Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Kega:
Inden jeg skiftede til c-JAYS drivere, lavede jeg følgende:

Dæmpning med filtervat (ca 1 krone)
Påklæbning af læder (en gammel læderjakke, ca 50 kroner, med mindre du har lidt læder liggende)
Philipspuder (aner ikk hvad de koster)
stænger af loddetin limet på indersiden af koppen (ca 10 kroner)
Kabelskift (fra 50 kroner og opefter)

Så excl puderne ca 100 kroner
Puderne er langt det kostbareste mod

Det jeg så ikke medregner er tiden, for det har været en lang og tidskrævende proces..

681 har jeg brugt nogenlunde de samme penge på..

Så at begynde at kalde dem  dyre, er lidt en overdrivelse, men jeg kan godt følge din tankegang, men det er kun puderne der "rigtigt" koster noget, jeg har desværre ikke hørt AKG240 og har heller ikke overblik over hvad de koster (ca 350 brugt),  men jeg tror stadig du kan spare noget ved at gå superlux vejen..

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Nu har hd660 fået 3timer med pink noise, der er allerede forbedringer at hører.
De får sgu lige 10timer mere, mon ikke de så går hen og blever pengene værd, vi får at se.
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Hey.

Se det var også den tanke jeg havde Claus. Om det kan svare sig, med ekstra materialer og besværet ved at modificere dem.
For dine HD-660, incl. puder, må da næsten koste det samme som dine c-JAYS (koster de ikke omkring 700.-?). Okay, måske
50-100 kr forskel, men spørgsmålet er vel så om du skal have modificeret dine c-JAYS eller om de er fantastiske lige fra
kassen.
Og jeg spørger kun af nysgerrighed

Og jeg har fået mine HD-681-b, og de sidder utroligt godt. Jeg vil dog sige, at jeg personligt var nød til at skifte stock læder
puderne ud. Så er rigtig glad for at jeg bestilte et par velour puder med - nu kan jeg bruge dem i mere end 20 min af gangen
.
Vedrørende lyd, så er de meget, utroligt meget mindre basset end hvad jeg normalt bruger (og nok bare en fejl fra min sidde,
som uvidende tosse). Jeg har brugt et par sennheiser pc 150 ved pc'en (bruger desværre meget headset ved min pc), nogle
usb microsoft headset på arbejde (det er primært her HD-681 skal bruges) og Audio-Technica cks50, når jeg er på farten. Og
kan specielt høre hvor dårlig et lyd billede sennheiserne giver i forhold til HD-681b. Jeg mister en del bas, men til gengæld lyder
musikken ikke mudret og det byder på andet end bare de to ekstrem punkter bass og diskant. Nu er der faktisk også
mellemtoner Okay det er måske ekstremt sat op, men musikken lyder faktisk af noget nu. Så kan anbefales. Dog er alt
ikke positivt, synes at diskanten til tider kan lyde noget skarp i det. På kanten til hvad jeg finder behageligt. Det sker dog ikke
tit, kan også være jeg bare skal have noget vat ind i dem og se om det hjælper :)
Det var bare lige min opfattelse af dem, efter nogen få timers brug. Kan være den ændre sig med tiden.
Til top Vis Kega's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kega

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Kega: Smid noget lyserød støj på de superlux over en weekend (evt lad dem ligge på arbejdet). Det tog for mig den værste skarhed i diskanten. (på mine 660'ere)

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Ney: Lyder som en god ide. De knap 10 timer de fik i lørdags, må åbenbart ikke være nok - men hvis det kan løse problemet,
så er det jo det mindste problem

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2010 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Kega: ang. c-JAYS, så er de ikke lige min kop the, men det skyldes udelukkende at de sidder på øret og  ikke rundt om og det kan jeg bare ikke holde ud at bruge, længere er den ikke..
Når det så er sagt har jeg lige fra begyndelsen været meget imponeret over deres lyd/drivere,  eller sagt på en anden måde så har et enormt potentiale og kan virkelig levere varen, men deres normale form gør dem nærmest ubrugelige for mig..

Så jeg tænkte på om ikke jeg kunne få et bedre resultat og har de sidste par år lavet flere versioner af mine egne c-JAYS og har så sendt dem til JAYS og fået et nyt par retur, så jeg kunne begynde forfra

Det har været et meget tidskrævende arbejde at lave, men eftersom jeg hygger mig med det er det jo ikke det store problem..

Det som jeg så har opnået med den nyeste udgave, er en lukket høretelefon, der lyder som en åben og det er jeg yderst tilfreds med, det jeg har  der kommer tættest på i signatur er mine DT880, men ikke helt så domineret af diskanten og med mere bas, men samme dejlige mellemtone..

Prisen snakker vi ikke om her hvor jeg kommer fra
Men de ryger op over en tusse hvis jeg ikke fik mine JAYS gratis havde jeg nok ikke lavet forsøget..

Til gengæld er de svære at overgå, de spiller ikke på niveau med Dx1000, men det er alt for tæt på til at det er sjovt at have blødt 3500 for dem, heldigvis er lyden så anderledes at det ikke gør noget..

Jeg går lige for tiden og overvejer at bygge mine Skytronics ind i noget andet, men er ikke kommet længere end til overvejelserne, men Superlux bøfferne er jo så billige at jeg kan tillade mig at bruge dem til forskellige eksperimenter uden at blive ruineret..

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Til gengæld er de svære at overgå, de spiller ikke på niveau med Dx1000, men det er alt for tæt på til at det er sjovt at have blødt 3500 for dem, heldigvis er lyden så anderledes at det ikke gør noget..

Blev smittet af din DX 1000 i Esbjerg, så hvis du nu skulle se dem til 3500 igen må du gerne råbe højt.. 5000 er det nærmest jeg kan finde på amazon..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Det må du sq undskylde, det var ikke med vilje 
Jeg savner også mine RS2er efter træffet...

Det var din kone der vandt de JAYS ikke ?? jeg er mildt sagt elendig til at huske personer, men hvis det var hvad synes i om dem ??

Jeg købte mine brugt på Ebay, jeg kigger på brugte bøffer hver søndag og ser jeg dem skal jeg nok sige til..

Der er et link til en butik med en god pris her på siden, men jeg aner ikke i hvilken tråd det er, men det er der..

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

jo hun vandt, de er ok bruger dem til computer og der er ihvertfald god bass i dem..

Kega
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hvad!! 3500.- for et par hørebøffer. Okay, kan godt se jeg har været noget sparsom med mine indvisteringer i den afdeling

Men Claus, det lyder som nogen rimelig vilde modificeringer du får lavet.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Kega skrev:
Hvad!! 3500.- for et par hørebøffer. Okay, kan godt se jeg har været noget sparsom med mine indvisteringer i den afdeling

Men Claus, det lyder som nogen rimelig vilde modificeringer du får lavet.

Hehe 3500kr det er nu meget normalt for os der har været herinde i nogen år

Må sige at den enkelstående største investering jeg har gjort har været mn forstærker til ca 14000kr

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

3500 er da billigt..
Det dyreste jeg har stående er min V8, med ekstraudstyr ryger den op på omkring de 5500..
STAX er virkelig noget der kan tage hårdt på muldvarpen..

Kega: ja jeg hygger mig med mine modifiseringer og er begyndt at bygge lidt for venner og bekendte, så de kan få god og billig lyd..

ikeaboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Maj 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Ville lige give mit besyv medtil dem der har læst denne tråd igennem og tænker, ahh mon de nu også er så gode som de siger.
Har lige fået et par 681ér ind af døren her til morgen og ja de spiller da for vildt ifht prisen. Sidder stadig og måber. Bassen er jeg helt tosset med, den dunre igennem, på den fede måde, lige som at have en subwoofer indbygget i hørebøfferne.
Synes mine sennheiser hd 650 lyder helt kedelige ifht superluxen.

Til top Vis ikeaboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ikeaboy

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Maj 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror snart vi skal have en Workshop ved næste meet.. 

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Må sige at den enkelstående største investering jeg har gjort har været mn forstærker til ca 14000kr

Og så har du ikke engang nogle superlux, så du kan høre hvor god din forstærker er ???

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Maj 2010 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet det mange! gange at købe et par, men mit næste køb er sat fast på at være et par JH5pro, men først når min pico slim ankommer.
Desuden er min b22 stadig ikke oppe og køre så jeg har reelt set ikke en høretelefon forstærker. B22eren har et problem med det ene af de tre forstærker boards som simpelthen spøger, men så snart min projekt er færdig (min master opgave) så bliver den gjort færdig om jeg så skal lave et nyt tredje board
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

ikeaboy skrev:

Ville lige give mit besyv medtil dem der har læst denne tråd igennem og tænker, ahh mon de nu også er så gode som de siger.
Har lige fået et par 681ér ind af døren her til morgen og ja de spiller da for vildt ifht prisen. Sidder stadig og måber. Bassen er jeg helt tosset med, den dunre igennem, på den fede måde, lige som at have en subwoofer indbygget i hørebøfferne.
Synes mine sennheiser hd 650 lyder helt kedelige ifht superluxen.

Bassen dæmper sig lidt og bliver noget fastere og mindre fremtrædende med lidt tilspilning. Derved ikke sagt at de ikke i deres tilspillede form ikke stadig har fin bas.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

mage
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Maj 2010 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Så er det vist på tide at jeg også melder mig som "true believer"....

Et andet sted på dette forum faldt jeg over én der havde bestilt et par hørebøffer nævnt i en eller anden tråd. De skulle angivelig være "dirt cheap" og være "lige i øjet". Jeg havde længe været træt af de sædvanelig små earpluggs jeg plejer at købe. Har sågar prøvet et par Sennheiser af typen all-the-way-in-your-skull. Du ved, dem der sidder HEEEEEEEEEEEELT inde ved siden af trommehinden. Det er bare ikke mig. Jeg ved godt at "man" siger man skal vænnes til det osv osv osv. Bare ikke for mig. Bestemte mig for at prøve lykken...

Som sagt så gjort. Jeg bestilte et par HD681 - selvfølgelig på en fredag aften (fjols) - og modtog dem kort efter, tror det var onsdag. Fin service.

Lad mig sige det kort: I LOVE IT!!

Fantastiske bøffer. Og så til prisen!! Dobbelt

Faktisk faldt jeg først over denne tråd EFTER jeg havde fået mine 681'ere. Og må jeg SÅ lige i den forbindelse rose trådstarter og ALLE der har bidraget til denne tråd et skulderklap. Jeg brugte en halv fridag og læste HELE tråden fra ende til anden UDEN stop! Genial læsning! Og alle sjove tweaks og forbedringer. Tror da fa'en at læderjakker er dyre for tiden. Til trods for vejret.

Der er dog ét lille "men" eller problem om man vil. Mere vil so bekendt ha' mere. Nu er det jo ikke længere nok med "bare" iPod'en. Jeg skal da ha' en forstærker! Det skal jeg da ha'! Og iPod'en skal da heller ikke føle sig for sikker. Jeg opererer jo forlææææængst i FLAC filer på mit "primær setup" så mon ikke jeg skal kigge nærmere på en FLAC-afspiller.

DAMN YOU ALL! DAMN YOU!

Fantastisk hobby. God Pinse!

Mage

Til top Vis mage's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mage

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for roserne, da jeg startede tråden havde jeg ingen forestilling om at den ville blive så stor og lang som den er blevet 11.000 + læsninger (nok mig selv et par hundrede gange, men alligevel)..

Jeg har også gjort hvad jeg kunne for at holde gryden varm, for der gik lige pludselig sport i at få den længste tråd på head-fi4all, der er stadig et stykke vej, men VI skal nok nå det..

Jeg har fået et hav af PM også og tak for dem og tilliden som i har vist mig i dem...

Det er også lidt sjovt hvordan sådan noget kan påvirke ens tilværelse, jeg har lært mig selv at lave læderting, som bestemt stadig kan forbedres, men det er sq ved at være rigtigt fint det jeg laver, jeg ved ikke hvor mange der følger det på Rockgrotto, jeg laver ikke rigtigt nogle penge på det, men det er sjovt og stort set alle der har fået et er vældigt glade, der er så også nogle som har doneret lidt og flere der har hjulpet med materialer så jeg har kunne holde det kørende gratis..
Jeg har sagt nej til mange der ville betale, fordi det mest er noget jeg gør "sådan for sjov" og for at glæde folk jeg  har kontakt med, på den ene eller anden måde..
Det er endda gået så vidt at min kone har foræret mig en symaskine i bryllupsgave ..

Lige for tiden for tiden i mit "superluxliv" har jeg Kolinds HD660, købt af en som er hoppet af vognen (fyyyyyyyhhhhh ), de skal have lidt læder hist og pist, skal jeg lave en billedepost om det ??
Så er jeg også ved at lave et par bånd til et par amerikanere, så der sker da lidt..

Jeg har også lige fået et sæt stålringe til mine ind ad døren i denne uge, faktisk 2 men det ene er ikke til mig, det skulle have været en overraskelse til en anden head-fier, men jeg kunne ikke holde min mund, så overraskelsen er lidt gået fløjten....

Sidst en stor tak til alle der  har hjulpet med at holde gang i tråden..

p.s Nichlas er du ved at have lyttet nok til filteret så det kan komme videre til næste mand på listen ?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Ups hvis du vil have noget bedre end din Ipod, kan jeg varmt anbefale en Cowon, selv om jeg stadig ælsker min Iod og vil forsvare den mod alle de slemme "Ipodhadere"må jeg også se i øjnene at Cowonen er flere klasser bedre, men er en D2..

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes