| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 22 Juni 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hmm claus jeg troede du kunne mærke en "disturbance in the force" hvis der var noget galt med et par superlux
|
|
|
Jeg ved jo ikke hvilken kop det er galt med   Hvis der er noget galt overhovedet.. Men jeg har mærket lidt uregelmæssigheder i mine biorytmer __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
xdream Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have læst et godt stykke igennem denne tråd, var jeg jo, ligesom så mange andre, nød til at bestille et par HD681 :D
Selv med mit onboard IDT 92HDxxx lydkort i dell e4300 lyder de fantastisk.. Lydkortet er sat til 24-bit 192 khz, men jeg
forventer lidt at det er ligeså troværdigt som watt angivelsen på højtalere i føtex... Kan I evt. hjælpe med at finde en billig usb
DAC der kunne bruges i stedet for?? Min laptop har desværre ikke optisk lydudgang..
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej XDREAM,
overvej om det kan betale sig med en DAC inden du investerer i en. DAC er tit lidt hypet, så test først om du overhovedet kan høre forskel inden du smider penge efter den.
Du kan jo bare snuppe din bærbare under armen og ned i en hifibutik for at høre på en.
Hvis din kilde primært er MP3 får du ikke meget ud af det.
Ved godt det er fristende med sådan en lille fætter, men er det værd at slæbe rundt på den?
:-)
|
| Til top |
|
| |
xdream Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for et hurtigt svar!
Jeg har ingen idé om det kan svare sig at invistere i sådan en fætter. Jeg har desværre ikke rigtig hørt sådan noget udstyr før,
så det er nok en god idé, som du siger, at smutte forbi hifiklubben og afprøve lidt først..
Min primære kilde er MP3/WMA, så hvis jeg ikke kan høre forskel på det format gennem en DAC, så kan det næsten være
ligemeget..
Har dog også fundet ud af, at alt hvad der hedder lyd "forbedring" på lydkortet, bare skal deaktiveres hurtigst muligt med de
hørebøffer her :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså kilden er mindst lige så vigtig som høretelefonerne, og det indbyggede lydkort i en bærbar er stort set altid meget dårligt! En lille bærbar Dac vil være et stort plus. Der findes efterhånden en hel del bærbare Dac´s, men skal den være bærbar?
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 23 Juni 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt ville jeg prøve det først. Men er din kilde primært WMA/MP3 så tror jeg pengene er spildte.
Alt ære og respekt for Superlux (har dem selv) - men jeg tror ikke du vil opleve hørbar bedre lyd med en dac til det setup.
Derudover er suplerlux ret lette at trække - men igen også bare min mening.
Men ja, slå alt hvad der kan "farve" lyden fra på dit lydkort, så tror jeg du kommer tæt på det bedste resultat som du overhovedet kan komme med MP3.
Med mindre du direkte vil ud og decideret "farve" lyden - hvor du måske kan få hjælp af en rør dac...
:)
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 01 Juli 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom lige til at læse denne tråd og kom også til at købe et par HD681 + velour pads fra Thomann. Jeg læser dog til gengæld at
kablet der sidder på høretelefonerne ikke er særlig godt, hvilket leder mig hen til spørgsmålet, hvis jeg nu finder på at jeg
gerne vil have et nyt kabel til høretelefonerne, hvad skal jeg så købe og ligeså vigtigt, hvor?
Jeg glæder mig godt nok til at prøve disse hovedtelefoner! Indtil videre kan jeg læse mig frem til at de til at starte med kan
være lidt skarpe i diskanten, men det må tiden jo vise, heldigvis har jeg adgang til nogle elektronik komponenter, så hvis den
er for skarp kan jeg jo prøve nogle af de der filtre, som jeg så inde på Rock Grotto. Det bliver også spændende hvordan sådan
nogle lyder med en Meier Corda Swing, som jeg er ret glad for sammen med mine DT-880.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 02 Juli 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ostebaronen skrev:
Kom lige til at læse denne tråd og kom også til at købe et par HD681 + velour pads fra Thomann. Jeg læser dog til gengæld at kablet der sidder på høretelefonerne ikke er særlig godt, hvilket leder mig hen til spørgsmålet, hvis jeg nu finder på at jeg gerne vil have et nyt kabel til høretelefonerne, hvad skal jeg så købe og ligeså vigtigt, hvor?
Jeg glæder mig godt nok til at prøve disse hovedtelefoner! Indtil videre kan jeg læse mig frem til at de til at starte med kan være lidt skarpe i diskanten, men det må tiden jo vise, heldigvis har jeg adgang til nogle elektronik komponenter, så hvis den er for skarp kan jeg jo prøve nogle af de der filtre, som jeg så inde på Rock Grotto. Det bliver også spændende hvordan sådan nogle lyder med en Meier Corda Swing, som jeg er ret glad for sammen med mine DT-880. |
|
|
"Ostebaronen"???? Hmmm, hvorfor tog jeg ikke DET nick??? 
Well, glæd du dig bare! HD681 er en FREMRAGENDE bøf - specielt til prisen. Jeg har haft dem i ca. 60 dage nu og bruger dem hver dag så at sige. Mine står stadig 100% orginalt og jeg har endnu ikke haft noget at sætte en finger på! Ikke at jeg ikke har evnerne og mulighederne (takket være denne FANTASTISKE tråd ) men finder det simpelthen ikke nødvendig. Selv pads'ne er de originale. OKAY, de kan være en kende varme her om sommeren men ikke alamerende. Smag og behag er jo så DEJLIG forskelligt.
Glæd du dig bare!
God sommer,
Mage
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mage skrev:
"Ostebaronen"???? Hmmm, hvorfor tog jeg ikke DET nick??? 
Well, glæd du dig bare! HD681 er en FREMRAGENDE bøf - specielt til prisen. Jeg har haft dem i ca. 60 dage nu og bruger
dem hver dag så at sige. Mine står stadig 100% orginalt og jeg har endnu ikke haft noget at sætte en finger på! Ikke at jeg
ikke har evnerne og mulighederne (takket være denne FANTASTISKE tråd ) men finder det simpelthen ikke nødvendig.
Selv pads'ne er de originale. OKAY, de kan være en kende varme her om sommeren men ikke alamerende. Smag og behag
er jo så DEJLIG forskelligt.
Glæd du dig bare!
God sommer,
Mage |
|
|
Tak tak,
Nu har jeg så endelig modtaget bøfferne, Superlux HD681, og mit førstehåndsindtryk var at de var godt nok meget skrøblige
og plastik agtige. Prøvede lige med de originale puder og synes de er ret ubehagelige at have på, bliver hurtigt varmt at
have dem om ørene. Så på med AKG K240 puderne, meget bedre! Sidder og lytter til dem lidt og hold da op en bass de har!
Sammenlignet med mine DT880 er lyden i Superluxen meget mere åben og mere bassfyldt, det er som om at have en
subwoofer på hovedet :D Men ja, diskanten er som også nævnt lidt skarp i det, men de skal nok bare lige have lidt tid til at
blive spillet til.
Update:
Så fik jeg lige modificeret lidt, efter at have lyttet til bøfferne i længere tid ønskede jeg en lille opstramning i bassen, hvilket
efter at have læst Claus' og Kolinds indlæg kunne løses med noget vat, jeg har så prøvet mig frem med noget filter vat til
akvarier. Her er lidt billeder:
Demontering af enhederne
Filter vattet
Filter vattet i enhederne
Jeg har efter at have lyttet lidt eksperimenteret med mængden, og der er godt nok meget forskel på hvor meget man
kommer i. Men efter at have fundet den rette mængde er bassen blevet markant strammere :D
Det skal også siges at 2 Euro mønt moddet nok også ville kunne gøres med 2 kroner, er dog ikke sikker på at vægten er den
samme, men i størrelsen passer det faktisk meget godt.
|
| Til top |
|
| |
8000 C Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 15 Juni 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tråd, men laaaang 
Havde set mig varm på et par Sennheisser 650, men de blev solgt inden jeg nåede til tasterne.
Har nu lige bestilt et par HD 681' ere også 
__________________ Mvh Morten - musik skal høres ved realistisk lydtryk!
Audiolab 8000A - 8000P x 2 - 8000CD - Audiovector M3 - helt klart tilspillet!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ostebaronen skrev:
Jeg har efter at have lyttet lidt eksperimenteret med mængden, og der er godt nok meget forskel på hvor meget man
kommer i. Men efter at have fundet den rette mængde er bassen blevet markant strammere :D
Det skal også siges at 2 Euro mønt moddet nok også ville kunne gøres med 2 kroner, er dog ikke sikker på at vægten er den
samme, men i størrelsen passer det faktisk meget godt. |
|
|
Ja man kan bruge ufattelig mange timer på at finde den rette mængde og det er hundesvært at sige hvor meget man har brugt, man kan sæføllig veje det, men der er ikke så mange der kan veje gram med en decimal særligt korrekt, så den er lidt ude.. Jeg har været så heldig at nasse mig til de "rigtige" endcaps og det gør en smule ved lyden, jeg tror mest det skyldes at det bliver stift og resonans modstandsdygtigt, end at det er selve vægten der gør forskellen, men det er kun min egen lille lommeteori.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 05 August 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en kæmpe optur med køb af et par 681, fik jeg endelig også et par 660.
Ud af boxen vil jeg sige de er ret skuffende ifht 681, mellemtonen er alt for dominerene, diskanten som en skærebrænder og bassen mangler fylde og volume. Det samlet lydbillede bliver forringet og kedeligt, lyder lidt som om lyden bliver kørt igennem en distortion pedal.
Nu er de sat i koge med noget pinknoise. Er noget spændt på hvor meget de evt. ændre sig ved tilspiling, håber det bliver en del
Synes måske de her spiller mere som den pris de faktisk koster, hvorimod 681 spiller langt langt over niveau, ja 681 fik mig til at sælge mine sennheiser 650, da jeg holdt helt op med at bruge dem efter jeg fik 681en.
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du spændt for 660'erne? Jeg har også dem begge og havde det på samme måde som dig. Men jeg vil sige, at med 660 spændt for en forstærker er rigtig rigtig lækker ! Men ja - gi den lidt tid :)
|
| Til top |
|
| |
ikeaboy Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 276
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
| Hvad har du spændt for 660'erne? Jeg har også dem begge og havde det på samme måde som dig. Men jeg vil sige, at med 660 spændt for en forstærker er rigtig rigtig lækker ! Men ja - gi den lidt tid :) |
|
|
Jeg har en prodigy cube foran, ved ikke om det er der problemet kan lægge.
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer kraftigt at skifte kablet ud til min 681, men er der noget bestemt jeg skal gå efter? Har kigget lidt på Evolution
Star Quad, men der findes jo sikkert andre gode alternativer. Hvordan skal jeg egentlig gøre hvis jeg vil lave dem dual entry?
Jeg stoler ikke på at den der bøjle den er så forfærdelig god til lyd.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha der findes meget godt kabel, et godt budget kabel er eks. Belgins quad microfon kabel men jeg må indrømme jeg kender knap så meget til budget kablerne. For at lave dual entry skal du nok igang med en dremel og have fat i noget godt strain relief, ellers er det meget simpelt.
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes overhovedet ikke jeg kan finde noget Begins Quad nogle som helst steder. Måske ville det være en ide at købe noget
ledning med enkelte tråde også flette det sammen, hvorpå et eller andet sted på ledningen laves strain relief i form af en masse
krympeflex eller lign. Det er vidst set før?
EDIT: ligesom på billedet her:
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Følger liiiiige lidt nøje med i dit upgrade arrangement! Kunne også godt tænke mig et bedere - og ikke mindst kortere - kabel...
BTW - så er det vist ikke nødvendig med den føromtalte "Dremmel" da der sidder en lille "plug" som bare skal fjernes... De er med andre ord forberedt til "dual entry". Hvorfor gør man så ikke det fra starten? Prisen kan vel godt klare et lille "nøk" opad? Strange!
Anywho - Held og lykke med opgraderingen - jeg følger med på siden...
Mage
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt noget af DHC Nucleotide kabel, så må vi se hvordan det bliver. Skal
også have fremtryllet noget krympeflex, tror jeg kan finde noget på DTU et sted :P
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 06 August 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|