Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 10:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: 2 Forstærkere - Kan de sættes sammen ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 03 December 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Okay, du kan godt sætte 4 højttalere ( 2 sæt ) til din Cambridge. Du kan også sætte forstærkerne sammen som Poul Erik beskriver, så hver forstærker driver 2 højttalere.

Rent lydmæssigt mener jeg dog at det vil være bedre med et sæt højttalere. Du skriver ikke hvilke Jamohøjttalere du har, men måske er det et par på ca samme størrelse som Dali Lektor 2 ?
Så mener jeg at du vil få et bedre resultat med et par gulvhøjttalere f.eks. Lektor 6. Der findes også andre Dali modeller, men det kan du jo prøve at tale med Hifiklubben om. De er lidt dyrere end Lektor 2 men så kan du måske sælge dine Jamo og NAD-forstærkeren.

Jeg er klar over at der kan være andet end lyden der tæller og at du måske ikke ønsker gulvhøjttalere. Jeg tror bare ikke at det bliver godt med flere forskellige forstærkere og højttalere samtidigt. De spiller ikke ens, og det vil give nogle akustiske problemer.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Nymse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 December 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Det jeg vil gå efter nu, er nok at sætte 4 højtalere til Cambridge..

de 2 JAMO højtalere jeg har sat til nu er disse: Jamo X870 Gulvhøjtalere

Jamo x870
200 W
3-vejs
passiv
91 dB
4 ohm

Til top Vis Nymse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nymse

Nymse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

og jeg forstår ikke helt hvorfor at lyden bliver dårligere af at sætte 2 andre ekstra højtalere på?

Skal højtalerne være ens?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Nymse skrev:
og jeg forstår ikke helt hvorfor at lyden bliver dårligere af at sætte 2 andre ekstra højtalere på?

Her på hifi4all ynder de fleste sig at sætte sig midt mellem højttalerne og nyde musikken OG stereoperspektiv og alle mulige andere parametre. Hvis du mere er typen der går rundt og laver alt muligt andet medens du hører musik, kan flere højttalere sagtens være en god løsning.

Med to forstærkere kan du også (med den rette sammenkobling), skure op og ned for begge højttalersæt uafhængigt af hinanden. Så skal du blot ikke bruge main-in på NAD'en, men istedet en CD indgang eller lignende.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Nymse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg er nok mere typen der vil høre høj musik, mens jeg laver noget andet, eller spille Guitar Herro på fuld knald :)

Men det skal lyde godt i hele rummet, og det skal være klar lyd, uden det "skratter" i lyden, og så kan jeg godt li en god bas.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Nymse skrev:
Jeg er nok mere typen der vil høre høj musik, mens jeg laver noget andet, eller spille Guitar Herro på fuld knald :)

Men det skal lyde godt i hele rummet, og det skal være klar lyd, uden det "skratter" i lyden, og så kan jeg godt li en god bas.

Så synes jeg du skal bruge 4 højttalere og sende signalet fra Cambridge videre til NAD, men i CD indgangen. Så kan du styre lyden og bruge tonekontrollerne også, hvis du vil have mere bas på det ene sæt højttalere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ville formodentligt være endnu bedre med en surround-receiver / preprocessor, som kan lave noget fx. 4-7 kanals "stereo" (All Ch. stereo" hedder det typisk..)hvor den fordeler signalet rundt.. og ifht spil og fx. Guitar Hero er lyden jo mixet til surround - og forskellen er STOR.. klap og publikum bagved etc..

Blot et indspark.

mvh. Offcourse

Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nymse skrev:

De behøver jo selvfølgelig ikke at være ens, men Højttalere og fostærkere lyder forskelligt. Du vil få forskellig lyd hvis du sætter forskellige højttalere og forstærkere sammen...

Men prv dig frem, ta ud i den nærmeste hifi butik, og se om du ikke kan låne noget grej med hjem, til en test.

Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes