| Forfatter |
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en lille pige som lige nu e ved at kravle op af mine højttalerkabel, det er kun et spørsmål om tid før hun når cd afspilleren! Hvad har i andre
gjort når småfolket har meldt sin ankomst? Findes der hifimøbler hvor man nogenlunde kan lukke af for ubudne gæster men samtidig betjene det
rimelig nemt? Har i sat alle kabler i bakker, og hvilke bakker og hvordan? Jeg skal have sikret hele mit setup for pilfingre, så kom endelig med alle
former for bud på hvad man kan gøre. Ligenu hænger det hele i et Clicmøbel uden låge, men det vil se fjollet ud hvis man skal hænge det møbel så
højt at hun ikke kan nå det, vil det ikke? Pladespilleren som står på toppen vil ihvertfald blive svær at betjene.....
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
kerovan Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
Der er en lille pige som lige nu e ved at kravle op af mine højttalerkabel, det er kun et spørsmål om tid før hun når cd afspilleren! Hvad har i andre
gjort når småfolket har meldt sin ankomst? Findes der hifimøbler hvor man nogenlunde kan lukke af for ubudne gæster men samtidig betjene det
rimelig nemt? Har i sat alle kabler i bakker, og hvilke bakker og hvordan? Jeg skal have sikret hele mit setup for pilfingre, så kom endelig med alle
former for bud på hvad man kan gøre. Ligenu hænger det hele i et Clicmøbel uden låge, men det vil se fjollet ud hvis man skal hænge det møbel så
højt at hun ikke kan nå det, vil det ikke? Pladespilleren som står på toppen vil ihvertfald blive svær at betjene.....
|
|
|
Det handler vel i bund og grund om opdragelse. Jeg har selv en lille pige på 16mdr, og hun har også været henne og røre ved frontstoffet, og se på forstærkeren. Men efter et på "NEJ FY NIX PILLE" i et lidt højt og bestemt toneleje, så piller hun ikke mere ved det. Så hun har lært at man ikke rører fars anlæg, og det er ikke bag låger eller noget. Så i min verden er opdragelse vejen frem :) kan selvfølgelig være nogle unger rundt omkring der er mere uopdragene end andre.
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad hende pille og skrue op og ned - og danse rundt
Bedre de små for flair for musik i en ung alle end alle de påbud og regler
Mit anlæg tog ikke skade - Selv ikke alle de gange der skulle trykkes på højtalerne støvhætte
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt mit hifi står frit fremme. har en datter der lige har rundet de to år. hun har lært, efter ovenstående metode, at højttalerne må man ikke røre ved.
men omvendt har jeg også givet hende lov til selv at lægge sin postmand per dvd i fars blu-ray. og hun har da også lært at trykke på de forskellige
knapper på forstærkeren. hun gør det hele relativt forsigtigt. men hun lære hurtigt. min cd står i bunden af mit rack, og når dovenskaben rammer
bruger jeg fødderne til at trykke på knapperne. Det så hun jo så. og som far gør, sådan gør datter også. suk. Så det er bare om at få afmystificeret
anlægget hurtigst muligt, og være hos din datter når der skal rodes ved det. så skal hun nok lære at gøre det forsigtigt. og det eneste der er sket
ind til nu er at der er fedtfingre på forstærkeren og min datters film.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. hun kan endnu ikke nå pladespilleren. tror jeg. min pickup er knækket. hmm.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sæt en låge i dit Clic-møbel... ...Med lås på
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Væn dem til fra starten af, at anlægget piller man ikke ved. Allerede mens de kravler og forsøger at komme op at stå ved at tage fat i ting. Prøver de på at stå vha. fx en højttaler, tager man dem væk og siger stille og roligt nej. Det gør man så 117 gange og til sidst har de lært det. Selv i den alder.
Det er nøjagtigt det samme princip, som når man lærer dem ikke at åbne skabe og tømme skuffer i køkkenet, eller hive bøger og plader ud af reolerne.
Mvh Michael, far til tre.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også et par børn der fandt det interessant at kravle hen til anlægget… og de første 3-4 gange de kom der hen, så blev de løftet tilbage med et nej-nej…. Med det resultat at de protesterede med voldsom gråd 3-4 gange, men forstod hurtigt at det ikke hjalp noget. Jeg vil have et hjem hvor jeg IKKE skal løfte alt op i 1½ meters højde, eller bag lås og slå. for jeg bor der også.
Desværre er det værre med nogle gæster, hvor forældrene har ekstremt vide rammer for hvad de tillader deres poder at pille ved ”jeg kan blive sindssyg ” og deres forældre sidder med et STORT stolt smil og siger ”Ja ham lille Victor er en rigtig nysgerrig gavtyv ”
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9412
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Væn dem til fra starten af, at anlægget piller man ikke ved. Allerede mens de kravler og forsøger at komme op at stå ved at tage fat i ting. Prøver de på at stå vha. fx en højttaler, tager man dem væk og siger stille og roligt nej. Det gør man så 117 gange og til sidst har de lært det. Selv i den alder.
Det er nøjagtigt det samme princip, som når man lærer dem ikke at åbne skabe og tømme skuffer i køkkenet, eller hive bøger og plader ud af reolerne.
|
|
|
Den metode har jeg også brugt, hver gang det sker, i 14 måneder nu (den periode min søn har kunnet gå), og det hjælper ikke altid. Børn er forskellige og der skal forskellige metoder til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Jeg har også et par børn der fandt det interessant at kravle hen til anlægget… og de første 3-4 gange de kom der hen, så blev de løftet tilbage med et nej-nej…. Med det resultat at de protesterede med voldsom gråd 3-4 gange, men forstod hurtigt at det ikke hjalp noget. Jeg vil have et hjem hvor jeg IKKE skal løfte alt op i 1½ meters højde, eller bag lås og slå. for jeg bor der også.
Desværre er det værre med nogle gæster, hvor forældrene har ekstremt vide rammer for hvad de tillader deres poder at pille ved ”jeg kan blive sindssyg ” og deres forældre sidder med et STORT stolt smil og siger ”Ja ham lille Victor er en rigtig nysgerrig gavtyv ”
|
|
|
Enig!!!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
|
|
Den metode har jeg også brugt, hver gang det sker, i 14 måneder nu (den periode min søn har kunnet gå), og det hjælper ikke altid. Børn er forskellige og der skal forskellige metoder til.
|
|
|
Man skal være konsekvent, dvs. du (eller konen/kæresten)skal være der hver gang og med det samme. Men jo, selvfølgelig "smutter" det for dem en sjælden gang imellem. Der skal jo prøves grænser af i den alder. 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Kjeldsen skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Man skal være konsekvent, dvs. du (eller konen/kæresten)skal være der hver gang og med det samme. Men jo, selvfølgelig "smutter" det for dem en sjælden gang imellem. Der skal jo prøves grænser af i den alder. 
|
|
|
Tro mig vi er meget konsekvente, og det har da hjulpet, men det er ingen garanti for at det aldrig sker. I mit tilfælde drejer det sig om en forholdsvis dyr gulvlampe, mit anlæg er gemt af vejen (gider ikke se på det, jeg vil kun høre det).
|
| Til top |
|
| |
Prinds Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her i huset har de 3 børn/teens hver deres anlæg, konen bruger udelukkende Sonos (så skal hun kun røre én knap på forstærkeren), 13 uger
gammel hund har efterhånden fattet at den ikke må røre/snuse/bide i anlæg og jeg er heeeeelt rolig....alle 5 er blevet godt opdraget
/Prinds
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man sætter anlæget på et par hylder, på vægen i en højde af ca.160cm. Og affinder sig med et sæt gode stander højttalere, som kan væg monteres. Ja så vil der gå nogen tid, før den lille kan nå hifi udstyret, samt div. Kabler.
Den dag det lader sig gøre, er afkommet også over den velkendte pille alder for længst. Dermed nemmere at forklare at det er Fars, og skal kun bruges af ham. Den dag kan højttalere i jordhøjde, også bedre igen gøre sit indtog i hjemmet.
Tilmed kunne man vel købe noget okey værelses anlæg. F.eks et sammen bygget rack anlæg til datteren eller sønnen. Så har de deres eget, og faren sit.
Det samme gør sig vel gældende med AV udstyr. Men de kan få deres eget, og se hvad de vil se på det. Så dvd-tv alteret i stuen ikke bruges af dem.
Omvent er jeg også tilhænger af opdragelses metoden, med de helt fra start skal vide at det er FY Nix pille! Det er en almindelig, human måde at gøre det på.
En mindre human, men vel effektiv måde er ved man, giver barnet en CHOK oplevelse. Ved at opservere barnet, igangværende pillen ved anlæget i stuen. Tagen fjernbetjeningen med sig. Skrue godt op, for forstærkeren på afstand. Og tryk på play på cd afs. Man bør naturligvis vide hvad ens anlæg kan holde til, og hvad nummer der lige starter ud, på fuld skrue. AC/CD kunne være oplagt. Efterfuldt af skælden ud, af far.
Læste om en der havde gjordt det på denne måde,og barnet rørte aldrig mere ved det anlæg mere. Om man bør bruge den metode, er jeg ikke sikker på, men oplevelsen skal nok indprint sig i barnets hukommelse. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne jo også bare bruge et elektrisk halsbånd, som nogle afstumpede mennesker kan finde på at bruge til deres hund.
|
| Til top |
|
| |
Evolator Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
|
|
|
I dette tilfælde er det de besøgende forældre, der også skal opdrages. Og det er vel at bare gøre det ganske klart, over for dem først som sidst. At hvis det for alle skal være et hygligt sammenværd, sætter man meget pris på, at de holder deres lille nysgerrig gavtyv i kort snor. Hvad bla. Anlæg angår, da det koster ret mange penge.
Det kan godt være de ikke ser, store værdi i et anlæg. Men så gør de måske i deres bil. Der kan man så lave en sammenligning. Eller med noget andet måske. __________________ Mvh. Evolator. Må lyden være med jer. Så kan i lære det.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gjort en mellemting - min datter på 1½ har lært, at hun ikke må pille ved højttalerne, mens anlægget står på et stort skrummel møbel, så hun ikke kan nå.
Det fungerer fint - men jeg har alligevel bestemt, at jeg ikke skal have dyrere højttalere, før vi har fået de børn, vi skal have, og de er blevet gamle nok til, at jeg kan stole på, at de ikke piller. Min datter ved godt, hvad hun må og ikke må - men nogle få gange bliver nysgerrigheden bare FOR stor - og det tror jeg ikke, man kan undgå, uanset hvor meget man opdrager - i hvert fald ikke, når man har en så ekstremt nysgerrig pige som min
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dysterland skrev:
Jeg har gjort en mellemting - min datter på 1½ har lært, at hun ikke må pille ved højttalerne, mens anlægget står på et stort skrummel møbel, så hun ikke kan nå.
Det fungerer fint - men jeg har alligevel bestemt, at jeg ikke skal have dyrere højttalere, før vi har fået de børn, vi skal have, og de er blevet gamle nok til, at jeg kan stole på, at de ikke piller. Min datter ved godt, hvad hun må og ikke må - men nogle få gange bliver nysgerrigheden bare FOR stor - og det tror jeg ikke, man kan undgå, uanset hvor meget man opdrager - i hvert fald ikke, når man har en så ekstremt nysgerrig pige som min  |
|
|
Jeg har så også stået i butik, og selv voksne mænd kan ikke dy sig for lige at trykke på center domen. Træls når den er lavet af aluminium eller på andet måde af stift materiale.
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
dysterland skrev:
Jeg har gjort en mellemting - min datter på 1½ har lært, at hun ikke må pille ved højttalerne, mens anlægget står på et stort skrummel møbel, så hun ikke kan nå. Det fungerer fint - men jeg har alligevel bestemt, at jeg ikke skal have dyrere højttalere, før vi har fået de børn, vi skal have, og de er blevet gamle nok til, at jeg kan stole på, at de ikke piller. Min datter ved godt, hvad hun må og ikke må - men nogle få gange bliver nysgerrigheden bare FOR stor - og det tror jeg ikke, man kan undgå, uanset hvor meget man opdrager - i hvert fald ikke, når man har en så ekstremt nysgerrig pige som min  |
|
|
Jeg har så også stået i butik, og selv voksne mænd kan ikke dy sig for lige at trykke på center domen. Træls når den er lavet af aluminium eller på andet måde af stift materiale. |
|
|
Ja - det skal selvfølgelig også siges, at jeg har frontstoffet på mine højttalere
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare med at lære det. Da min lille knægt kom ind i min lejlighed som ca 1½årig var det første gang han så gulvhøjttalere og en fladskærm. Han startede med 1 minut efter sin ankomst at sætte en finger på fladskærmen og fik hurtigt at vide at det skulle man ikke.
Siden har der absolut ingen ting været. Når han leger lidt vildt i stuen så nævner jeg dog til tider for ham at han skal passe på....og ingen uheld. Nu er han snart 4 pg vil meget gerne putte dvd i maskinen....men det klarer farmand kun.
Umiddelbart er det bare et spørgsmål om opdragelse __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |