| Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax Monitor III er livet.
Hej,
At hakke på en højtaler uden at have hørt den det er kun brok.
Jeg har før oplevet et sæt Eltax et eller andet med nogle store basser, og jeg har aldrig i mit liv hørt så dårlig en højtaler.
Jeg tror faktisk at jeg har skrevet om den her inde på et tidspunkt, men derfor er jeg ikke på nakken af alt hvad de har lavet.
Den lille monitor III var jeg så heldig at købe to sæt af da de en overgang solgte dem for en køb nu pris på QXL til 400, eller var det 450kr for et sæt, der stod at det var demo modeller men jeg kunne ikke se at de nogen sinde havde været pakket ud.
De bliver brugt sammen med mit 32" Sony fladskærms tv, hvor min PC er koblet på, og giver en rigtigt god lyd sammen med en gammel NAD Receiver (ja hvad ellers), da man jo har et par stykker af dem.
Så alt ialt er det en sej lille højtaler, men til 1000kr for et sæt så nærmer vi os vel også en pris hvor andre begynder at kunne være værdige modstandere, feks har jeg læst meget om de der XTZ som skulle være meget gode og til en lav pris også.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
XTZ får godt nok meget ros ja, så kunne være spændende at se på. De er jo også kommet til Danmark nu!  __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 12 December 2009 kl. 05:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakob M skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Jakob M skrev:
|
Ja men du kan tolke mit udsagn som du vil......men fordi en kendt madanmelder skriver at stegt lever smager godt....så er det ikke ensbetydende med at jeg kan lide det ?
Og igen så kommer det stadig an på hvilke krav man har til det....skal det bare være baggrundsstøj eller ønsker man noget som tilnærmelsesvis minder om god lyd ???
Og jo jeg har hørt Eltax men er ikke imponeret og mener stadig er der findes mange alternativer som langt overgår deres formåen.
|
|
|
SNOB
Du har herre meget ikke hørt den givne højttaler. Ellers er du kværulant. Eltax Monitor III er en glimrende højttaler som spiller flot til 1000 kr/sættet. Tror også det er svært at finde noget bedre til prisen fra ny. Kan helt klart stå inde for højttaleren.
|
|
|
Nope har helt sikkert ikke hørt dem og kommer nok ikke lige til det. Men derfor kan jeg stadig godt have en mening om Eltax og stadig råde til at søge andre alternativer.
|
|
|
Nej det kan du faktisk ikke, for du skriver du hellere ville brænde dine penge end at bruge dem på Eltax som respons på de nævnte højttaler, og siger dermed implicit de er ringe. Det kan du ikke tillade dig givet du ikke har hørt dem. Eltax laver meget skidt, men Monitor III er fantastisk gode til prisen. At du så siger du ikke vil høre dem, får dig jo bare til at lyde dum ud over snævertsynet.
B&O S-45 er godt nok nogle gamle højttalere. De lyder ok, men er laaangt fra samme standard som Monitor III. Især i toppen mangler de performance. De bør heller ikke koste 1000 kr.
|
|
|
Nu ved jeg ikke om du er gammel nok til at køre bil....men har du nogensinde kørt i en Lada og kunne du finde på at bruge penge på en ?
Det kan sagtens være at jeg ikke har hørt de nævnte højttalere men har tidligere stiftet bekendtskab med højttalere af det mærke og det har absolut ikke imponeret.
Det er op til køberen selv at vurdere om hvor vidt han/hun får værdi for sine penge...og dette er et faktum. At en Eltax højttaler lyder godt for dig er ikke ensbetydende med at den lyder godt for mig....for så er der ingen grund til at vi alle har så forskellige anlæg ?
Til et budget på 1000-1500kr så ville jeg uden tvivl søge efter brugte muligheder
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 12 December 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget selvbyg som måske kan gøre det? Kigger lidt efter noget til børnene..som er blevet lidt større.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eltax Monitor III - 5 Stjerner i What-hifi
Anmeldelse af dem kan vi da også godt finde som bakker op om de mange gode erfaringer med de små banditter. Jeg ville
uden tvivl vælge XTZ 93 WMT fremfor Eltax Monitor III, da jeg mener at man får voldsomt meget for de ekstra 600kr der ligges
oveni. Har ikke ville udtale mig om Monitor III vs 89 satelit, da jeg ikke har hørt den sidstnævnte. MEN holder XTZ sin value for
money standard, tvivler jeg ikke på at 89 satelitterne spiller op med Monitorerne, om ikke bedre.
Mvh XTZ-fanatikeren
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og der er jo heller ikke langt til Dali's Concept 1 til 745,- stykket, og som er en meget populær højtaler.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Wilander Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 97
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke Eltax, så dem vil jeg ikke udtale mig om. Jeg ville selv vælge et par Tannoy Mercury F1, hvis de skal være nye. Lette at drive. http://www.whathifi.com/Review/Tannoy-Mercury-F1-Custom/ Købes i www.lydbutikken.dk eller hos www.spar-momsen.dk Alternativt kunne du købe forgængeren brugt her: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=139064 Hi-FI World: | Tannoy Mercury m1 |
£120 |
Jun 98 |
The best at the price and capable of embarrassing many more expensive speakers. |
Hvis du alligevel giver ham en brugt forstærker synes jeg at du skulle overveje at købe brugte højttalere også. Du får så meget musik for dine penge.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Og der er jo heller ikke langt til Dali's Concept 1 til 745,- stykket, og som er en meget populær højtaler. |
|
|
Det kan godt være, Concept-serien er populær - men den har ry for at have en utrolig kedelig lyd...
|
| Til top |
|
| |
partyalarm Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg lidt i samme situation som trådstarter. Jeg leder bare efter et sæt til min kærste, i stedet for fætter.
Jeg har indtil videre kun kigget på brugte højttalere og har faktisk fundet frem til nogle, men kan nu ikke rigtig vælge hvilke
det skal være - også fordi jeg ikke har tid til at rejse landet rundt for at høre dem alle - så jeg tænkte om I ikke kunne
hjælpe mig lidt :).
Jeg har fundet frem til følgende:
- DALI 310:
- KEF C-40
- Jamo Classic 8
- JBL L-86
Højttalerne skal spille et værelse op på 25 m^2.
|
| Til top |
|
| |