| Forfatter |
|
Rodding Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 25 December 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge.
Hvordan kan det være, at i ikke har diskuteret Superlux HD-662 endnu?
Men ihvertfald. Jeg står i det dilemma, at jeg skal vælge mellem Superlux HD-662 og Superlux HD-681.
Først var jeg ved at købe Superlux HD-681, men så så jeg HD-662, som jeg er lukkede hvilket er en stor fordel for mig + de er
pænere synes jeg ;)
Men det vigtige er jo så om lyden på Superlux HD-662 er lige så god som på HD-681. Nogen der kan hjælpe?
Tak.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 17 Januar 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg hoppet med på vognen og bestilt et par HD-681, jeg venter med spænding og håber at de er så gode (i forhold til prisen) som det fremgår af denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
gis1239 Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 25 Januar 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige bestilt HD-662B ejer allerede
HD-681(som jo er rigtigt gode) og HD-668B som jegbliver gladere og gladere for har brug for et par lukkede så tænkte at HD-662B måtte være vejen frem glæder mig til at se om de kan måle sig med de andre :)
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu ikke særligt imponeret af HD-681, jeg har også et par JVC HA-RX700 og dem syntes jeg er meget bedre. Jeg håber at de HD-681 bliver bedre efter endnu længere tilspilning (selv om jeg tror at jeg er oppe på ca 150 timer).
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 26 Januar 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg her også lige modtaget mine HD681... de ligger lige nu og spiller radio...
indtil videre synes jeg at de lyder mægtig fint, i sær i forhold til mine nuværende fra Biltema ;-)
EDIT:
en del tilspilning senere og de er stadig fine ... om de lyder bedre end da jeg lige fik dem, ved jeg nu ikke, men så har jeg da gjort mit for at højne lytteoplevelsen.
Sidder i lyttehjørnet omgivet af cd-covers, min MCP 6500 og en bærbar til at surfe på nettet...
Skulle have fundet mig et godt anlæg og gode hovedtelefoner for længe siden; damn det er godt bare at sidde og slappe og lytte til go musik.
__________________ HiFi og Hoved-Fi - Mit setup
|
| Til top |
|
| |
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej head-fi nørder
Jeg har selv anskaffet mig et sæt HD681-B til 250 kr.
De er så småt ved at være spillede til, men må jo erkende at jeg har erfaret ulempen ved at købe noget så billigt - der er
nemlig en løs forbindelse et eller andet sted så lyden kan i nogle tilfælde forsvinde fra venstre øre.
Jeg kunne godt tænke mig at hoppe ud i at sætte et andet kabel i dem, men er desværre helt nybegynder på sådan noget.
Jeg har arrangeret at jeg kan låne en loddekolbe og mangler nu:
1. Materialer
- Hvad skal jeg købe af kabel helt præcist og jack-stik osv.
2. Guide til hvordan man gør
- Hvordan kommer man derind hvor man skal, hvordan lodder man det og hvad lodder man, samt en forklaring på om man
skal gøre så kablet splitter (p.t. går det kun til venstre, men kan se herinde at flere har splittet det så kablet går til begge).
Kan I hjælpe mig med hvad jeg skal gøre og hvilke materialer jeg skal købe?
En billed-guide ville selvfølgelig være slemt lækkert :-)
Måske jeg bare har brug for lidt almen viden inden for det - har ikke prøvet det før, men en gang skal jo være den første.
Hvis der er andre tweaks der skal gøres når jeg har en loddekolbe hører jeg gerne.
Venlig hilsen
Alex
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 08 Februar 2011 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AlexS skrev:
Hej head-fi nørder
Jeg har selv anskaffet mig et sæt HD681-B til 250 kr.
De er så småt ved at være spillede til, men må jo erkende at jeg har erfaret ulempen ved at købe noget så billigt - der er
nemlig en løs forbindelse et eller andet sted så lyden kan i nogle tilfælde forsvinde fra venstre øre. |
|
|
Desværre er det ikke nødvendigvis et problem der begrænser sig til billige hovedtelefoner
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 08 Februar 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil du reparere eller skifte kabel ?? Hvis du vil skifte så er det bare at tage det gamle af og sætte det nye på ligesådan, jeg mener at Kolind har lavet nogle billeder af sit kabelskift..
Ellers ved jeg at i "rockgrotto" tråden som der linkes til i denne tråd har en guide til det..
Jeg kunne sæføllig sætte mig og bruge en times tid på at finde det for dig, men så går du jo glip af en masse andre informationer som kan komme dig til glæde..
Tag udgangspunkt i tråden her og tjek de steder der linkes til, så vil alle dine spørgsmål blive besvaret...
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 08 Februar 2011 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus.
Tak for dit svar..
Kan I give et hint til hvilket kabel man skal købe der ikke er for dyrt?
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilket kabel man skal anskaffe sig.
Det bliver hurtigt lidt nørdet når folk snakker kabler kan jeg se..
Er det korrekt at det skal være med tre forbindelser?
Højre, venstre og en "ground".
Jeg er vist ude på dybt vand her..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 08 Februar 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AlexS skrev:
Hej Claus.
Tak for dit svar..
Kan I give et hint til hvilket kabel man skal k�be der ikke er for dyrt?
Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvilket kabel man skal anskaffe sig.
Det bliver hurtigt lidt n�rdet n�r folk snakker kabler kan jeg se..
Er det korrekt at det skal v�re med tre forbindelser?
H�jre, venstre og en "ground".
Jeg er vist ude p� dybt vand her.. |
|
|
Jep tre forbindelser, de relatater til jackstikket, TRS - Tip Ring Sleeve, -> venstre, højre og ground Der er mange gode billige kabler, hvis det skal være let at gå til så er der Mogami quad (fåes i lidt forskellige udgaver) men også cardas laver en okay billigt kabel.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2011 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du er lidt ligeglad med om dit kabel er dyppet i slangeolie og velsignet af en voodoo præst så tager du bare en alm. 220V ledning med jord, så sparer du en del penge     Som du nok kan forstå er jeg lidt kritisk overfor dyre kabler som ene og alene er lavet for at trække penge ud af folk. Men det smarte at gøre er at finde ud af hvad der er galt med det kabel du allerede har, hvis du har et multimeter, så prøv at afmontere kablet og se om der er forbindelse ned i stikket, er der det er det oppe i kopperne problemet liggerog så lodder du dem bare ordentligt på, er der ikke så sætter du bare et nyt stik på VOILA.. Så sparer du endnu flere penge.. PS jeg siger ikke at man ikke kan høre forskel på kabler, men at forskellen er så latterlig lille, at den ikke er pengene værd der er sikkert også nogle som foretrækker det billige frem for det dyre, jeg smutter i bunkeren og håber ikke at det hele ender i kablelgøjl
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 03 Marts 2011 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også overvejet at hoppe med på superlux vognen. Jeg er ved at få væk fra en mindre lydsetup ved min computer, og
de icemataudio hovedtelefoner jeg har nu her er simpelthen ikke til at holde ud. Lyden er tynd, flad og uden krop.
Jeg kan se at HD660 i mellemtiden er udgået. Er der nogen som har erfaring med HD662? Og hvis man sammenligner dem med
681, hvad er forskellen så?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha så nåede jeg igennem hele tråden -spændende læsning!
Har dog lige et par spørgsmål:
1.Der bliver dog ikke rigtig nævnt noget om hvor meget lyd der slipper igennem 681? -Er de forstyrrende for folk der sidder
ved siden af?
Vil også gerne høre om nogen har erfaring med 662? Kan i tråden fornemme at enkelte har problemer med 660 og ipods? men
hvad med 662?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kloppern skrev:
Uha så nåede jeg igennem hele tråden -spændende læsning!
Har dog lige et par spørgsmål:
1.Der bliver dog ikke rigtig nævnt noget om hvor meget lyd der slipper igennem 681? -Er de forstyrrende for folk der sidder
ved siden af?
Vil også gerne høre om nogen har erfaring med 662? Kan i tråden fornemme at enkelte har problemer med 660 og ipods? men
hvad med 662? |
|
|
HD681 slipper en del lyd ud omkring sig. De kan, efter min mening, ikke anbefales, hvis du skal bruge dem i et stille arbejdsmiljø. De kan godt gå an til brug i offentligheden (f.eks. i toge, busser, på cykel osv.), hvis bare volumeniveauet ikke er alt for højt - jeg ville dog stadig søge andre veje, hvis det er med henblik på dette, at de skal bruges. Der ville jeg til hver en tid, vælge et par lukkede headphones.  Jeg har desværre ingen erfaringer med HD662.
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bruger flittigt mine HD681 i et storrumskontor uden problemer. Jeg synes det hjælper en del at putte vat i kopperne. Jeg synes ikke de lækker ret meget medmindre man skruer højt op og det gør jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar.
Jeg besluttede mig for at købe begge sæt. Så har jeg 681 til hjemmebrug og 662 til byture
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vend lige tilbage og fortæl os hvordan de andre modeller lyder, så klippe og klistre jeg det ind i første post, så er det hele samlet....   Denne tråd er jo ved at være lidt lang at gnave sig igennem..   
|
| Til top |
|
| |
kloppern Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lige før vi skal have en søgefunktion bare til denne tråd  Jeg skal nok vende tilbage med indtryk når jeg har fået spillet dem til.
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt med sådan en lang tråd. Men jeg synes bare der mangler nogle billeder i den...
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 24 Marts 2011 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Jeg er nu ikke særligt imponeret af HD-681, jeg har også et par JVC HA-RX700 og dem syntes jeg er
meget bedre. Jeg håber at de HD-681 bliver bedre efter endnu længere tilspilning (selv om jeg tror at jeg er oppe på ca 150
timer).
|
|
|
Jeg deler helt samme betragtning. Er også noget skuffet over den (meget) metalliske diskant fra HD-681. RX700 er til gengæld
100 % godkendt.
|
| Til top |
|
| |