Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 09:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Superlux HD681 og HD660 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 26
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Lovede jo at vende tilbage med en sammenligning af 681 og 662. S� here we go.

N�r man lige tager dem ud af pakken, synes jeg at at begge par lyder p�nt d�rlig, med en meget stram og lukket lyd, en n�sten sk�rende diskant, men dog en udem�rket bas. Jeg vil sige at 662 er en anelse v�rre end 681.

Efter en burn in periode vokser lyden dog og bliver markant bedre. Jeg k�rte i en uges tid lyser�d st�j natten over, det var virkelig interessant hvor meget man kunne h�re forskel fra dag til dag.
Efter ca 150 timers burn in og tja ca. det samme antal timers brug, m� jeg sige at begge h�retelefoner spiller fremragende, men stor dynamik, l�kker varm lyd, god bass og detaljeringsgrad. Jeg synes dog stadig at diskanten kan blive en anelse skarp  og det g�lder begge b�ffer. Det er ikke s�dan at det er generende eller at jeg ikke vil anbefale h�reb�fferne, men med musik med meget hihat er det lige en anelse for meget.

N� men det var jo sammenligningen jeg ville sige noget om. Jeg har fors�gt at forholde mig til lydkvalitet, komfort, design, hensyn til omgivelserne og pris.

Lydkvalitet
Jeg har p� fornemmelsen at indmaden i de to h�retelefoner er ens. Forskellen er virkelig marginal. 681 har et lidt mere �bent lydbillede, tilgeng�ld oplever jeg at 662 har en lidt mere intens bass, men igen det er marginalt og m�ske lidt placebo. N�r jeg har brugt b�fferne sammen med min Ipod fornemmer jeg dog at den har lidt sv�rt ved at tr�kke 662'eren, det er som om lyden ikke f�r str�m nok, alts� en god bass er efter min mening meget fysisk og f�les som om den virkelig skyller ind over en, 662 sammen med en Ipod er det modsatte. Man f�r derfor hele tiden lyst til at skrue op, men det hj�lper naturligvis ikke. Dette er derimod slet ikke noget problem n�r jeg bruger dem sammen med min comp. eller mit anl�g.  681 spiller uden problemer sammen med min Ipod.
S�� hvis du skal bruge b�fferne sammen med en mp3 afspiller eller lign (Som ikke er Cowon), vil jeg anbefale 681. Hvis du udelukkende bruger dem sammen med anl�g eller computer er begge telefoner (lige) gode.

Komfort
Vil med det samme sige at det er et must at k�be de velourpuder der bliver linket til flere gange i tr�den. De medf�lgende puder er simpelthen elendige og man f�r hurtigt ondt i �rerne af at have dem p�. ed velourpuderne er 681 en sand for�jelse at have p�, og jeg er g�et med dem i flere timer uden problemer. 662 er ikke ubehagelige at have p�, men de bliver temmelig varme og man f�r hurtigt svedige �re. Jeg bruger derfor stortset kun mine 681, men n�r det atter bliver kold udenfor finder jeg nok 662 frem igen. Komfortm�ssigt vil jeg derfor sige at HD681 er en klar vinder.

Design
Tja det er jo en smagssag, men efter min smag er begge telefoner temmelig grimme, men alligevel ikke s� grimme som jeg havde frygtet. Dog synes jeg at 662 ser lidt mere plastikagtige ud, men det er jo en smagssag.

Hensyn til omgivelserne
M� indr�mme at der kommer mindre lyd igennem 681 end jeg havde regnet med. De er dog belastende at sidde lige ved siden, s� her er 662 en vinder.

Pris
Tja de er jo begge s� billige, s� hvis du er i tvivl s� k�b dem begge.

Summasummarum kan jeg bedst lide 681, men begge h�retelefoner er i den grad langt mere end pengene v�rd.

Personlig synes jeg at ledningen (p� begge), har en lidt tr�ls l�ngde. Den er temmelig lang at sl�be rundt p� n�r man er ude og g�. Omvendt er den lige 15 cm for kort til at n� hen til min surround forst�rker. Er der nogen der kender en step-by-step guide til at skifte kabel for absolut (absolut) begyndere? Eller en step-by-step-guide til modifikation i det hele taget?
Jeg har igen kigget det meste af denne tr�d igennem og det meste af Rockgrotto tr�den (ja jeg har jo ogs� et liv ved siden af), men synes ikke jeg kan finde noget.
Til top Vis kloppern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kloppern

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

At gøre et kabel kortere er super let, du kilpper stikket af og lodder et nyt på :)

Kommer du forbi vejle kan jeg hjælpe hvis du ikke selv er så glad for at lodde :)
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

det er da nemmere at klippe den af i den anden ende, så sparer man at skulle have nyt stik på..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2011 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

hehe ja det kan man også sagtens, men der er altid lidt risiko for at ødelægge noget og et Neutrik stik koster 20kr :)

kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Tak for de hurtige tilbagemeldinger, det lyder jo rimelig lige til.

Hvis jeg nu alligevel vil skifte kablet, vil jeg så kunne bruge det her: http://www.av-
cables.dk/lydkabler/minijack_kabel/minijack_kabel/high_quali ty_minijack_til_minijack_kabel_1_5_m_710_da.html

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Nej det kan du ikke bruge som sådan, der skal du klippe det ene stik af også er det bedre og billigere selv at lave det fra bunden. Jeg ved det ikke, men tror at det kabel er lavet med ret så billige tynde kabler indeni, og når man kan få noget mogami el.lign til samme pris så er valget let

kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Er det sådan et kabel her jeg skal bruge: https://www.redco.com/shopexd.asp?id=493 ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Ja det er en af mulighederne :)

kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Ja det er jo både vanvittig billigt, og ser meget mere lovende ud i forhold til min egen ide. Jeg takker endnu en gang, jeres
gode råd er guld.

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Juni 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 26
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes