Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalerforslag? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 December 2009 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Ja det er nemlig rigtigt. Det er vel meget forskelligt hvad man lige synes lyder godt.

Men du skriver finde nogle ordenlige radiobutikker af lytte i? Hvad er der da ellers af butikker end hifiklubben? Specielt i Odense, hvor jeg bor?

Til top Vis ChristianJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianJ

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2009 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

Har også kigget på et par Infinity Reference 61 mk 2 højtalere til 750 kr. Det er jo ingen penge. Hvad siger i til de højttalere? Er det rimelig gode?

Eller er for eksempel Dali 850 eller QLN Signature Mk 2 som jeg overvejer på et andet niveau?

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ok. Jeg er nu rimelig sikker på at jeg vil købe et sæt Infinity Kappa 600 brugt.

Jeg har muligheden at købe et sæt til 3500 i kbh og bruge 700 kr på at køre til københavn (fra odense) og dermed bruge 4200.

Eller jeg har muligheden for at se om ham, der har en kappa 600 i odense vil sælge dem uden hans dyre kabler, og se om prisen er ok.

MEN: jeg vil gerne spørge jeg om jeg kan regne med at jeg vil kunne se en kappa 600 eller et par stykker på dba/gul og gratis inden for 3-4 måneder, der enten ligger på fyn eller jylland og i så fald om hvad normal brugtprisen er (så jeg kan se om det kan betale sig at købe dem lige nu).

I behøver ikke svare på mine forrige spørgsmål, men det ville være rart, hvis i lige ville svare på måske et af mine sidste. På forhånd tak!

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige været ude og lytte til et par infinity kappa 600 og tog mine egne Epicure Model 3 med for at samligne. Ville jo ikke købe noget jeg ikke synes lød bedre en dem jeg havde i forvejen.

Og det var godt jeg gjorde det! Mine lød klart bedre synes jeg selv. Lyden var mere åben og klar og detaljeret gennem alle frekvenserne. Både i den øvre halvdel af registeret og det nedre. Bunden var bedre og flottere og klarer (men ikke større, bunden fyldte ca lige så meget på de to). Mine skinnede mere i gennem. Fx da jeg lyttede på skift på "metallica - sad but true" lød det tunge rå riff bare bedre på mine epicure. Mere punch og klarhed. Mere som om det kom direkte ud af james hetfields mesa boogie forstærker (eller hvilken det nu er). Hvor alt lød mere indelukket og udetajleret på kappa 600, og en lidt mere plastikagtigt. Vokalen var også for tung og mørk. Jeg synes kappaen lød billigere. Lidt mærkeligt, når det har haft en nypris på 16.000 pr sæt og jeg mener mit var 6000 for sættet (men det er jeg i tvivl om, må jeg undersøge det). Også lidt mærkeligt jeg synes kappaen var lidt for indelukket og plastikagtig, når den er blevet kaldt åben og klar. Fx i en anden hifi4all tråd: "Jeg synes rigtig godt om kappa´ens åbne lydgengivelse. Den er særdeles ren og åben i lyden og stillet overfor Audiovector´en kunne sidstnævnte næsten lyde lukket og lidt uniform." Så var min epicure endnu mere åben og klar, samtidigt med at den har masser af tygde og dybde.

Det skal lige siges at det var samme forstærker, cd afspiller og kabel, jeg brugt på begge, så det har ikke haft nogen indflydelse."

Det var så min oplevelse idag.

Jeg lærte at jeg i hvertfald ikke skal købe et par højttalere uden at have samlignet med dem jeg havde i forvejen, selvom den lyder "rigtig" ud fra reviews. Det ville jeg ikke drømme om efter det her. ALTID have ens højttaler med (og lytte på skift).

Og at 6,5 mellemtone måske er for stort for mellemtonen. Det lød måske mere for "tykke" og mørke end min 4 tommers lyder for tynd. HVIS det var størrelsen på dem, der havde den inflydelse. Det tror jeg. Der ville en 5 tommer måske være lige tilpas.

Og at jeg ikke skal skifte min Epicure Model 3 ud med en Infinity Kappa 600.

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Min mor synes også mine lød bedst... Ja jeg har jo ikke bil til at køre med højttalere, så derfor jeg havde min mor med. :P Jeg er jo "kun" 21.

ChristianJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Nåmen jeg var forresten og lytte til et par Dali 850 og dem synes jeg egenligt lød godt, men der manglede power i bassen og der manglede generelt lidt bas. Der var tydeligt mere mellem tone i forhold til min epicure, som mangler lidt mellem tone. Men dem valgte jeg ikke fremfor min nuværende. Ingen grund til at købe noget man ikke synes lyder bedre og som man kan høre fejl, der kommer til at irritere én.

Og så lyttede jeg til et par JBL xti100 som også lød fint. Måske lige en anelse mere bassalgkraft iforhold til dalien, men jeg havde ikke min egen højttaler med ude, da jeg lyttede til den, så måske derfor jeg ikke bemærkede noget problem.

Er der andre, der også synes Dali 850 mangler power i bassen/mangler lidt bas?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes