Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Densen - slår fra ????? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
grene
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Fasen skrev:

Nu er det vel ikke nødvendigvis en fejl at en forstærker slår fra når den ikke kan levere mere effekt.? Naturlovene skal jo følges og hvis forstærkeren ikke kan levere mere effekt ved dybbas, jamen så kan den ikke.. Havde en gang en audiolab 8000a og den slog fra når man spillede højt fordi den ikke kunne levere mere. Sådan var det, det var ikke en fejl, men blot en begrænsning af hvad den kunne levere.

Lyder som kombinationen af for lidt effekt og en træg højttaler ved bestemte frekvenser. Måske skulle man finde en anden højttaler der var mere følsom hvis man vil spille meget højt med den trods alt begrænsede effekt som Densen kan levere.

Nå , men det var bare min ydmyge mening.

Med med 2 stk. B-350 monoblokke burde der vel være effekt nok. Måske kunne en anden højttaler være løsningen.

Til top Vis grene's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af grene

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2009 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Nu er de formentligt ikke nominelt 8 ohm, men formentligt lavere og så snakker vi slet ikke fasevinkler her. Og ja 92db er da fint, men med "kun" 125watt, så er de stadig begrænset hvor højt der kan spilles: Hvis vi hurtigt regner ud, så kan den spille 113 db med 96watt ind og 118 db med 192 watt, hvilken den jo så ikke kan levere i 8ohm hvis man skal bruge fabrikstal til noget.

I virkeligheden forholder det nok lidt anderledes.

Så mit "budskab" er også, skru ned og indse at det bare ikke kan spille højere. Ked af at sige det.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Vil lige tilføje at jeg på ingen måde "disser" hverken Densen eller Focal her, synes det er fine produkter der spiller fint.

Byder blot ind med min erfaring mv.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 18 December 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Der var jo en sag med netop Densen for noget tid tilbage, netop med at de måske er noget underdimensionerede i forhold til hvad Densen selv mener om deres grej. Måske de bare ikke kan levere varen til det lydtryk som du finder passende til din givne højttaler. Ellers er der vel kun at Densen må komme op med en løsning på dit problem hvis du nu er glad for udstyret og dets lyd. 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2009 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Fasen skrev:

Nu er de formentligt ikke nominelt 8 ohm, men formentligt lavere og så snakker vi slet ikke fasevinkler her. Og ja 92db er da fint, men med "kun" 125watt, så er de stadig begrænset hvor højt der kan spilles: Hvis vi hurtigt regner ud, så kan den spille 113 db med 96watt ind og 118 db med 192 watt, hvilken den jo så ikke kan levere i 8ohm hvis man skal bruge fabrikstal til noget.

I virkeligheden forholder det nok lidt anderledes.

Så mit "budskab" er også, skru ned og indse at det bare ikke kan spille højere. Ked af at sige det.

Forkert du spiller 112 db med 100watt og 113db med ca 125watt  du spiller IKKE 118db med 192watt,  samlinget med at du påstår at 96 watt gir et lydtryk på 113 db.  I dit eksempel er det 113db med 96watt og 116db med 192watt (selv om der egentlig skulle have stået 100 watt og 200watt)

Iøvrigt er 110db meget højt så du må have en meget stor stue og/eller dårlig hørelse siden du synes at du ikke kan spille højt nok.På den anden side der kan være meget forskel på hvor højt en cd er optaget, med en cd er lyden måske meget høj når volumen knappen er på kl 12 og andre gange er lyden ikke så høj selv om volumen knappen er på kl 12 eller højere.

Et godt tip uanset hvor højt man vil spille det er altid godt at have masser af watt (forstærkeren) for så undergår man hurtigere at lyden forvrænger og at man ikke kan spille højt nok
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

grene
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Der var jo en sag med netop Densen for noget tid tilbage, netop med at de måske er noget underdimensionerede i forhold til hvad Densen selv mener om deres grej. Måske de bare ikke kan levere varen til det lydtryk som du finder passende til din givne højttaler. Ellers er der vel kun at Densen må komme op med en løsning på dit problem hvis du nu er glad for udstyret og dets lyd. 

Som udgangspunkt, må man tro på Densen og andre anerkendte mærker sælger hvad de lover.

Den debat er tidl. kørt af sporet.

Som du skriver, er jeg glad for lyden og udstyret, service....

grene
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Nogle giver mening.

Vi stopper her.....

God weekend.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 18 December 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis nogen her har haft et Densen system hvor en B-200 indgår, vil de vide at når volumen står på kl 2, spiller man sindsygt hamrende højt..

Det er derfor sikringskredsløbet slår fra. Vi kan sagtens løsne det lidt, intet problem overhovedet, men der er altid faren for at højttalerne bliver aflivede...

Jeg ganske rigtigt talt med Grene om det, og sagt at det er hamrende højt han spiller. Jeg har så ikke haft indtryk af at der skulle gøres noget ved det. Men det er jo forkert kan jeg se.

Historisk set, har vi før målt folks systemer igennem, og rettet lidt i sikringskredsløbet. Det er dog ved at være mange år sidst at vi justede sikringskredsløbet, og siden har vi ikke haft henvendelser om det (alle produkter har samme indstilling), derfor har sagen forvirret vores teknikere, som har gættet på alle mulige andre forklaringer.

Men nu ruller vi så hen til Grene en dag i den nærmeste fremtid, måler lidt og hører lidt AC/DC til håret falder helt af

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

grene
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

Hvis nogen her har haft et Densen system hvor en B-200 indgår, vil de vide at når volumen står på kl 2, spiller man sindsygt hamrende højt..

Det er derfor sikringskredsløbet slår fra. Vi kan sagtens løsne det lidt, intet problem overhovedet, men der er altid faren for at højttalerne bliver aflivede...

Jeg ganske rigtigt talt med Grene om det, og sagt at det er hamrende højt han spiller. Jeg har så ikke haft indtryk af at der skulle gøres noget ved det. Men det er jo forkert kan jeg se.

Historisk set, har vi før målt folks systemer igennem, og rettet lidt i sikringskredsløbet. Det er dog ved at være mange år sidst at vi justede sikringskredsløbet, og siden har vi ikke haft henvendelser om det (alle produkter har samme indstilling), derfor har sagen forvirret vores teknikere, som har gættet på alle mulige andre forklaringer.

Men nu ruller vi så hen til Grene en dag i den nærmeste fremtid, måler lidt og hører lidt AC/DC til håret falder helt af

Hvilket hår Thomas he he

Vi finder en tid i januar.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 December 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

grene skrev:
Thomas Sillesen skrev:

Hej,

Hvilket hår Thomas he he

Vi finder en tid i januar.

Thomas ved hvad han snakker om, han har nemlig selv hørt meget ac-dc

Undskyld, jeg kunne ikke dy mig.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

grene skrev:
Music4life skrev:

Vi må have sillesen på banen

Har man ikke et sagligt gæt el. viden, behøver man ikke kommentere.

Det er da ganske sagligt. Thomas Sillesen har konstrueret din forstærker, og han må kunne give et bedre svar end nogen af os andre.

EDIT: Nåh han havde så været på banen allerede

God fornøjelse med dit system. De er absolut ikke tossede de esbjergensiske sildekasser

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 December 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Synes også at have læst dette.

Har du en forstærker der er strøm stærk nok slår den ikke fra.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

grene skrev:
Music4life skrev:

Vi må have sillesen på banen

Har man ikke et sagligt gæt el. viden, behøver man ikke kommentere.

Måske mit indlæg ikke var så tosset endda Grene

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Sendt: 18 December 2009 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Kan kun bekræfte ovenstående bemærkning. Focal 836 kræver stor strømstærk forstærker.

Focal oplyser selv de går ned til 3 ohm og test bekræfter problemet. 3 ohm kan være en hård belastning for en forstærker og ifølge test ligger problemet i det svære basområde hvor de kan gå under 3 ohm.  Sådan har det iøvrigt altid været med Focal også da jeg solgte dem engang hvor kun strømstærke forstærkere magtede at kontrollere dem ved højere niveau.  Jeg solgte selv Densen og løb ofte ind i dette problem. Densen bør have impedanslinære højttalere og hvis ikke så kan der ikke spilles rigtig højt trods en fornuftig følsomhed.

Til top Vis rainman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rainman

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 18 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Tjae Ole/hifi4you, nu har du aldrig solgt eller haft en B-350 i din butik, så ved egenligt ikke hvordan du kan udtale dig. Den her debat er vist ligesom at debattere hvor mange heste en motor har, udfra hvornår omdrejningsbegrænseren slår fra.

Du har iøvrigt aldrig nævnt for mig at du havde problemet med at sikringskredsløbet slog fra (så kunne vi jo ellers let rette det til), til gengæld har du nævnt for mig at du synes det er noget svineri at vi har startet HiFi Freaks og nu sælger bl.a. Focal meget billigere end forhandlerne af Focal kunne.

Men som sagt, det er yderst let for os at ændre sikringskredsløbets følsomhed, så det gør vi da bare

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 December 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

jesper ø j skrev:

Har du en forstærker der er strøm stærk nok slår den ikke fra.

Kan du nævne eksempler på forstærkere der er "strømstærke nok" til at de ikke kan bringes til at slå fra ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Til Sillesen

Jeg synes du skulle gå særdeles stille med dørene efter den handling du udførte mod en af dine bedste venner gennem 20 år, Kaj Danielsen.  Bag din bedste vens ryg kontaktede du Focal og stjal kajs (Radioactiv) import af Focal og fjernede dermed en stor del af hans levebrød. Med sådanne venner behøver man ingen fjender. Og ved at tage import af Focal og oprette Hifi freaks konkurrerede du pludselig med alle dine Densen forhandlere hvoraf flere havde solgt og støttet dig gennem 15 år. Så hver gang du solgte en Focal højttale fjernede du potientielt en kunde i de butikker der solgte Densen og støttede dig og det ville ingen selvfølgelig finde sig i og derfor blev du nød til at sætte Densen til salg via Hifi Freaks da pluselig ingen ville sælge din produkter mere.

Du har en mærkelig måde at behandle kunder og venner på og kun for vending af ussel mamon.

Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt.

Jeg solgte Densen gennem 15 år, korrekt ikke 350, men alle andre og de spillede ganske ok, men strømstærke var de ikke og gik i knæ ved lavimpedante højttalere.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Sendt: 18 December 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Kære Ole,

Det er jo så igen kun een side af sandheden. Hvis du spørger Focal, vil du kunne få bekræftet at Focal havde besluttet at fyre Radioactiv som distributør, og spurgte mig om jeg ville hjælpe med at finde en ny distributør i DK. Da jeg fik bekræftet at deres beslutning var endelig, tilbød jeg min hjælp.

Iøvrigt solgte du een forstærker pr år i snit. Og det var vist mest B-100 og senere B-110, og et enkelt sæt B-200/310, så det er vist ikke det helt store produktkendskab, udaf et sortiment der udgør 20-25 apparater.

Men korrekt, HiFi Freaks blev startet med et klart koncept om direkte til dig, men det skyldes jo at vi vidste at ingen forhandlere ville sælge Focal til de magre avancer vi kunne tilbyde.

Thomas Sillesen

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Til Sillesen

Den forklaring er godt nok langt ude. At Focal skulle kontakte dig for at finde en ny distributør.Og selv om den skulle være rigtig hvad den ikke er, hvordan kunne du så finde på at sige ja til at fratage din gode vens kajs levebrød, det er simpelthen uanstændigt og illoyalt ud over alle grænser.  Kaj(Radioactiv) brugte mange år på at markedføre og fremme interessen for Focal højttalere og alt den goodwill stjæler du på et splitsekund og slipper så for at skulle bygge noget op, det havde kaj jo gjort for dig. At det koster et 20 års venskab betyder intet for Hr. Sillesen. Og at du pludselig sælger Focal og dermed tager salg fra de butikker som havde støttet dig i opbygningen af Densen i DK gennem 15 år. Men Sillesen kan ikke se at en sådan opførsel udøver man ikke mod folk der har støttet dig i 15 år.Vedr mit salg af Densen så er dine oplysninger ikke korrekte, jeg solgte faktisk rigtig mange densen produkter fra og med 1994 og frem. Du kan jo tælle hvis det er vigtigt for dig. Jeg har kombineret Densen med utallige højttalere og demed fået en omfattende erfaring med dine produkter på godt og ondt. Alt har fordele og bagdele, nå nej ikke ifølge Hr. Sillesen, både han og hans produkter er jo perfekte, begge er helt fejlfri ihvertfald ifølge Sillesen selv.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hallo venner - hvad med at hænge jeres beskidte vasketøj ud et andet sted, dette er i hvert fald ikke det rigtige.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes