| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan sagtens høre 35 hz.. men det er ubehageligt i længere tid af gangen.. bogstaveligt talt!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nøjagtigt - og lige nøjagtigt når det er så højt at det kan føles, er det også MEGET skadeligt.....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der hvor man bliver snydt med billige amps ala den omtalte er at den i en resistiv belastning måske kan afgive den opgivede effekt, men i en reaktiv belastning, og en stroker er en high emf enhed (har en del erfaring med dem) så vil der ikke komme andet end bulder og brumme bass ud af dem. Den relle effekt (mit gæt) vil nok ikke overstige 300 watt med den amp. En stroker back emfér nesten 30 procent ved visse frekvenser. Cervin vega bruger Crown bil amps i de tests jeg har set. 6 strokere drevet af en Crown 6000gti kan bokstavelig talt slå tænderne ud.
Højt lydtryk ved lave frekvenser er ikke så skadeligt da de ikke kan resonere med fimrehårene i ørene, det som sker ved højere frekvenser og resultere i knækkede hår. Fx tar man undergrundsbanen et par gange om dagen bliver man udsat for ekstreme mængder af ultra lavfrekvent lydtryk, mere en de fleste anlæg kan give, uden at tage skade. __________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Boegh Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof >
Oversat.... Jeg har ikke forstået en døjt af hvad du lige har skrevet
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er forskel på papirwatt og watt i det virkelige liv...
samt at lave frekvenser ikke nødvendigvis er farlige... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Boegh Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen > Ja... Kender godt forskellen på "papirwatt" og rigtige watt...
Vi andre kalder det bare RMS lidt lettere at skrive end rigtige watt.... ;)
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Boegh : Hehe godt billede . Beklager hvis det var lidt for teknisk. må igen skuffe, RMS får dig ikke tættere på en garanti om en amp kan levere "rigtige" watt.
Hovedelementet i spr om hvordan en amp vil håndtere en given enhed, forudsat den har ampere og spænding nok til det givne output, så er det hvorledes den håndtere den strøm enheden smider tilbage. Når en amp bliver opgivet, så er det den effekt den kan afsætte i en passiv resistor (modstand), den slår ikke fra sig som en enhed gør hvilket gør det lettere at få nogle store watt tal. Returstrømmen opstår når spolens vindinger krydser magnetfeltlinierne i magnetgabet.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |
Boegh Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof > Findes der så en måde, ud fra data på en forstærker så at beregne det ægte watt antal?
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|