| Forfatter |
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune skrev:
Jeg ville spare turen, så vidt vides har han Vienna
|
|
|
Det er rigtigt.
Jeg kunne ikke nære mig. Jeg er så træt, af de åndsvage tråde, hvor folk vil ha god lyd uden at skulle betale for det.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Rune skrev:
|
|
|
Det er rigtigt.
Jeg kunne ikke nære mig. Jeg er så træt, af de åndsvage tråde, hvor folk vil ha god lyd uden at skulle betale for det. |
|
|
Hvad fik dig så til at vælge Vienna?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Rune skrev:
|
|
|
Det er rigtigt.
Jeg kunne ikke nære mig. Jeg er så træt, af de åndsvage tråde, hvor folk vil ha god lyd uden at skulle betale for det. |
|
|
Og du mener ikke at man kan få "god" lyd for 12k? Jeg undrer mig over at du har et par Mahler stående  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såså drenge...
Tråden handler hverken om indbrud eller Hurins grej!
Back on track!
/Virious
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Såså drenge...
Tråden handler hverken om indbrud eller Hurins grej!
Back on track!
/Virious
|
|
|
Skulle skrive undskyld på vegne af floe og Rune|WildChild...
|
| Til top |
|
| |
Spikes Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Rune skrev:
|
|
|
Det er rigtigt.
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg at det er din kommentar der er åndsvag. Alle der skriver i dette forum er vel interesseret i god lyd .... hvorfor skulle man ellers være her? Det skulle da lige være for at blære sig med sit fede udstyr. Sagen er jo at det ikke er alle der har råd til at smide 150.000,- kr i hifi-grej, når man samtidig skal betale afdrag på sit hus og købe mad og tøj til sine børn, osv., så vi alle forsøger vel at få så god lyd som muligt for de midler vi nu engang har. Selvfølgelig er det også et spørgsmål om prioritering .... men hvor stor glæde har man lige af et top-notch hifi setup hvis man bor i en papkasse?
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes skrev:
Hurin skrev:
Rune skrev:
|
|
|
Det er rigtigt.
|
|
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg at det er din kommentar der er åndsvag. Alle der skriver i dette forum er vel interesseret i god lyd .... hvorfor skulle man ellers være her? Det skulle da lige være for at blære sig med sit fede udstyr. Sagen er jo at det ikke er alle der har råd til at smide 150.000,- kr i hifi-grej, når man samtidig skal betale afdrag på sit hus og købe mad og tøj til sine børn, osv., så vi alle forsøger vel at få så god lyd som muligt for de midler vi nu engang har. Selvfølgelig er det også et spørgsmål om prioritering .... men hvor stor glæde har man lige af et top-notch hifi setup hvis man bor i en papkasse?
|
|
|
Spot-on.. Og Hurin kan vel bare kigge 4 sider tilbage i sin egen tråd, så var han vel, hvor denne herre nu står? I øvrigt kunne et godt setup i mine øjne være Rega Mira3 og Apollo og så med et sæt fornuftige gulvhøjtalere, evt. nogle Monitor Audio RS6, så tror jeg du er godt kørende  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale et sæt AVI ADM9.1. Kombineret dac, forstærker og højttalere. Jeg har selv et par sluttet til min Mac Mini. De spiller suverænt og koster præcis 10.000 kr. At bruge flere penge på hifi, er at smide penge i vasken ;-) Held og lykke med lytningen!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 19 December 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVI ADM9.1 er helt sikkert et bud, de har fået vildt god omtale både fra anmeldelser og her på forum fra glade ejere.
Alternativt kunne du kigge på XTZ som giver rigtig meget value for money. Dans TV & Hifi-Center er for nylig begyndt at
forhandle mærket, så synes helt bestemt du burde smutte der forbi og lytte til XTZ Class A-100 + XTZ 99.36. Er sikker på du
bliver overrasket.
God jagt :)
|
| Til top |
|
| |
Spikes Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt et godt tilbud (synes jeg selv) på en for- og effekt-forstærker (Audiolab 8000Q + 8000P) til ialt 5500,- kr som jeg altså nu har anskaffet mig. Jeg nåede således ikke at se og lytte til AVI ADM9.1
Det betyder at min jagt nu drejer sig om et sæt brugte passive gulvhøjtalere af anstændig kvalitet. Jeg har imellemtiden også kigget på mit budget igen og fået konens accept til at bruge lidt mere på højtalere hvis nødvendigt (dvs. max 10-12.000 på et sæt brugte højtalere). Jeg vil bestemt tage en tur forbi Dan's Hifi-center for at prøvelytte sådan nogle XTZ'er.
|
| Til top |
|
| |
Velsing Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej også Snell E2 og E3, samt J2 og J3, -og hvis konen tillader det, A3/A3i. Og ikke mindst Audio Note versioner af E og J. Disse højtalere er
dejligt varme og meget musikalske til især den slags musik du kan lide. Start evt med at finde et par billige E3 eller J3 brugt til mellem 1.000 og
3.000 for er sæt. En meget anerkendt, enkel og klassisk højtaler.
Mvh Velsing
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg vil da lige anbefale dem her: http://www.dba.dk/tannoy-d500-cherry-fantas/id-63794900/ Et par Tannoy D500 - de vil passe godt til dit forstærkersæt - og de spiller bare musik! VH
|
| Til top |
|
| |