| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifh. at spille højt på dem.. så er min oplevelse, at basserne faktisk er dem der bliver "længst ved" med at skrue op.. ikke til det samlede lydbilledes fordel.. Diskant og mellemtone når deres max spl - ihvertfald ifht. min vurdering - lidt før basserne - til gengæld ryger balancen i lyden. Så - hvis du ikke kan leve med den max spl de leverer med hhv. den ene eller den anden.. så skift højtalere eller tilfør en sub. Alternativt kan du jo bi-ampe, og se hvorledes den ene højtaler spiller, hvis den bliver pumpet fuld af energi af både en kanal fra NAD og en kanal fra Rotel.. det kræver "blot" at du enten kan stille forstærkerne til "mono", eller at du kan dele dit signal ud fra forforstærkeren ud? eller få line out samtidig med forstærket signal out. Kunne fristes til at tro at Rotel til top og Nad til bund vil være et godt bud.... Ellers - prøv med hhv. en rotel i mono til vensre, og en NAD i mono til
Højre.. og hvis den ene er bedre end den anden.. så sælge fx. NAD og
køb en Rotel mere... eller omvendt. Biamp er en kanal til hver indgang (Top og bund) på højtaleren. Det er jo det jeg gør - bare med ens forstærker-moduler i min receiver. Det er virkeligt noget der sparker røv. Tydelig forskel. (Forskellen er jo fx. dobbelt power og antal lade-lytter..0g strømforsyning i dit tilfælde.. men selv uden er forskellen hos mig markant  .) Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|