Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
burning777 skrev:
I sidder i Superlux tr�den og snakker om DYRT  

hehe jeg tænkte det samme, jeg tror mit mini to mini interconnect har stået i mere Og jeg har så også lige købt mig et par sony cd3000, bare fordi jeg mangler noget lukket, så i skal bare vente til i engang skal til at opgradere, så bliver det dyrt

CD3000.. Der er da gået helt retro i dig, hva ? Både K1000 og CD3000..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

ahh har da også hf-2 så lidt er jeg da med på noderne Men nu har jeg ønsket mig sådan et par længe, så da de dukkede op på ebay og ikke blev budt højt op så snipede jeg dem
Nu skal jeg bare lige gøre min master færdig også få det ene skide forheksede b22 board op at køre som de to andre også kan jeg bruge dem hehe, ellers må jeg vente på min pico slim, men er nr 138, så jeg skal nok vente 2-3 måneder endnu, men nu har jeg ventet næsten et år, så give and take (jeg har ventet siden de blev annonceret)
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Har ikke læst hele denne tråd igennem, men jeg vil da lige vise mine HD660 frem:

De er, som i sikker kan se, modificeret med andet kabel, primært for at undgå spiral-spaghettien. Desuden er den interne kabling fra venstre til højre og skiftet. Kablet er noget billigt til 14 kr. meteren, så det er såmænd ikke noget vanvittigt dyrt mod. Om lyden er bedre skal jeg lade være usagt, da jeg ikke umiddelbart kan spore forskel, og ikke har haft mulighed for A-B sammenligning med et sæt umodificerede HD660.

Jeg har desuden prøvet at fylde vat i dem, hvilket desværre fjernede for meget af bassen efter min smag. Jeg hører meget rock og metal, og synes bedre om deres standard-lyd. Måske ville den strammere og mindre tilstedeværende bas klæde noget klassisk? Jeg prøvede først at fylde dem helt med vat, og derefter en mindre mængde, hvorefter jeg pillede det ud igen.

Dejligt med en tråd som giver gode tips til at gøre røverkøb, for det er i mine øjne lige præcis hvad Superlux HD660 er.

Rettelse: glemte helt at fortælle at kablet på mine HD660 er ret kort (under en meter) og påmonteret mini-jack. Dette er til lytning på laptoppen når jeg er på farten eller på universitetet. Dertil laver jeg et 2-3 meter langt kabel med mini-jack hunstik og jack hanstik som jeg bruger til lytning herhjemme. Enkelt og smart.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud, håber stadig på at der bliver afholdt en workshop på næste meet, så man evt kunne få hjælp til lodninger mm..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse
Har du brugt almindeligt vat ?? For jeg oplever ikke at jeg får mindre bas, kun en mere fast bas..

Jeg har siddet og lyttet til Kolind's umoddede sæt og de lyder rigtigt godt som de er født, men puderne er noget møg og spiralkablet er endnu værre

Min lille test har også gjort at jeg holder mere og mere af min lædermod, lyden er meget mere "rolig" og isolationen er også bedre, de har heller ikke den der "konkylie-effekt" når man har dem på uden musik..

Det er også sjovt at høre den egentlige forskel på c-JAYSdriverene og de originale drivere, de minder meget om hinanden i signaturen, men jeg får en mere detaljeret lyd med  c-JAYS driveren.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Maj 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Med vat forsvinder lidt af det rungende blæverbas normalt, hvilket er hele pointen i moddet. Til gengæld bliver det erstattet af en væsenteligt mere fast nuanceret bas i mine øjne. Endvidere virker "filter-vat" også til at være mere fordelagtigt at bruge end normalt vat, da det er væsenteligt mindre tæt og derved både bliver fordelt bedre og kan udfylde kammeret mere uden at dæmpe alt lyden væk.. Svært at forklare..

LasseHoej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte helt almindeligt vat til mit forsøg, og jeg tror netop kolind har fat i noget af det rigtige mht. valg af dæmpemateriale. Når jeg får fat i noget rigtigt filtervat, vil jeg gentage forsøget med dette.
Regner i øvrigt også med at bestille et sæt Beyer-puder til mine bøffer næste gang jeg lægger en bestilling hos Thomann :-)

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Ja og det har kun taget 3-4 år at overbevise Kolind om at filtevat er godt

Perlonvat/filtervat har den fordel at det er spændstigt og derfor prøver at komme tilbage i dens oprindelige form, hvor almindeligt vat er mere plastisk, altså bare beholde den nye form..
Almindelig vat suger også vand, sikkert ikke noget problem, men noget at tænke over for fugtigt vat klasker bare sammen og  bliver endnu mere tæt..

Der er mange filtermaterialer i akvarie butikker som lige netop har de egenskaber vi ønsker, altså elastiske og med masser af luft i sig..

Et produkt som dette kunne være intressant

Rockwool var måske også en mulighed

Det er ganske enkelt at brug sin fantasi, eller som jeg gør finder noget i huset og så bare prøver mig frem, for det meste er det noget møg, men ind imellem træder selv en blind høne i en l-o-r-t

Jeg har en ½ m3 filtervat til mine akvarier liggende, så det var lige ved hånden.

Der er så mange små forsøg man kan gå og lave med lyd og ligegyldigt hvor dygtige de er hos producenterne, kan de i sagens natur ikke få lige så mange skøre indfald som deres brugere, vi er så mange flere og er ikke plaget af en masse viden ..

brisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

LasseHoej skrev:
Har ikke læst hele denne tråd igennem, men jeg vil da lige vise mine HD660 frem:

Edit: billede slettet!

De er, som i sikker kan se, modificeret med andet kabel, primært for at undgå spiral-spaghettien. Desuden er den interne kabling fra venstre til højre og skiftet. Kablet er noget billigt til 14 kr. meteren, så det er såmænd ikke noget vanvittigt dyrt mod. Om lyden er bedre skal jeg lade være usagt, da jeg ikke umiddelbart kan spore forskel, og ikke har haft mulighed for A-B sammenligning med et sæt umodificerede HD660.

Jeg har desuden prøvet at fylde vat i dem, hvilket desværre fjernede for meget af bassen efter min smag. Jeg hører meget rock og metal, og synes bedre om deres standard-lyd. Måske ville den strammere og mindre tilstedeværende bas klæde noget klassisk? Jeg prøvede først at fylde dem helt med vat, og derefter en mindre mængde, hvorefter jeg pillede det ud igen.

Dejligt med en tråd som giver gode tips til at gøre røverkøb, for det er i mine øjne lige præcis hvad Superlux HD660 er.

Rettelse: glemte helt at fortælle at kablet på mine HD660 er ret kort (under en meter) og påmonteret mini-jack. Dette er til lytning på laptoppen når jeg er på farten eller på universitetet. Dertil laver jeg et 2-3 meter langt kabel med mini-jack hunstik og jack hanstik som jeg bruger til lytning herhjemme. Enkelt og smart.

Yes, smart! Har fundet nogle "High Quality" (!) stik hos AVConnection, hhv.

Men mini-jack hun skal jo kables til jack han stikket, men stikkene er hhv. 4 og 7 mm - går det godt? Jeg vil gerne have et blødt, sort kabel der passer dertil. Gerne ca. 6 mm. Er der nogen der kan anbefale et?

Edit: Passer Tasker C128 kablet, stereo audio, Ø 6 mm. til alle tre stik (skal måske bare mases lidt ved mini-jack hun stikket); http://www.av-connection.dk/?PGr=214&ML=456?

Til top Vis brisen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brisen

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

brisen skrev:

LasseHoej skrev:

Edit: billede slettet!

Yes, smart! Har fundet nogle "High Quality" (!) stik hos AVConnection, hhv.

Men mini-jack hun skal jo kables til jack han stikket, men stikkene er hhv. 4 og 7 mm - går det godt? Jeg vil gerne have et blødt, sort kabel der passer dertil. Gerne ca. 6 mm. Er der nogen der kan anbefale et?

Edit: Passer Tasker C128 kablet, stereo audio, Ø 6 mm. til alle tre stik (skal måske bare mases lidt ved mini-jack hun stikket); http://www.av-connection.dk/?PGr=214&ML=456?

Stikkene er sikkert udemærkede, men vil du også lave en forlænger, eller hvordan ? I så falde giver det ikke så meget mening at have et stort jack og et minijack hun vel? Eller hvad havde du tænkt dig ?

Kablet burde godt kunne fungere. Umiddelbart vil jeg dog mene at du måske burde gå efter et hvor der er en rigtig tredje leder, så du ikke behøves at bruge skærmen som leder. Nu er jeg ikke den store mester i kabler, så det er nok en meget overfladisk vurdering :D Men selv ville jeg nok gå efter noget med 3 ledere uden skærm i stedet.

brisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Stikkene er sikkert udemærkede, men vil du også lave en forlænger, eller hvordan ? I så falde giver det ikke så meget mening at have et stort jack og et minijack hun vel? Eller hvad havde du tænkt dig ?

Kablet burde godt kunne fungere. Umiddelbart vil jeg dog mene at du måske burde gå efter et hvor der er en rigtig tredje leder, så du ikke behøves at bruge skærmen som leder. Nu er jeg ikke den store mester i kabler, så det er nok en meget overfladisk vurdering :D Men selv ville jeg nok gå efter noget med 3 ledere uden skærm i stedet.

Jeg ønsker at lave præcis det samme, som Lasse Høj:

LasseHoej skrev:

Dvs. udskifte det eksisterende spiralformede kabel med et på ~2 m, samt et mini-jack (han) stik. Dette er til arbejdsbrug, hvor headsettet er koblet til en laptop. Til lytning derhjemme, vil jeg gerne kunne forlænge kablet op til i alt ~5 m, altså yderligere ~3 m kabel, med et mini-jack (hun) stik i den ene ende, og et alm. jack (han) stik i den anden ende - de to mini-jack stik kobles så bare sammen. Så jeg kan sidde mageligt i sofaen og drømme hen!

Hvis du mener noget andet kabel er bedre, kan du så pin-pointe noget (link)?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Aha.. Så giver det pludseligt mening igen..

Udvælgelsen af et nyt kabel tror jeg ikke at jeg vil gøre mig alt for klog på. Typisk anbefales det typisk at bruge kabel med 24awg ledere, som helst skal være splittet op i så mange "strands" som muligt, for at det er noglelunde fleksibelt.

Jeg forventer at give de HD660 som snart burde ankomme, et recable med noget silver plated cobber (SPC) med plast/teflon isolation som enkelte ledere i 24awg med 19 strands, dvs en ledning af 19 ledere, hvor lederne så skal flettes. Min primære bekymring for at gøre således er dog at det muligvis godt kan blive lidt stift og microfonisk, hvilket jeg ikke er interesseret i da det formentligt primært er til bærbart brug. Jeg leder stadig, men endnu er det mit bedste bud..

brisen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Aha.. Så giver det pludseligt mening igen..

Udvælgelsen af et nyt kabel tror jeg ikke at jeg vil gøre mig alt for klog på. Typisk anbefales det typisk at bruge kabel med 24awg ledere, som helst skal være splittet op i så mange "strands" som muligt, for at det er noglelunde fleksibelt.

Jeg forventer at give de HD660 som snart burde ankomme, et recable med noget silver plated cobber (SPC) med plast/teflon isolation som enkelte ledere i 24awg med 19 strands, dvs en ledning af 19 ledere, hvor lederne så skal flettes. Min primære bekymring for at gøre således er dog at det muligvis godt kan blive lidt stift og microfonisk, hvilket jeg ikke er interesseret i da det formentligt primært er til bærbart brug. Jeg leder stadig, men endnu er det mit bedste bud..

Jeg venter spændt! Uden at blive al for nørdet, efterlyser jeg bare et blødt (gerne sort) kabel, der giver en god lyd (mindst påvirkning), uden at det koster kassen for 5 m. Så jeg vil meget gerne høre når du har fundet noget brugbart....

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Opdateringer på Superlux-fronten;

Fået HD660 ala ClausDK

Fået alu-ringe til at erstatte de røde plastikringe på HD681'eren..

Første indtryk af HD660 er at de er væsenteligt mere neutrale. Jeg skal dertil sige at jeg ikke har hørt dem som standard, men kun som jeg har modtaget dem fra Claus af. Claus har givet dem en større overhaling med lækkert headband i læder med polstring samt en fuld beklædning med læder på selve ørekopperne. Billeder følger, når de er "helt færdige", dvs når jeg har fået monteret et andet kabel på.

Jeg er ganske imponeret over lyden. I sammenligning med HD681 er der ikke så meget bas, men de er ret godt balanceret og har en rar lydsignatur. De lyder meget lidt indelukkede i forhold til mange andre lukkede bøffer ellers nogle gange kan gøre.

At få nogle lidt mere dekorative ringe på HD681'erne havde jeg ikke forventet ville ændre lyden spor, men faktisk tror jeg at det har givet lidt dybere bas og en anelse mere "ro". Angiveligtvis må de dæmpe koppen i højere grad end plastikringene, eller måske er jeg bare ramt af placebo :D Who knows, men både kønt ser det ud og lyden oplever jeg som marginalt bedre. Billeder følger når jeg indenfor et par dage burde få nyt kamera ind af døren

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Oh ørebøf guder! I må hjælpe mig lidt. I denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83915&P N=1&TPN=1 bliver der henvist til lidt testlyde. I polaritetstesten opfører mine bøffer (HD660) sig stik modsat af hvad der står beskrevet. Er dette normalt for bøffer at de skal gøre det?

Derudover er frekvenskarakteristikken på mine bøffer (efter min dårlige hørelse er trukket fra) vurderet til ca 25-30Hz - 16-17kHz hvilket umiddelbart lyder rigtig fornuftigt.

Nogen af jer med moddede og ikke moddede HD660 der gider tage polaritetstesten og skrive hvad i oplever? Det ville gøre mig glad.

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

mine 681 opfører sig som forventet synes jeg. Bassen der rumler er dybere og mere rolig, mens den der er "forkert" er skæv og lidt lysere i lyden - den kan dog godt lyde lidt højere, men det tror jeg skyldes den lidt lysere klang.

I øvrigt god og sjov side, det er meget tydeligt at høre at "det er skævt" når det er ude af fase.

Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet testen, men jeg har observeret at hvis man vender rundt på jord/varm på begge drivere får man en større scene, det lyder ikke helt som det skal men en meget munter effekt..

Det kunne lyde som om dine bøffer er i modfase ??
hvis du kan åbne op og tage et billede at lodningerne, kan jeg se om der er noget galt..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hmm claus jeg troede du kunne mærke en "disturbance in the force" hvis der var noget galt med et par superlux 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:

Oh ørebøf guder! I må hjælpe mig lidt. I denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83915&P N=1&TPN=1 bliver der henvist til lidt testlyde. I polaritetstesten opfører mine bøffer (HD660) sig stik modsat af hvad der står beskrevet. Er dette normalt for bøffer at de skal gøre det?

Derudover er frekvenskarakteristikken på mine bøffer (efter min dårlige hørelse er trukket fra) vurderet til ca 25-30Hz - 16-17kHz hvilket umiddelbart lyder rigtig fornuftigt.

Nogen af jer med moddede og ikke moddede HD660 der gider tage polaritetstesten og skrive hvad i oplever? Det ville gøre mig glad.

Jeg prøvede lige testen med HD681 og konkluderede at der var meget stor forskel på de to.. De som er i fase giver et større lydbillede og de ude af fase føler man at lyden er inde i hovedet på en

Med HD660 er det noget anderledes dog..  Der lyder det til at være omvendt.. Til gengæld lyder det ude af fase mere unaturligt i mine ører..   Mit eksemplar er som sagt moddet af Claus..

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Ney_ skrev:

Jeg prøvede lige testen med HD681 og konkluderede at der var meget stor forskel på de to.. De som er i fase giver et større lydbillede og de ude af fase føler man at lyden er inde i hovedet på en

Med HD660 er det noget anderledes dog..  Der lyder det til at være omvendt.. Til gengæld lyder det ude af fase mere unaturligt i mine ører..   Mit eksemplar er som sagt moddet af Claus..

Godt jeg ikke er den eneste der syntes det så :) Men kan være det er med vilje, bre underligt det er modsat af 681.

<< Forrige Side af 26 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes