| Forfatter |
|
mage Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
HØJ klasse af "mods"! FLOT! Der er sq ved at være langt fra den der 150-kroners bøf fra Thomann. Godt arbejde!
Mage
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangler du kun at åbne dem op og give dem et nyt kabel og måske en sjat vat, så er den lige i øjet ! Mine egne ser ligeledes ud på samme måde, blot med et andet kabel og lidt stads indeni kopperne.. :) Det er ikke så tosset..
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 09 September 2010 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| Så mangler du kun at åbne dem op og give dem et nyt kabel og måske en sjat vat, så er den lige i øjet ! Mine egne ser ligeledes ud på samme måde, blot med et andet kabel og lidt stads indeni kopperne.. :) Det er ikke så tosset.. |
|
|
Det er også planen, at de skal omkables. Jeg ved ikke om det bliver aktuelt med vattet, da jeg egentlig synes de spiller ganske hæderligt på stående fod. Men man kan selvfølgelig altid prøve sig frem - det skader jo ingen steder.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du hellere vil have runde ender på headbandet klipper du det bare til med en god saks og maler det hvide der kommer frem, med en "poscatush" man kan også bruge en alm sort sprittush, men de er bare ikke helt så "sorte"... Du er nødt til at smide noget filtervat i  ..
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hvis du hellere vil have runde ender på headbandet klipper du det bare til med en god saks og maler det hvide der kommer frem, med en "poscatush" man kan også bruge en alm sort sprittush, men de er bare ikke helt så "sorte"...
Du er nødt til at smide noget filtervat i ..
|
|
|
Hej Claus! Tak for tippet. Det kunne være jeg skulle prøve det, selvom jeg er lidt nervøs ved at skulle klippe i det.  Ja, jeg ved jo du er stor tilhænger af vat i ørerne, så jeg må vel prøve at lege med det.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan selv godt lide det "kubistiske" look, det ser lidt mere råt ud..
 det er også meget lettere lave. du skal sørg for at være omhyggelig hvis du klipper i det og tag så lidt som muligt, kanten bliver ikke så pæn, den vil komme til ligne bunden.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 September 2010 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
jeg kan selv godt lide det "kubistiske" look, det ser lidt mere råt ud..
 det er også meget lettere lave. du skal sørg for at være omhyggelig hvis du klipper i det og tag så lidt som muligt, kanten bliver ikke så pæn, den vil komme til ligne bunden.. |
|
|
Jeg vil nødigt ødelægge det, så hvis du mener at det kommer til at ligne bunden, så tror jeg at jeg lader være. Det ser også godt ud, som det er nu alligevel.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langt om længe fik jeg snøvlet mig sammen til at få skiftet kablet på mine HD660.
Kablet er noget SPC (silver plated cobber) "teflon"-kabel som vist reelt ikke er teflon fra ebay-sælgeren navships. Det er relativt tyndt og smidigt pga størrelsen på 26awg med 19 strands. Jeg brugte 3 ledere mellem jack og kop for at gøre det så tyndt og smidigt som muligt og flettede lederne efter "round-litz"-metoden, hvilket var lettere end forventet. Dog dækkede jeg også kablet til med en strømpe efterfølgende, så man kan heldigvis ikke se mit sjuskede uregelmæssige flet Det er sgu svært at få det til at være ensartet hele vejen. Kabelstrømpen er snuppet fra kablet fra et sæt Sony SA-5000.
Udover kablet fik kopperne lidt filtervat og en klump blutak-snask bagpå driverne.
De nævnte mods blegner til gengæld ærligt talt når man ser Claus-DK's utroligt flotte læder-mod Claus har betrukket kopperne med læder samt lavet et polstret læder-headband! Det ser super ud og dæmper samtidigt kopperne ret effektivt. Ydermere isolerer de også en smule bedre.. Fantastisk claus Og igen tak for hjælpen.. 

Hvorvidt kablet har gjort underværker er svært for mig at sige; Jeg kom til at ødelægge jackstikket for en måneds tid siden, så jeg har ikke lyttet på dem siden, men de lyder ganske glimrende!
Puderne er fra AKG, nogle 20+ år gamle pleather-puder fra et sæt AKG K340 (ikke helt magen til de nyere pleather-puder, eller også er de bare godt brugte ) De giver en lidt bedre isolation end stock-puderne syntes jeg. Normalt kan de ikke passe på, men efter claus' mod er koppen blevet lidt større i diameter, hvilket gør at de godt kan slutte tæt.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved samme lejlighed fik jeg også taget et par billeder af mine HD681 som nu også har fået alu-ringe på. De resterende mods er allerede beskrevet tidligere i tråden.
Aluringene er lavet af en flink gut fra rockgrotto. Stort tak til Claus-DK for at score et sæt af dem til mig (og for at lave det super komfortable headband også naturligvis)

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremragende arbejde, kolind.  Claus har styr på læderet, må man sige.  Har du prøvet filteret til HD681?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at kunne sprede lidt glæde i head-fi kredsen.. Fik du prøvet loddetin moddet ?? Puderne fra AKG 240 passer også på HD660 når der er læder på  , de skal bare have lidt ro hvis de kommer direkte fra 681eren, sidder lige og tænke på om mine røde puder passer på 660 også ?? Det må jeg lige prøve når jeg får lidt fritid. 
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
MartinCarlsen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folks,
Jeg er nu blevet den heldige ejer af et stk HD681 - og sikke dog en fornøjelse. Jeg har skiftet puderne og fjernet klistermærket inde i ved grillen.
Dog er der noget der irriterer mig, og det er når jeg spiller højt med dem synes jeg at de skratter og lydende bliver meget forvrænget.
Kan dette være et tegn på at jeg fortjener et bedre lydkort eller er der et mod der måske burde gøres? Noget helt andet, Claus - du har vel ikke flere Alu-ringe liggende :D ?
Forresten, tak for jeres lange tråd - mit køb er 100% baseret herpå.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kun mine egne aluringe liggende så det kan jeg desværre ikke hjælpe med, jeg har også trukket lidt lange veksler på Heliharris, så jeg kan simpelthen ikke være mig selv bekendt hvis jeg skulle spørge efter mere....  Han har iøvrigt besluttet ikke at lave flere   Jeg mener at Wildstyle fik han egne sidste sæt af ringe, han er virkelig en fantastisk flink fyr ham Heliharris, virkelig en headfier (og ven) jeg sætter stor pris på, han kommer hvis vores planer holder, med til træffet på Djævleøen om en måned, men af grunde jeg ikke vil komme ind på her kan det hele blive aflyst, sådan fra den ene dag til den anden... Hvis de forvrænger når du skruer op er et nyt lydkort eller en DAC/forstærker nok en god idé, jeg ville vælge den eksterne løsning.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Claus har ret. Han laver dem desværre ikke længere. Jeg var selv for sent ude, men var så heldig, at han tilbød mig at købe hans reserve HD681 sæt, som havde fået monteret alu-ringe og steelcaps - endda til en rigtig fin pris!  Men det kan jo være der er nogle andre her på forummet, som måske kunne gøre ham kunsten efter... Man har vel lov at håbe.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 30 September 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Dejligt at kunne sprede lidt glæde i head-fi kredsen..
Fik du prøvet loddetin moddet ??
Puderne fra AKG 240 passer også på HD660 når der er læder på , de skal bare have lidt ro hvis de kommer direkte fra 681eren, sidder lige og tænke på om mine røde puder passer på 660 også ?? Det må jeg lige prøve når jeg får lidt fritid. 
|
|
|
Nej, har ikke så meget loddetin til overs, plus at jeg ikke er så overbevist om at det vil ændre voldsomt meget 
De røde puder vil garanteret også passe. De ser ud til at sidde relativt stramt på HD681 i hvert falde.
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 12 December 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ser det ud til, at man ikke længere kan købe Superlux 660.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 14 December 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
franzixd Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 16 December 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt Superlux 660, men kan man forbedre komforten af dets headband? Eller evt. købe et nyt? For jeg får hurtigt ondt
oven på hovedet når jeg bruger dem.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
franzixd skrev:
Jeg har købt Superlux 660, men kan man forbedre komforten af dets headband? Eller evt. købe et nyt? For jeg får hurtigt ondt
oven på hovedet når jeg bruger dem. |
|
|
Ikke noget problem bare lidt skumgummi et stykke læder og en symaskine  Dette er mine egne, lidt længere oppe i tråden kan du se Kolinds, som er lidt mere stilfuld, men også syet af undertegnede, desværre er min symaskine brudt sammen kinagøjl og læder er ikke en god kombination, så jeg kan ikke engang tilbyde dig at lave et til dig   Men det er nu ikke særligt svært, du kan bruge alm stof også hvis du vil det, din mor kan sikkert hjælpe dig  __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
franzixd Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 17 December 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|