Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Amp til Sennheiser ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Du skal lige tænke på, at HD 650 spiller MEGET bedre med en amp der for alvor kan trække den. Den er virkelig kræsen overfor stor trækkraft. Hvis du bruger en af de der opamp baserede (som bestemt kan lyde ok), får du ikke fuldt udbytte af HD 650. Du hører simpelthen ikke hvad den virkelig kan.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Du skal lige tænke på, at HD 650 spiller MEGET bedre med en amp der for alvor kan trække den. Den er virkelig kræsen overfor stor trækkraft. Hvis du bruger en af de der opamp baserede (som bestemt kan lyde ok), får du ikke fuldt udbytte af HD 650. Du hører simpelthen ikke hvad den virkelig kan.

Det er self rigtigt.
Men igen: For mig er det kvalitet i forhold til penge.

Altså sammenlign det lidt med at man f.eks at vant til nogle paphøjtalere på 5 watt sat til computeren og man går til Dali Megaline eller lign. til 110.000 kr stykket med tilhørende kabler osv.
Der er stor forskel men, for mig, kan det så til gengæld ikke blive vildere end de dyre dyre højtalere om jeg så bruger 3 mill. på dem. Altså self. kan man få mere volumen osv. med flere penge men tænker på renhed i lyden nu.

Point: Hvis mit setup nu er 0% i kvalitet og jeg kan få en Amp til 1500 som giver mig 70-90% i kvalitet  og at de andre meget dyrere amps "kun" giver 100% ren lyd.
Så er det et spørgsmål for mig om at spare måske 1000-2000 kr men stadigvæk få præcis samme lyd. pga jeg simpelthen ikke er så entuisiastisk at jeg kan høre forskel :D

Håber du forstod smøren
Til top Vis Nullerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullerman

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 November 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Forstår godt din pointe. Min pointe er bare, at du får en langt større forbedring ved at investere mere i en amp, end en dac. En god amp til HD650, så kan du virkelig høre forskel. En billig dac foran min LD IV lyder stadigvæk godt. En super dac foran en mindre god headamp lyder mindre godt. Det er ihvertfald min erfaring
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Forstår godt din pointe. Min pointe er bare, at du får en langt større forbedring ved at investere mere i en amp, end en dac. En god amp til HD650, så kan du virkelig høre forskel. En billig dac foran min LD IV lyder stadigvæk godt. En super dac foran en mindre god headamp lyder mindre godt. Det er ihvertfald min erfaring

Hmm mig der har misforstået noget så: Den jeg linker til er ikke en amp med en "ren" dac :)?
 Fordi så kan jeg tydligere se hvorfor jeg evt. skal investere mere i en rigtig amp evt. med dac :D

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 November 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Nullerman skrev:
kolind skrev:

Du ville formentligt få noget bedre ud af at købe noget med dac i også..  Køb sådan en Aune-dac/amp.. til 800kr lyder det til at være en rigtigt cool lille boks.. Hvis du kun køber noget der forstærker, vil du også skulle ud og købe en kilde senere hen i stedet..

Ja du siger noget. den ser faktisk ret lækker ud havde slet ikke set alle de billeder der.
 Men forstår ikke helt det her :
 Q: Is it possible to use this unit as a DAC AND amp at the same time?
A: Yes. But only for the configuration below: DAC: COAX-in or USB-in -> Back line-out AMP: Back line-in -> Front headphone-out A/D Switch: A USB/SPDIF Switch: SPDIF

Øhh, ER det muligt at bruge DAC og AMP samtidigt ? Det troede jeg det var uanset hvad nemlig :)

En helt anden ting: Hvordan er E-bay at købe fra ? Kan man blive snydt eller er det bare top dollar ?
Og hvad med told/skat ? :D

Den skulle kunne fungere som både dac og amp samtidigt.. Det er nok bare lige at hitte ud af hvordan man skal stille de switches for at opnå den forbindelse man vil.

Hvis du køber over ebay, bør du holde dig til sælgere der har solgt mange ting og har en god score. Hvis man gør det, er der kun en meget lille chance for at blive snydt. Der bliver skrevet godt om "coolfungadget" som har solgt 373 ting og stadig har 100% positiv feedback. I så falde skulle det da være utroligt hvis nr 374 skulle blive behandlet dårligt..

Hvorvidt der er told, er svært at sige. Angiveligtvis bliver de sendt fra kina af, så der er en chance for det..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Kolind Tak :) Nu har jeg aldrig handlet på ebay og havde da nok aldrig fundet ud af at se de Ratings og forstået dem på den rigtige måde osv. :)

Kan se han har en Aune MK2 til 95 $ som udløber om 2 dage, men når jeg går ind på de der MK2 han har til salg står de alle sammen på 160$ er det mindste pris ?........

http://cgi.ebay.co.uk/AUNE-Mini-USB-DAC-Headphone-Amplifier- MK2_W0QQitemZ260435237330QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain _0?hash=item3ca32659d2

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 November 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Står der "Buy it now" er det ikke en auktion, dvs. du kan købe varen med det samme til den pris der står.  Husk også at kigge på om prisen er i £ eller $ . Fragten kan også gøre en forskel.

Alt over 80,- risikerer du at skulle betale moms + evt. told af, når pakken ankommer til Danmark, dvs. + ca. 30% og 155,- til PostDK´s toldbehandlingsgebyr (gælder kun varer købt uden for EU selvfølgelig).

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 November 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Er det bare mig eller er der ikke kommet nye regler der giver mulighed for at slippe på told på ting til under 1100kr? syns jeg bare at have læst et sted?

Mne det kan jo også bare være mig

Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 November 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jo, men 80,- kr´s grænsen for momsen gælder stadigvæk, så vi er kun minimalt bedre stillede, ved import af grej udenfor EU. Det er så + 25% og 155,- til PostDK, hvis det er under 1100,-. Derover ryger der igen told på, så regnestykket er ikke ændret ret meget.
Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 November 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Reglerne om minimumsgrænse på told (omkring 11-1300kr) har været der længe. Men momsgrænsen på ca 80kr har været der lige så længe :) Er sjældent tolden der løber op, moms og gribbegebyr til pestdk er dog noget andet

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Aha, men lyder da stadigvæk som om man kan gøre sig en god handel med den Aune der selvom der måske løber mere op end forventet :D

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Et styk testdyr på Aune har meldt sig: Den skulle være afsendt fra Shanghai til mig ..Så må vi se om der er noget om snakken..

Til top Vis Krimi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krimi

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Krimi skrev:
Et styk testdyr på Aune har meldt sig: Den skulle være afsendt fra Shanghai til mig ..Så må vi se om der er noget om snakken..

f**k hvor fedt !! :D Så må du endelig endelig skrive herinde om det er noget der duer, så bestiller jeg sq også en :D

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Min mening:

Lad os hjælpe knægten med at finde det han spørger efter: En amp af god kvalitet, som han kan betale - og som er god sammen med hans hovedtelefon.
Hvis han senere får lyst og penge til det, kan han købe et bedre lydkort / DAC.
Det han har brug for nu - og spørger efter, er en amp. Så lad os holde fokus på den opgave.
Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

@ canielsen

En 'Aune' er jo netop et godt bud på en hovedtelefonforstærker hvor man skulle få en del for pengene (~1000 kr.). At man desuden får en, efter sigende, god D/A med i købet er vel bare en bonus. Så jeg kan ikke helt se hvor du vil hen?

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 November 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Krimi skrev:
@ canielsen

En 'Aune' er jo netop et godt bud på en hovedtelefonforstærker hvor man skulle få en del for pengene (~1000 kr.). At man desuden får en, efter sigende, god D/A med i købet er vel bare en bonus. Så jeg kan ikke helt se hvor du vil hen?

Ok. Jeg kan godt forstå du bliver lidt forvirret. Af en eller anden grund er ikke hele det indlæg jeg skrev, blevet postet.
Så her kommer min begrundelse:
Jeg er ikke sikker på, at Aune  forstærkeren er stømstærk nok til hans Sennheiser hovedtelefon. Sennheiserne kræver en del, for at styre bassen hårdt. Jeg har hørt en af disse forstærkere hos en af mine kammerater for lang tid siden. Men det var godt nok ikke en MKII. Den kan jo være blevet forbedret siden.  (Hans blev iøvrigt købt som byggesæt hos HIFIDIY)
Men jeg ville vælge at starte med at prøvelytte og købe en amp som jeg er sikker på, kan opfylde de krav som hovetelefonerne stiller. Derefter ville jeg, hvis jeg var studerende med få penge, spare sammen til en god D/A.

At jeg så "in real life" selv har udviklet og bygget en klasse A head amp til mine senneheiser er så en helt anden sag.

Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jamen det er da også helt valid argumentation. Det lød bare som du troede at det kun var en D/A .. Nu har jeg selv en nogenlunde stærk klasse A forstærker i CanAmp og en krævende can i K701, så der bliver noget at sammenligne med . Mangler jo faktisk bare HD650 før det hele kører i sammenligningen..

PS. Så er jeg selv studerende og forsøger at overleve på SU

Nullerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2009 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hva så Krimi er der kommet gaver til dig fra den anden side af jorden :D? Anmeldelse, anmeldelse anmeldelse ! 

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Nej ingen gave til mig endnu.. Men ud fra den lidt kryptiske tracking, ser det ud til at den er blevet accepteret til import i EU (i UK ser det ud til)..

Krimi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Så kom Aune hjem til Casa de Krimi. Har ikke nået at høre meget på den endnu, men første indtryk er meget positivt! Jeg ved ikke hvor meget jeg får lyttet igennem den næste tid, så det bliver sparsomt med en anmeldelse indtil videre. Men jeg har bestemt indtryk af at der er noget om snakken om denne lille fine dims. Er næsten nervøs for at skulle til at sammenligne den med CanAmp'en.

En ting er jeg dog lige nødt til at fyre af: Aune + Superlux HD681 er simpelthen en sindssyg value for money combi!! Den smule jeg har nået med K701 giver faktisk også et indtryk af at den godt kan trække den ok..

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes