Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højtalere til 1000kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 04 December 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:

Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever
smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?


Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget
som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???


 


Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres
formåen.



Eksempler ville være rart for trådstarter...
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Ja 

Nå men jeg overvejer nu stærkt at strække budgettet til de 1500kr da jeg har svært ved at finde Eltax i gulvhøjtertaler versionen til 1000kr? Anyone? :-P

Går ud fra lyden i XTZ 80 er ok siden jeg har fået den anbefalet?
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 08 December 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Ja Nå men jeg overvejer nu stærkt at strække budgettet til de 1500kr da jeg har svært ved at finde
Eltax i gulvhøjtertaler versionen til 1000kr? Anyone? :-PGår ud fra lyden i XTZ 80 er ok siden jeg har fået den anbefalet?


Uden tvivl :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Ja Nå men jeg overvejer nu stærkt at strække budgettet til de 1500kr da jeg har svært ved at finde Eltax i gulvhøjtertaler versionen til 1000kr? Anyone? :-PGår ud fra lyden i XTZ 80 er ok siden jeg har fået den anbefalet?


Lyden i XTZ 80.1 er helt sikkert ok. Den har samme bas- og mellemtone-enheder som i mine 89, som lyder fantastisk. Og så vil jeg gætte på, at diskanten er den samme som i rskrivers 93 - som han er rigtig glad for

XTZ skriver om 80.1, at de har taget det bedste fra 89, og kombineret det med prisen fra XTZ 80 (som er forgængeren for både 89 og 80.1)
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Atomic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Maj 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 08 December 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Gulvmodellen af Eltax´s Monitor serie, spiller faktisk rigtig fint

(kan man lide Monitor III, vil man elske gulv modellen)

http://cableman.dk/product.asp?product=2302


Men det jo så os 999kr......per styk
Til top Vis Atomic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Atomic
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 10 December 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Nå så kom jeg endelig frem til konklusionen at det skulle være eltax monitor III, men prisen er nu 500kr stk?! Gav 600kr for 2 stk kan jeg huske?... Nå men har fået instrukser fra hans kone om at det helst skal være sorte højtalere  Jeg tænker derfor jeg ligeså godt kan købe et brugt sæt Dali til 1200-1500 kontra et nyt sæt eltax monitor III (som kun findes i bøg nu) til 1000kr, korrekt?

Jeg har kigget lidt på dba og det ser jo fint ud mht udbuddet af dem, men jeg har ikke just gode erfaringer fra DBA, så derfor ville det være at foretrække hvis handlen kunne foregå med nogle fra KSB herinde jo :-)

Så hvis nogle af jer har forslag til 1000-1500kr på KSB ser jeg dem rigtig gerne :-)

Og tak for hjælpen so far!
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 10 December 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Dali 450 fåes indenfor det prisleje på dba.dk og det er en super fin højttaler til prisen. Alternativt er 104'eren også god og bør kunne findes billigere

__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 10 December 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Har selv ejet Dali 104, 400, 450, 850 som jeg alle syntes lød meget skingre. Kombineret med Denon bliver det bare endnu
værre, hvis du spørger mig. Dali 18 mkII derimod ligner slet ikke nævnte højttalere, og jeg mener den spiller klasser over
samtlige. Købte selv mine til 1000kr for et sæt i sin tid. De var måske også et kig værd?

Dali 104 ville jeg under alle omstændigheder slet ikke overveje da de er med skumkant, og samtidig ved at være godt oppe i
årene så mange af dem er mørnet væk, eller meget tæt på.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 10 December 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

der er linket til 2 spritnye SÆT.

Begge sæt ser spændende ud. Jeg er selv ovenud til freds med Audiopro og det ser ud til at der findes rigtigt mange meget tilfredse XTZ ejere rundt omkring.

Audio pro level 9 v2

og

XTZ 80.1

Husk at prisen er i svenske kroner hvor kursen pt. ligger på 0,71.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
johnborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 11 December 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Ved i om de sender til DK?

Kan ikke rigtig finde noget på hjemmesiden =)
Til top Vis johnborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johnborg
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 11 December 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

johnborg skrev:
Ved i om de sender til DK?Kan ikke rigtig finde noget på hjemmesiden =)


Det gør de - de priser, jeg skrev i mit indlæg, er inkl. fragt til Danmark

Og de er hurtige, hvis højttalerne er på lager - jeg bestilte mine mandag aften, og de var hos mig onsdag morgen. Jeg behøver vel ikke sige, at de ikke bruger PostDanmark?
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:

Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?

Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???

 

Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen.

Du har herre meget ikke hørt den givne højttaler. Ellers er du kværulant. Eltax Monitor III er en glimrende højttaler som spiller flot til 1000 kr/sættet. Tror også det er svært at finde noget bedre til prisen fra ny. Kan helt klart stå inde for højttaleren.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 472
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Til 1000 kr. sættet må det være beovox s45, de mørner heller ikke selvom de er gamle.

Iøvrigt sjovt med så mange spm. om dette og hint hifi til ingen penge, er det krisen eller hva'?

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hvafforn krise?

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:

Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?

Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???

 

Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen.

Du har herre meget ikke hørt den givne højttaler. Ellers er du kværulant. Eltax Monitor III er en glimrende højttaler som spiller flot til 1000 kr/sættet. Tror også det er svært at finde noget bedre til prisen fra ny. Kan helt klart stå inde for højttaleren.

Nope har helt sikkert ikke hørt dem og kommer nok ikke lige til det. Men derfor kan jeg stadig godt have en mening om Eltax og stadig råde til at søge andre alternativer.



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:

Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?

Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???

 

Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen.

Du har herre meget ikke hørt den givne højttaler. Ellers er du kværulant. Eltax Monitor III er en glimrende højttaler som spiller flot til 1000 kr/sættet. Tror også det er svært at finde noget bedre til prisen fra ny. Kan helt klart stå inde for højttaleren.

Nope har helt sikkert ikke hørt dem og kommer nok ikke lige til det. Men derfor kan jeg stadig godt have en mening om Eltax og stadig råde til at søge andre alternativer.

Nej det kan du faktisk ikke, for du skriver du hellere ville brænde dine penge end at bruge dem på Eltax som respons på de nævnte højttalere, og siger dermed implicit de er ringe. Det kan du ikke tillade dig givet du ikke har hørt dem. Eltax laver meget skidt, men Monitor III er fantastisk gode til prisen.

Du er velkommen til at komme og høre dem.

B&O S-45 er godt nok nogle gamle højttalere. De lyder ok, men er laaangt fra samme standard som Monitor III. Især i toppen mangler de performance. De bør heller ikke koste 1000 kr.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:

Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?

Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???

 

Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen.

Du har herre meget ikke hørt den givne højttaler. Ellers er du kværulant. Eltax Monitor III er en glimrende højttaler som spiller flot til 1000 kr/sættet. Tror også det er svært at finde noget bedre til prisen fra ny. Kan helt klart stå inde for højttaleren.

Nope har helt sikkert ikke hørt dem og kommer nok ikke lige til det. Men derfor kan jeg stadig godt have en mening om Eltax og stadig råde til at søge andre alternativer.

Nej det kan du faktisk ikke, for du skriver du hellere ville brænde dine penge end at bruge dem på Eltax som respons på de nævnte højttaler, og siger dermed implicit de er ringe. Det kan du ikke tillade dig givet du ikke har hørt dem. Eltax laver meget skidt, men Monitor III er fantastisk gode til prisen. At du så siger du ikke vil høre dem, får dig jo bare til at lyde dum ud over snævertsynet.

B&O S-45 er godt nok nogle gamle højttalere. De lyder ok, men er laaangt fra samme standard som Monitor III. Især i toppen mangler de performance. De bør heller ikke koste 1000 kr.

 

Nu ved jeg ikke om du er gammel nok til at køre bil....men har du nogensinde kørt i en Lada og kunne du finde på at bruge penge på en ?

Det kan sagtens være at jeg ikke har hørt de nævnte højttalere men har tidligere stiftet bekendtskab med højttalere af det mærke og det har absolut ikke imponeret.

Det er op til køberen selv at vurdere om hvor vidt han/hun får værdi for sine penge...og dette er et faktum. At en Eltax højttaler lyder godt for dig er ikke ensbetydende med at den lyder godt for mig....for så er der ingen grund til at vi alle har så forskellige anlæg ?

Til et budget på 1000-1500kr så ville jeg uden tvivl søge efter brugte muligheder

 



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 11 December 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:
Nu ved jeg ikke om du er gammel nok til at køre bil....men har du nogensinde kørt i en Lada og kunne du finde på at bruge penge på en ?


Jeg kunne da sagtens finde på at bruge penge på en Lada, hvis de på et tidspunkt lavede en god model, som stadig var billig, og som passede godt til mit behov - alt andet ville da være dumt snobberi. Vil du heller ikke købe en moderne Skoda, bare fordi de har lavet nogle ringe biler førhen?

På samme måde ville jeg da også gerne købe en Eltax højttaler, hvis de har lavet en god model, som passede godt til mit behov.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
Jakob M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 154
Sendt: 11 December 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

dysterland skrev:
Jakob M skrev:
Nu ved jeg ikke om du er gammel nok til at køre bil....men har du nogensinde kørt i en Lada og kunne du finde på at bruge penge på en ?


Jeg kunne da sagtens finde på at bruge penge på en Lada, hvis de på et tidspunkt lavede en god model, som stadig var billig, og som passede godt til mit behov - alt andet ville da være dumt snobberi. Vil du heller ikke købe en moderne Skoda, bare fordi de har lavet nogle ringe biler førhen?

På samme måde ville jeg da også gerne købe en Eltax højttaler, hvis de har lavet en god model, som passede godt til mit behov.

Jo eftersom at Skoda har formået at lave nogle gode modeller efter min egen vurdering. Hvis Lada en dag laver en bil som anmeldes positivt af diverse magasiner, og jeg stadig ikke vurderer den som god....så ville jeg ikke bruge penge på den.

Samme konklussion har jeg draget med hensyn til Eltax....ganske enkelt ikke noget jeg ville bruge penge på da de ikke dækker mine behov og jeg vurderer at de ikke er pengene værd.

 



__________________
Mvh Jakob
Til top Vis Jakob M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob M
 
BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1575
Sendt: 11 December 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Jakob M skrev:

dysterland skrev:
Jakob M skrev:
Nu ved jeg ikke om du er gammel nok til at køre bil....men har du nogensinde kørt i en Lada og kunne du finde på at bruge penge på en ?


Jeg kunne da sagtens finde på at bruge penge på en Lada, hvis de på et tidspunkt lavede en god model, som stadig var billig, og som passede godt til mit behov - alt andet ville da være dumt snobberi. Vil du heller ikke købe en moderne Skoda, bare fordi de har lavet nogle ringe biler førhen?

På samme måde ville jeg da også gerne købe en Eltax højttaler, hvis de har lavet en god model, som passede godt til mit behov.

Jo eftersom at Skoda har formået at lave nogle gode modeller efter min egen vurdering. Hvis Lada en dag laver en bil som anmeldes positivt af diverse magasiner, og jeg stadig ikke vurderer den som god....så ville jeg ikke bruge penge på den.

Samme konklussion har jeg draget med hensyn til Eltax....ganske enkelt ikke noget jeg ville bruge penge på da de ikke dækker mine behov og jeg vurderer at de ikke er pengene værd.

 

Du er jo bare stædig. Det er alt. Du kan ikke vurdere den givne højttaler når du ikke har hørt den. Så simpelt er det. Dermed har du ingen ret til at tale nedsættende om den. Ellers ville dit argument være validt.



__________________
Mvh Bjarke Hedegaard
Til top Vis BjarkeHedegaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeHedegaard
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes