Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kat astrofe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

Engang p***ede (urinerede) min kones kat i hendes reciever..det lød sgutte godt i højtalerne...den (recieveren altså) blev adskilt og skyllet under vandhanen. Derpå tørret en uges tid på fyret...den virkede efterfølgende.

ML-CLS's metode tror jeg kan lykkes, men de skal dælme tørres længe og godt. 5-6Kv kryber let.Lad os høre hvordan det går med dem

mvh

Vores første kat kastede op i en Holfi Power 8 kl. 5 om morgenen. Det er det kraftigste vækkeur jeg har haft nogensinde. Den (altså katten) nåede at blive 22 år. Printet blev renset med vatpinde, og spillede fint. Der blev dog skiftet relæ i udgangen, men jeg tror ikke det var relateret til opkastet.

I skal nok få del i føljetonen.

Vaskeprocessen er fuldt beskrevet på MartinLogan Owners Club hjemmesiden, så jeg har tiltro til at det ikke bliver værre.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Foretog en måling for at se om der var nogen målelig modstand mellem stator og membran, men da den gamle trofaste Fluke vist "out of limit" (ja, jeg ved godt at 3-5kV snildt kan løbe alligevel), tog jeg chancen og hookede panelet til højspændingen.

Ligenu synger Cæcilie Norby, og alt er perfekt. Fuldt niveau og balancen i mit lydunivers er genskabt.

Venter nu på en pakke med sort tyl, så der vil blive lavet en skærm omkring de nederste 70 cm.
Laver den nok med et par fleksible tynde rør adskilt med nogle stivere (som en stige), som så kan samles med et par snore på bagsiden af højttaleren (så skærmen danner et C).

Tak til ML_CLS for input og til l'Blundt for at henlede opmærksomheden på tyl afskærmning som en mulighed for at undgå en gentagelse.

Rattrapante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 November 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

En gammel ven til mig havde også problemer med sin kat.

Den blev ved med at kradse i frontstoffet.

En dag den kom for tæt på med kløerne sad han klar med CD skuffen ladet med det mest rockede han havde og fingerne på volume knappen.

Det øjeblik katten løftede kloen skruede han fra 0 til voldsomt op , katten fes afsted og kom ikke igen tæt på hans højtalere.....

Til top Vis Rattrapante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rattrapante

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 27 November 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

ja jeg siger bare godt man ikke har kat, det er sku nok at min kærestes kat har p***et ud over mine Bode quietcomfort høretelefoner...

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det var åbenbart ikke holdbart, eller også har han været på banen igen uden at jeg har set det.

Eventuelt bytte om på panelerne, så jeg udelukker højspændings delen.
Så igang igen med bruser terapien, mens jeg venter på svar fra ML om prisen på nye paneler.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Har swappet panelerne, og fejlen ser umiddelbart ud til at ligge i panelet. Har ikke strøm på det vaskede panel endnu (det fik en ekstra tur under bruseren, da det alligevel var afmonteret). Det må vente til efter weekenden.

Det gode panel spiller med næsten uændret niveau i godt et minut før man kan fornemme tab af lydtryk. Så højspændingsforsyningen ser ud til at fungere.

Er der nogen der fornyeligt har bestilt paneler til sådan et par (ikke nødvendigvis den model), og hvad kostede de, og bestilte du hos ML?

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

jeg kan næsten ik forestille mig andet end de siger du skal henvende dig til intercepter ang nye paneler....?

men giv endelig lyd hva de siger...

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
ja jeg siger bare godt man ikke har kat, det er sku nok at min kærestes kat har p***et ud over mine Bode quietcomfort høretelefoner...

Fik ikke læst ordet "kat" i den sætning. Er ikke sikker på jeg kan beskrive hvilke billeder der kom i mit hoved..

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 27 November 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Der er da vist én her på forum, der med en vandpistol har opdraget sin kat, til at den ikke må nærme sig anlægget. Et strint med vandpistolen, hvis den kommer for tæt på højttaleren.

Jeg er en af dem ... det virker og jeg skal faktisk have ladt pistolen snart, da en ny kat er flyttet ind. Lige nu er hun ikke så meget i stuen fordi vores schäfer er meget interesseret og er det på den voldsomme overstadige måde, set fra kattens synspunkt. Så hun holder sig til et af værelserne p.t. Da hunden i sin tid begyndte at skulle checke udstyret, smurte jeg et enkelt dryp tabasco på hi-fi møblet på strategiske steder ... det er særdeles effektivt! I skulle se udtrykket i hendes hundehoved, men det er kun et par gange, så er den klaret ... ved ikke om det virker på katte ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Da hunden i sin tid begyndte at skulle checke udstyret, smurte jeg et enkelt dryp tabasco på hi-fi møblet på strategiske steder ... det er særdeles effektivt! I skulle se udtrykket i hendes hundehoved, men det er kun et par gange, så er den klaret ... ved ikke om det virker på katte ...

Tror ikke rigtig katten snuser særligt indgående til tingene inden den markerer, men den får da en tester.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Weekenden er overstået, og jeg havde strøm på højttalerne igår aftes. Efter 2  X vask af det ene panel, ser det ud som om at problemet er væk (bank under bordet).

Nu går opgaven på at forhindre gentagelser.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

har du taget billeder af processen??? og et billede af katten tak...?

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 November 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:
Hvad med om folk brugte lige så meget tid på research inden de anskaffede sig et kæledyr som inden de anskaffer sig nye højttalere!!

Er man da fuldstændig sociopat fordi man er opvokset i et velfærdssamfund hvor ingen har stillet en til ansvar for sin opførsel. Hvad om du* lærte at bruge hovedet der er længst væk fra sofaen når du høre musik i stedet for det andet. Magen til usympatisk hysterisk kælling skal man da lede længe efter.
Kan kun sige det er godt at du tydeligvis ikke kan have nok hjerne til at have magt so du har agt, i forhold til resten af samfundt.
Afliver du også børnene når de gør noget de ikke må, eller konen? I så fald er det helt iorden at aflive katten.

Hilsen l´Blundt

*alle jer idioter der bare handler ud fra kortvarige impulser om umiddelbar tilfredsstillelse, istedet for rent faktisk at benytte jer af de 2300g i er udstyret med mellem ørerne

Sådan

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Har desværre ikke dokumenteret processen, men det er der andre der har gjort før mig. Det kan findes på Martinloganowners.com
Tror forskellen er, at Ascent er lettere at skille ad, end tidligere modeller. Fjernede 3 skruer der holder en dækplade til højspændingsledningerne til panelet. De 3 ledninger er samlet med stik, som relativt nemt kan skilles. Selve panelet sidder med 5 skruer i hver side. Fjern de 4 nederste skruer i hver side. Læg højttaleren ned med panelet opad (brug en stor pude eller en sækkestol). Fjern den øverste skrue i hver side og panelet kan nu løftes uden problem.

Plastik sideskinnerne lod jeg sidde. Op i brusenichen og 3 minutter under en håndlunken bruser. Lad det værste vand dryppe af. En fnugfri klud blev kørt let henover den våde del af panelet (jeg vaskede kun de nederste 20-30cm) for at tage det værste overskudsvand. Derefter fik den en tur med støvsugeren (åbnede for ventilen i håndtaget så suget ikke ville blive for kraftigt). Nu skulle der helst ikke være synligt vand nogen steder. Mine paneler har klare spacere i plastic, så de suger ikke vand eller fugt, men hele panelet har nok godt af at tørre igennem (ved ikke om der er et andet materiale i kanten af panelet). Samling foregår i omvendt rækkefølge.

Har ikke lige et billede af forbryderen...

http://www.martinloganowners.com/forum/showthread.php?t=604& amp;highlight=wash

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

Nibseman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hey.

Det er self. rigtigt ærgeligt at katten har gjordt hvad den har gjordt og forstår godt man bliver sure over det.. lidt det samme som hvis eks. lille "mikkel" havde spildt mælken ned i far´s ene monoblock.. men det sker jo.. og jeg kunne ikke forstille mig at det er gjordt for at p***e farman af - håber du får lavet dine speakers

Weissbier skrev:
Dyr skal behandles ordentligt, mens de er i live, og de skal aflives humant (et lidt paradoksalt udtryk, når man netop taler om dyr), når de når dertil, men at sige åbent og ærligt, at husdyr/kæledyr alene eksisterer for menneskets skyld og på vores nåde, er vel ikke en urimelig påstand. At skaffe sig af med et husdyr, fordi det urinerer på ens ejendele, er helt legitimt.

LOL  

Lige nu går naboens børn og spiller bold i min indkørsel, hvis deres bold rammer min bil.. ja så må jeg vel skaffe mig "af" med dem, de er jo bare dyr, det er jo helt legitimt  "ironi off"

Til top Vis Nibseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nibseman

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 30 November 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Nibseman skrev:

Lige nu går naboens børn og spiller bold i min indkørsel, hvis deres bold rammer min bil.. ja så må jeg vel skaffe mig "af" med dem, de er jo bare dyr, det er jo helt legitimt  "ironi off"

Såfremt du kan bevise, at naboens børn tilhører dig, er det okay, at du skaffer dig af med dem tilsvarende vis! Personligt har jeg dog ikke for vane at sidestille mennesker og dyr.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 November 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Nibseman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Weissbier skrev:
Nibseman skrev:

Såfremt du kan bevise, at naboens børn tilhører dig, er det okay, at du skaffer dig af med dem tilsvarende vis! Personligt har jeg dog ikke for vane at sidestille mennesker og dyr.

Er mennesket ik et dyr da? mener jeg da de fortalte i biologi da jeg gik i skole.. Hmm men ja kan godt se din pointe, hvorfor i alverden skulle vi super "dyr" os sidestille os med noget som ik engang kan bygge en CDafspiller, og det er da klart vi skal bestemme om de underlegne bæster skal have lov til at leve eller ej.. vi er jo Guder

Fed indstilling til livet.. klamt

Til top Vis Nibseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nibseman

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 30 November 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Mennesket har udviklet sig fra dyr. Dyrestadiet er med andre ord en tilstand, vi har lagt bag os. Hvorvidt mennesket er gudommeligt er en længere diskussion, og det er som regel gået ilde for dem, der har påstået noget sådant. Min pointe er, at hvis du står henne supermarkedet, tager et halv pund hakket oksekød nede fra køledisken og lægger det i din indkøbskurv, så har du bestemt, at et dyr skal dø. Det har jeg det helt fint med. Nu lader det endda til, at den famøse kat i denne tråd overlever. Der er med andre ord ingen skade sket - med katten altså, men måske den "kører" på niende liv...

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave