Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:

Futfut skrev:
Hvad sker der med Lyngdorf CD1 siden den nu kun kan fås i sort ? udgår den og er der nyt på vej, er der nogen der sidder inde med "insider viden"

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm

CD afspilleren lider en snarlig død. Linn har allerede aflivet deres. Netværksafspillere er fremtiden.

snarlig død????????? Tjaaaaaa vist snarlig er 10-20år ude i fremtiden

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Frankie skrev:

Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en

Nu er der jo klasser til forskel på deres løbeværk og så det der netværks.... !

Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac !   Men det kan jo være at det kommer !

Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning.

Nu er du nok ikk den eneste der tester den slags og jeg har efterhånden testet en del ( siden mit første setup i 1975 ) og så er jeg sådan set totalt ligeglad med teorier og tekniske data !  Det er jo cd / vinyl turen om igen, så her kommer vi HELLER ingen vegne !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
floe skrev:
Frankie skrev:

Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en

Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac !   Men det kan jo være at det kommer !

Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning.

Nu er du nok ikk den eneste der tester den slags og jeg har efterhånden testet en del ( siden mit første setup i 1975 ) og så er jeg sådan set totalt ligeglad med teorier og tekniske data !  Det er jo cd / vinyl turen om igen, så her kommer vi HELLER ingen vegne !

Nej. ALT var bedre i gamle dage....Gaaaab

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte.

Det er ikke HELT korrekt. Ifølge Lyngdorf har de problemer med at deres hidtidige leverandør i Kina af kabinetfronter er gået nedenom og hjem og det har givet store leveringsproblemer med enkelte produkter. Så snart en ny leverandør af delene er på plads er det planen igen at begynde at levere produkterne i Sølv finish.

AMILO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvornår ser vi noget nyt fra Lyngdorf?

Sidste produktlancering var RP-1 i maj 2007, hvis vi ser bort fra Steinway eventyret.

Til top Vis AMILO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AMILO

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

tonka skrev:
Rysz skrev:
Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte.

Det er ikke HELT korrekt. Ifølge Lyngdorf har de problemer med at deres hidtidige leverandør i Kina af kabinetfronter er gået nedenom og hjem og det har givet store leveringsproblemer med enkelte produkter. Så snart en ny leverandør af delene er på plads er det planen igen at begynde at levere produkterne i Sølv finish.

Nå ok. Divergerende meldinger skaber forvirring, men så blev jeg da så klog.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
floe skrev:
Frankie skrev:

Rysz skrev:

Nej det er ej. Det er simpel teknik, at du kan få en bedre aflæsning via. et fast medie, med filer der er mere eller mindre bitperfekte, evt. ripped med error correction og cheked mod en reference via hash. Eller endnu bedre, filer der er konverterede fra master-optagelser. Der vil altid være mulighed for fejllæsninger ifm. redbook formatet. Det er der ikke med en flash eller harddiskbasseret løsning for den sags skyld.

Om der så overhovedet er hørbar forskel mellem et godt drev, og en streamingbaseret løsning er en anden snak...

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes