| Forfatter |
|
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
| Raskolnikov DL-103 er købt lettere brugt, så den er spillet til. Men lavede en A/B test mellem den og DL-160, og DL-160 vinder i mine ører, måske fordi jeg nærmest skal skrue kontravægten helt af tonearmen på min JVC pl.spiller (den hænger helt ude på enden af stubben. Det ser ud til at armen på JVC´en er for let til DL-103 |
|
|
Kan du beskrive forksllene? Hvordan er bassen på 160? For 103 er måske lige "fed" nok her med min nye forstærker. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linket virker ikke 
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Benz Micro H2 Wood - spiller stort og blødt, desværre har den ikke nogen pladespiller at boltre sig med  Riaa - en Kondo kopi, som spiller fremragende.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
DL-103 er alt for skinger, og slet ikke rar at lytte til. DL-160 er som jeg ville forvente af en dyr pickup, alt er der og som det skal være, fantastiske stemmer, rund og god mellemtone og stram og præcis bas.
Bjerager, du har nok ret jeg er jo ny inden for MC pickupper, hvad vil du anbefale for en Stepup? __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
|
DL-103 er alt for skinger, og slet ikke rar at lytte til. DL-160 er som jeg ville forvente af en dyr pickup, alt er der og som det skal være, fantastiske stemmer, rund og god mellemtone og stram og præcis bas.
Bjerager, du har nok ret jeg er jo ny inden for MC pickupper, hvad vil du anbefale for en Stepup?
|
|
|
u må nok spørge en and en end mig - jeg har ikke et store erfaringsgrundlag i forhol til den denon - jeg kan bare se, at dataene ikke passer sammen.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
DL-103 er alt for skinger, og slet ikke rar at lytte til. DL-160 er som jeg ville forvente af en dyr pickup, alt er der og som det skal være, fantastiske stemmer, rund og god mellemtone og stram og præcis bas.
Bjerager, du har nok ret jeg er jo ny inden for MC pickupper, hvad vil du anbefale for en Stepup? |
|
|
Sidder netop og lytter til Mozarts Piano Sonata nr. 11 på en 103er - jeg tror at du hvis du finder den skinger endten har fat i et dårligt -eller et slidt eksemplar eller at du har parret den med en trafo ellemc step forstærker med alt for meget gain __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger


Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
edge skrev:
DL-103 er alt for skinger, og slet ikke rar at lytte til. DL-160 er som jeg ville forvente af en dyr pickup, alt er der og som det skal være, fantastiske stemmer, rund og god mellemtone og stram og præcis bas.
Bjerager, du har nok ret jeg er jo ny inden for MC pickupper, hvad vil du anbefale for en Stepup? |
|
|
Sidder netop og lytter til Mozarts Piano Sonata nr. 11 på en 103er - jeg tror at du hvis du finder den skinger endten har fat i et dårligt -eller et slidt eksemplar eller at du har parret den med en trafo ellemc step forstærker med alt for meget gain
|
|
|
Ja det kan jeg kun genkende på inderillen af pladen. Ellers er den meget behagelig.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link . Lidt sjovt med de WAV filer han har lagt op. Forskellen er ganske tydelig.
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
edge skrev:
DL-103 er alt for skinger, og slet ikke rar at lytte til ... |
|
|
Sidder netop og lytter til Mozarts Piano Sonata nr. 11 på en 103er - jeg tror at du hvis du finder den skinger endten har fat i et dårligt -eller et slidt eksemplar eller at du har parret den med en trafo ellemc step forstærker med alt for meget gain
|
|
|
HØRT! (kom evt. og hør min, Edge!) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@edge, det er nok din arm der er for let til DL-103, som du selv er inde på. DL-103 er rimeligt kræsen med hensyn til armens vægt og stivhed. Men ellers kan den jo simpelthen være slidt, eller lettere defekt. Det ved man jo aldrig med brugte ting. Men ellers er det jo godt at DL-160 gør jobbet. Den og og DL-110 mener jeg er nogle hits til prisen. Iøvrigt er Denons kvalitet altid i orden. F,eks har jeg aldrig set nogen Denon pickupper med skæve nålefaner, og dårligt monterede nåle. Det er bare i orden, selv på de billige.
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første DL 103 fra hifiklubben havde forskel i output på de to kanaler. Så den blev straks byttet uden problemer.
Hvis edge har en DL 103, der er skinger, så er der noget galt. Det er typisk for Denon pickupper, at de ikke hæver i toppen,
modsat Ortofons MCer. Kører du med for lavt nåletryk, så den fejlsporer? Eller belaster du den for let impedansmæssigt.
Jeg har ikke oplevet DL 103 som skinger i lette arme, men derimod bliver den bas-let i for lette arme.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at forstærkerens MC indgang har en impedans på kun 10 ohm. Det gør at den vil spille temmeligt "stramt". Sammenholdt med en for let arm, er det nok grundet til at den lyder lidt skingert. Min erfaring er iøvrigt, i mit system, at DL 103 godt kan lide en indgangsimpedans på ca 1000 ohm, eller mere. Det åbner den op, og får den til at spille pænt afslappet. Iøvrigt bør armen ikke være helt vandret. Den kan godt lide at blive hævet lidt bagtil.
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo fint nok, det giver jo en´ en undskyldning jo at købe mere grej.... Hæ hæ __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Jeg kan se at forstærkerens MC indgang har en impedans på kun 10 ohm. Det gør at den vil spille
temmeligt "stramt". Sammenholdt med en for let arm, er det nok grundet til at den lyder lidt skingert. Min erfaring er iøvrigt, i
mit system, at DL 103 godt kan lide en indgangsimpedans på ca 1000 ohm, eller mere. Det åbner den op, og får den til at spille
pænt afslappet. Iøvrigt bør armen ikke være helt vandret. Den kan godt lide at blive hævet lidt bagtil. |
|
|
Nå ja, det kunne selvfølgelig være et VTA problem, der giver den skingre lyd til edges DL 103.
|
| Til top |
|
| |
R.P. Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 972
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige modtaget en dl103r, den er blevet monteret i en sme 3012'er, kørt igennem denon s1 trafo, og korigeret i tiny tube.
2.5 gram i nåletryk, og den spiller simpelthen så afslappet, uanstrengt, og lækkert
Her er ingen tendenser til skinger lyd her heller, den sporer også langt bedre end jeg havde regnet med.
Forstår fuldt ud alle de rosende ord den får rundt omkring. __________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ulrikmm skrev:
Tweaker skrev:
Jeg kan se at forstærkerens MC indgang har en impedans på kun 10 ohm. Det gør at den vil spille temmeligt "stramt". Sammenholdt med en for let arm, er det nok grundet til at den lyder lidt skingert. Min erfaring er iøvrigt, i mit system, at DL 103 godt kan lide en indgangsimpedans på ca 1000 ohm, eller mere. Det åbner den op, og får den til at spille pænt afslappet. Iøvrigt bør armen ikke være helt vandret. Den kan godt lide at blive hævet lidt bagtil. |
|
|
Nå ja, det kunne selvfølgelig være et VTA problem, der giver den skingre lyd til edges DL 103. |
|
|
Nææe selvom min JVC er DD og fuldautomatisk, kan man faktisk stille VTA og Zenith på armen. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 11 December 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Har lige modtaget en dl103r, den er blevet monteret i en sme 3012'er, kørt igennem denon s1 trafo, og
korigeret i tiny tube.
2.5 gram i nåletryk, og den spiller simpelthen så afslappet, uanstrengt, og lækkert
Her er ingen tendenser til skinger lyd her heller, den sporer også langt bedre end jeg havde regnet med.
Forstår fuldt ud alle de rosende ord den får rundt omkring. |
|
|
Har faktisk set en DL 103R spore omkring 100 u på en testplade ved ca. det nåletryk.
|
| Til top |
|
| |