| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Futfut skrev:
Hvad sker der med Lyngdorf CD1 siden den nu kun kan fås i sort ? udgår den og er der nyt på vej, er der nogen der sidder inde med "insider viden"
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/lyng dorf_cd-1_cd-afspiller_sort.htm
|
|
|
CD afspilleren lider en snarlig død. Linn har allerede aflivet deres. Netværksafspillere er fremtiden.
|
|
|
snarlig død????????? Tjaaaaaa vist snarlig er 10-20år ude i fremtiden  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Frankie Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 749
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Frankie skrev:
Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en  |
|
|
Nu er der jo klasser til forskel på deres løbeværk og så det der netværks.... ! 
Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac ! Men det kan jo være at det kommer !
|
|
|
Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning.
|
|
|
Nu er du nok ikk den eneste der tester den slags og jeg har efterhånden testet en del ( siden mit første setup i 1975 ) og så er jeg sådan set totalt ligeglad med teorier og tekniske data ! Det er jo cd / vinyl turen om igen, så her kommer vi HELLER ingen vegne ! 
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
floe skrev:
Frankie skrev:
Rysz skrev:
Både DAB og CD-løbeværket er overflødigt, hvis man knalder en netværksafspiller på TDA'en  |
|
|
Selv om det måske desværre er fremtiden, så kan det ikke hamle op med et godt drev og en go´dac ! Men det kan jo være at det kommer !
|
|
|
Det er da noget vrøvl. Bevægelsesfri aflæsning i form af fx FLAC filer fra flash-ram vil altid være at foretrække fremfor at benytte et drev. Det er teknisk set den optimale løsning.
|
|
|
Nu er du nok ikk den eneste der tester den slags og jeg har efterhånden testet en del ( siden mit første setup i 1975 ) og så er jeg sådan set totalt ligeglad med teorier og tekniske data ! Det er jo cd / vinyl turen om igen, så her kommer vi HELLER ingen vegne ! 
|
|
|
Nej. ALT var bedre i gamle dage....Gaaaab __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
| Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte. |
|
|
Det er ikke HELT korrekt. Ifølge Lyngdorf har de problemer med at deres hidtidige leverandør i Kina af kabinetfronter er gået nedenom og hjem og det har givet store leveringsproblemer med enkelte produkter. Så snart en ny leverandør af delene er på plads er det planen igen at begynde at levere produkterne i Sølv finish. __________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
AMILO Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår ser vi noget nyt fra Lyngdorf?
Sidste produktlancering var RP-1 i maj 2007, hvis vi ser bort fra Steinway eventyret.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonka skrev:
Rysz skrev:
| Den er udfaset i sølv sammen med SDAI/SDA2175 i sølv, da de basalt set ikke solgte. |
|
|
Det er ikke HELT korrekt. Ifølge Lyngdorf har de problemer med at deres hidtidige leverandør i Kina af kabinetfronter er gået nedenom og hjem og det har givet store leveringsproblemer med enkelte produkter. Så snart en ny leverandør af delene er på plads er det planen igen at begynde at levere produkterne i Sølv finish.
|
|
|
Nå ok. Divergerende meldinger skaber forvirring, men så blev jeg da så klog.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frankie skrev:
floe skrev:
Frankie skrev:
Rysz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Nu er du nok ikk den eneste der tester den slags og jeg har efterhånden testet en del ( siden mit første setup i 1975 ) og så er jeg sådan set totalt ligeglad med teorier og tekniske data ! Det er jo cd / vinyl turen om igen, så her kommer vi HELLER ingen vegne !  |
|
|
Nej det er ej. Det er simpel teknik, at du kan få en bedre aflæsning via. et fast medie, med filer der er mere eller mindre bitperfekte, evt. ripped med error correction og cheked mod en reference via hash. Eller endnu bedre, filer der er konverterede fra master-optagelser. Der vil altid være mulighed for fejllæsninger ifm. redbook formatet. Det er der ikke med en flash eller harddiskbasseret løsning for den sags skyld. Om der så overhovedet er hørbar forskel mellem et godt drev, og en streamingbaseret løsning er en anden snak... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |