| Forfatter |
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stiv ... prøv lige at se overskriften "Musik og film OPLEVELSER!" En piratkopi optaget med et lommekamera fra 16. række er ikke en oplevelse - det er et mareridt!  Kom igen, når du har set filmen.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aner ikke om det er en kopi, men dvd-coveret som kammeraten havde med så sådan ud...
__________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skylder da dig selv at opleve den i biffen i 3D.  Og det er en kopi fordi den er ikke ude på DVD / BD nogle steder legalt.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
stiv skrev:
Aner ikke om det er en kopi, men dvd-coveret som kammeraten havde med så sådan ud...
|
|
|
Har han givet penge for en piratkopi 
Aldrig hørt om bittorrent?
|
| Til top |
|
| |
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme, at jeg hellere ville have været foruden 3d. Efter min mening trækker effekterne sig alt for meget opmærksomhed, idet det er
umuligt ikke at bemærke når de er der. Det er som dårlig hifi... det gør opmærksom på sig selv. Desuden syntes jeg ikke at effekterne kunne følge
med når det gik stærkt eller der var meget bevægelse. Da jeg havde set 5 min ønskede jeg at jeg havde valgt at se den alm. version, men det er jo
også blot min mening. Jeg mener godt man kan være kritisk selv om det er nyt og spændende.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set filmen to gange nu, i hhv. Klovborg og Cinemaxx i Århus. De bruger to forskellige 3D systemer (Dolby i Klovborg, RealD i Cinemaxx). Jeg synes 3D oplevelsen i Klovborg var klart bedst. Dolby systemet bruger en kombination af polarisering og farveskift, hvor RealD kun bruger polarisering. Det indebærer bl.a. at man bruger et almindeligt lærred i Dolby systemet, hvor RealD kræver en silverscreen. Fordelen ved RealD er så lysstyrken, der er lidt bedre, men det giver et mere kunstigt look og en mindre skap 3D oplevelse. Jeg oplevede bl.a. skygger på underteksterne i RealD, noget jeg ikke så i Dolby. Til gengæld er lysstyrken ret lav i Klovborg's Dolby opstilling. Alt i alt kan man vel sige at der er fordele og ulemper ved systemerne, men samlet mener jeg at Klovborg har valgt den rigtige løsning. Jeg kunne forestille mig at det er et problem at få lys nok på de større lærreder med Dolby's system, hvilket i sig selv kan være et godt argument for at vælge RealD i store sale. Men totalt set vil jeg anbefale folk at gå i Klovborg, der iøvrigt også har en bedre lyd efter min mening.
Efter hvad jeg har ladet mig fortælle, lader biograferne med RealD silverscreen-lærredet hænge når de viser 2D, jeg glæder mig lidt til at se en 2D film i en af de biografer for at se hvor meget det påvirker billedkvaliteten af dem. Generelt tilføjer 3D noget til filmen, men tager også noget væk. Det bliver aldrig rigtigt en fornemmelse af at 3D gør det mere realistisk, det tilføjer realisme på nogle punkter men tager noget væk på andre punkter. Derfor er det i højere grad "noget andet", end "noget bedre".
Selve filmen - jeg må sige at jeg ikke helt forstår dem der kalder det verdens bedste film og en emotionelt bevægende oplevelse. Smag og behag er forskellig, jeg har hørt folk sige det samme om Independence Day... Jeg køber ikke undskyldningen med at alle historier har været fortalt før, det forhindrer ikke nogle filmskabere i at lave nye uforudsigelige drejninger af samme historier. Jeg synes ikke problemet er at historien er set før, men at den er fortalt så karikeret og åbenlyst at enhver 6-årig knægt kan forstå den. Man vil lige være helt sikker på at alle fatter pointen. Og skuespillet er fra flere kanter middelmådigt.
Når det er sagt, så er det en ekstremt flot film i et spændende og gennemtænkt univers, som man uvilkårligt får lyst til at se mere til - men mere på grund af universet i sig selv, end for filmens kvaliteter som film.
...men helt ærligt... "Unobtanium"? Hvor corny et navn kan man finde til et grundstof? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - Gudskelov er smag og behag forskellig -
I min verden er filmen ikke hverken flot eller nyskabende. Karakterene er overfladiske og skuespillerne præstation hæver sig ikke over middel og bollywood (Sorry sigourney weaver, du er ellers normalt en babe). Det minder på mange måder om div animerede børneudsendelser (check dem) som sendes søndag morgen, hmmmmm, måske er inspiratioen hentet der .........Så nyskabende nej langt fra, selvom jungletrommerne ellers lagde op til noget andet.
Hvilket viste hvor stor reklamens magt hare over os.
Og Historien ? Nå Jo - Det er det den sædvandlige kærlighedshistorie, bare forsøgt gjort spiselig med meget farvelade ..
Det ser ud som om trenden er at de tekniske effekter skal overhale historien og skuespillet, men "the public gets what the public want" og så er ikke et øje tørt - Hvilket er en stor skam når man mest er til franske film (her tæller French Connection også lidt med)
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
I min verden er filmen ikke hverken flot eller nyskabende. Karakterene er overfladiske og skuespillerne præstation hæver sig ikke over middel og bollywood (Sorry sigourney weaver, du er ellers normalt en babe). Det minder på mange måder om div animerede børneudsendelser (check dem) som sendes søndag morgen, hmmmmm, måske er inspiratioen hentet der .........Så nyskabende nej langt fra, selvom jungletrommerne ellers lagde op til noget andet.
Og Historien ? Nå Jo - Det er det den sædvandlige kærlighedshistorie, bare forsøgt gjort spiselig med meget farvelade ..
Det ser ud som om trenden er at de tekniske effekter skal overhale historien og skuespillet, men "the public gets what the public want" og så er ikke et øje tørt - Hvilket er en stor skam når man mest er til franske film (her tæller French Connection også lidt med)
|
|
|
På et eller andet niveau er jeg enig med dig. Men du kan ikke sammenligne æbler og pærer. Hvis du gik i biografen med forventning om en fransk film noir, så kan jeg godt forstå du er skuffet. Rent filmisk har jeg også set mange andre film, der har grebet mig mere. Men i den genre som Avatar hører hjemme, overgik den faktisk mine forventninger. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
På et eller andet niveau er jeg enig med dig. Men du kan ikke sammenligne æbler og pærer. Hvis du gik i biografen med forventning om en fransk film noir, så kan jeg godt forstå du er skuffet.
|
|
|
Helt enig, enhver film skal bedømmes på baggrund af dén genre den nu engang lægger sig i. Hvis man per definition ikke bryder sig om actionfilm, er det ikke fair at kritisere en film for at være en actionfilm - og omvendt, hvis man kun ser film for at blive underholdt af hurtig action, er det ikke fair at kritisere franske film for at der ikke er noget action i. Det gælder også musik, bryder man sig generel ikke om klassisk musik er man nok ikke den bedste til at udtale sig om hvorvidt et bestemt stykke er godt eller dårligt. Og dér tror jeg der i filmbranchen især er lidt en tendens til noget snobberi, hvor man antager at fordi man er fan af højkulturelle film, så er man per definition bedre til at bedømme lavkulturelle film. Det synes jeg ikke er en helt rimelig antagelse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
C.Bukowski skrev:
|
|
|
På et eller andet niveau er jeg enig med dig. Men du kan ikke sammenligne æbler og pærer. Hvis du gik i biografen med forventning om en fransk film noir, så kan jeg godt forstå du er skuffet. Rent filmisk har jeg også set mange andre film, der har grebet mig mere. Men i den genre som Avatar hører hjemme, overgik den faktisk mine forventninger.
|
|
|
Jeg gik i biografen pga. børn - Så mine forventninger var mere at colaen var kold og popcornene varme. Så dine forventninger var ikke store ? Hmmmm...
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så den lige her i eftermiddags. Selve min biograf oplevelse var ikke så god 
Havde fået et "gavekort" på 2 x biobilletter samt 2 x 0,4L cola og popcorn til Cinnemaxx. havde aldrig været i Cinnemaxx før så det så jeg da frem til.
Nå tøssen og jeg ankom ca 45-50min før filmen skulle starte. der var laaaaaaaaaaaang kø til billetlugen. Nå men efter ca. 20min fik vi vores billet. Så gik vi ovenpå til slik standen (vi skulle jo have vore cola og popcorn ). Der var så endnu længere kø og det endte med at vi stod i kø i over 25min og filmen skulle lige til at begynde. Men da jeg er "cola-man" er 0,4L ikke meget og jeg ville gerne have en større. Så spurgte om jeg ikke bare kunne betale differrancen op til den på 1,0L. Men nej det kunne jeg ikke, så jeg blev sku nød til at købe en extra som jeg heller ikke måtte få et et bæger, men skulle have 2. Temmeligt fedt, ik Nå men da vi kom til salen, var der sku også kø for at komme ind Da filmen sluttede skulle vi sku endnu engang stå i kø for at komme ud.
Det er første og sidste gang jeg sætter mine ben i en Cinemaxx. Vi endte med at stå i kø i over en time, det er sku for latterligt 
Nå men selve filmen er jeg sådan lidt blandet over.
Historien er fed og kan godt lide at den vare så længe som den gør. Man kommer virkelig til at kende de forskellige personer osv. Så selve filmen er klart til en top karakter 
Men 3D effekterne er sku stadigvæk på begynder stadiet og der går nok en del år før jeg vil se en ny 3D film. Det som virkelig var træls var at det virkede som om at kameraret kun kunne fokuserer på en ting og alt andet omkring blev sløret. Der manglede også sammenhæng i billede og det var rodet at se på når det gik stærkt.
Men tros alle mine negative oplevelser, så var det en hammer fed film, som jeg vil glæde mig til at se på et alm tv uden nogle 3D effekter  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre, tror du havde fået en bedre oplevelse ved at se den i Klovborg. Her har de Jyllands bedste biograf. Lyd,billede, betjening, atmosfære - alt er i topklasse.
|
| Til top |
|
| |
Mkirkelund Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg har set filmen to gange nu, i hhv. Klovborg og Cinemaxx i Århus. De bruger to forskellige 3D systemer (Dolby i Klovborg, RealD i Cinemaxx). Jeg synes 3D oplevelsen i Klovborg var klart bedst. Dolby systemet bruger en kombination af polarisering og farveskift, hvor RealD kun bruger polarisering. Det indebærer bl.a. at man bruger et almindeligt lærred i Dolby systemet, hvor RealD kræver en silverscreen. Fordelen ved RealD er så lysstyrken, der er lidt bedre, men det giver et mere kunstigt look og en mindre skap 3D oplevelse. Jeg oplevede bl.a. skygger på underteksterne i RealD, noget jeg ikke så i Dolby. Til gengæld er lysstyrken ret lav i Klovborg's Dolby opstilling. Alt i alt kan man vel sige at der er fordele og ulemper ved systemerne, men samlet mener jeg at Klovborg har valgt den rigtige løsning. Jeg kunne forestille mig at det er et problem at få lys nok på de større lærreder med Dolby's system, hvilket i sig selv kan være et godt argument for at vælge RealD i store sale. Men totalt set vil jeg anbefale folk at gå i Klovborg, der iøvrigt også har en bedre lyd efter min mening.
Efter hvad jeg har ladet mig fortælle, lader biograferne med RealD silverscreen-lærredet hænge når de viser 2D, jeg glæder mig lidt til at se en 2D film i en af de biografer for at se hvor meget det påvirker billedkvaliteten af dem. Generelt tilføjer 3D noget til filmen, men tager også noget væk. Det bliver aldrig rigtigt en fornemmelse af at 3D gør det mere realistisk, det tilføjer realisme på nogle punkter men tager noget væk på andre punkter. Derfor er det i højere grad "noget andet", end "noget bedre". |
|
|
Nu har jeg set den i både Cinemaxx og Imperial, begge gange i 3D. I Cinemaxx var det en rigtig fed oplevelse, men i Imperial var det ikke just. Jeg synes at billedet var ALT for mørkt i forhold til Cinemaxx, samtidigt irriterede brillerne mig.
Ved du om der er brugt samme teknologi/projektor i Imperial som i Cinemaxx eller om det er min hjerne som spiller mig et puds? For det var godt nok to vidt forskellige oplevelser. Det skal siges at jeg sad på række 10 i Imperial og følte jeg godt kunne sidde tættere på. I cinemaxx sad jeg på anden bagerste række og følte der også at jeg kunne sidde tættere på (sjovt nok).
__________________ LG 50PK950N TV
Onkyo TX-NR808 Reciever
Sony X229ES CD
Sony PS3 Blu-ray/Konsol
XTZ 99.36 Front
XTZ 99.25 Center
XTZ 99.22 Rear
XTZ 99 W10.16 S
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Så den lige her i eftermiddags. Selve min biograf oplevelse var ikke så god 
Havde fået et "gavekort" på 2 x biobilletter samt 2 x 0,4L cola og popcorn til Cinnemaxx. havde aldrig været i Cinnemaxx før så det så jeg da frem til.
Nå tøssen og jeg ankom ca 45-50min før filmen skulle starte. der var laaaaaaaaaaaang kø til billetlugen. Nå men efter ca. 20min fik vi vores billet. Så gik vi ovenpå til slik standen (vi skulle jo have vore cola og popcorn ). Der var så endnu længere kø og det endte med at vi stod i kø i over 25min og filmen skulle lige til at begynde. Men da jeg er "cola-man" er 0,4L ikke meget og jeg ville gerne have en større. Så spurgte om jeg ikke bare kunne betale differrancen op til den på 1,0L. Men nej det kunne jeg ikke, så jeg blev sku nød til at købe en extra som jeg heller ikke måtte få et et bæger, men skulle have 2. Temmeligt fedt, ik Nå men da vi kom til salen, var der sku også kø for at komme ind Da filmen sluttede skulle vi sku endnu engang stå i kø for at komme ud.
Det er første og sidste gang jeg sætter mine ben i en Cinemaxx. Vi endte med at stå i kø i over en time, det er sku for latterligt 
Nå men selve filmen er jeg sådan lidt blandet over.
Historien er fed og kan godt lide at den vare så længe som den gør. Man kommer virkelig til at kende de forskellige personer osv. Så selve filmen er klart til en top karakter 
Men 3D effekterne er sku stadigvæk på begynder stadiet og der går nok en del år før jeg vil se en ny 3D film. Det som virkelig var træls var at det virkede som om at kameraret kun kunne fokuserer på en ting og alt andet omkring blev sløret. Der manglede også sammenhæng i billede og det var rodet at se på når det gik stærkt.
Men tros alle mine negative oplevelser, så var det en hammer fed film, som jeg vil glæde mig til at se på et alm tv uden nogle 3D effekter  |
|
|
Jeg var også inde i cinemaxx i går aftes, abselut fed film, men er enig i din vudering af 3D effekten, baggrunden blev nemlig lidt sløret, bemærkede også at nogle hvide farver blev meget skarpe i gennem 3D brillerne, så der er plads til forbedring, men der er fremtid i det. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Leise Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 18 Februar 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
...men helt ærligt... "Unobtanium"? Hvor corny et navn kan man finde til et grundstof?
|
|
|
Ikke nok med det er corny - så har Cameron stjålet navnet fra en anden film. I 'The Core' fra 2003 bruges navnet om et stof, der kan holde til næsten alt De bygger et fartøj af dette stof som skal ind til jordens kerne __________________ Nuforce & B&O
Jitter is something audiophiles worry about to make themselves feel superior to somebody who simply plugs an optical cable into his computer and enjoys music
|
| Til top |
|
| |
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set at Avatar er tilbage i nogle biografer d.27 August i en Special Edition. Nogen der ved hvor mange ekstra minutter der er tilføjet? 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
|
Har set at Avatar er tilbage i nogle biografer d.27 August i en Special Edition. Nogen der ved hvor mange ekstra minutter der er tilføjet? 
|
|
|
Cash is king baby!
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 18 August 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal jeg helt sikkert ind og se  Og så håber jeg, at cameron går direkte igang med de næste film.
|
| Til top |
|
| |