Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: STOR lyd med enormt overskud! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Her er lige lidt flere billeder.

Håber det viser, at der også er plads til andet i stuen.

Der er desuden ved at blive lavet finish på projektet, med lister alle steder i mahogni etc.
Det bliver i mine øjne helt flot at se på - uden at det påvirker lyden negativt.

Mvh. Rene-H

[Billeder tilpasset og uploadet af Offcourse som en mindre tråd-service]

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 27 December 2009 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hej igen OK tak til offcourse,
som et lille info/status på hvorlidt/meget mit grej egentlig fylder,tjaaaa skilsmissegrund ved ikk.
Skal jeg ikke bedømme,jeg vender tilbage mandag
hej så længe alle jer .
mange hilsner RENE-H

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 December 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej Rene

Bare for at være nysgerrig og lige fra hjertet , har du nogensinde prøvet dit setup som ill. nedenfor ?

OBS: Don't worry mate, dine resterende højttalere er ikke smidt ud 
...det køkkenblå sæt findes i køkkenet og det sorte sæt i soveværelset.

( og nej, det er ikke et forsøg på at ændre dit setup ...kun et spørgsmål, om du har haft konfigurationen som vist ).
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

hej Kramme.....
ha ha ha tak for en ide/grundlag..
og jeg har skam tænk og overvejet mange konstalationer også denne du her viser !
men aldrig prøvet den,
måske fordi der ville være lige vel langt fra 18" til 8"
og her have grundlag for et fornuftigt overlap.

men forstår godt din pionte med forslaget,
og sikke kreative evner mad animation /beskæring mv ha

det princip som kunne tiltale mig var:færre enhedder til samme amp"back up og færre muligheder for mudder i lyden /fase/osv .

bestemt noget positivt at få genopfrisket sådanne
tanker kramme takker til dig,
spørsmålet er bare om min "kærlighed til hver enkelt enhed ville bremse sådanne et projekt ??
mvh RENE-H

KrammeAcoustics
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

måske fordi der ville være lige vel langt fra 18" til 8"
og her have grundlag for et fornuftigt overlap.

I mine øjne er der intet problem i at dele imellem 18" og 8". Prøv at eksperimentere i eks. området 100 - 200 hz. Nu hvor du har elektronisk delefiltergrej, må det blive til en leg. Eneste problem jeg ser, kunne være spørgsmålet mht. hvor stor en belastning dine 8" kan klare, hvis det er nødvendigt at dele lavere end 100 hz.

rene-h skrev:

det princip som kunne tiltale mig var:færre enhedder til samme amp"back up og færre muligheder for mudder i lyden /fase/osv .

Nemlig ...god pointe.

rene-h skrev:

spørsmålet er bare om min "kærlighed til hver enkelt enhed ville bremse sådanne et projekt ??
mvh RENE-H

Ja det er så lige det ...kærlighed til noget/nogen er ikke sådan at ignorere. Men hvis du gør forsøget ( går nye veje ) er intet tabt, da hele molevitten, bare kan laves tilbage til nuværende konfiguration.
Til top Vis KrammeAcoustics's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrammeAcoustics

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

hej Kramme" ja dit forslag bliver bestemt ikke hendkastet,men lagret i indbakken lige nord for mine øjne !
jeg ved mine 8"P.audio neodynium kan klare 400w/vedv.(de købt som melmentoner og kun prøvet af som sådanne..
men ja et arbejdområde andet sted vil ikke give søvnløse nætter..
vil lige gå på tegnebrættet /tænkeboxen
kh RENE

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til et lyt / kig næste uge.

Håber du får lyttet indtil da

Mvh. Offcourse

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig også til et lyt.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

hej folkens !
jamen det jo bare så herligt at vi mennesker med hang til lydens store univers kan glædes,
sådanne med fælles oplevelser.

jeg meget spændt på hvorledes i hører mit grej ?
det jo som at være oppe imod en nationel helt ,,
med den lyd holger"har tryllet frem ha ha
men heldigvis er lyd jo en forunderlig størrelse og noget vi har fælles glæde ved.
glæder mig til i kommer til rødovre
mvh RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Kære René. Jeg glæder mig til at besøge dig i morgen sammen med andre herinde fra. Så skal vi altså høre noget fed musik på dit kæmpe anlæg.

Holgerguitar.gif

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Netop hjemkommet fra besøg hos René. Jeg indrømmer jo ærligt, at det var med masser af skepsis og ringe tro på, at hans anlæg kunne meget andet end at spille tordnende højt, men sådan en fordom skal jo ikke komme fra en tosse som jeg - for jeg har jo selv valgt at gå andre veje.

Renés anlæg oser jo LANGT væk af fysisk som mentalt overskud. Man bliver jo næsten bange, når man ser det, for kæmpe enheder og mange af dem er jo stacket oven på hinanden, og i midten står så et rack fyldt med lækre forstærkere og elektroniske delefiltre - wow, det ser virkeligt potent ud.

MEN kunne det mon andet end bare at spille HØJT???...og til det skal der lyde et rungende JA. Først lyttede vi til et udvalg af Renés egne skiver, og man fik straks indtryk af, at man her havde med et anlæg at gøre, som havde VILDT overskud - headroom. Der var masser af stram og stor bas - klart med 4 x 18"'ere - og et fedt slag i brystet fra lilletrommen, som jo blev varetaget af 4 x 12"'ere. Alt i alt lød det KLART mere hi-fi-agtigt, end man måske først havde troet ved syn af konstellationen. Så satte vi Dionne Farris på med "Black Bird", og her blev systemet udsat for noget, det måske ikke var helt vant til - nemlig et stykke musik med en krævende vokal og en sprød akustisk guitar, hvor der blevet trommet ivrigt på kassen. Tænk engang, det lød helt hæderligt med masser af detaljer og masser af attack...selvfølgelig. Dog kunne vi ikke lade være med at pille lidt ved niveauerne i området 120-4 k, og med nogle drej frem og tilbage og lidt diskuteren ind i mellem, blev hi-fi-niveauet lige hævet en ekstra gang. Da vi var færdige med at skamjustere stakkels Renés anlæg, kunne vi ikke andet end at være forundrede over, at der kunne trylles SÅ meget vellyd ud af de HØJTspillende enheder, men ikke desto mindre var det et faktum!!

Konklusionen er, at Renés  system spiller skide-godt og meget mere AUTENTISK end LANGT de fleste små 2-vejs tutte-nutte-højttalere. Tak for besøget René og stor respekt herfra - du har god grund til at være glad for din lyd, og jeg kan kun håbe, at flere får lyst til at besøge dig for at få ændret deres konservative opfattelse af, hvordan vellyd skal se ud og opbygges.

Holger

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

jappa dappa duuuuuu......endelig flere t**ser end mig!!!!

sku da også mere nosser i sådanne enhedder!!!!!

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

STORT TAK herfra !!
hold op en følelse af stolthed ,når der fra så garvede
lydfolk" kommer så flot tilbagemeldning.
jeg lægger ikke skjul på,at der har været en indbyggede venten på "dommen"ha ha
disse dejlige gutter formåede at højne niveauet,
på mit arme lydanlæg.
både ved at bruge det medbragte medie,og dermed
grundlaget for justering til den store medalje,
her sad så en mur af garvede ører,og fik div huller"og manglende lydtilstedeværelse ved visse frekvenser ,så flot så flot frem i lyset..
hva var nu dette :mit elskede setup havede nu karakter af vellyd og en stemme/krop jeg aldrig har hørt fra det før, TAK TAK for det venner.

obs :lidt ærgeligt måske,at jeg ikke har mulighed for at "lege med fuld input fra delefilterne,og lige få fornemmelsen af rigtig rigtig høje lydtryk
i samspil med vellyd,men dette ville kun føre til nabosammenstød..pyt jeg har ej mit udstyr for volumekanappen s skyld men oplevelsen af ,overskud:OVERSKUD til at undgå åndenød på noget som helst tidspunkt.

en herlig aften med jer,kære venner hvor det skønt
kh RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Velkommen: Ja, der gemmer sig flere tåsser i hjørnerne, end vi er klar over - mærkeligt, at moderatorer ikke godtager "t**ser", når de er begejstrede for pikhovederaevbaev.gif.

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

uha hvor du kan holger....ja man kan nogen gange undres....og nu varer det ikke længe holger...skal til at male kabinetter imorgen....

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

...griner - og så kommer der snart Velkommens tråd med MASSER af billeder .

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej Rene.

Tak for lyttet og din åbne indstilling til at vi pillede og flytte spejlet etc.
Jeg håber du havde en lærerig og hyggelig dag ligesom os andre.

Jeg lovede aat tegne et "forslag" til en mulig arrangering af enheder, som måske kunne give et endnu bedre udbytte - også ifht. de "traditionelle" HiFi dyder som vi udsatte anlægget for.

(Vi glemte at spille højt - noget med real-angst for naboerne reaktion hvis det blev for muntert)

Der var efter endt pilleri en fin sammenhæng i lyden fra top til bund. Faktisk over forventning.

Jeg savnede lidt stereo-perspektiv - men det kommer sig formodentligt af den nuværende placering af hhv. diskanter og 12"-enhederne.
På ovenstående billede har jeg kommet med et forslag der kunne give bedre diskant-gengivelse og mere stereo-perspektiv.

Herudover talte vi om en anden placering af systemet i stuen, hvilket helt sikkert også vil hjælpe gevaldigt. (På den anden led i stuen..)

Men jeg tror også, at du med de valgte diskanter vil få bedre oplevelse ved at sænke mindst 1 af dem ned i øre-højde - da de ikke har så stor spredning som normalt - de valgte Bullet-modeller.

Hvis du også - som Holger påpegede, brugte ens 12" enheder til mellem-bassen, vil du også få endnu mindre rod i den kritiske mellembas / mellemtone, som bærer det meste af stemmerne i musik. Det var faktisk også her vi vandt mest med vores fin-tuning. Der kom meget mere varme og fylde i stemmerne efter niveauet blev skruet op, samt tweaket let med delefrekvensen.

Herudover vil det sikkert være en fordel, hvis du deler diskanterne højere oppe pt. spiller de meget dybt, og bærer en del stemmeinformation også.

Og måske sænke bundens overligger, så 18"erne ikke spiller op til de nuværende (?) ca.270Hz. På den måde vil de blive endnu mere faste.
Men det bliver nok også noget andet, når du får lavet dine refleks-rør til bundkasserne igen - vores lyt var som du selv sagde potentielt handicappet af de pt. manglende / ødelagte refleksrør til 18"´erne.

På den ovenfor beskrevne / viste måde vil enhederne nok spille mere i deres optimale frekvensområde, og der vil være mindre overlap imellem enhedernes frekvensområder.

Jeg tror du vil opleve en endnu mere stram og fast ramme omkring dit lydbillede.
Pt. fungerer der godt, og kan kalde sig HiFi - men der er et stykke vej op til "high-end".
Dog vil jeg tro, at du ved nogle af ovennævnte muligheder vil kunne få endnu mere ud af det fine grej du har til rådighed. Vores lille session rykkede ihvertfald anlægget en par klasser op - og jeg formoder der er endnu mere potentiale med de her nævnte muligheder.

Pt. spiller det jo super fantastisk til dit eget musik-univers. At vi så endda fik det tweaket til at spille mere fint med test-musikken som bl.a Holger havde med, var jo utroligt dejligt.

Jeg har store forventninger til et fremtidigt besøg - hvor nogle af ovennævnte røver-løsninger måske er implementeret.

Herudover vil jeg sige, at jeg var overvæøldet over den forskel der var å lyden før og efter vi fil tilpasset mellemtonen til diskanten, og fik høvet bunden lidt.
Nu udnytter du virkeligt at du har både 12" og 8" i dit system.
Men igen - det er jo naturligt, at du har indstillet det til at yde optimalt til dit gængse musik.
At det så - ved simple ændringer, kunne komme til at lyde af "mere" - er jo fantastisk.

Jeg håber forresten også, at du gør dig selv den tjeneste at følge op på noget af det musik vi hørte, hvor du pludseligt så helt nye musiske muligheder i dit anlæg.
Du blev rykket fra en relativt smal musik-oplevelse over i forskelligartede musiske retnigner, som alle sammen gav glæde når det blev formidlet gennem dit setup. Tillykke - det er jo den bedste gave man kan få - en udvidet musisk horisont.

Jeg havde - bl.a. flg. musik med.
Metallica - koncerten med Symfoniorkestret. (Symfonisk rock er jo bare fedt.. så hvad med symfonisk metal )
Pink Floyd - opsamlings-cd. (Fed musik og synthezzer blandet med blæsere og alt muligt..)
Eagles´nyeste "long road out of eden"(Super velproduceret og ambiente lyde).
Michael Jackson - Thriller. (Billy Jeans trommer i starten skal være faste..)
Lee Ritenour - Rio (Rio Funk - fed funk-bas og timing)

Med mange venlige hilsner - og tak for Pågen

Offcourse

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

hej kære haaaaaaaa
STOOOOOOOP
find tonen her på min indvigede jord og enemærker
ha ha..holger dit skarn til møgunge..

nå så der ved at blive gjort klar ,til isættelse af nye porte i mine små baskabinetter,
den ligger som en dyb ridse at :mangler der ikk lidt bas ! ha ha
nej hvor blir det herligt at få bassen ned hvor den hører hjemme og med det rette output,
men også at lade forstærkerene arbejde hendsigtsmæssigt ,det hænger jo nøje sammen med hvad kabinetter ne byder forstærker ne..
skønne skønne tråd her ,må du få ben at gå på !
mvh RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Offcourse: Denne løsning vil gøre underværker, og jeg havde LIGE NØJAGTIGT tænkt det selvsamme billede inde i mit lille skarnshoved.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2010 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

kære off...
hjertelig tak for din tolkning af,den oplevelse du fik med dig fra rødovre,ikke mindst dit engesement på lydsiden hvorpå du bistod,med egne inteligente handlinger og indskydelser ,som kom mig og lyden til gavn .
jeg er ovenud glad for din oprigtige udlægningsglæde,og lyst på mine vejne til at vride
div justeringer på plads,dit fremviste billede vil temmelig sikkert danne grundlag for ,mit grej fremover.
Det bliver byggemarked og 19-22mm mdf
med ovenstående koncept til indbygning i kabinetter til 12"ere melmentoner og diskanter
som vist i dette indlæg.det ser endog meget spændene ud..
mange hilsner herfra
RENE-H

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum