| Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, du kan godt sætte 4 højttalere ( 2 sæt ) til din Cambridge. Du kan også sætte forstærkerne sammen som Poul Erik beskriver, så hver forstærker driver 2 højttalere.
Rent lydmæssigt mener jeg dog at det vil være bedre med et sæt højttalere. Du skriver ikke hvilke Jamohøjttalere du har, men måske er det et par på ca samme størrelse som Dali Lektor 2 ? Så mener jeg at du vil få et bedre resultat med et par gulvhøjttalere f.eks. Lektor 6. Der findes også andre Dali modeller, men det kan du jo prøve at tale med Hifiklubben om. De er lidt dyrere end Lektor 2 men så kan du måske sælge dine Jamo og NAD-forstærkeren.
Jeg er klar over at der kan være andet end lyden der tæller og at du måske ikke ønsker gulvhøjttalere. Jeg tror bare ikke at det bliver godt med flere forskellige forstærkere og højttalere samtidigt. De spiller ikke ens, og det vil give nogle akustiske problemer.
|
| Til top |
|
| |
Nymse Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg vil gå efter nu, er nok at sætte 4 højtalere til Cambridge.. de 2 JAMO højtalere jeg har sat til nu er disse: Jamo X870 GulvhøjtalereJamo x870
200 W
3-vejs
passiv
91 dB
4 ohm
|
| Til top |
|
| |
Nymse Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
og jeg forstår ikke helt hvorfor at lyden bliver dårligere af at sætte 2 andre ekstra højtalere på?
Skal højtalerne være ens?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nymse skrev:
og jeg forstår ikke helt hvorfor at lyden bliver dårligere af at sætte 2 andre ekstra højtalere på?
|
|
|
Her på hifi4all ynder de fleste sig at sætte sig midt mellem højttalerne og nyde musikken OG stereoperspektiv og alle mulige andere parametre. Hvis du mere er typen der går rundt og laver alt muligt andet medens du hører musik, kan flere højttalere sagtens være en god løsning.
Med to forstærkere kan du også (med den rette sammenkobling), skure op og ned for begge højttalersæt uafhængigt af hinanden. Så skal du blot ikke bruge main-in på NAD'en, men istedet en CD indgang eller lignende.
|
| Til top |
|
| |
Nymse Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nok mere typen der vil høre høj musik, mens jeg laver noget andet, eller spille Guitar Herro på fuld knald :)
Men det skal lyde godt i hele rummet, og det skal være klar lyd, uden det "skratter" i lyden, og så kan jeg godt li en god bas.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nymse skrev:
Jeg er nok mere typen der vil høre høj musik, mens jeg laver noget andet, eller spille Guitar Herro på fuld knald :)
Men det skal lyde godt i hele rummet, og det skal være klar lyd, uden det "skratter" i lyden, og så kan jeg godt li en god bas.
|
|
|
Så synes jeg du skal bruge 4 højttalere og sende signalet fra Cambridge videre til NAD, men i CD indgangen. Så kan du styre lyden og bruge tonekontrollerne også, hvis du vil have mere bas på det ene sæt højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville formodentligt være endnu bedre med en surround-receiver / preprocessor, som kan lave noget fx. 4-7 kanals "stereo" (All Ch. stereo" hedder det typisk..)hvor den fordeler signalet rundt.. og ifht spil og fx. Guitar Hero er lyden jo mixet til surround - og forskellen er STOR.. klap og publikum bagved etc..
Blot et indspark.
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nymse skrev:
|
|
|
De behøver jo selvfølgelig ikke at være ens, men Højttalere og fostærkere lyder forskelligt. Du vil få forskellig lyd hvis du sætter forskellige højttalere og forstærkere sammen...
Men prv dig frem, ta ud i den nærmeste hifi butik, og se om du ikke kan låne noget grej med hjem, til en test.
|
| Til top |
|
| |