Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 2910 død? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2009 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Ellers burde de nyere Blu-ray kunne opskalerer dine gamle DVDer...altså bedre kvalitet på de gamle skiver...som vi alle har mange af. Det er da fordelen ved nogle Blu-ray...altså bedre kvalitet med de gamle skiver!

Enig. Men vi snakker her om nogle afspillere til 5-6000 kr. ikke? Det var de penge jeg har betalt for denon'en for par år siden. Har bare ikke lyst at købe noget som koster bøndegård nu om dagene. Hvorfor ikke vente lidt og købe efter når priserne bliver lidt mindre. Har prøvet at følge med teknologien, men de koster penge.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Det største problem for dig er, at få en som kan afspille dine SACD´ere. Den billigste som kan det er Oppo. Jeg vil mene den vil afspille dine dvd´ere bedre end din 2910.

Jeg har selv en 2910, en lækker afspiller, jeg bruger min næsten udelukkende til SACD.

Men Denon DVD-2910 i en ganske habil dvd-afspiller.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Det største problem for dig er, at få en som kan afspille dine SACD´ere. Den billigste som kan det er Oppo. Jeg vil mene den vil afspille dine dvd´ere bedre end din 2910.

Jeg har selv en 2910, en lækker afspiller, jeg bruger min næsten udelukkende til SACD.

Men Denon DVD-2910 i en ganske habil dvd-afspiller.

Hej. Tak for indlæg. Eneste problem pt. er at jeg ikke har lyst at investere flere penge på en ny maskine i nærmeste fremtid. Også konen bliver ikke så glad for hvis jeg skal investere igen. Har selv haft øje på oppo'en, en ganske fint maskine efter min mening. Hvis jeg kan få repareret min 2910 for en tusse så er de fint nok for mig. Hvis ikke, så tror jeg ikke jeg gå med på hvis regningen bliver større.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil, kan jeg åbne min og finde ud af, hvad der sidder der, hvor du har beskrevet den defekte komponent sidder.

Så kan du jo se om du tør skifte den selv.

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hej. Det må du meget gerne hvis det er ikke til bæsver. Men jeg er bange for at jeg bliver nødtil at skifte hele print plade? Har prøvet på google men det er ikke noget til at finde reservedele. har også skrevet til denon.usa har ikke fået svar endnu. Du har jo set billedet, ikke.

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej

Med mindre du har repareret elektronik før så lad være. Det er typisk ikke kun den synlige defekte komponent som er i stykker. Der er et driver/styre kredsløb til power komponenten som højst sansynlig også er i stykker.

mvh Torben

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Protoss skrev:

Hej

Med mindre du har repareret elektronik før så lad være. Det er typisk ikke kun den synlige defekte komponent som er i stykker. Der er et driver/styre kredsløb til power komponenten som højst sansynlig også er i stykker.

mvh Torben

Har ikke stor viden om elektronik, men har en kammerat som kan sagtens finde ud af. Derfor tror jeg at det vil blive nemere at får udskiftet hele pladen. Men jeg ved ikke hvor jeg finder den????

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Protoss skrev:

Hej

mvh Torben

Tja, det er nødvendigvis ikke tilfældet, hvorfor skulle der være andre ting som er galt ?

Tag evt. stikkene af over til resten af afspilleren, så er de sikret når du prøver at tænde.

Hvis din kobling i din bil går, skifter du jo ikke motoren også, ej heller går man i gang med at undersøge alle mulige andre ting.

Det er da billigere lige at skifte den ene komponent. Virke den er det fint, hvis ikke ja så må den på værkstedet.

Kredsen sidder som jeg kan se det, i strømforsyningen, de kan sagtens stå af alene.

Men det er da korrekt, man skal overveje om det kan betale sig,  at prøve selv.

Godt nok kostede 2910´eren en de, men de er altså ikke specielt dyre nu, så jeg ville forsøge mig, hvis det var mig der stod i den situation. En reparation på den vil nok koste 700-1.000,- (et gæt, men man får ikke meget gjort for mindre end det).

Du kan sikkert få strømforsyningen (printet) som reservedel fra hifi-klubben.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Dette er dybt godnat. Gå ned i Hifi klubben og få den repareret. En sådan DVD skulle let kunne holde 10 år og den har da en rimelig værdi. En rep. koster oftest ikke mere end 500 kr.

Jeg havde Denon dcd 1290 i 16 år og den spillede mere end 10.000 timer og virkede stadig perfekt. Nu har jeg haft en denon dcd 1450 i 6 år, den virker også perfekt. Få den repareret, du kan da have gavn af den i mange mange år. Denon skulle være et af de mest driftesikre mærker, jeg har aldrig fået noget rep. og alt har altid virket perfekt gennem ca 20 år.

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

På dba.dk er der en i Silkeborg, der vil have kr. 1.500 for en tre år gammel 2910 i sølv.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=63186954

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Hans J: Jeg har repareret flere tusinde strømforsyninger af både lineær og switch-mode type og i 95% af tilfældene er der andre komponenter der er brændt af eller har taget skade og så går i stykker senere. En der kender denne specifikke strømforsyning ved præcis hvilke komponenter der skal skiftes eller skifter hele strømforsyningen.

Jeg snakker ikke om at andre dele i DVD har taget skade, men man kan dog være uheldig at det også er sket hvis strømforsyningen kortvarigt har lukket for høj spænding ud eller at det rent faktisk er et defekt kredsløb i selve DVDen der har trukket for høj strøm, men så er det er større rep. sag.

mvh Torben

Til top Vis Protoss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Protoss

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Dette er dybt godnat. Gå ned i Hifi klubben og få den repareret. En sådan DVD skulle let kunne holde 10 år og den har da en rimelig værdi. En rep. koster oftest ikke mere end 500 kr.

Jeg havde Denon dcd 1290 i 16 år og den spillede mere end 10.000 timer og virkede stadig perfekt. Nu har jeg haft en denon dcd 1450 i 6 år, den virker også perfekt. Få den repareret, du kan da have gavn af den i mange mange år. Denon skulle være et af de mest driftesikre mærker, jeg har aldrig fået noget rep. og alt har altid virket perfekt gennem ca 20 år.

Desværre har hans 2910 ikke holdt i så mange år, den jeg købte "brugt", var faktisk helt ny, da vedkommende havde fået den byttet, fordi den var gået i stykker under garanti.

Men tager hifiklubben kun kr. 500,- for sådan en reparation, ja så ville jeg da også få den lavet der.  Er det noget du ved Hermann ? Er hifiklubben så billige med deres reparationer ?
Du har intet fået repareret, men alligevel mener du den kan laves for kr. 500,- ? Det er en MEGET billig reparation synes jeg.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Protoss skrev:

Hej

Hans J: Jeg har repareret flere tusinde strømforsyninger af både lineær og switch-mode type og i 95% af tilfældene er der andre komponenter der er brændt af eller har taget skade og så går i stykker senere. En der kender denne specifikke strømforsyning ved præcis hvilke komponenter der skal skiftes eller skifter hele strømforsyningen.

Jeg snakker ikke om at andre dele i DVD har taget skade, men man kan dog være uheldig at det også er sket hvis strømforsyningen kortvarigt har lukket for høj spænding ud eller at det rent faktisk er et defekt kredsløb i selve DVDen der har trukket for høj strøm, men så er det er større rep. sag.

mvh Torben

Ja, din erfaring overskygger min .

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 November 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Hermann. skrev:

Desværre har hans 2910 ikke holdt i så mange år, den jeg købte "brugt", var faktisk helt ny, da vedkommende havde fået den byttet, fordi den var gået i stykker under garanti.

Men tager hifiklubben kun kr. 500,- for sådan en reparation, ja så ville jeg da også få den lavet der.  Er det noget du ved Hermann ? Er hifiklubben så billige med deres reparationer ?
Du har intet fået repareret, men alligevel mener du den kan laves for kr. 500,- ? Det er en MEGET billig reparation synes jeg.

Du har ret. 500,- kr lyder meget billigt.

Men bortset fra det er jeg nu enig med Hermann. Jeg vil også anbefale at sende den til reparation og få et tilbud før rep.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Nej jeg ved det ikke, men en meget væsentlig udgift i forbindelse med reparationer er arbejdslønnen til den der reparerer, og lidt større reparationer tager ikke nødvendigvis længere tid. Reservedelene koster ikke særligt meget, derfor var 500 kr umiddelbart mit gæt, da jeg vil mene at arbejdslønnen typisk udgør minimum 2/3 af prisen ex. moms. Men få da et tilbud før reparation, eller giv en max pris, så går det aldrig helt galt.

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

500,- kr lyder meget billigt.

Men bortset fra det er jeg nu enig med Hermann. Jeg vil også anbefale at sende den til reparation og få et tilbud før rep.

Det lyder også billigere end det reelt er. Det koster 495,- at få lavet et tilbud og ganske korrekt så indgår de i omkostningerne, hvis man ønsker at få det lavet.

Hvis det vitterlig er strømforsyningen der er futtet af (jeg er ikke teknikker, men ser en del repnotaer), så skal du nærmere regne med en udgift omkring de 1000 kroner.

Om det så kan svare sig er jo lidt en smagssag. En brugt maskine kan som allerede nævnt hives ind for under 2000,- kroner og der står et par demoer af den nyere 2930 rundt om i landet i butikkerne til lidt over 2 kilo.

2930 en tand bedre end 2910.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Tusind tak til alle for jeres indlæg. Som sagt, jeg har købt min 2910 gennem en online butik fra DK. han ikke huske hvilken butik jeg har købt den fra, kan heller ikke finde min faktura eller noget. Men ved godt at jeg fik købt min 2910 for ca. 3 år siden og har passet på min gear som alle andre audio freaks gør. Har også kigget lidt på andre maskiner, vil hellere have en som er helt ny istedet for en brugt en. Og ja, 1000 kr. vil jeg gå med på. Jeg synes at det er en rimeligt pris. man kan ikke få så meget for 1.000 kr nu om dagene. men hvis jeg kan få min 2910 igen for det penge så siger jeg ja til tilbudet. Nu på mandag så tager jeg på den lokale hifi klubben og prøve at forhøre mig lidt mere om rep. osv...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes