| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Ole,
Det kan godt være du synes det er langt ude, men det er ikke desto mindre korrekt.
I sin tid skaffede jeg Radioactiv Focal distributionen netop fordi jeg kendte en af nøglepersonerne hos Focal særdeles godt. En ven som jeg har kendt siden 1994, hvor jeg mødte ham til en udstilling i England. Det var så ham der kontaktede mig, da Focal havde besluttet at stoppe med deres distributør i DK.
Hvordan man kan have erfaring med produkter man ikke har købt, lånt eller solgt, står for mig hen i det uvisse.
Men du har da ret i at nogen er blevet sure på mig, fordi jeg har startet HiFi Freaks, gået uden om forhandlerne, og sat priserne kraftigt ned.
(og erlingt, jeg er enig, men det er nu ikke mit vasketøj :-) ) __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sillesen
Uanset hvad så har du opført dig illoyalt overfor en ven(kaj) det er svært at bortforklare og det har du jo heller ikke gjort, men behændigt sneget dig udenom netop dette emne.
Tråden flyttes hermed til ANDET
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Sillesen og rainman:
Det lader til, at i har en masse ting på hjertet om hinanden, som bestemt ikke hører hjemme i denne tråd eller på HIFI4ALL.DK - ta' den på pb i stedet!
Med venlig hilsen Jeppe Moderator
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Til Sillesen og rainman:
Det lader til, at i har en masse ting på hjertet om hinanden, som bestemt ikke hører hjemme i denne tråd eller på HIFI4ALL.DK - ta' den på pb i stedet!
|
|
|
Øv - nu var det ellers ved at blive spændende. Jeg havde lige hentet popcorn og cola og sat mig til rette for at se dette drama udvikle sig  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
virious skrev:
Til Sillesen og rainman:
|
|
|
Øv - nu var det ellers ved at blive spændende. Jeg havde lige hentet popcorn og cola og sat mig til rette for at se dette drama udvikle sig  |
|
|
få et liv  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole, du lyder godt nok mavesur efter, at du lukkede ned for forretningen.
Hvis man ikke er i stand til at være innovativ og således følge med markedet, have fingeren på pulsen osv, så har man skudt sig selv i foden. Det kan da godt være, at en ex-distributør eller to er sure, men du skal ikke bilde mig ind, at de fleste konsumenter ikke er glade for den lave pris på Focal. Du af alle burde da vide, at prisen på HIFI herhjemme er løbet løbsk, i mens avancen er steget...
Jeg ønsker i hvert fald Hr. Sillesen tillykke med den enorme success HifiFreaks har i øjeblikket. Hvis de fortsætter i samme spor, og yder den velkendte service-niveau, så burde forretningskonceptet holde mange år frem. Det er bl.a. sådan en butik skal drives i dag. Det har en herre i Odense også fundet ud af...for længe siden.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Ole,
Nej, jeg har ikke nævnt Kaj, fordi jeg er af den opfattelse, at når han ikke var distributør mere, var det for ham hips om haps, om jeg, eller en anden fik det agentur. Det var jo fortid for ham. Det var det så ikke for ham, og det er jeg da ked af.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at prøve at låne fx. en anden effektforstærker eller forforstærker af et andet fabrikat fra en i din omgangskreds, og
se om problemet stadig opstår. En hvilken som helst anden forforstærker må kunne bruges til at prøve af med om problemet
ligger i forforstærkeren eller effektforstærkeren. En strømstærk eff. tja - NAD 218 står hos mange, og det siges at den er
rimeligt stærk i virkelighedens verden. De fleste Doxa er også rimeligt seje. Blandt de dyrere plejer Mark Levinson, Rowland
Reseach, Threshold og Krell ikke at være strømsvage. Som en tommelfingerregel må den effektforstærker, du skal låne have
en relativt kraftig trafo, en ikke alt for lille elektrolytbank, og et rimeligt stort antal udgangstransistorer og en fornuftig
køleprofil.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til gæst
Jeg har flyttet tråden hen under ANDET
Hifi Freaks regnskaber er spændende læsning og i 2008 gik det absolut ikke godt for hverken Densen eller Hifi Freaks som du skriver, helt modsat. Men Sillesen giver altid udtryk for alt går så godt, det gør det ikke.
|
| Til top |
|
| |
Søren_Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
rainman hvad er det for en butik du har haft, og hvorfor har du lukket den ?
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tro at Branchemedlem skal holde sig fra modkastning, ikke  Mon ikke at Densen og Focal, ikke lige er bygget til ACDC og andre type musik at samme type, her ville jeg råde folk til at købe noget prof PA eller studie anlæg i sted for.
|
| Til top |
|
| |
rainman Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg lukkede min butik af egen fri vilje og med penge på kontoen da jeg aldrig har haft gæld af nogen art modsat Densen og mange andre. Hifi branchen bløder kraftigt for tiden.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig at Hifi branchen bløder kraftigt for tiden, når folk kun bruge butikker til at hente info for derefter at gå hjem om bestil de samme vare på nette. Så måske skulle hele den dansk Hifi branchen kikke på de meget højt opgskruet priser her i landet  Man kan sige det meget let, enten få prisen ned på udland niveauer eller lukke, dem der er tilbage prøve at overleve som netbutik.
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg læste en interessant artikel i dag, som ligger som link i en anden tråd også: http://www.symphonysound.com/articles/tubefriendly.html
Heri nævnes hvorfor en tilsyneladende stærk transistor forstærker (mange watt) kan gå i knæ med en højttaler der tilsyneladende er en nem belastning - se afsnittet "Solid State Can be Picky Too!", vedr. "current limiting".
Jeg kender ikke noget videre til Densen forstærkere, men helt eller delvist kunne det måske være en forklaring, idet jeg har noteret mig at Focal højttalere måske ikke er den nemme belastning som man går og tror. Jeg har nemlig bidt mærke i at en af deres større modeller ifølge specs er en 8 ohms højttaler, men den dykker ifølge Stereophile's målinger til 1,8 ohm i basområdet! Hvis der så også er giftige kombinationer af impedansdale og fasedrej, så er det en seriøs opgave for de fleste forstærkere.
Til info, så er ovenstående en generalisering af en forklaring, ikke en 100% forklaring. Jeg kender ikke Focal 836V og som nævnt heller ikke Densen. Min hjemmebio består dog primært af Focal 9xx, og dem er jeg glad for.
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som Ulrikmm skriver, selv om jeg aldrig selv har været til NAD 218, så prøv en NAD 218, en ting er sikkert den skal ikke have justeret sikrings kredsløb fordi den møder 3 ohm.
Og det er ikke altid nødvendigt men en stor elektrolytbank, for at kunne drive noget tungt, det er NAD 218 et fint eksempel på, den har kun 8-stk 4800uf lytter som jo tilsammen giver 38.400uf, og det er jo ikke meget for en 2 * 200watt´s forstærker, og det er nok også derfor at NAD 218 kun har de watt den har, og kan ikke expandere som de ældre NADér.
Så det er ikke lige der den har sin storhed, med da den yder hele 2 * 350watt i 4 ohm over hele fq området så er der jo alligevel noget saft i den, den har jo ca. 75% mere effekt i 4 ohm end den har i 8 ohm. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det den forstærker der blev brugt i København til udstillingen ? for der var da styr på sagerne med de store Focal i et meget stort rum.
Du har da ret StarTrek, man lukker da ikke hvis man har en god butik.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja dette indlæg skulle handle om hvorfor en densen 350 effekfforstærker ikke kan spille højt(slår fra ved ca 10 min over 12) burde jo ikke have handler om en hetz med hififreaks,selve firmaet Densen eller Focal.
Til trådopretter, prøv at låne et forstærkersæt som kan spille mindst dobbelt så højt i 8 ohm og se om det hjælper,prøve andre højtaler der er mere følsomme og måske endda på 4 ohm så har du både højere følsomhed og mindst dobbelt så høj udgangseffekt(pga 4 ohm).
Personligt ville jeg forsøge at finde ud af hvad jeg helst vil beholde(f.eks højtalerene, de eneste der har meget højere følsomhed en 92 db er med garanti professionelle højtaler,cerwin vega og klipsch men lyder de lige så godt ?) og så finde en forstærker der kan spille meget højere en de 125 watt i 8 ohm.
Glem alt om hvad dine focal kan tåle kontinuerligt (180 watt rms) idet det største problem med ødelagt højtalerenheder,forvrængning er en forstærker der er for svag,så længe at en forstærker ikke forvrænger kan gode højtaler sagtens tåle mere effekt en det de er opgivet til(dog ikke vild kraftig og dyb technobas).
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har AC/DC og lignende musik brændt en Thule IA60 af, med Dynaudio standerhøjtalere og tilhørende subwoofer. Selvom Densen B-350 er over dobbelt så kraftig på papiret, vil jeg mene at højtalernes drilske impedans sagtens kan være problemet, ligesom mine Dynaudio'er går ned i 4 ohm nominelt (lavere i praksis vil jeg skyde på). Jeg har sidenhen skiftet til Dynaudio gulvhøjtalere og Holfi for/effektforstærker, og de tæsker bare derudaf med fuld volumen. I øvrigt til dig, Thomas Sillesen, så synes jeg dine kommentarer til "rainman" bestemt ikke hører til i denne tråd, og alene disse kommentarer får mig til kraftigt at tvivle på, om jeg nogensinde kunne finde på at investere i Densen-grej. Der er jo tilsyneladende ikke kun et problem med sikringskredsløbet (eller rettere sagt evnen til at levere rå power), men også med din attitude overfor tidligere distributører. Hvadenten I har afsluttet samarbejdet som venner eller ej, så hører det bestemt ikke hjemme på et offentligt forum at tonen bliver som den har været i denne tråd. Dette gælder i øvrigt ligeså meget Ole (rainman) som det gælder Thomas Sillesen. Det var bare mit sure opstød. __________________ www.FotoHoej.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vi helt uenige, hvis det passer at rainman ikke kender til Densen B-350 er det da tåbeligt at udtale sig som forhandler, som om han ved noget om det.
Servicen fra Thomas Sillesen er da helt perfekt, tænk at gide køre ud og checke anlægget hos kunden, det er der ikke mange forhandlere der gider nu om dage.
|
| Til top |
|
| |
LasseHoej Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2006 Lokalitet: Aalborg
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren_Nielsen skrev:
Der er vi helt uenige, hvis det passer at rainman ikke kender til Densen B-350 er det da tåbeligt at udtale sig som forhandler, som om han ved noget om det.
Servicen fra Thomas Sillesen er da helt perfekt, tænk at gide køre ud og checke anlægget hos kunden, det er der ikke mange forhandlere der gider nu om dage. |
|
|
Negativt ladede kommentarer om, hvor mange produkter, en forhandler har solgt i løbet af et år, hører i mine øjne ikke hjemme i offentligt forum. Det er helt afgjort useriøst, efter min mening. Hvis jeg havde udviklet et produkt, som tilsyneladende havde et ret seriøst problem med at drive flere af markedets højtalere, så ville jeg bestemt også få det løst, på den ene eller den anden måde. Højst sandsynligt ved at lade kunden indlevere produktet hos forhandleren, eller ved at betale forsendelsesomkostninger for kunden (valgfrit en af de to). Jeg så da i øvrigt hellere at de brugte ressourcer på at løse et tilsyneladende generelt problem, og så lod posten klare transporten, fremfor at tage ud og lave individuelle løsninger hos de enkelte kunder. Det kan da umuligt være billigt at have en tekniker (eller Thomas Sillesen selv) til at køre rundt hos de enkelte kunder. Hvad angår service-niveau, så ja, det er da helt perfekt at man får problemet løst i sin egen stue. Desværre MÅ denne form for service jo gøre fremtidige produkter dyrere på en eller anden måde. Sillesen skal jo også have brød på bordet. Rettelse: beklager overfor trådens opretter at jeg postede disse indlæg, men jeg kunne virkelig ikke lade være længere, efter at have fulgt trådens gang. Som tidligere nævnt, synes jeg du, som et forsøg, skal prøve en anden (kraftigere) forstærker, eller evt. andre højtalere på samme forstærker.__________________ www.FotoHoej.dk
|
| Til top |
|
| |