Forfatter |
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære venner,SÅDAN det ser sku godt ud og også fornuftigt ud, så bliver det spændene hvorledes sådanne to sider skal ligge" på litermæssigt og om det absolut skal være reflex(går udfra) og hvormeget de skal udluftes mv.. det vil blive et overkommeligt projekt og unikt spændene..jeg bukker !! bare det forholde at få samlet de enhedder,og så oveni få en klar gevindst på lydsiden, hva kan jeg mere forlange NEEEEEJ vel. jo jo i bliver bestilt til fintuning og pågen ja der var den ! mvh RENE-H obs:tak for dit engesement off (tegning mv) holger du har udrustet mig med så fin e cd er
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heldigvis var den ydmyge og grimme tegning udsprunget af et optimeringsforsøg ifht. at udnytte de forhånden værende søm bedst muligt. Den er udsprunget af on-site vurdering og en forespørgsel på visualisering af Rene´s setup, ud fra de enheder der er til stede. Og det er ikke fra T-hansen.. men godt forsøgt Sjoenne  Vi havde også forsøgt at rykke det som "tegnet" (den ene diskant ned i øre-niveau) - men fik ikke "go" her i første omgang til forsøget.(Noget med ledningsførelsen der skulle laves om så..) Men der er potentiale til forbedringer ud fra de eksisterende enheder - bestemt.  forsøgt gjort mindre grimt tegnet - uden held   Held og lykke med det. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
rene-h Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2010 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej offcourse.. jeg syndtes bestemt dine ilustrationer,giver mig peg mod noget rigtigt spændene,og så er det overkommeligt,da jeg har enhedderne (i første omgang)mid-bas/mid/high har ligesom kaldt på at blive samlet,det har været i mine planer ret jævnligt ser frem til en sludder"omkring kabinetvolume forslag/reflex diminisionering osv for det her vil jeg virkelig noget med,navnligt nu jeg har hørt helt andre toner fra mit system. helt seriøst:skulle vi ikke smide et par håndøre i kassen,til den der:Sjoenne  menneskebarn til et dramakursus bare en kærlig tanke mvh RENE-H
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret sikker på at der er en vis portion humor i Sjoennes indlæg.. Men et kursus.. joo  måske? (har vist selv været på et for længe siden.. Bollywood 1-0-1 mener jeg det hed  ) Men spændende med byggetanker ifht. top-kabinet. Kræver som udg.pkt. lidt data på enhederne.. eller en villighed til at prøve dig frem i store mængder. Offcourse
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 582
|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender én, som er vant til bare at prøve sig frem helt UDEN brug af målinger...han kalder vist sit hjem "The house of a-b testing"  , men jeg ville anbefale dig at lade dine 12'ere spille fra omkring 100hz op til måske 800. Måske hr. Sund ville være et godt bud på én, som kunne komme med et kabinetforslag. __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kramme: Klart, at jeg er tilhænger af bas i top og bund - sådan lidt Montana-agtigt, men så er det jo bare helt forfra med kabinetbygning, men ja, det ville nok være den HELT optimale løsning  ...måske også kosmetisk??????? __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligner også noget der er hørt om tidligere.. et andet sted.. Holger..  Men det er jo en god løsning for dig.. så hvis der alligevel skal snedker på - og Rene er villig til at skrotte de ellers fine bund-kasser, tror jeg han kommer rigtigt langt på denne måde. Med interne opdelinger, eller delt i flere kasser alt efter smag og behag. Hvad med denne - måske endnu mere "lige" højtaler ifht. bassernes placering? (Argh.. fik dem ikke til at sidde helt lige udner de andre enheder.. men tænk jer til det.. en ligelinie igennem alle støvkapperne... og bullet-trut-tragterne  )  ? Offcourse  skal jeg lige have et ord indført
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan sgu ikke være der i højden    __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 19 Januar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lidt dumt spørgsmål .... den runde sorte i midten er det diskanten og de 2 metalbullets er så øvre mellemtone?
Når nu basserne på skitsen er placeret off center, så burde de andre enheder vel også være det.
Beklager jeg ikke kunne være med i lørdags, men ligger vandret med influenza/lungebetændelse. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De enheder der pt er i Renes system er: Der er 2x Bullet-diskanter pr. side.(Diskanterne går pt. ret dybt frekvensmæssigt - bør sættes op, så mellemtonen ikke også spilles af dem i samme grad. Frekvensmæssigt - noget gæt - Holger? - det er vist passiv filtrering, men gain-mæssigt sat op sammen med 18" basserne - er det rigtigt forstået?) Den runde sorte i midten er en 8" enhed.(Den varetager mellemtonen. Er måske pt. svageste led ifht. at kunne levere lydtryk nok ifht. de andre dobbelt-bestykkede områder med 2 enheder hver?!)
Så er der 2 x 12" til mellem-bas. (pt. forskellige enheder - skal måske "homogeniseres" til ens enheder) Så er der 2 x 18" dybbas-enheder. (Spiller vist pt. op til 270 Hz - dette skal måske sættes ned? De skal justeres ved genindsættelse af refleksrør i kasserne - de manglede ved prøvelytningen - der var bare "huller" i kassen, ingen refleksrør indeni.) Ifht. placering - måske er det optimale, at de alle har center på samme linie.(alá min sidste tegning) Men så skal der ofres en bundkasse, der skal laves helt om. Det er min tegning.. men så bliver det godt nok et højt system. Og kommer til at minde meget om Holgers design - uden anden sammenligning ellers ifht. enheder etc. , som jo er helt forskellige. Og Jo - den bliver lidt høj.. har forsøgt at lave en "skala-opstilling" baseret på 18"-enhedernes "ens" størrelse: Rene "future-project" og Holgers nuværende  Uha.. hvor højt har du til loftet.. er vi ude i transmissions-linie  Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, vældige sager det der
Jeg vil foreslå at "nøjes" med een bullet pr. side og så først fodre den ved en 7 - 8 kHz. Mine egne bullets starter ved 7kHz/24dB og det svinger da så nogenlunde...
Spørgsmålet er om den der 8" har mod på at rende helt der op til, hvor bullet'en evt. bør starte? Enig i det forslag der har været vedr. hvor lang op 18" skal rende.
Det ser spændende ud og fortæl endelig hva' du finder ud af  __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart, at det ville være at foretrække bullet(s) op 7-8k, men jeg tror ikke, at 8" er stabil til mere end måske 5k???????? René, hvad siger dine specs på enhed?
__________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får aldrig en 8" til at nå en bullet! Det går ikke - alene spredningen ved en så høj frekvens vil være umulig for en 8".
Du skal have noget "imellem". Nogle store domer eller et lille horn med en driver. Det sidste vil være optimalt - både lydmæssigt og følsomhedsmæssigt. Men det bliver nødvendigvis lidt dyrt.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
rene-h Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ sikke en aktivitet der blevet omkring mine "lydartikler" SKØNT og mange tak . hvor det lækkert at studerer disse forslag,til opstilling/nytænkning mht kabinetter. selv hælder jeg meget til ,at melmentone har sin placering feks imelmen diskanter og midbasser, men vil slet ikke udelukke noget pt. nu skal jeg rigtigt nok få data er på især melmentoner:men på alle enhedder.
melmentoner er iøvrigt :P.Audio 8" neodynium såvidt jeg huskerligger den vedvarrende belastb..på 400 w 8ohm jeg vil også lige "genhøre" mit system med den halve meter reflexrør der manglede,især nu da jeg var så heldig,at få en testskive så lækker så lækker tak holger ! lige igen:mange tak for jeres forslag til opsætning og store engesement om min lyd,hvor er det stort af jer alle,det giver alså også motivation at se sit grej i sådan virtuel version ha ha ret fedt at se på mange hilsner herfra RENE-H
|
Til top |
|
|
rene-h Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
obs :kære sjoenne der ligger ingen undertoner af negativ karakter herfra til dig bare til obs, rigtig positiv dag til dig mvh RENE-H
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
obs :kære sjoenne der ligger ingen undertoner af negativ karakter herfra til dig bare til obs,rigtig positiv dag til dig mvh RENE-H
|
|
|
Jamen jeg elsker også dig bazzetøzen
Fatter ikke en dyt af hvad du mener, men det er ok hehe
|
Til top |
|
|
Holger4 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan jo ikke alle være lige kloge  . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
Til top |
|
|