| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
V8erens DAC må du ikke forvente dig det helt store af, i mine øjne er det en forstærker og ikke en kombineret DAC/Amp.
Ellers synes jeg den er en meget fin forstærker og til prisen tror jeg den vil være svær at overgå, min har trukket alt hvad der er blevet smidt efter den, til UG med kryds og slange. Hvis man så lige opgradere den med en PSU og finr rør, har man altså en lille dejlig ting stående.
Jeg kender ikke de to andre forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
fm_Nord skrev:
Ja, jeg hælder mest til en kombineret løsning og det er ikke nødvendig at den er bærbar. Jeg er stadig i tænkeboks, men har nu skåret mulighederne ind til iQuben v2, Fidelity X-Can V.8 og Lehmann. Jeg hælder mest til Lehmann, men har dog fået at vide at to "kilder" af Lehmann er et overkill til mine HD650, og prisen er næsten en faktor to i forhold til de to andre, men Lehmann er jo også mere fremtidssikkert, hvis nu man købte et par HD800 sååååååååååååååå  |
|
|
Et hurtigt indspart. Okay ved godt du hellere vil have en kombi løsning, men hvad med en SPL auditor, og en v-dac. En v-dac koster 1300kr, og herinde er der en auditor til 720usd http://www.head-fi.org/forums/f42/ic-spl-auditor-457340/ Auditoren/phonitor skulle næsten kunne konkurrere med en b22, og det siger jo ik så lidt
|
| Til top |
|
| |
fm_Nord Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver en Lehmann Black Cube USB, bestiller den i morgen. Tak for alle inputtene. Det bliver spændende af høre den .
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortæl os gerne hvad du syntes om den
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 26 November 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
fm_Nord skrev:
|
Det bliver en Lehmann Black Cube USB, bestiller den i morgen. Tak for alle inputtene. Det bliver sp�ndende af h�re den . |
|
|
Ja den skal med til næste meet ikke, så kan det også være at jeg har fået fremstillet to b22, som vi kan sammenligne med
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 27 November 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror også den Lehman er et godt valg!
Jeg gad godt give den et længerevarende lyt til et meet
|
| Til top |
|
| |
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
fm_Nord skrev:
|
Det bliver en Lehmann Black Cube USB, bestiller den i morgen. Tak for alle inputtene. Det bliver spændende af høre den .
|
|
|
Har du fået bestilt din Lehmann?
Jeg er nemlig også blevet lidt lun på denne forstærker, og er meget tæt på at trykke "gå til kassen" 
|
| Til top |
|
| |
fm_Nord Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg min Lehmann Black Cube Linear USB. Efter 2 måneders ventetid!! Forhåbentligt slår den mit gamle system med iBasso D10. Der skal en lille test til.
Yderlig skal der da også opstilles et "battel", mod et sæt Grado RS1i og Grado's Headphone Amp
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende. Følger med i spænding
Lehmanns produkter er interessante så kom gerne med en sammenligning med D10.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget kom den til at koste, hvis man må spørge..
|
| Til top |
|
| |
fm_Nord Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HRRB Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
...vil lige supplere med førstehånds lytteindtryk fra en Lehmann Rhinelander, som jeg modtog med posten for et par dage siden.
HOLD DA KÆFT!! WOW!!
Jeg har ganske vist ikke så meget at sammenligne med, da jeg kun har prøvet forstærkerens jackstik + en hjemmebrygget Cmoy og en Argon fra Hifiklubben, men efter nogle dages lytninger med mine Sennheiser PX100, HD570, HD650 samt Beyerdynamics DT770 pro kan jeg ikke andet end anbefale Lehmanns Rhinelander.
Jeg bruger mest HD650'erne og er ellevild med lyden sammen med Rhinelander. DT 770'erne bruger jeg primært, når ungerne (eller konen) larmer for meget, og også disse får en fin lyd med Rhinelanderen.
Er man til "dunke-bas", er Rhinelander nok ikke det perfekte køb, da den er neutral og tilpas i hele frekvensspektret. Jeg lytter til både jazz, klassisk i alle afskygninger (opera, kor, symfonier, kammermusik etc), pop og rockmusik.; det lyder sgu fint over hele linien.
359,- Euro med porto = ca. 2.675,- Kr hos Rö-Hifi i Tyskland.
Kan varmt anbefales!  
(Kilde = Vincent CD-S5)
|
| Til top |
|
| |
fm_Nord Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg testet min nye Lehmann Black Cube Linear USB.
En kammerat og jeg testede følgende udstyr :
- iBasso D10
- iBasso D10 (dac-del) og Grado's Headphone Amp
- Lehmann Black Cube Linear USB
Vi testede kun udstyret med musik fra en PCer (USB-input), da det er det ustyret skal anvendes med. Musik valg var Caecilie Norby, Depeche Mode, Sting og Mozart.
Hovedtelefonerne er Grado RS1i og mine Sennheiser HD650.
Jeg/vi fandt dog hurtigt ud af vi har et ”problem” med at beskrive musik/lyd. At noget lyder godt og andet lyder bedre, er til at finde ud af, men hvad der er, er ”problemet”. Jeg syntes dog at beskrivelsen at musikken åbnes (og bliver stor), er det der udskiller de testede.
Vi er dog enige over vores dom, og det gælder både Grado RS1i og Sennheiser HD650.
1. Lehmann Black Cube Linear USB
2. iBasso D10 (dac-del) og Grado's Headphone Amp
3. iBasso D10
Lehmann og ”iBasso D10 (dac-del)/Grado's Headphone Amp” åbner musikken, hvor Lehmann var bedst.
iBasso D10 og Sennheiser HD650 syntes jeg ikke er et godt par. iBasso D10 og Grado RS1i er betydelig bedre par (derfor har min kammerat købt den).
Min kammerats slut kommentar var : ”det var utroligt at dine Sennheiser kunne komme på niveau med Grado” og det er meget sagt fra ham.
Jeg er rigtig godt tilfreds med min Black Cube og det er et betydelig løft over mit gamle system med iBasso D10.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nord
Tak for dine indtryk af Lehmannen. Jeg er enig i, at det til tider kan være meget svært at sætte ord på de ting man hører!
Men godt at høre, at du er glad for den.
__________________ Foobar -> Pico Dac/Amp -> Denon D7000
Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
|
| Til top |
|
| |