| Forfatter |
|
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 21 Maj 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Tusind tak for roserne, da jeg startede tråden havde jeg ingen forestilling om at den ville blive så stor og lang som den er
blevet 11.000 + læsninger (nok mig selv et par hundrede gange, men alligevel)..Jeg har også gjort hvad jeg kunne for at holde gryden varm, for
der gik lige pludselig sport i at få den længste tråd på head-fi4all, der er stadig et stykke vej, men VI skal nok nå det..Jeg har fået et hav af PM
også og tak for dem og tilliden som i har vist mig i dem...Det er også lidt sjovt hvordan sådan noget kan påvirke ens tilværelse, jeg har lært mig
selv at lave læderting, som bestemt stadig kan forbedres, men det er sq ved at være rigtigt fint det jeg laver, jeg ved ikke hvor mange der følger
det på Rockgrotto, jeg laver ikke rigtigt nogle penge på det, men det er sjovt og stort set alle der har fået et er vældigt glade, der er så også
nogle som har doneret lidt og flere der har hjulpet med materialer så jeg har kunne holde det kørende gratis..Jeg har sagt nej til mange der ville
betale, fordi det mest er noget jeg gør "sådan for sjov" og for at glæde folk jeg har kontakt med, på den ene eller anden måde..Det er endda
gået så vidt at min kone har foræret mig en symaskine i bryllupsgave  ..Lige for tiden for tiden i mit "superluxliv" har jeg Kolinds
HD660, købt af en som er hoppet af vognen (fyyyyyyyhhhhh ), de skal have lidt læder hist og pist, skal jeg lave en billedepost om det ??Så
er jeg også ved at lave et par bånd til et par amerikanere, så der sker da lidt..Jeg har også lige fået et sæt stålringe til mine ind ad døren i denne
uge, faktisk 2 men det ene er ikke til mig, det skulle have været en overraskelse til en anden head-fier, men jeg kunne ikke holde min mund, så
overraskelsen er lidt gået fløjten....Sidst en stor tak til alle der har hjulpet med at holde gang i tråden..p.s Nichlas er du ved at have lyttet nok til
filteret så det kan komme videre til næste mand på listen ?
|
|
|
ja og ham som er hoppet af vognen, har vist stadig sine HD681 som han vist stadig er meget glad for.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt, jeg har faktisk gået på Vestervangsskolen som knægt  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Det var godt, jeg har faktisk gået på Vestervangsskolen som knægt |
|
|
Det må jo siges at være meget tæt på hvor jeg bor.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Det var godt, jeg har faktisk gået på Vestervangsskolen som knægt
|
|
|
Ahhhh, Vestervangsskolen. Svømning om lørdagen med Papa og afsluttede ALTID med varm cacao fra maskinen.....
Those were the days
Mage
BTW - Gæt hvilken Esbjerg dreng der gik glip af head-fi meetet i Esbjerg . Keep me posted next time!!!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er næsten 30 år siden jeg sidst var til lørdags-svømning, jeg fik nu citron-te
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er lidt et geni
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et tillægs spørgsmål. Så tidligere skrevet synes jeg at efter jeg har fået et par 681, virker mine sennheiser hd650 totalt kedelige, især på basfronten. I den sammenhæng kom jeg til at tænke på om det er fordi mine sennheiser ikke får nok power ? Jeg kører dem igennem en "Prodigy cube" så praler af, også at være en høretelefon forstærker, men sennheiseren kommer overhovede ikke i nærheden af så levere den bas som 681éren (læs dyb og tung), langtfra.
|
| Til top |
|
| |
brisen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Er lige faldet over denne tråd, og set at jeg skal ha' et par nye lyttebøffer. Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue den egentlige forskel mellem de SuperLux Thomann.de har (http://www.thomann.de/dk/superlux_studie_hovedtelefoner.html)
Hvilke er at foretrække, dels til noget mp3/FLAC lytning på laptop, men også til at smække på min H/K AVR? Umiddelbart er jeg dog mest varm på 660.
Uanset hvilken jeg vælger, hvilke velour-pads passer så til dem? AKG K-240/270/271 velour polster skulle passe til 681, men passer de også til 660 ( http://www.thomann.de/dk/akg_k240270271_velour_ohrpolster.ht m)?
Pft!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikeaboy skrev:
Jeg har lige et tillægs spørgsmål. Så tidligere skrevet synes jeg at efter jeg har fået et par 681, virker mine sennheiser hd650 totalt kedelige, især på basfronten. I den sammenhæng kom jeg til at tænke på om det er fordi mine sennheiser ikke får nok power ? Jeg kører dem igennem en "Prodigy cube" så praler af, også at være en høretelefon forstærker, men sennheiseren kommer overhovede ikke i nærheden af så levere den bas som 681éren (læs dyb og tung), langtfra. |
|
|
Jeg kender ikke "cuben", men ved at senn hd650 skal have en masse strøm for at spille op til sit bedste, samtidigt er superluxen meget nem at trække, så du kunne meget nemt være inde på noget der.. Hvordan er sådan en cube tilsluttet rent strømmæssigt ?? hvis det er USBstrøm er jeg bange for at det ganske enkelt er for lidt til at trække en bøf som 650.. Men lad være med at fare ud og købe den første og bedste amp. du møder, prøv at læse dig til så meget som muligt og så tag en eller to af dem du tror på, markedet for amps. er desværre så dårligt at stort set ingen forretninger ligger inde med nogle.. Det klogeste du kan gøre er at tage kontakt til de nørder her som bor i dit lokal område og så høre om du må komme og lytte til deres grej, de fleste af os er yderst flinke og hjælpsomme, samtidigt har mange af os alt for meget skrammel stående så muliheden for en god handel er der sikkert også, head-fier er de cooleste og flinkeste personer i verden og vi står på hovedet for at lokke nye søde og rare folk ind i flokken  Jeg kan huske at en Heed canamp og en MF V3, skulle have rigtig god synergi med 650.. At du ad den vej kan opnå en bedre lyd er ret sikkert, spørgsmålet er mere om du kan lide den lyd, menge mennesker foretrækker faktisk lyden af forvrængning, bare det er gjort "rigtigt", for eksempel er mange meget glade for "Indeed" og "bravo" ampsne på trods af at de har "dårlige tal" og har et kraftigt rolloff i diskanten, men de er musikalske og det betyder mere.. Mange forstærkere som levere den rene lyd med fine tal bliver kedelige at lytte til i længden og har ofte den ulempe at man skal vænne sig til lyden før det bliver rigtigt godt.. Et andet eksempel er 681, ingen på guds grønne jord kan mene at de er neutrale og "rigtige", men de er ret populære og mange folk ælsker dem, ikke for deres korrekte lyd, men for lige netop den forvrængning de tilbyder.. Jeg foretrækker selv en mere neutral lyd i det lange løb, men holder meget af den rutsjebane de kan tilbyde og så er de billige og derfor kan man tillade sig at lege med dem uden at blive ruineret, hvilket er rigtigt sjovt.. Sidst men ikke mindst, og ikke for at genere nogle, har jeg mødt flere gamere som sværger at deres amps og bøffer er det bedste siden brød i skiver, når jeg så har hørt deres setup er det lige før man kaster op, der er en verden til forskel på "gamerlyd" og musik og mange gamere, omend de ved utroligt meget, er uvidende om hvor de skal finde deres gode lyd henne og går på gamerforums i stedet for musikforums når de skal finde nyt udstyr, hvilket er lidt dumt i mine øjne.. Nå jeg vil tage det flammesikrede tøj på og begive mig ned i bunkeren inden gamerne læser dette..  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brisen: bare køb et par af modellerne og sælg dem du ikke vil beholde på brugt markedet her på siden, selv ville jeg gerne prøve 681 F (F står så hut jeg visker for flat)som skulle være mindre sjove men mere rigtige (se min sidste post).. Af de modeller du linkede til bruger 660 Beyerpuder, resten bruger så vidt jeg lige kan se AKGpuder.. Hd660 er den model der er tungest at trække, ud fra de tal der er, hvilket også passer meget godt med hvad jeg selv har oplevet.. Det er så endnu et område hvor EU blander sig i noget de ikke ved noget om, de forlanger at vores afspillere skal kunne levere mindre og mindre kraft, hvilket er hul i hovedet, det eneste de opnår med det er at producenterne laver mere følsomme bøffer og så kører møllen, taberne i dette spil vil blive os der holder af GOD transportabel lyd, for med den høje følsomhed kommer også en masse susen og støj til at blive hørbart    Heldigvis kan dette endnu omgås ved at benytte den amerikanske firmware (de må gerne høre høj musik), men en del producenter har desværre lukket den vej også, heriblandt Apple (de skulle skamme sig, skulle de), men afspillere som f.eks Cowon kan nemt trække de fleste hovedtelefoner uden at blive svedig.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
brisen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Brisen: bare køb et par af modellerne og sælg dem du ikke vil beholde på brugt markedet her på siden, selv ville jeg gerne prøve 681 F (F står så hut jeg visker for flat)som skulle være mindre sjove men mere rigtige (se min sidste post)..
Af de modeller du linkede til bruger 660 Beyerpuder, resten bruger så vidt jeg lige kan se AKGpuder..
Hd660 er den model der er tungest at trække, ud fra de tal der er, hvilket også passer meget godt med hvad jeg selv har oplevet.. |
|
|
Efter at have pløjet dele af tråden igennem, hælder jeg nu mest til HD660. Men der skal nye puder på - gerne et par sorte, så det ser fornuftigt ud. Passer dem til Beyer DT990 til SuperLux HD660 ( http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt990_pro_velourohrpol ster.htm)?
Eller er det kun dem til DT770 der passer (http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_ohrpolster.htm)?
Edit: Med andre ord - hvilke sorte velour-puder fra Beyer/AKG/? og solgt fra Thomann.de passer til HD-660?
Lidt senere må jeg så putte noget vat og et filter i bøfferne....! Man bli'r sgu' helt grebet af dette! 
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Claus... Kan nok tilslutte mig flokken af gamere som ved meget lidt om lyd og har en forkert lydopsætning. Så kan
sagtens nikke genkendende til det du siger.. Dog er god lyd, som du også selv nævner, meget personligt. Så måske er der
nogen af dem rent faktisk har ramt hvad de mener er optimal lyd for dem. Kender da flere hvor jeg ryster på hovedet af deres
mening om god lyd. Hvor det ofte føles som om man har en bas højtaler på hovedet, og intet andet. Hvilket jo i mine øre er
synd for musikken.
Når der snakkes om bas, og on topic  , så er jeg efter 2 ugers daglig brug af 681-b ikke vildt imponeret. Der er meget
mindre bas i dem end hvad jeg normalt er forvent med. Hvilket også er konklusionen af flere her på min arbejdsplads.
Personligt hører jeg stort set alt musik, lige fra Drum and bass til Metal til semi klassisk. Til sidst nævnte (klassisk) er de rigtig
gode, til først nævnte (Drum and Bass) er de noget flade i det. Men ingen, kan være mine øre er ødelagt af mange års dårlig
valg i head-fi
Men fortryder på ingen måde mit køb, for 200 kr er de et røverkøb
Og ikeaboy, Forhåbentligt er der forskel på 200 og 2000+ kr hørebøffer, vildt hvis de slår dine dyre sennheiser. Håber du finder
det korrekte setup, så dine sennheiser kan levere deres optimale
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
brisen skrev:
Claus-dk skrev:
Brisen: bare køb et par af modellerne og sælg dem du ikke vil beholde på brugt markedet her på siden, selv ville jeg gerne prøve 681 F (F står så hut jeg visker for flat)som skulle være mindre sjove men mere rigtige (se min sidste post)..
Af de modeller du linkede til bruger 660 Beyerpuder, resten bruger så vidt jeg lige kan se AKGpuder..
Hd660 er den model der er tungest at trække, ud fra de tal der er, hvilket også passer meget godt med hvad jeg selv har oplevet.. |
|
|
Efter at have pløjet dele af tråden igennem, hælder jeg nu mest til HD660. Men der skal nye puder på - gerne et par sorte, så det ser fornuftigt ud. Passer dem til Beyer DT990 til SuperLux HD660 ( http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt990_pro_velourohrpol ster.htm)?
Eller er det kun dem til DT770 der passer (http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_ohrpolster.htm)?
Edit: Med andre ord - hvilke sorte velour-puder fra Beyer/AKG/? og solgt fra Thomann.de passer til HD-660?
Lidt senere må jeg så putte noget vat og et filter i bøfferne....! Man bli'r sgu' helt grebet af dette! 
|
|
|
Angiveligtvis vil du have dem som er lavet til DT770, da de (går jeg ud fra) er lukkede bagpå puderne, hvor puderne til DT990 og DT880 har huller på bagsiden og er lavet til åbne konstruktioner.. I hvert falde sælges de i to versioner, så jeg antager at det må være forskellen.
Dvs. køb beyers pads til DT770..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå efter puderne til DT770til 660, da begge er lukkede, men er lidt i tvivl om at de findes i sort.. Kega: Der er sæføllig en del gamere som har god lyd, men de er i undertal, men lyd og smag er en underlig størrelse, jeg vil ikke betegne mig selv som bashader, men bassen er det mindst vigtige i et par bøffer, paradoksalt nok er mine favorit bøffer JVC DX1000 som er veritable basmonstre, men sådan er der så meget spøjst ved vores hobby.. Ører bliver ikke ødelagt af dårlig musik, men højt musik, så der er håb for dig endnu   __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille tilføjelse til pude-junglen for DT660, så fåes der mange forskellige puder til beyers hovedtelefoner. De kan fåes i læder i forskellige farver og i pleather (billigere end læder naturligvis), velour, gel (isolerer bedre og skulle fordele trykket utroligt godt) og nogle med en form for memoryskum i også, som de skriver mellemtingen mellem gel og alm puder.
De kan findes på beyerdynamics site. Fælles for dem alle er dog at de er lidt pebrede i pris. (32€ for de fleste) Selv er jeg meget fristet af gel-puderne, omend de er relativt gyselige at se på.
http://www.head-fi.org/forum/thread/266192/beyerdynamic-manu faktur-s-gooey-gel-ear-seals-770-880-990 <-- tråd om gel-pads med lidt billeder
|
| Til top |
|
| |
Kega Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus:
Hmm.. Jeg synes der bør være en tilpas vægt af det hele. Så høre jeg et stille nummer forventer jeg at bassen er afdæmpet.
Hvorimod er det et bas fokuseret nummer skal den have et ordenligt spark bagi med bassen. Og synes at 681-b mangler lidt
når man har fingerne i noget rigtig basset.
Og er utrolig misundelig på dine JVC hørebøffer, gad man havde råd til det.
Puha, godt at vide mine øre stadig kan reddes. Så må man jo takke EU for at sætte krav om lydstyrken i vores små afspillere
Men måske man skulle investere i en transportable forstærker eller en Cowan - måske begge dele. Synes det bliver et dyrt
bekendtskab at komme herind
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 27 Maj 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|