| Sendt: 12 Juni 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lovede jo at vende tilbage med en sammenligning af 681 og 662. S� here we go.
N�r man lige tager dem ud af pakken, synes jeg at at begge par lyder p�nt d�rlig, med en meget stram og lukket lyd, en n�sten sk�rende diskant, men dog en udem�rket bas. Jeg vil sige at 662 er en anelse v�rre end 681.
Efter en burn in periode vokser lyden dog og bliver markant bedre. Jeg k�rte i en uges tid lyser�d st�j natten over, det var virkelig interessant hvor meget man kunne h�re forskel fra dag til dag. Efter ca 150 timers burn in og tja ca. det samme antal timers brug, m� jeg sige at begge h�retelefoner spiller fremragende, men stor dynamik, l�kker varm lyd, god bass og detaljeringsgrad. Jeg synes dog stadig at diskanten kan blive en anelse skarp og det g�lder begge b�ffer. Det er ikke s�dan at det er generende eller at jeg ikke vil anbefale h�reb�fferne, men med musik med meget hihat er det lige en anelse for meget.
N� men det var jo sammenligningen jeg ville sige noget om. Jeg har fors�gt at forholde mig til lydkvalitet, komfort, design, hensyn til omgivelserne og pris.
Lydkvalitet Jeg har p� fornemmelsen at indmaden i de to h�retelefoner er ens. Forskellen er virkelig marginal. 681 har et lidt mere �bent lydbillede, tilgeng�ld oplever jeg at 662 har en lidt mere intens bass, men igen det er marginalt og m�ske lidt placebo. N�r jeg har brugt b�fferne sammen med min Ipod fornemmer jeg dog at den har lidt sv�rt ved at tr�kke 662'eren, det er som om lyden ikke f�r str�m nok, alts� en god bass er efter min mening meget fysisk og f�les som om den virkelig skyller ind over en, 662 sammen med en Ipod er det modsatte. Man f�r derfor hele tiden lyst til at skrue op, men det hj�lper naturligvis ikke. Dette er derimod slet ikke noget problem n�r jeg bruger dem sammen med min comp. eller mit anl�g. 681 spiller uden problemer sammen med min Ipod. S�� hvis du skal bruge b�fferne sammen med en mp3 afspiller eller lign (Som ikke er Cowon), vil jeg anbefale 681. Hvis du udelukkende bruger dem sammen med anl�g eller computer er begge telefoner (lige) gode.
Komfort Vil med det samme sige at det er et must at k�be de velourpuder der bliver linket til flere gange i tr�den. De medf�lgende puder er simpelthen elendige og man f�r hurtigt ondt i �rerne af at have dem p�. ed velourpuderne er 681 en sand for�jelse at have p�, og jeg er g�et med dem i flere timer uden problemer. 662 er ikke ubehagelige at have p�, men de bliver temmelig varme og man f�r hurtigt svedige �re. Jeg bruger derfor stortset kun mine 681, men n�r det atter bliver kold udenfor finder jeg nok 662 frem igen. Komfortm�ssigt vil jeg derfor sige at HD681 er en klar vinder.
Design Tja det er jo en smagssag, men efter min smag er begge telefoner temmelig grimme, men alligevel ikke s� grimme som jeg havde frygtet. Dog synes jeg at 662 ser lidt mere plastikagtige ud, men det er jo en smagssag.
Hensyn til omgivelserne M� indr�mme at der kommer mindre lyd igennem 681 end jeg havde regnet med. De er dog belastende at sidde lige ved siden, s� her er 662 en vinder.
Pris Tja de er jo begge s� billige, s� hvis du er i tvivl s� k�b dem begge.
Summasummarum kan jeg bedst lide 681, men begge h�retelefoner er i den grad langt mere end pengene v�rd.
Personlig synes jeg at ledningen (p� begge), har en lidt tr�ls l�ngde. Den er temmelig lang at sl�be rundt p� n�r man er ude og g�. Omvendt er den lige 15 cm for kort til at n� hen til min surround forst�rker. Er der nogen der kender en step-by-step guide til at skifte kabel for absolut (absolut) begyndere? Eller en step-by-step-guide til modifikation i det hele taget? Jeg har igen kigget det meste af denne tr�d igennem og det meste af Rockgrotto tr�den (ja jeg har jo ogs� et liv ved siden af), men synes ikke jeg kan finde noget.
|