| Forfatter |
|
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var nu ikke meningen at tage modet fra dig. For nogen der ved hvordan man gør er det sikkert til at overskue :S
Hvorvidt/hvor sådan nogen findes ved jeg desværre ikke noget om.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din cd-afspiller er jo en rimelig heftig sag (kender den ikke, men den ser absolut spændende ud). Jeg ville derfor kontakte nogle af de (få) firmaer der modificerer elektronik og få et bud på prisen for en digital indgang. Der vist et firma der hedder "High-End musikservice".
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En overgang var det en yndet sport at finde en DAT - f.eks en Sony DTC57 , og benytte sig af DAC'en i dem. Skulle efter sigende være rimeligt godt lydende.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv en Sony DTC-55ES på lager og kan bekræfte at den yder godt som DAC
der blev nævnt Denon DCD-S1 har digital indgang,
det har Denon DCD-S10, og den næsten identiske DCD-3000 altså også. __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
 jeg tror lige at jeg ringer ud til high end musikservice imorgen, dem kender jeg faktisk godt, de ligger i vanløse.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan altid starte billigt ud. Prøv evt. en Beresford DAC. Deres SE model. Lad endelig ikke den lave pris skræmme dig. Så kan du fornemme, hvor lidt der skal til for at få det til at synge..
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
| Din cd-afspiller er jo en rimelig heftig sag (kender den ikke, men den ser absolut sp�ndende ud). Jeg ville derfor kontakte nogle af de (f�) firmaer der modificerer elektronik og f� et bud p� prisen for en digital indgang. Der vist et firma der hedder "High-End musikservice". |
|
|
Så skal man nok have den helt store tegnebog frem! ;-) Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry guys, men det er ikke muligt...eller i hvert fald ikke rentabelt. Det er LANGT mere avanceret end bare lige at skrue et stik på bagsiden.
Efter SPDIF indgangen ( coax eller optisk) skal der være en SPDIF modtager (mangebenet chip) med tilhørende hjælpe komponenter. Den vil konvertere SPDIF signalet ( der kun er lavet til at 'transportere' det digitale signal via en enkelt leder mellem to apparater) om til et signal som I2C eller andet som benyttes i digital filtre og DA konverter chips.
Hvis man skal 'tilføje' sådan en funktionalitet ( SPDIF indgang + omskiftning mellem internt og eksternt signal) så skal værkstedet konstruere hele dette kredsløb på et separat printkort, producere i eet eksemplar og montere, og herefter pille komponenter af CD-spillens motherboard, for at kunne 'bryde ind' i signalvejen.
Med andre ord: Glem det. Det vil aldrig kunne betale sig. Køb en 10.000kr. løs DAC istedet for.
Edit: Det vil foriøvrigt kræve en dygtig kontruktør at kunne lave det fejlfrit, så glem alt om 'reservedels-udskifterne' der arbejder på et service-værksted. (Ikke for at nedgøre deres job eller evner - det er bare en helt anden opgave.)
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 23 December 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ..., do. edit ..,er so true 
En af mine nevø'er som lige har haft føs'dag han får i morgen en bonus, den tidligere nævnte Sony DTC-55ES så han kan benytte den som PC DAC ..., jeg syntes nemlig ikke at ydelsen fra hans PC lydkort er passende til det Denon anlæg som jeg tidligere har foræret ham, ink. et sæt Tannoy Ascot T145 (1978)  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |