Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Branchen Bløder kraftigt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det at folk tror at internetbutikker ingen udgifter har til husleje, løn osv.??? Det er ski da ikke gratis at drive en netbutik  De ansatte skal have løn, der skal stadig betales husleje mv. Og de varer man handler med skal man da have liggende og det koster penge.

Har været ansat 5 år i en shop der solgte film (er der ikke længere) og der var der i den grad ting at bruge penge på selv om det var en netshop. Varelageret var enormt og mig som ansat (og de andre ansatte og ejerne) arbejdede IKKE gratis.

Så det er en ommer at tro at net-butikker der drevet af robotter der ikke skal have løn og at de varer der sælges frembringes af den klare luft uden at have optaget lagerplads..

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Pierre for fanden.

" hvis en forhandler ikke kan give mig den pris JEG ønsker " Netop en af de holdninger er med til branchen sælger vare for billigt og produkterne får et skidt ry. Og ikke mindst forhandleren. Hvad ville I dog gøre hvis priserne på hifi lå fast!

Sælger du noget brugt vil du jo også gerne have DIN pris for varen ik!? Morale er godt,  dobbelt morale dobbelt så godt!?

Nu skal det jo ikke forstås på den måde at vist jeg kun ønsker at betale 10,- kroner for en højtaler til 50.000,- og det ikke kan lade sig gøre så er forhandleren en idiot  Men jeg ved at nogle vare er det nemt at på fx. 20% rabat på. Så er det også det jeg ønsker at få og er den forhandler så bare så stivnakket, jamen så handler jeg bare ikke med ham

Jeg er jo udemærket godt klar over hvad der er rimelige priser og ej.

Når jeg sælger noget brugt, så bliver prisen også sat efter om jeg står og mangler penge eller ej. Altså skal det være et hurtigt salg eller ej.

Jeg vil blankt erkænde at jeg er en købmand og jeg forhandler alle mine priser til det yderste. Finder jeg en pris sat for høj, så køber jeg ikke  Det samme gør sig jo gældende for de dygtige butikker og det er sku lige meget om det er tøj eller elektronik. Dem som tjener penge er dem som forstår at forhandle priser, løn osv.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Fasen skrev:

Hvorfor er det at folk tror at internetbutikker ingen udgifter har til husleje, løn osv.??? Det er ski da ikke gratis at drive en netbutik  De ansatte skal have løn, der skal stadig betales husleje mv. Og de varer man handler med skal man da have liggende og det koster penge.

Har været ansat 5 år i en shop der solgte film (er der ikke længere) og der var der i den grad ting at bruge penge på selv om det var en netshop. Varelageret var enormt og mig som ansat (og de andre ansatte og ejerne) arbejdede IKKE gratis.

Så det er en ommer at tro at net-butikker der drevet af robotter der ikke skal have løn og at de varer der sælges frembringes af den klare luft uden at have optaget lagerplads..

Hvem siger dog de ingen udgifter har? Alle forretninger har udgifter. Netbaseret er dog typisk mindre da de ikke skal have en stor husleje pga beliggenhed osv...

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

"Butikkerne skal betale stort varelager, betale husleje, lys og varme, revisor og markedsføring og helst også lidt til løn."

Står i indlæg 1... Læs mellem linjerne at de udgifter tror rainman ikke at en netbutik ikke, hvilket de naturligvis har.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Så håber jeg Pierre husker at starte med at spørge om prisen inden han sætter sig ned og lytter eller låner med hjem eller er det jo det går galt.  At ville handle er jo ok, sælger har jo ret til at melde fra og køber ligeså, men i tide vel og mærke så butíkken ikke står med sorteper og Pierrre køber andet sted i butik eller nettet.
Til top Vis rainman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rainman

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

rainman skrev:
At købe i Norge som du har gjort er endnu mere risikabelt da de ikke er medlem af EU og kan give moms og fragt problemer og hvis retur uendelig lang tid i Norsk told.Mange der køber brugt via nettet i Norge får sig ofte en stor overraskelse når der kommer en momsregning på 25% oveni.

Netop dette eksempel viser at Lsound i Norge har grejet det på den rigtige måde - når man registrerer at man er bosiddende i Danmark regner de helt automatisk priserne om så moms er inkluderet og fragten passer. Konceptet er forrygende, og varerne kommer hurtigt.

Om retur-delen kører lige så velsmurt ved jeg ikke.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

@rainman: Du har da ret mht Norge, men i tilfældet LSound er der ingen problemer, idet de selv betaler momsen. Så det er faktisk billigere at handle hos dem end hos firmaet i USA, selv om de har lidt højere priser end dem. Et godt eksempel på et fint koncept. Ordentlige varer til ordentlige priser, og ordentlig kommunikation og service. Det kan altså lade sig gøre, så hvorfor kan det ikke lade sig gøre for mange danske forhandlere?
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at man af forhandlerne selv er skyld i deres situation. Har man et apparat til reparation/service, så skal man ofte SELV kontakte dem for at finde ud af om det er klar til afhentning. Forespørger man på et produkt, skal man ikke regne med at få et svar retur - så er det da klart, at man ikke handler der! Man kommer langt med lidt kundepleje og kommunikation.

At sige det er negativt, at forhandleren kun har åbent en dag om ugen, er for mig ingen hindring. Mange har lært, at de "bare" skal have åbent, når kunden er hjemme og har tid. Hvis forhandleren ikke vil holde åbent, når jeg har tid, så handler jeg ikke der.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

rainman skrev:
Så håber jeg Pierre husker at starte med at spørge om prisen inden han sætter sig ned og lytter eller låner med hjem eller er det jo det går galt.  At ville handle er jo ok, sælger har jo ret til at melde fra og køber ligeså, men i tide vel og mærke så butíkken ikke står med sorteper og Pierrre køber andet sted i butik eller nettet.

Nu har jeg aldrig handlet med dig og kender ikke butikken du havde. Men du skal sku ikke begynde at lægge sorteper over på mig

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Det er utroligt så meget mundl**t der bliver lukket ud af personer der mener de har gennemskuet hifi-branchen (klapvogne, vor herre bevares!). Rainman skriver i øvrigt ikke noget som Poul "halv-pris" Mathiasen ikke har gjort opmærksom på for flere år siden; selvfølgelig er denne branche på vej ud i den yderste marginalitet. Det drejer sig om flere forhold hvor blandt andet tabet af dannelse spiller en væsentlig rolle. Folk hører barbarisk musik som egner sig yderst godt til mp3 dåselyd. Fint, sådan er det, men at udråbe denne afvikling (og ikke bare udvikling) til det store fremskridt forstår jeg ikke et klap af.

Musikbranchen er selv berørt af "the Loudness War", men det er vel bare udviklingen som man skal til passe sig "proaktivt"? (en passant: Proaktiv tilpasning er semantisk nonsens). Eller hvad?

Jeg tror ikke udviklingen er til at vende. Der vil være et par små foretagender der servicerer et skrumpende kundesegment, mens den totale viden på hifiområdet svinder med tid. Næste generation af entusiaster bliver mindre - meget mindre. Hurra for udviklingen.

mvh.  
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jo sorteper lægges hos dig som selv siger du altid handler billigst ind og forsøger at få priserne kraftigt ned og alt der såmændt ok da sælger jo kan melde fra, men du skal få afgjort prisen straks, ikke når du har lånt varen med hjem og i så ikke kan blive enige om prisen så udnytter du jo butikken og går måske  et andet sted hen så prisen må du få afklaret helt fra begyndelsen det er det mest anstændige

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

rainman skrev:
Jo sorteper lægges hos dig som selv siger du altid handler billigst ind og forsøger at få priserne kraftigt ned og alt der såmændt ok da sælger jo kan melde fra, men du skal få afgjort prisen straks, ikke når du har lånt varen med hjem og i så ikke kan blive enige om prisen så udnytter du jo butikken og går måske  et andet sted hen så prisen må du få afklaret helt fra begyndelsen det er det mest anstændige

Det er ikke meget forretning i moral og anstændighed.....du tillægger kunden nogen egenskaber som han slet ikke besidder. Han vil bare ha en vare og alle der gider at høre på ham og hjælpe ham på vej er interessante...bare sørg for at det er dig der får ordren til sidst. Gør du ikke det? Ja så har du fejlet et eller andet sted i ligningen.

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Sendt: 21 December 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:

rainman skrev:

Det er ikke meget forretning i moral og anstændighed.....du tillægger kunden nogen egenskaber som han slet ikke besidder. Han vil bare ha en vare og alle der gider at høre på ham og hjælpe ham på vej er interessante...bare sørg for at det er dig der får ordren til sidst. Gør du ikke det? Ja så har du fejlet et eller andet sted i ligningen.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Der findes forhandlere, jeg vil savne men jeg har ikke den store medlidenhed med andre forhandlere. Min far spurgte mig til råds angående et nyt stereo anlæg, jeg foreslog Yamaha MCS-1330.

Da jeg kommer på besøg næste gang, har den sleske forhandler fra den lokale HiFi shop påprakket ham et Beosound 1, der koster det dobbelte og lyder af .

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 December 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Der findes forhandlere, jeg vil savne men jeg har ikke den store medlidenhed med andre forhandlere. Min far spurgte mig til råds angående et nyt stereo anlæg, jeg foreslog Yamaha MCS-1330.

Da jeg kommer på besøg næste gang, har den sleske forhandler fra den lokale HiFi shop påprakket ham et Beosound 1, der koster det dobbelte og lyder af .

Se der var en sælger som vandt

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Vedrørende Poul Matthiassen(PM Audio) så er jeg flittig læser af hans hjemmeside og fortræffelige velformulerede skriverier om branchen og dagens Danmark. En vis mand der forlængst har erkendt at hifi branchen er død og kvalitet og fagviden er ved at gå tabt og han holder sig til PA branchen som han er fagmand i og modsat de fleste så går hans lille forretning fremragende, ja mere end det.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hurin skrev:

Og det er vel også fair, så længe din far ikke har følt at han er blevet påtvunget en vare, og ellers er glad for sit køb.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

rainman skrev:
Nu er mit indlæg hovedsagligt baseret på Hifi udstyrs butikker hvor fagviden er særdeles relevant og ikke så meget lowfi. 

Branchen idag(også de der sælger Highend-hifi), er da præget af folk med fagviden på menigmands niveau - farvet af de produkter de sælger.
Ikke mange faguddannede elektronik/akustik-folk står og sælger varen i butikkerne idag.

Så om du søger viden på nettet, fra andre hifi-entusiaster eller får "fagviden" fra en sælger i en hifibutik kan være hip som hap idag.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 21 December 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Hurin skrev:

Ja, det kan lade sig gøre, også hvis det var en sløvsluger. Havde det været en nørd der vidste hvad han/hun ville, var den ikke gået. Der handler det i dag kun om to ting. Den rigtige pris, og den rigtige service. Får man ikke det, så går man videre. Længere er den ikke  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes