Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: ..hmmm - hvad mener du? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 25 December 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Vincent SP331 er en ganske glimrende forstærker, der på mine JBL K2'er har klappet flere væsentligt dyrere forstærkere, så den kan du være ganske udemærket tjent med. Måske du skal eksperimentere lidt med forforstærkeren og højttaler-placeringen. Vincent højttalerne kender jeg ikke...

JBLfan

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008
Lokalitet: København
Sendt: 26 December 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for de mange kommentarer!

Allerførst - til Nilau: stort suk, ikke engang navnet kan jeg få rigtigt. Det er LS-310, sorte, som er vist hér - http://www.vincent-tac.de/en/product-lines/speakerline/ls-31 0.html - helt ærligt, så skulle jeg lige bruge et par dage til at tænke over tilbuddet og udseendet. Men jeg bliver mere og mere glad for at se på dem.

svend88 : Især din kommentar omkring rørbamser er interessant. Tidligere har jeg forelsket mig i Vincent Mono Effekt Blok SP T-100, men holder lidt igen pga prisen. Senere så jeg netop på TACs rørforstærkere til i omegnen af 15.000 kr. Jeg skal jo også tage hensyn til, at der skal investeres i en bedre forforstærker.

Det er osse hér, jeg bliver usikker. For, som du selv nævner, kan en brugt rørbamse måske være en bedre løsning end fx monoblokkene som jeg nævnte. Eller måske ville en TAC-834 til knapt 17.000 kr være bedre end mono'erne. Kan man sige, at rørbamser i overvejende grad er den vej man bør vælge når der tales om kvalitet i lydudtrykket?

Jeg kan osse forstå der lidt divergerende meninger omkring det at kunne spille lavt med stort udbytte. Så er det nok ikke så underligt, at jeg er lidt usikker!

Og dan a. - jeg synes du rammer ret godt i din opfattelse - der mangler lissom noget.

Jeg tror jeg vil tale med min forhandler om at få et anlæg hjem på prøve - vil nogen med ro i sindet anbefale at jeg prøver med med nævnte TAC-834 rør ?

Til top Vis Bivs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bivs

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Rør er ikke bedre end transistor lyd el. rør hybrid lyd som du har nu. Det er en anden lyd og det handler i virkeligheden om smag. Men mange, ligesom jeg, bliver bare solgt når man først har hørt en god rørslæde, så er det ligesom det eneste der dur'! Da du bor i KBH, kunne det måske være en mulighed at lytte på en Jolida. Det er ikke den jeg har og  jeg har aldrig hørt den, men den får gode ord med på vejen mange steder fra. Jeg vil anbefale at lytte til rørlyden, for det er svært at forklare hvorfor det er så skøn en lyd, synes jeg.

http://www.tnt-audio.com/ampli/jolida502b_e.html

http://www.soundstage.com/revequip/jolida_jd302b.htm

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11501

http://www.tekni-fi.dk/php/producent2.php?producentID=3

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

TAC for det Svend88 - det vil jeg ha' mig for øje.

Det er en oplevelse jeg har til gode, men ud fra dine og andres udsagn, så kommer det ikke til at vare længe.

Jeg har siddet og lyttet til Ravels Bolero -den er fænomenal - og jeg tror jeg vil anvende den som et udgangspunkt til at lytte til forskellene.

Det er godt nok kun jazz der ellers ryger gennem højttalerne og dér synes jeg det kan være lidt svært at bedømme kvaliteten - meget af det har jo mange år på bagen og kan være svært at vurdere kvalitetsmæssigt. Men jazz er også et område jeg skal udvikle noget på.

Tak for tålmod og brugbare indlæg - og selvfølgelig et rigtig godt nytår

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 28 December 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Bivs skrev:

Det er godt nok kun jazz der ellers ryger gennem højttalerne og dér synes jeg det kan være lidt svært at bedømme kvaliteten - meget af det har jo mange år på bagen og kan være svært at vurdere kvalitetsmæssigt. Men jazz er også et område jeg skal udvikle noget på.

Selv TAC Ældre jazz optagelser lyder, efter min erfaring, bedre på min rørforstærker end på min forhenværende Atoll in 50 transistor. Eks. Miles udgivelserne fra '68 - '73 (på CD'er i mit tilfælde) var lidt mørke og "tilbagetrukket" i lyden før, nu lyder optagelserne lidt mere lyse, mere detaljeret og "ude af højtalerne" på rørene og det var på mine, også forhenværende, Monitor Audio RS 1. Det hjalp selvfølgelig endnu mere da jeg spændte et par horn for rørbamsen. Men det er en anden historie, dine højt. er jo i en anden liga end RS 1 reol højt.

Giv en update når du har lyttet lidt til nogle rørforstærkere. Godt nyt hi-fi år

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Bivs skrev:

Det er en oplevelse jeg har til gode, men ud fra dine og andres udsagn, så kommer det ikke til at vare længe.

Jeg har siddet og lyttet til Ravels Bolero -den er fænomenal - og jeg tror jeg vil anvende den som et udgangspunkt til at lytte til forskellene.

Tak for tålmod og brugbare indlæg - og selvfølgelig et rigtig godt nytår

Jazz er fremragende til at vurdere anlæg på synes jeg. Bl.a. fordi meget af det er akustisk og det derfor er nemmere at have et forhold til hvordan det burde lyde.

Prøv f.eks.
Hugh Masakela: Stimela (The Coal Train) fra Hope albummet
Esbjörn Svensson Trio: Viaticum albummet

Lad være med at gå efter audiofile indspilninger, da de ofte bliver kedelige i længden. Gerne noget med gang i den.

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

svend88:

Lyder rigtig spændende - ham Miles har jeg måske været lidt for forskrækket over - har hørt han ku' være langt ude i sine eksperimenter, men Kind of Blue har jeg og den synes jeg som de fleste andre er enestående god. Hvis CD'er blev slidt som LP'er, så ville min ihvertfald være det.

Og jeg skal nok give en update så snart jeg har gjort mig nogle erfaringer

pof@:

Fandt lige en live udgave på YouTube med Masakela - det kan jeg godt lide - han skal helt sikkert dyrkes, så tak for tippet. Jeg har endnu ikke fået kigget på Esbjörn Svensson Trio: Viaticum albummet, men det vil jeg gøre.

Så længe det ikke er big-band - jeg får nervøse trækninger når de gi'r den en spand kul

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 28 December 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Bivs skrev:

- ham Miles har jeg måske været lidt for forskrækket over - har hørt han ku' være langt ude i sine eksperimenter..

Det synes jeg nu ikke han er, lyt til "in a silent way" "Miles in the sky" og naturligvis "bitches brew"..Klasse!!!

Her er et link til en god jazz side, der har jeg fundet meget godt musik. Hvis du ikke kan finde lyd bidder fra et omtalt album på my space el. lign. Så er den 99% sikker på amazon.com (ikke .UK) Der ligger næsten altid audio samples fra CD'en/LP'en/Downloads som er til salg.

http://www.jazzreview.com/

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Svend88 skrev:
Bivs skrev:

- ham Miles har jeg måske været lidt for forskrækket over - har hørt han ku' være langt ude i sine eksperimenter..

Det synes jeg nu ikke han er, lyt til "in a silent way" "Miles in the sky" og naturligvis "bitches brew"..Klasse!!!

Her er et link til en god jazz side, der har jeg fundet meget godt musik. Hvis du ikke kan finde lyd bidder fra et omtalt album på my space el. lign. Så er den 99% sikker på amazon.com (ikke .UK) Der ligger næsten altid audio samples fra CD'en/LP'en/Downloads som er til salg.

http://www.jazzreview.com/

In a silent way tror jeg godt jeg vil prøve, muligvis også miles in the sky - bitches brew - der er min jazz-forståelse ikke nået til endnu.  men det kan jo være det kommer med tiden!

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2009 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Nåh ja - hvis nogen skulle have interessen  i hvad jeg ellers kan lide, så er jeg forelsket i  Tom Traubert's Blues, Jack Anderson og John Lee Hooker's ' Best of Friends' - sidstnævne er det desværre ikke lykkedes mig at købe - jeg aner ikke hvilken udgave det er jeg har 'ulovligt' - men jeg køber altid musik som jeg gider høre på (kan ikke engang huske hvor den kommer fra)

Hvis nogen kan forklare de mærkelige navne på på 'Best of Friends' som jeg er stødt på, så halleluja og tak for hjælpen - jeg har forsøgt, men gider ikke købe hvad som helst

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Misforstå ikke min tidligere uvidende holdning omkring jazz - jeg kender kun navne hvor jeg bliver involveret - og ofte kun meget sporadisk - jeg får megen af min musikopdragelse fra bl.a kollegaber som Sammy, som giver navne og numre - en virkelig elsker af (The Beatles) og anden musik jeg aldrig turde have rørt ved (han synes også TechnoNo er godt) - men trods det - jeg bliver aldrig så modtagelig som han er, for nye musik-genre`r !

Godt nytår

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Churchill sagde engang - før min tid godtnok:

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning

Og de ord tror jeg faktisk jeg vil overtage efter mit køb af en rørslæde. For s.... hvor er det en nydelse at lytte til musik på sådan en.

Med det gamle udstyr i bytte, kom prisen ned så der blev råd til en TAC V60. Og det fortryder jeg ikke. Det er næsten som om jeg ikke har hørt min musik tidligere. Nok ikke kun fordi det er rør, men også generelt pga en bedre forstærker end den tidligere. Der er simpelthen så mange detaljer jeg ikke har bemærket tidligere. Og mht mit ønske om at kunne spille behersket højt og samtidig få stort udbytte, så er det lykkedes over al forventling.

Jeg blev forelsket i TAC'en da jeg så anmeldelsen hér på HiFi4All - jeg syntes den var mega flot, men trods alt temmelig dyr. Men det sidste fik jeg en løsning på takket være min forhandler.

Men, men ... og hér er det altså lige ovennævnte citat kommer ind i billedet. Nu er jeg jo blevet tændt rigtigt, så jeg har allerede øjnene på en ny cd'er til afløsning for min Vincent S2. Så det er slet ikke slut endnu.

Det er jo noget pokkers noget det dersens hifi, men kors hvor er det dejligt

Jeg lovede svend88 at melde tilbage når der skete noget, og det gjorde der så for en uge siden, så hermed en venlig tanke til ham og alle I andre som kom med gode råd og bemærkninger.

vh fra Birger

Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Sendt: 06 Marts 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Bivs skrev:

...Det er næsten som om jeg ikke har hørt min musik tidligere. Nok ikke kun fordi det er rør, men også generelt pga en bedre forstærker end den tidligere. Der er simpelthen så mange detaljer jeg ikke har bemærket tidligere...

Det var præcis sådan jeg havde det da jeg fik rørslæde, musik samlingen fik nyt liv og nye deminsioner. Tillykke med din TAC V60 og velkommen til "rør verden". Det er rart at de gode råd fra os andre kan bruges.

Jeg fik selv gode råd da jeg gik og overvejede at skifte min transistorforstærker ud og endte jo med rør, selv om jeg slet ikke havde det inde i mine overvejelser, før jeg fik det foreslået her på forum. Det samme med mine Klipsch horn, da jeg ikke kunne høre dem, måtte jeg spørge mig for her på forum og fik god respons, som jeg så kunne sammenholde med anden info og jeg fik da også et par horn som fuldt ud indfriede mine forventninger.

Det kunne være spændende at læse en brugeranmeldelse af din TAC, når den er spillet til, selv om der er skrevet en test anmeldelse af den. Brugeranmeldelser giver generelt en spændende vinkel, fordi de netop er skrevet af brugere af produktet og ikke af test personer.

God fornøjelse med den.

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

MIn erfaring er, at nogle højttalere skal spille højt for at lyde godt. Men jeg synes f.eks at sådan nogle som quard 63 spiller vanvittigt godt lavt.

Mvh
Frank.
Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Til lykke med TAC'en... fed amp!

Skal vi slet ikke se nogle billeder?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Bivs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2010 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes