| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde !   Er det meget stift det kabel ? jeg har sådan noget Kimberkabel på mine og det lyder fint og ser godt ud men det er meget stift og larmende..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sat Kimber TCSS 18awg på?
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg lyttet lidt til bøfferne med det nye kabel.
Jeg ved ikke helt rigtigt hvad jeg skal sige til det, men vil tro der er kommet lidt flere detaljer med i lyden uden at vide det helt
præcis. Jeg synes stadig de lyder godt, spillede lige lidt Jolly på dem med Binaurale beats og blev bare blæst væk ligesom jeg
plejer :D Men nu er de jo ikke længere 150 kroners bøffer, men nærmere 600-700 kroners bøffer, jeg er meget imponeret og
jeg tror jeg bedre kan lide dem end mine Beyerdynamic DT880. Jeg må lytte lidt mere til dem for at vide mig helt sikker.
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Flot arbejde !  Er det meget stift det kabel ? jeg har sådan noget Kimberkabel på mine og det
lyder fint og ser godt ud men det er meget stift og larmende..
|
|
|
Tak tak :)
Stift... Tjaa, det er lidt stivere end standard kablet som følger med bøfferne, synes ikke det larmer særligt meget, jeg lægger i
hvert fald ikke mærke til det.
|
| Til top |
|
| |
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot udført! Hvad tager du for en upgrade? 
Mage
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mage skrev:
Flot udført! Hvad tager du for en upgrade? 
Mage
|
|
|
Mange tak,
jeg tvivler lidt på at jeg kommer til at opgradere folks Superlux bøffer, har desværre ikke overflod med tid da mit studie
snart starter igen og har en hulens masse projekter jeg jonglerer med. Jeg ville gerne, men tror kun der er tid til det i større
ferier, men jeg skal da glædeligt dele mine erfaringer og eventuelle fifs jeg støder på. Det der tog længest tid for mig var at
flette kablet, det er godt nok noget nusseri, og fik misset en enkelt fletning på kablet, hvilket jeg finder ud af efter jeg
næsten er helt færdig  og der er også ret meget forskel på hvor meget man strammer kablet efter hver fletning, jo
strammere, jo stivere bliver kablet, men man skal være ret påpasselig med at man strammer det ens hele vejen da det vil
give forskelligt look. Det er også anbefalelsesværdig at have en skruetvinge eller en anden måde at sætte kablet fast på når
man skal flette det. Jeg gjorde det at lodde det fast på stikket og lægge en gammel tung harddisk på som vægt så det ikke
flyttede sig  .
Jeg tror også det er meget smart at udskifte de små kabler som sidder på printet i bøfferne da de er meget skrøbelige, jeg
har fået formået at rive det ene over på en eller anden måde  . Det er også rigtig smart hvis du markerer dine ledninger
med hvad der er hvad så du ikke skal måle igen og igen om hvilken ledning der er hvad, det kan spare en del tid.
Men prisen på denne opgradering var på omkring 71 USD for kablet og stikket, ca. 5 kr i krympeflex + det loddetin og
krympeflex jeg fik af Techtrino. Så alt i alt munder det alligevel ud i 400-500 kr alt efter dagskurs. Om det kan betale sig er
så en anden diskussion, men jeg vil mene det har været det hele værd, da jeg personligt har fået noget ud af det og lært lidt
samtidig med at jeg har hygget mig med projektet.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ostebaronen: hvis du vil have en lidt pænere terminering ved stikket kan man købe billige jacks med en spiral og så flytte spiralen over på det gode stik  det er kun 12-15 kroner oveni og skal der være fest så lad der være fest   det ser sådan ud  der ligger også et bagved her  Jeg synes lige det ser en tand bedre ud, men det er jo også smag og behag
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah ja det ser faktisk meget godt ud, det kan være jeg skal kigge lidt på det. Hvad har du egentlig gjort ved Y splittet? Synes
ikke jeg kan set det på billedet :)
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ostebaronen skrev:
Ah ja det ser faktisk meget godt ud, det kan være jeg skal kigge lidt på det. Hvad har du egentlig gjort ved Y splittet? Synes
ikke jeg kan set det på billedet :) |
|
|
det er ovre til højre ved 681eren, jeg har bare delt ledningerne og snoet dem op til kopperne, jeg har brugt 4 ledere hele vejen  . men det har du da vist også så vidt jeg kan se, så jeg forstår ikke hvad alt det krympeflex er godt for, jeg synes det var kønnere uden..  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 06:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ostebaronen - Der ser godt ud med dit recable ! Det kabel du har brugt ser rigtigt cool ud i hvert falde, men måske også lidt stift ?
Ser frem til at lave et recable på mine HD660. Skal bare lige finde lidt tid til det først Og have bestemt mig til hvilket kabel der skal på også naturligvis.
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et billede mere :)
Jeg synes nu det ser fint ud med det krympeflex i Y splittet, men det er nok bare mig der har en fetish for sorte læderligende
ting  .
Men jo kablet er lidt stift, men jeg tror hvis jeg havde flettet det lidt løsere ville stivheden ikke være nær så stor. Kablet er
generelt ikke stift når man bare har det i hånden en tråd af gangen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud  Kunne loddetinen osv bruges?
|
| Til top |
|
| |
Ostebaronen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Ser godt ud Kunne loddetinen osv bruges?
|
|
|
Jep det kunne det i hvert fald, har vidst også takket dig i et tidligere indlæg :)
Men det var godt nok nemt at arbejde med det Cardas Quad, prøvede ikke lige Trioen. Det må blive en anden god gang :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare perfekt
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes nu det ser fint ud med det krympeflex i Y splittet, men det er nok bare mig der har en fetish for sorte læderligende
ting .
Latex er en lækker opfindelse, det er jo som så meget andet et spørgsmål om smag..
Du har ganske ret Techtrinos loddetin er dejligt, gad vide om det bliver købt ind i tromler ?? det er bare lidt synd at han har givet det hele væk, så får vi jo aldrig den B22 at se  
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ahh ikke helt tromler, men næsten, købte 500gram i sin tid og det er faktisk ret meget loddetin  Min b22 er faktisk færdig, men der er støj på den ene kanal, og så har jeg simpelthen ikke haft tid til at gå i gang med den store operation for at fikse det endnu
|
| Til top |
|
| |
qliphoth Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er pasformen på disse bøffer, er der lige så god plads til ørerne som med HD595 som de sammenlignes med? HD595 passer mig fint, mens HD650 passer knap så godt.
Kan 660 gå an uden anden forstærkning, hvis de skal drives af et PC lydkort? Lyder til at 660 er bedst, hvis de ikke skal benyttes med Ipod/mobil?
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
Hvordan er pasformen på disse bøffer, er der lige så god plads til ørerne som med HD595 som de sammenlignes med? HD595 passer mig fint, mens HD650 passer knap så godt.
Kan 660 gå an uden anden forstærkning, hvis de skal drives af et PC lydkort? Lyder til at 660 er bedst, hvis de ikke skal benyttes med Ipod/mobil?
|
|
|
Jeg vil gerne lige sige at min Nokia MusicXpress (5310 i think maybe?) godt kan trække HD660, det er ikke et lige så åbent og detaljeret lydbillede som med min iBasso D10'er, men det er heller ikke dødt og kedeligt, det er faktisk ganske hæderligt. Men den telefon skulle ogå været gearet efter at have noget lidt mere end standard lyd. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 24 August 2010 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
qliphoth skrev:
|
|
|
Jeg har prøvet dem direkte fra min iphone og det lyder ganske rædderligt. Der kommer de slet slet ikke til sin ret. Jeg har selv en udac fra nuforce - den trækker dem rigtigt fint - men kunne aldrig finde på at høre dem direkte fra iphonen. Det kan man derimod med 681'eren :)
|
| Til top |
|
| |