Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: hvor blev krenzler nu af (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Men det er et dumt spørgsmål at spørge hvilken højttaler man skal købe, uden at have gjort sig nogen som helst tanker om hvad det egentlig er man prøver at opnå med den højttaler.

Er det nu også det hvis vedkommende ikke ved at man skal gøre sig tanker ...?

Jeg er meget enig i at niveauet knne trænge til et løft herinde - og debatkulturen og de gode manerer også halte efter - se blot på venligt det kan gøres på vintagegforum ...

Nu vel - man skulle måske bede bjarke - mr. hifi4all - om at lave en forum undertråd som hedder helt "hifi for nybegyndere" og i den tråd lave nogle fast låste forkleringner fx. hvad er en riaa - hvad er stereo - surround etc. - hvad er højtalerfølsomhed impedans ..... : de måske 20 vigtigste grundbegreber - og så nogle undertråde - pladespiller for nybegynder - CD-fornybegynder ---- etc.

Det vigtigste er at disse tråde er renset for personfnidder og lange diskusioner der forvirre nybegynderen - men blot indeholde de helt elementære ting

Så kan vi henvise rookie spørgsmål til dette nybegynderforum - men som det er nu er der alt for mange tråde som bare kører ud af en tangent og som er til mere forvirring end gavn.

Derudover er der en ordbog - som kun har halvdelen af de udtryk der bliver brugt herinde - træls

Halo8
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 03 Maj 2009
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

AV Precision skrev:
Men det er et dumt spørgsmål at spørge hvilken højttaler man skal købe, uden at have gjort sig nogen
som helst tanker om hvad det egentlig er man prøver at opnå med den højttaler.
Er det nu også det hvis
vedkommende ikke ved at man skal gøre sig tanker ...?Jeg er meget enig i at niveauet knne trænge til et løft herinde - og
debatkulturen og de gode manerer også halte efter - se blot på venligt det kan gøres på vintagegforum ...Nu vel - man skulle
måske bede bjarke - mr. hifi4all - om at lave en forum undertråd som hedder helt "hifi for nybegyndere" og i den tråd lave
nogle fast låste forkleringner fx. hvad er en riaa - hvad er stereo - surround etc. - hvad er højtalerfølsomhed impedans ..... :
de måske 20 vigtigste grundbegreber - og så nogle undertråde - pladespiller for nybegynder - CD-fornybegynder ---- etc.Det
vigtigste er at disse tråde er renset for personfnidder og lange diskusioner der forvirre nybegynderen - men blot indeholde
de helt elementære tingSå kan vi henvise rookie spørgsmål til dette nybegynderforum - men som det er nu er der alt for
mange tråde som bare kører ud af en tangent og som er til mere forvirring end gavn.Derudover er der en ordbog - som kun
har halvdelen af de udtryk der bliver brugt herinde - træls

Det ville jo være oplagt at sådanne tråde/indlæg blev indsat under "indsigtsartikler". F.eks ville en artikel som Janils's
omkring pladespillere, tonearme, pickup være guld værd der.

Flemming
Til top Vis Halo8's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Halo8

bjerager
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
AV Precision skrev:
Men det er et dumt spørgsmål at spørge hvilken højttaler man skal købe, uden at have gjort sig nogen som helst tanker om hvad det egentlig er man prøver at opnå med den højttaler.

Jeg er meget enig i at niveauet knne trænge til et løft herinde - og debatkulturen og de gode manerer også halte efter - se blot på venligt det kan gøres på vintagegforum ...

Nu vel - man skulle måske bede bjarke - mr. hifi4all - om at lave en forum undertråd som hedder helt "hifi for nybegyndere" og i den tråd lave nogle fast låste forkleringner fx. hvad er en riaa - hvad er stereo - surround etc. - hvad er højtalerfølsomhed impedans ..... : de måske 20 vigtigste grundbegreber - og så nogle undertråde - pladespiller for nybegynder - CD-fornybegynder ---- etc.

Det vigtigste er at disse tråde er renset for personfnidder og lange diskusioner der forvirre nybegynderen - men blot indeholde de helt elementære ting

Så kan vi henvise rookie spørgsmål til dette nybegynderforum - men som det er nu er der alt for mange tråde som bare kører ud af en tangent og som er til mere forvirring end gavn.

Derudover er der en ordbog - som kun har halvdelen af de udtryk der bliver brugt herinde - træls

Konstruktivt og fremadrettet, bravo!

Til top Vis bjerager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjerager

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Rigtig god ide! Så ville hele debatten også kunne ske ud fra nogle helt andre præmisser. Samtidig ville de øvrige tråde forhåbentligt kunne blive reset lidt for alle gentagelserne. 

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

r-l-b skrev:

Er det nu også det hvis vedkommende ikke ved at man skal gøre sig tanker ...?Jeg er meget enig i at niveauet knne
trænge til et løft herinde - og debatkulturen og de gode manerer også halte efter - se blot på venligt det kan gøres på
vintagegforum ...Nu vel - man skulle måske bede bjarke - mr. hifi4all - om at lave en forum undertråd som hedder helt "hifi
for nybegyndere" og i den tråd lave nogle fast låste forkleringner fx. hvad er en riaa - hvad er stereo - surround etc. - hvad
er højtalerfølsomhed impedans ..... : de måske 20 vigtigste grundbegreber - og så nogle undertråde - pladespiller for
nybegynder - CD-fornybegynder ---- etc.Det vigtigste er at disse tråde er renset for personfnidder og lange diskusioner der
forvirre nybegynderen - men blot indeholde de helt elementære tingSå kan vi henvise rookie spørgsmål til dette
nybegynderforum - men som det er nu er der alt for mange tråde som bare kører ud af en tangent og som er til mere
forvirring end gavn.Derudover er der en ordbog - som kun har halvdelen af de udtryk der bliver brugt herinde -
træls

Rigtig god ide! Så ville hele debatten også kunne ske ud fra nogle helt andre præmisser. Samtidig ville de øvrige tråde
forhåbentligt kunne blive reset lidt for alle gentagelserne. 

Jeg er helt enig i at sådanne indsigtsartikler ville være en super ide. Så kan helt nybegyndere gøre sig nogle tanker omkring
deres fremtidige hifi-liv. Præcis som r-l-b siger, indsigts artikler, som hvad er Stereo/surround, hvad er impedans osv. For
jeg husker, at den gang jeg startede, i 2005, forstod jeg ikke forskellige MM og MC, For- og effektforstærker osv. Og jeg
stillede sgu de dumme spørgsmål, fordi jeg simpelthen ikke kunne finde en tråd der omhandlede så dumme (uvidende)
spørgsmål. SÅ for den slags tråde. For det er måske, hvor simpelt det end er, lidt svært at finde ud af, når man slet
ikke har et clue.

Noget andet er, at jeg virkelig godt gad at folk ville bruge søgefunktionen. For der er godt nok mange indlæg, omhandlende
køb af pladespiller. Og det er ve' gud hver gang de samme tre der bliver foreslået, Rega, Technics og Project. Det er den
tråd jeg hyppigst ser gentaget. Og det ender som regel i en diskussion om automatik vs. Manuel.
Det samme med kabler, når nogen spørger om det er et godt kabel, står der altid "det er godt, har det" det er da næppe
brugbart, og så kommer der er altid en og siger "det er det rene voodo", og det er da om ikke andet mindre brugbart.

Venligst Louis

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Der er ganske mange begynderspørgsmål, der kunne have været besvaret, eller i hvert fald nærmere oplyst, hvis trådstarter
havde ulejliget sig med en simpel google søgning. Det er en ting, jeg ønsker mig af forum: at folk selv googler inden de spørger.

Derudover synes jeg også at der skal være plads til alle. Og vi skal alle, osse mig, bestandigt skrive som om de andre sad over en
øl sammen med os - ved en sådan lejlighed er det osse tilladt at tage lidt fis på folk
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Den med øllen er god.

Og vintage forum er forbilledligt godt og venligt og fordomsfrit.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

For en gangs skyld er jeg enig med Poul .... dette forum oversvømmes med ligegyldige tråde og naive spørgsmål gentages i en uendelighed. Det virker som om alle i dag vil have den eneste sande løsning serveret på et sølvfad og ikke kan lette sig selv fra sofaen og slippe fjernbetjeningen, så de kan gøre deres egne erfaringer.

Er det hele "rød stue" generationen der har været pakket ind og beskyttet af de åh så pædagogiske forældre, som nu totalt har mistet evnen til at tænke og handle selvstændigt?

Føler mig ofte fristet til at gå samme vej som Kenzler ....men trods alt er der stadig små 5% seriøse tråde tilbage. Resten kan man så vælge at se bort fra.

Prøv at kigge ind på det svenske forum "Euphonia" og se hvor seriøst det kan gøres!

Det er egentlig et godt indlæg Janils, men som så manged andre nørdede indlæg skæmmet af "insider--nørde-snak", for HVEM IND I HEDE HULE H...... er Poul ?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Poul er en flink mand fra Århus som en gang i mellem slipper sine indre dæmoner løs iklædt australske frakker og så får vi alle sammen på hatten ...

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:

janils skrev:

For en gangs skyld er jeg enig med Poul .... dette forum oversvømmes med ligegyldige tråde og naive
spørgsmål gentages i en uendelighed. Det virker som om alle i dag vil have den eneste sande løsning serveret på et sølvfad
og ikke kan lette sig selv fra sofaen og slippe fjernbetjeningen, så de kan gøre deres egne erfaringer.

Er det hele "rød stue" generationen der har været pakket ind og beskyttet af de åh så pædagogiske forældre, som
nu totalt har mistet evnen til at tænke og handle selvstændigt?

Føler mig ofte fristet til at gå samme vej som Kenzler ....men trods alt er der stadig små 5% seriøse tråde tilbage. Resten
kan man så vælge at se bort fra.

Prøv at kigge ind på det svenske forum "Euphonia" og se hvor seriøst det kan gøres!

Det er egentlig et godt
indlæg Janils, men som så manged andre nørdede indlæg skæmmet af "insider--nørde-snak", for HVEM IND I HEDE HULE
H...... er Poul ?

Det er denne Poul der hentydes til

quad skrev:

http://www.poulsaudiobutik.dk/index.html?http://www.poulsaud iobutik.dk/forside.html

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Nå, det giver ingen mening.

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

@Janils

Man orker næsten ikke at se debat om anmeldelser her. Det vrimler med Karl Smart, KlogeÅge, Kværulant Brokhoved osv osv osv, ja nogen er her vel kun for at kunne irritere og kværulere.

Harman Kardon 990 er godt anmeldt, ikke mindst over 5-6 sider i high fidelity som nogen elsker at hade.
Desuden har den fået EISA prisen som årets bedste forstærker, hvilket får et lyst (?) hoved til at skrive:
"Og hvem er EISA så lige ?" –
så er det man glemmer, at der ikke findes dumme spørgsmål.

Jeg kunne stille et lige så dumt spørgsmål "Og hvad er Google så lige ?" – men vælger at overse spørgsmålet, og fatter ikke, hvordan nogen kan stille den slags spørgsmål, hvor man på to sekunder selv kunne søge på det.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Jan Eskildsen skrev:
Nå, det giver ingen mening.

Hvis du tænker på det med Poul, så kan du kigge på det link LouBP har smidt. Det drejer sig, kort fortalt, om en forhandler der har et horn i siden på Hifi4all og mange af dets brugere, og som på sin hjemmeside så laver jævnlige floromvundne beskrivelser af nogle af personagerne herinde

Skulle du ønske at læse om det på Poul's hjemmeside, så vær forberedt på at det kan tage lang tid, da der står en hel del.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:
Det drejer sig, kort fortalt, om en forhandler der har et horn i siden på Hifi4all og mange af dets brugere, og som på sin hjemmeside så laver jævnlige floromvundne beskrivelser af nogle af personagerne herinde

På trods af at han synes Hifi4all er ringe, og vi er nogle tåber, må han jo bruge en betragtelig tid på at læse trådene herinde .

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
Wymax skrev:
Det drejer sig, kort fortalt, om en forhandler der har et horn i siden på Hifi4all og mange af dets brugere, og som på sin hjemmeside så laver jævnlige floromvundne beskrivelser af nogle af personagerne herinde

På trods af at han synes Hifi4all er ringe, og vi er nogle tåber, må han jo bruge en betragtelig tid på at læse trådene herinde .

Ingen tvivl om det - han må have for lidt at se til

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
janils skrev:

r-l-b skrev:

Er det nu også det hvis vedkommende ikke ved at man skal gøre sig tanker ...?Jeg er meget enig i at niveauet knne
trænge til et løft herinde - og debatkulturen og de gode manerer også halte efter - se blot på venligt det kan gøres på
vintagegforum ...Nu vel - man skulle måske bede bjarke - mr. hifi4all - om at lave en forum undertråd som hedder helt "hifi
for nybegyndere" og i den tråd lave nogle fast låste forkleringner fx. hvad er en riaa - hvad er stereo - surround etc. - hvad
er højtalerfølsomhed impedans ..... : de måske 20 vigtigste grundbegreber - og så nogle undertråde - pladespiller for
nybegynder - CD-fornybegynder ---- etc.Det vigtigste er at disse tråde er renset for personfnidder og lange diskusioner der
forvirre nybegynderen - men blot indeholde de helt elementære tingSå kan vi henvise rookie spørgsmål til dette
nybegynderforum - men som det er nu er der alt for mange tråde som bare kører ud af en tangent og som er til mere
forvirring end gavn.Derudover er der en ordbog - som kun har halvdelen af de udtryk der bliver brugt herinde -
træls

Rigtig god ide! Så ville hele debatten også kunne ske ud fra nogle helt andre præmisser. Samtidig ville de øvrige tråde

Jeg er helt enig i at sådanne indsigtsartikler ville være en super ide. Så kan helt nybegyndere gøre sig nogle tanker omkring
deres fremtidige hifi-liv. Præcis som r-l-b siger, indsigts artikler, som hvad er Stereo/surround, hvad er impedans osv. For
jeg husker, at den gang jeg startede, i 2005, forstod jeg ikke forskellige MM og MC, For- og effektforstærker osv. Og jeg
stillede sgu de dumme spørgsmål, fordi jeg simpelthen ikke kunne finde en tråd der omhandlede så dumme (uvidende)
spørgsmål. SÅ for den slags tråde. For det er måske, hvor simpelt det end er, lidt svært at finde ud af, når man slet
ikke har et clue.

Noget andet er, at jeg virkelig godt gad at folk ville bruge søgefunktionen. For der er godt nok mange indlæg, omhandlende
køb af pladespiller. Og det er ve' gud hver gang de samme tre der bliver foreslået, Rega, Technics og Project. Det er den
tråd jeg hyppigst ser gentaget. Og det ender som regel i en diskussion om automatik vs. Manuel.
Det samme med kabler, når nogen spørger om det er et godt kabel, står der altid "det er godt, har det" det er da næppe
brugbart, og så kommer der er altid en og siger "det er det rene voodo", og det er da om ikke andet mindre brugbart.

Venligst Louis

Hvem skulle skrive disse indsigtsartikler?

Mvh.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 November 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
LouBP skrev:
janils skrev:

r-l-b skrev:

træls

ikke har et clue.

Venligst Louis

Hvem skulle skrive disse indsigtsartikler?

Mvh.

Du har da masser af tid, Jeppe!
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

@Wymax og Totoronto

Den herres ligegyldige betragtninger interesserer mig ikke.

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 November 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Oyster skrev:
Du har da masser af tid, Jeppe!

Jaa.. det har jeg såmænd, men de vil ikke komme til at handle om andet end horn og rør - det falder måske ikke helt i god jord hos nybegyndere
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 November 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Jaa.. det har jeg såmænd, men de vil ikke komme til at handle om andet end horn og rør - det falder måske ikke helt i god jord hos nybegyndere

Nej, de skulle jo nødigt få ødelagt deres hørelse allerede fra start, vel?
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes