Emne: hvor blev krenzler nu af ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige skrevet det her på Pouls debatforum:
"Jeg er så heldig, at jeg har opnået den ære at være blandt de personer, som er blevet nævnt i Pouls daglige indlæg - det er mig, som går under betegnelsen "hjernelam". Man kunne så give sig til at filosofere over, hvad han mon vil opnå ved at give mig det prædikat, men det Vil jeg lade andre om. Istedet vil jeg koncentrere mig om at påpege et par enkelte meget elementære forhold omkring kommunikation mennesker imellem.
For det første er det kontraproduktivt at kalde andre dumme, hjernelamme, uintelligente eller andre former for skældsord, med mindre man har et udtalt ønske om at komme i konflikt med andre. Folk bliver sure, skuffede og sårede og langt mindre tilbøjelige til at lytte til, hvad der bliver sagt, hvilket betyder, at budskabet går tabt i kommunikationen.
For det andet har jeg ret, når jeg påstår, at der ikke findes dumme spørgsmål. Til gengæld findes der dumme svar - nemlig svar, som ikke hjælper spørgsmålsstilleren videre i en konstruktiv retning. Til gengæld er man så heller ikke forpligtet til at svare, når der stilles spørgsmål i et åbent forum. Så hvis nogen ikke føler at de har tid, mulighed, gider eller orker at skulle svare på de samme spørgsmål igen, så kan man jo bare lade være. Og føler man at spørgsmålet ikke umiddelbart kan besvares, kan man jo gøre spørgeren opmærksom på det på en ordentlig og anstændig måde, og på den måde lede spørgeren i den rigtige retning.
For det tredie, så er det en god idé at researche lidt, inden man siger sin mening. Anledningen til at Poul for nogle dage siden følte sig nødsaget til at smidde en skidtspand ud over brugerne af Hifi4all.dk var at en vis krentzler havde valgt at slette sin profil - ifølge Poul fordi han syntes at lødigheden af de diskussioner, som foregik på Hifi4all.dk var for lav. Nu viser det sig, at krenzler ikke holdt op af de grunde som Poul prøver at fremføre men simpelt hen fordi han er ganske godt tilfreds med det anlæg han har nu og derfor følger at han af vane kommer til at bruge alt for meget tid på hifi4all hvis han er oprettet som bruger. Det ville klæde Poul, hvis han på den baggrund viste, at han er i besiddelse af den ganske sjældne menneskelige egenskab det er, at være parat til at indrømme, når han tager fejl.
Og endelig - for det fjerde, så kan man med en vis rimelighed godt forlange, at man selv bidrager til den diskussion, som man har været med til at sætte i gang. Kom ind i kampen, Poul, skriv på Hifi4all.dk, bidrag med din store viden og erfaring, så andre kan få glæde af den, i stedet for at gemme dig her på dit eget private forum. Mig bekendt har du aldrig givet dit besyv med der - eller tager jeg fejl?"
Kunne man lokke/provokere ham til også at ville øse ud af sin viden her, ville det da ikke gøre noget...
![]()
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ham der skal bokse på lørdag???
kom nu videre,ingen er uundværlig...mener
dog selv at visse tråde,bla kabeltråde,er fuldstændig
ude af trit,p.gr.a. dårlig tone.....
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
Fint og konstruktivt indlæg. Som bruger og kommunikationsstuderende kastede jeg da også lige et blik på hans kommentarer. Det er ikke lige dagens måde at kommunikere på og heller ikke en god måde at tjene penge på. Og mage til lommefilosofisk ævl skal man lede længe efter. Jeg blev noget stødt på manchetterne, men det var sikkert også meningen. For øvrigt Ikke et sted jeg gider bruge krudt og kroner på - rent selvmord vil jeg sige. Så længe at Hifi4all ikke stikker klarere retningslinier ud for deres brugere må de gøre hvad de vil. Ellers dør sitet.
Venligst
QUOTE=bjerager]
Jeg har lige skrevet det her på Pouls debatforum:
"Jeg er så heldig, at jeg har opnået den ære at være blandt de personer, som er blevet nævnt i Pouls daglige indlæg - det er mig, som går under betegnelsen "hjernelam". Man kunne så give sig til at filosofere over, hvad han mon vil opnå ved at give mig det prædikat, men det Vil jeg lade andre om. Istedet vil jeg koncentrere mig om at påpege et par enkelte meget elementære forhold omkring kommunikation mennesker imellem.
For det første er det kontraproduktivt at kalde andre dumme, hjernelamme, uintelligente eller andre former for skældsord, med mindre man har et udtalt ønske om at komme i konflikt med andre. Folk bliver sure, skuffede og sårede og langt mindre tilbøjelige til at lytte til, hvad der bliver sagt, hvilket betyder, at budskabet går tabt i kommunikationen.
For det andet har jeg ret, når jeg påstår, at der ikke findes dumme spørgsmål. Til gengæld findes der dumme svar - nemlig svar, som ikke hjælper spørgsmålsstilleren videre i en konstruktiv retning. Til gengæld er man så heller ikke forpligtet til at svare, når der stilles spørgsmål i et åbent forum. Så hvis nogen ikke føler at de har tid, mulighed, gider eller orker at skulle svare på de samme spørgsmål igen, så kan man jo bare lade være. Og føler man at spørgsmålet ikke umiddelbart kan besvares, kan man jo gøre spørgeren opmærksom på det på en ordentlig og anstændig måde, og på den måde lede spørgeren i den rigtige retning.
For det tredie, så er det en god idé at researche lidt, inden man siger sin mening. Anledningen til at Poul for nogle dage siden følte sig nødsaget til at smidde en skidtspand ud over brugerne af Hifi4all.dk var at en vis krentzler havde valgt at slette sin profil - ifølge Poul fordi han syntes at lødigheden af de diskussioner, som foregik på Hifi4all.dk var for lav. Nu viser det sig, at krenzler ikke holdt op af de grunde som Poul prøver at fremføre men simpelt hen fordi han er ganske godt tilfreds med det anlæg han har nu og derfor følger at han af vane kommer til at bruge alt for meget tid på hifi4all hvis han er oprettet som bruger. Det ville klæde Poul, hvis han på den baggrund viste, at han er i besiddelse af den ganske sjældne menneskelige egenskab det er, at være parat til at indrømme, når han tager fejl.
Og endelig - for det fjerde, så kan man med en vis rimelighed godt forlange, at man selv bidrager til den diskussion, som man har været med til at sætte i gang. Kom ind i kampen, Poul, skriv på Hifi4all.dk, bidrag med din store viden og erfaring, så andre kan få glæde af den, i stedet for at gemme dig her på dit eget private forum. Mig bekendt har du aldrig givet dit besyv med der - eller tager jeg fejl?"
Kunne man lokke/provokere ham til også at ville øse ud af sin viden her, ville det da ikke gøre noget...
![]() [/QUOTE] __________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul er en venlig og imødekommende mand, der skriver skarpt, men vidende. Hvis han træder nogen over tæerne,
er det antageligt tilsigtet.
Jesper, som kommunikationsstuderende må du også støde på en del ævl i varmluftbranchen (coaching). Er Knud Romer den
eneste, der råber op om det?
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo man hører da en del vrøvl ude i 'marken' . Dit link beskriver en verden der var til inden den 'nordlige kuling' - ramte os med den økonomisk ødelæggene kraft. Romer selv, står på sidelinien og griner. Det kaldes kunst.
Venligst
jazzman skrev:
Poul er en venlig og imødekommende mand, der skriver skarpt, men vidende. Hvis han træder nogen over tæerne, er det antageligt tilsigtet.
Jesper, som kommunikationsstuderende må du også støde på en del ævl i varmluftbranchen (coaching). Er Knud Romer den eneste, der råber op om det? |
|
|
__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Poul er en venlig og imødekommende mand, der skriver skarpt, men vidende. Hvis han træder nogen over tæerne, er det antageligt tilsigtet.
Jesper, som kommunikationsstuderende må du også støde på en del ævl i varmluftbranchen (coaching). Er Knud Romer den eneste, der råber op om det? |
|
|
Jeg stiller på baggrund af det, han har skrevet i den aktuelle sag spørgsmålstegn ved det venlige og det vidende.... Og jeg gad da godt vide, hvad formålet måtte være.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
netop når man som Poul har stor indsigt og kan skrive skarpt
er det vigtigt ikke at fortabe sig, endsige forelske sig, så meget i det man
selv skriver at man tilsidesætter ordentlig pli og grundighed -
Personangreb fører ingen steder hen - og hans pludselige umotiveret angreb på ”bjerager”
som jo netop gennem mange seriøse indlæg her på forum såvel som ved samtale
mand til mand er en af de brugere som bidrager konstruktivt til en positiv
udvikling på hifi4all er uværdigt.
Hi-Fi skal ganske rigtigt opleves og lyttes til – det gøres
bedst ved at besøge hinanden – Hvilket rigtigt mange af os rent faktisk gør – men
at kritiserer at vi bruger et net-forum som også er rummeligt overfor de ”laveste
fællesnævnere” så forstår man ganske
enkelt ikke ”nettet” og dets muligheder.
Jeg er en af de der har modtaget gode råd fra Poul – og håber
fortsat at kunne gøre dette – men jeg er også glad for at det er ”bjerager” - med
sit ”der findes ikke dumme spørgsmål”- som skal står med ansvaret for at give
fremtidens voksne en god start i skolelivet og ikke Poul
Til de der forelsker sig i en hvis hr. Romers roadshows – så
husk at han er mindst ligeså medieliderlig, selviscenesættende og overfladisk
som han kritiserer andre for at være – og det er en del.
og så vil jeg foreslå at de der ønsker at være med til at skabe konstruktive ændringer på hifi4all opretter en tråd om dette - for skulle kunne gætte at en tråd med titlen: "hvor blev krenzler nu af" handler om det! Ligeledes at de der vil kommenterer yderligere på Poul - kan - hvis de orker - lave en Poul tråd ... og at vi så blot afslutningsvist konstaterer at det er ærgerligt at krenzler ikke har tid til at være på hifi4all mere - hans råd og viden vil blive savnet og så bare citerer MIB I: Elvis is not dead - he just when home
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
| For det første er det kontraproduktivt at kalde andre dumme, hjernelamme, uintelligente eller andre former for skældsord, med mindre man har et udtalt ønske om at komme i konflikt med andre. |
|
|
Tænk... Det er den absolut første tanke jeg kommer på hvis jeg skal finde en forklaring på den konstante negativt-ladede ordstrøm fra den kant. Han ønsker at provokere - han mener nok at det er en god idé, og hvor vi sagtens kan blive enige om at lejlighedsvis provokation kan flytte grænser på den gode måde, så er hans angrebsvinkel til tider infantil. Men nu skal jeg nok heller ikke dømme for hårdt - jeg baserer det jo stort set på hvad jeg tidligere har læst og hvad jeg hører nu - for jeg læser jo ikke hans "klumme" 
bjerager skrev:
| For det tredie, så er det en god idé at researche lidt, inden man siger sin mening. Anledningen til at Poul for nogle dage siden følte sig nødsaget til at smidde en skidtspand ud over brugerne af Hifi4all.dk var at en vis krentzler havde valgt at slette sin profil - ifølge Poul fordi han syntes at lødigheden af de diskussioner, som foregik på Hifi4all.dk var for lav. Nu viser det sig, at krenzler ikke holdt op af de grunde som Poul prøver at fremføre men simpelt hen fordi han er ganske godt tilfreds med det anlæg han har nu og derfor følger at han af vane kommer til at bruge alt for meget tid på hifi4all hvis han er oprettet som bruger. Det ville klæde Poul, hvis han på den baggrund viste, at han er i besiddelse af den ganske sjældne menneskelige egenskab det er, at være parat til at indrømme, når han tager fejl. |
|
|
Jeg tror Poul gik efter at finde på en historie der passede ind i hans kram - at han havde fået overbevist Krenzler om at fællesnævneren var for lav, at han var den der havde "oplyst" og "frelst" Krenzler - you name it. Skidtspanden er der hele tiden - det kan bare tage lidt tid at få gravet op i baghaven så der er ammunition nok.
bjerager skrev:
| Og endelig - for det fjerde, så kan man med en vis rimelighed godt forlange, at man selv bidrager til den diskussion, som man har været med til at sætte i gang. Kom ind i kampen, Poul, skriv på Hifi4all.dk, bidrag med din store viden og erfaring, så andre kan få glæde af den, i stedet for at gemme dig her på dit eget private forum. Mig bekendt har du aldrig givet dit besyv med der - eller tager jeg fejl?" |
|
|
Det er helt klart at han ikke gider. Problemet er så bare at han gerne udgyder sine fordomme over andre uden at ville deltage i diskussioner der går hans vej - men jeg tror det er en del af hele det stort anlagte show, at han står på afstand og godter sig over at vi reagerer på hans udgydelser.
Fred være med det, for han er sikkert god til at rådgive in person når nu en del fremhæver dette, men hans foretrukne form for fritidsunderholdning kan godt virke lidt underlig... Jeg tror at han synes at han bare morer sig med det, uden nogen som helst hensyntagen til netikette - en af den slags typer man snakker fornuftigt med in real life, men som på nettet tager en maske på og tror det er et rollespil where everything goes - og det gør det jo.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
Kom ind i kampen, Poul, skriv på Hifi4all.dk, bidrag med din store viden og erfaring, så andre kan få glæde af den, i stedet for at gemme dig her på dit eget private forum. ![]() |
|
|
For i øvrigt kan Poul vel ikke bare komme vandrende herind... Under alias kan han naturligvis, og hvem ved om han allerede er bruger, men som "sig selv" kan han vel ikke - for så går han jo imod sine egne prædikener - en slags "come over to the dark side, Poul" - og den tror jeg ikke på 
I stedet vælger han den laveste fællesnævner, nemlig at kritisere og nedgøre i stedet for at være med til at gøre det bedre, for der er altid brug for en person med godt kendskab til emnet - men sådan skal det åbenbart ikke være.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er hvad definitionen af "dum" er. Ordet "dum" tillægges normalt en ret negativ betydning, og oversættes til "uintelligent". Derfor foretrækker jeg også normalt at bruge betegnelsen "uvidende", fordi dét at man ikke ved noget om et givent emne, ikke behøver betyde at man er uintelligent. Men hvis "dum" og "uvidende" er det samme, så ER der dumme spørgsmål til. Det er bare ikke automatisk negativt, og det betyder ikke automatisk at spørgeren er tabt af vognen. Han skal bare informeres, så han kan stille mindre dumme spørgsmål næste gang.
Og jo, "dumme" spørgsmål i den negative, uintelligente betydning findes absolut også. Når man har forklaret en mand tre gange at watt-tallet på en højttaler er komplet uden betydning, og han så går hen til en højttaler og spørger "hvor mange watt er dén her så på?", så ER det sat'me et dumt spørgsmål! Og ja, det er fra den virkelige verden. Men et dumt spørgsmål afkræver ikke automatisk et dumt svar, så selv om spørgsmålet er dumt, kan man jo godt svare høfligt og konstruktivt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Og jo, "dumme" spørgsmål i den negative, uintelligente betydning findes absolut også. Når man har forklaret en mand tre gange at watt-tallet på en højttaler er komplet uden betydning, og han så går hen til en højttaler og spørger "hvor mange watt er dén her så på?", så ER det sat'me et dumt spørgsmål! Og ja, det er fra den virkelige verden. Men et dumt spørgsmål afkræver ikke automatisk et dumt svar, så selv om spørgsmålet er dumt, kan man jo godt svare høfligt og konstruktivt.
|
|
|
Det kommer jo i meget høj grad an på synsvinklen. Spørgsmålet er, hvorfor vekommende spørger som han gør. Det må være tydeligt for enhver, at vedkommende ikke har forstået hvad du har sagt, og i endnu højere grad ikke har forstået hvorfor og i hvilken sammenhæng det er ligegyldigt. Det er i øvrigt ikke så nemt at forklare for nogen uden en smule teknisk indsigt, hvad watt er et udtryk for. Og hvad vil det egentlig sige, at en højtaler har et eller andet watt-tal? Når folk spørger efter hvor mange watt en højtaler er på, så siger min erfaring mig, at det som de forsøger at spørge ind til i virkeligheden er om højtaleren kan spille højt. Man kan jo så spørge vedkommende, om det er det, som der spørges ind til, og så tage den derfra.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har oplevet, som AV Precision giver udtryk for at have, kunder der er blevet informeret fra alle relevante vinkler, at det tal
der spørges ind til ikke har nogen relevans for det han reelt forsøger at få svar på. Der findes mennesker/kunder der
fuldstændig negligerer alle informationer man stiller til deres rådighed, og fuldstændig upåvirket fremturer med samme dumme
spørgsmål, for eks: Hvor mange watt er de her så på?, men der findes også andre eksempler i mit bagkatalog.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund og AV - så længe det er tilladt i en overdreven grad
som det er anno 2009 at annoncerer Effekt og Watt som dent helt store - tilmed
disse "besynderlige" Watt som pludseligt giver et microanæg 1280 Watt
så er der vel ingen grund til lyse en bandbulle over folk som har svært ved at
forstå det blot fordi et par gamle mænd herinde prøve at forklare dem at ting
hænger anderledes sammen
Der er også en ting som de der har rigtig ret på den helt rigtige måde som fx
vor ven Poul har svært ved at forstå - og det er at det fumle sig frem og gøre
(alle) de forkerte ting også er en del af en hobby - navnlig når man starter -
der er jo ikke meget hobby tilbage hvis den sidder i skabet første gang (men
god musiklytning)
Om alle omstændigheder synes jeg ikke det giver stor mening at en tråd som
handler om at Krenzler desværre ikke er medlem af hifi4all mere skal ende i at
bjerager skal hænges ud med navn nævnelse i det Århusianske blot fordi han, som
en der beskæftiger sig med pædagogik i dagligdagen, vælger at antage at folk
spørger fordi de gerne vil blive klogere - uanset at det så en gang i mellem
kræve en "specialklasse"
og til Poul – søde rare Poul; det kan godt være du ikke vil skrive herinde -
men det giver jo ikke mening at du først farer frem på din egen side og bagefter så siger at det sandelig ikke var sådan ment (om din egen udlægning af
krenzlers grund til exit som du så brugte til at eksemplificere din generele mening om hifi4all)
At du bruger din hjemmeside aktivt og levende også når du er
sur på et mobilt festfirma der lave ulovlig udskænkning til mindreårige eller
når du er pízzed på en navngiven kvindelige sanger som deler efternavn med et svensk
husmandssted må være dig frit for – men lad dog folk her inden være i fred og
frem for alt hold op med kun at kritiserer hifi4all i et væk hvis ikke du selv vil
bidrage til at gøre hifi4all bedre - eller i det mindste som et alternativ så gør
debatdelen af din egen hjemmeside til det du synes der mangler her.
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit erfaringsgrundlag er 18 år som kundevejleder i branchen, underviser i branchen og med en baggrund der indeholder en
uddannelse i voksenpædagogik, med senere pædagogisk overbygning og et arbejde som pædagog i hverdagen for
nuværende.
Og alligevel må jeg konstatere at der findes kunder der er udenfor pædagogisk rækkevidde, ikke kun for mig, som
anerkender når jeg ikke kan nå kunden at det er mit problem i første omgang hvor jeg gerne overgiver kunden til an
kollega, som blot møder samme mur af manglende evne eller vilje til at modtage og bearbejde de oplysninger der stilles
ham til rådighed.
Jeg erkender at det ikke er særligt ofte, men på den anden side heller ikke så sjældent som man gerne havde håbet.
Desuden er jeg ikke gammel, jeg er blot erfaren.
Og problemet er ikke blevet værre selvom det er nærliggende at trække den parallel i og med oplysninger er blevet mere og
mere vidtløftige, end tidligere. Problemet er desværre nok en fast procentuel størrelse.
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: fjernet - dømt ude, pga. irrelevans, af forfatteren selv..
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske er en del af debatten også baseret på at vi ikke taler om præcis samme fortolkning af hvordan vi forstår begrebet vi
taler om.
Jeg taler om dem der spørger hvor mange watt en højttaler er på, mens jeg fornemmer at andre taler om hvor mange watt
en højttaler kan tåle.
Det første er et begreb der alene relaterer til aktive højttalere, mens det andet relaterer sig til passive højttalere.
De kunder jeg refererer til er dem der ikke alene er faret vild i disse begreber, men som samtidig ikke er modtagelig for nye
oplysninger eller formår at processe disse oplysninger. Det er så ligegyldigt om det er af mangel på vilje eller evner.
Jeg læser dba's ønske som en oplysning på hvor mange watt højttaleren er opgivet til at kunne klare, ikke hvor mange den
er på.
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|