| Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 05 December 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu er det en Denon DL-103 på Braun ps500 forholdsvise tunge arm, der virker for mig (min Thorens 126 mkII m. OM30 har ikke spillet siden Denon'en kom forbi). Jeg stepper den op med en Project tube box riaa (ikke mkII, der vist ikke er så god som den første verson), der også ta'r MC endda mere flere forskellige ohm-indstillinger:  PQR
__________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger


Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 06 December 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Mit bedste værktøj til vinyl setuppet er denne Lup |
|
|
Kanon info - takker 
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den lup ser overbevisende ud! Takker. Julegaven til manden, der har alt.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har erfaringer med DV 10*5 i en rega arm?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nonnegativ skrev:
edge skrev:
| Mit bedste værktøj til vinyl setuppet er denne Lup |
|
|
Kanon info - takker  |
|
|
Betstilt. Hvad mener du med "våd rensning"? Hvad bruger du til dette? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 December 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos lup, så har jeg lige fået foræret en prof. urmagerlup - 100 eller 200 ganges forstørrelse. Fornemt.
Mht. til mine pickupper, så har jeg næsten mistet overblikket.
Spiller p.t. på en Sumiko Palo Santos Presentation, men den er kun til låns.
Ellers har jeg: Transfiguration Orpheus Benz Ebony Benz Ruby Ortofon Rondo Bronze Ortofon SPU Gold Ortofon MC200 Denon DL-103 SA (som er MEGET bedre end en standard DL-103) Mørch DaCapo Decca Gold Van den Hul Adcom XC-Van den Hul Shure M75-MBII (min første pickup - næsten 40 år gammel).
Den foretrukne er afgjort Transfiguration, men DL103 SA gør det faktisk rigtigt godt til prisen. Til nogle 1000 ekstra er Rondo Bronze svær at slå.
Umiddelbart forstår jeg ikke beskrivelsen af DL-103 som "fast og kontrolleret bas". Jeg mener der er noget opsvulmet og fyldig. I min verden er det en glimrende pickup, men all-over lidt kedelig og tilbageholdende "tyk" i gengivelsen og mangler noget liv i toppen. Men måske, jeg bare er forvænt? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
nonnegativ skrev:
edge skrev:
| Mit bedste værktøj til vinyl setuppet er denne Lup |
|
|
Kanon info - takker 
|
|
|
Betstilt. Hvad mener du med "våd rensning"? Hvad bruger du til dette?
|
|
|
Hvis der sidder støv eller andet fast, så får nålen en vådrensning med min dicswasher pickupbørste med en dråbe rensevæske på.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Mørch DaCapo Umiddelbart forstår jeg ikke beskrivelsen af DL-103 som "fast og kontrolleret bas". Jeg mener der er noget opsvulmet og fyldig. I min verden er det en glimrende pickup, men all-over lidt kedelig og tilbageholdende "tyk" i gengivelsen og mangler noget liv i toppen. Men måske, jeg bare er forvænt? |
|
|
du er måske ikke forvænt men blot godt vænt  - måske har nogle ad de der mener det om 103eren et anlæg som i sig selv er slankere i bassen hvorfor at 103eren derfor kan give en stram bas? Mørch DaCapo - hvem har lavet den for mørch? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 06:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
janils skrev:
Mørch DaCapo
Umiddelbart forstår jeg ikke beskrivelsen af DL-103 som "fast og kontrolleret bas". Jeg mener der er noget opsvulmet og fyldig. I min verden er det en glimrende pickup, men all-over lidt kedelig og tilbageholdende "tyk" i gengivelsen og mangler noget liv i toppen. Men måske, jeg bare er forvænt?
|
|
|
du er måske ikke forvænt men blot godt vænt - måske har nogle ad de der mener det om 103eren et anlæg som i sig selv er slankere i bassen hvorfor at 103eren derfor kan give en stram bas?
Mørch DaCapo - hvem har lavet den for mørch?
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=74863&K W=m%F8rch+dacabo&PN=0&TPN=2 - her står lidt om mørchs pickupper
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Raskolnikov skrev:
nonnegativ skrev:
edge skrev:
| Mit bedste værktøj til vinyl setuppet er denne Lup |
|
|
Kanon info - takker 
|
|
|
Betstilt. Hvad mener du med "våd rensning"? Hvad bruger du til dette?
|
|
|
Hvis der sidder støv eller andet fast, så får nålen en vådrensning med min dicswasher pickupbørste med en dråbe rensevæske på.  |
|
|
Hvor kan dette købes billigst?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak det må jeg heller lige få bestilt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er Denon DL-103 ankommet, om den passer på mit setup der er udpræget Amerikansk i lyd (med god bas) vil vise sig. Lytteindtryk følger...
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at den lige skal spille til i hvert fald 50 timer før den falder helt på plads.  .
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den børste der ligner Discwashersmest er vel denne som bl.a. Clearaudio og andre har en kulhårs børste med tætte hår.
pris 14 Euro ca. 100 kr.
Vedr. Rega opsætning skal man lige være ops. på Rega's lille off sætning, se Feickert's gode råd: http://www.feickert.de/engl/protractor_handling.html
Important notice for REGA owners:
Bear in mind that REGA uses a different set of parameters. In case you want to use this Protractor you need to install the REGA in 218 to 219 mm pivot-spindle!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare brugt Barenwald i stedet og det har givet det bedste resultat her.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov DL-103 er købt lettere brugt, så den er spillet til. Men lavede en A/B test mellem den og DL-160, og DL-160 vinder i mine ører, måske fordi jeg nærmest skal skrue kontravægten helt af tonearmen på min JVC pl.spiller (den hænger helt ude på enden af stubben. Det ser ud til at armen på JVC´en er for let til DL-103
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Raskolnikov DL-103 er købt lettere brugt, så den er spillet til. Men lavede en A/B test mellem den og DL-160, og DL-160 vinder i mine ører, måske fordi jeg nærmest skal skrue kontravægten helt af tonearmen på min JVC pl.spiller (den hænger helt ude på enden af stubben. Det ser ud til at armen på JVC´en er for let til DL-103 |
|
|
Ok. Kontravægten hænger også et godt stykke ude på min arm... Måske jeg skulle se på en 160 næste gang.  Jeg har lige bestilt en rensevæsek til PU'en. Den er aldrig blevet renset før med væske, så er spændt på om det gør en forskel.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Raskolnikov DL-103 er købt lettere brugt, så den er spillet til. Men lavede en A/B test mellem den og DL-160, og DL-160 vinder i mine ører, måske fordi jeg nærmest skal skrue kontravægten helt af tonearmen på min JVC pl.spiller (den hænger helt ude på enden af stubben. Det ser ud til at armen på JVC´en er for let til DL-103 |
|
|
Undrer mig ikke, hvis du bruger mc-riaa'en i din sansui - den passer ikke særligt godt til en dl-103. Hvis du beslutter dig til at sætte den på din rega-arm, så kan man vist få en tungere kontravægt til den.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjerager skrev:
edge skrev:
| Raskolnikov DL-103 er købt lettere brugt, så den er spillet til. Men lavede en A/B test mellem den og DL-160, og DL-160 vinder i mine ører, måske fordi jeg nærmest skal skrue kontravægten helt af tonearmen på min JVC pl.spiller (den hænger helt ude på enden af stubben. Det ser ud til at armen på JVC´en er for let til DL-103 |
|
|
Undrer mig ikke, hvis du bruger mc-riaa'en i din sansui - den passer ikke særligt godt til en dl-103. Hvis du beslutter dig til at sætte den på din rega-arm, så kan man vist få en tungere kontravægt til den. |
|
|
Ja men den koster desværre 800; kr. så vidt jeg husker.... __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |