Kim var flink til at google og linke, tit også hurtige end de fleste.. Ja han har måske og svaret på et par mindre gennemtænkte spørgsmål herinde..men det kan vel næppe danne basis for det sludder som Poul kommer med. Måske er det fordi Krenzler har købt sine speakers hos Poul og derved blevet opgraderet til VIP.
Poul mener åbenbart at man vinder kunder ved at nedgøre dem og latterliggøre dem.
Hvem ville da lige turde at gå ind i løven hule...med den medfart?
Der skal være plads til alle.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
| Der er brug for at forum er rummeligt. Lad ligesindede finde hinanden og dele interesser på hver sin måde. Lad være med at
|
|
|
Det vil sige, at eftersom jeg ikke tror på de forskellige "voodoo" tweaks som du nævner i dit indlæg, så er jeg laveste fællesnævner, og ikke "god til hifi"?  Lad nu ikke denne tråd blive een hvor selvbestaltede "ægte" hifi nørder kan klappe sig selv på skuldrene, og bekræfte hinanden i, hvor overlegne de er. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er sådan set enig med Poul i at der findes dumme spørgsmål. Men dumme spørgsmål bliver ekstra fordummende, hvis de avler dumme svar. Hvis man tilfældigvis er "dum" (jeg foretrækker uvidende), så må man jo stille de dumme svar, så man kan blive klogere. Problemet er at debatter i populære fora ofte er noget med at man spørger om man skal købe A eller B, og så siger alle dem der har A at man skal købe A, og dem er har B siger man skal købe B. Der er bare sjældent nogen der særligt kvalitativt kan argumentere for hvorfor, udover "jeg har en, og den er god". Der er for få debatter om de helt grundlæggende ting bag hifi. En debat om hvorvidt A eller B er bedst, gør ikke i sig selv nogen klogere, hvis der ikke er en meningsfyldt argumentation bag tingene. Og med "meningsfyldt" mener jeg ikke "jeg har hørt dem begge og jeg synes A er bedst". Vi mangler debatten om hvorfor standerhøjttalere har det med at levere bedre gengivelse af stemmer end gulvhøjttalere, er det rigtigt at en højttaler med lav følsomhed per definition har mindre dynamik end én med høj følsomhed og i givet fald hvorfor, og andre af den slags konkrete diskussioner der måske nok går hen over hovedet på ham der lige har opdaget at der minsandten findes folk der stadig hører på LP'er, men som ikke desto mindre er dét der er med til at gøre folk klogere. Der er med andre ord for meget debat om produkter, og for lidt debat om hifi. Dét kan så gøres på forskellige niveauer, men en debat mellem to der ikke ved ret meget, kan sagtens være kvalitativ - hvis den kommer ind til noget substans, der kan gøre at den ene eller begge rent faktisk lærer noget. Hvis man ikke ved hvad en dis-kant er for en dims, så er det ikke et dumt spørgsmål. Men det er et dumt spørgsmål at spørge hvilken højttaler man skal købe, uden at have gjort sig nogen som helst tanker om hvad det egentlig er man prøver at opnå med den højttaler. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ulrikmm skrev:
Der er brug for at forum er rummeligt. Lad ligesindede finde hinanden og dele interesser på hver sin
måde. Lad være med at
|
|
|
Det vil sige, at eftersom jeg ikke tror på de forskellige "voodoo" tweaks som du nævner i dit indlæg, så er jeg
laveste fællesnævner, og ikke "god til hifi"? Lad nu ikke denne tråd blive een hvor selvbestaltede "ægte" hifi nørder kan
klappe sig selv på skuldrene, og bekræfte hinanden i, hvor overlegne de er. |
|
|
Live and let Live.
Du må bruge lige præcis den nævner du har lyst til. Du kan bare ikke kræve at andre bruger netop din nævner, din
målestok.
Jeg har aldrig skrevet at nogen ikke er god til hifi. Folk nyder denne hobby på et utal af planer. Jeg har ingen problemer med
hvordan andre får noget godt ud af netop deres vinkel eller interesse. Men er da træt af, hvis vi ikke kan have tråde om
tweaks, fordi nogen føler føler at dem der tweaker føler sig finere end andre. Det gør vi da ikke. Du har vel ikke også et
horn i siden på dem, der synes horn eller dipoler eller elektrostater eller subwoofere eller surround sound etc. er det mest
spændende.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg er sådan set enig med Poul i at der findes dumme spørgsmål. Men dumme spørgsmål bliver
ekstra fordummende, hvis de avler dumme svar. Hvis man tilfældigvis er "dum" (jeg foretrækker uvidende), så må man jo
stille de dumme svar, så man kan blive klogere. Problemet er at debatter i populære fora ofte er noget med at man spørger
om man skal købe A eller B, og så siger alle dem der har A at man skal købe A, og dem er har B siger man skal købe B. Der
er bare sjældent nogen der særligt kvalitativt kan argumentere for hvorfor, udover "jeg har en, og den er god". Der er for få
debatter om de helt grundlæggende ting bag hifi. En debat om hvorvidt A eller B er bedst, gør ikke i sig selv nogen klogere,
hvis der ikke er en meningsfyldt argumentation bag tingene. Og med "meningsfyldt" mener jeg ikke "jeg har hørt dem begge
og jeg synes A er bedst". Vi mangler debatten om hvorfor standerhøjttalere har det med at levere bedre gengivelse af
stemmer end gulvhøjttalere, er det rigtigt at en højttaler med lav følsomhed per definition har mindre dynamik end én med
høj følsomhed og i givet fald hvorfor, og andre af den slags konkrete diskussioner der måske nok går hen over hovedet på
ham der lige har opdaget at der minsandten findes folk der stadig hører på LP'er, men som ikke desto mindre er dét der er
med til at gøre folk klogere. Der er med andre ord for meget debat om produkter, og for lidt debat om hifi. Dét kan så gøres
på forskellige niveauer, men en debat mellem to der ikke ved ret meget, kan sagtens være kvalitativ - hvis den kommer ind
til noget substans, der kan gøre at den ene eller begge rent faktisk lærer noget. Hvis man ikke ved hvad en dis-kant er for
en dims, så er det ikke et dumt spørgsmål. Men det er et dumt spørgsmål at spørge hvilken højttaler man skal købe, uden at
have gjort sig nogen som helst tanker om hvad det egentlig er man prøver at opnå med den højttaler. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|