Forfatter |
|
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Senser. Så er det bare, at komme i gang med at uploade billeder nu du lige har lært det. Ellers glemmer du det jo. Og det kunne da være spændende at se hvad du spiller på nu. Og dejligt at høre, at der er flere end mig, der mener at det ikke nødvendigvis er det dyreste grej der spiller bedst. Ser frem til flere billeder, og jeg synes da ikke der er noget galt med starten på din tråd. Hvis man lige ser bort fra de første par indlæg, så bliver man jo næsten ikke forvirret  Vildere med de billeder Senser, vildere. Mvh Jeppe.
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehehe jeg prøver lige igen i aften..... men skal jo lige have gang i kameraet også..... MEEEEEEEEEEEEEEEN det bliver ikke en selvforherligende
omgang billeder taget fra 40 vinkler og anrettet i anledning af billederne som .... ja ...... de fleste gør i deres tråde.... det er det FEDE ved at spille
på gammelt skod udstyr.... DET RAGER MIG
Jeg kommer i sving JEPPE
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
senser skrev:
hehehe jeg prøver lige igen i aften..... men skal jo lige have gang i kameraet også..... MEEEEEEEEEEEEEEEN det bliver ikke en selvforherligende
omgang billeder taget fra 40 vinkler og anrettet i anledning af billederne som .... ja ...... de fleste gør i deres tråde.... det er det FEDE ved at spille
på gammelt skod udstyr.... DET RAGER MIG
Jeg kommer i sving JEPPE  |
|
|
Det er altid forfriskende, når nogen ikke vil gør det på samme måde som alle andre. Men et godt princip, som man vist godt kan følge uden at ligge under for den "selvforherligende" gode smag, er at lade ét billede blive fulgt af en stump forklarende tekst, som passer til billedet. Det princip slår aldrig fejl. Ellers ser det fra et gamle skod udstyr-kammer til et andet ret lovende ud, hvad du har på vej. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 22 December 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det noget nyt fra B&O? :P
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 December 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 24 December 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det rør der kommer ud af vægen er det Genvex anno 1910?
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 24 December 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu Senser ikke rigtig svarer på så meget  så tillader jeg mig da lige og svare hehe. Det er et GOTO horn med en skæringsfrekvens omkring 150 hz. Senser - hvordan fik du dog det grej til at spille, når de ikke er timealigned
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehehehe.... det er skuda super jeg er ikke RIGTIGT blevet svinet til endnu.... kan være det bliver en af de venlige tråde
Old_school: Det er GOTOs 150 hz horn, som virilen rigtigt skriver. De er blevet lavet tilbage fra dengang Hr. Goto gik fra fra YL sååååå de er
rimelig gamle i konstruktion ;-) Men det er de fleste horn....
Det sjove eller hvad man nu skal sige omkring goto systemet var, at nogle gange spillede det så fuglende sang og andre gange lød det som et
bilka anlæg. Ingen tvivl om at alle enheder som selvstændige komponenter var super gode og lød godt. Problemet var dog at få delefrekvenser
og niveau til at stemme. Samtidig var alle horn super retningsbestemte ( Imodsætning til eks. TAD TH4001 eller Yuichi hornene som var
læbehorn) hvilket resulterede i at bare vinkling af hvert horn betyd en kæmpeforskel i klang og præcision. Hvad angik timealignment så lød det
klart bedst når horn fronterne var i linje og ikke at membran/svingspole var i linje. Kommer sig bla. af der er en nedsat hastighed i hornet og at
fasen ændrer sig. Men alt i alt et anlæg man kunne bruge hele sit liv på at tune på. Yderligere var det sådan at de forskellige drivere ( til samme
frekvensområde) lød totalt forskelligt i alle henseender så bare at købe dyrere var ikke bare bedre. Gennerelt havde jeg problemer med
beamelyd som var det store problem på mange optagelser. Vægge osv var en afgørende faktor også. Jeg kan kun sige at det blev droppet efter
lang tid ( gud være lovet) til fordel for enklere systemer som MÅSKE manglede lidt men spillede MUSIK.
MUSIK er det det handler om og vil være noget af det som har gjort at jeg er endt med det setup jeg har idag.... som der komer billeder af.... og
jeg vil syntes det er meget interessant at diskutere i tråden også med dem som ikke er enige med mig og syntes jeg er en spade
Nu vil jeg gå ned og tage nogle billeder og uploade mens min pige sover og drengen spiller DS
MVH
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 24 December 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej senser, I mit set-up bruger jeg bla. kombinationen JBL2445 + JBL2350, og benytter frekvensområdet 480Hz -> 7kHz, 24dB Linkwitz Riley. Jeg har hørt meget om at TAD 2" driverens fortræffeligheder og vil lige spørge om du har erfaring i den retning evt. hva' ka' jeg vinde  Jeg har haft mulighed for at måle på min horn kombination og har lavet en svag delefilter "sug" omkring 2kHz hvor kombinationen tilsyneladende har et svagt løft. Hilsen og Go' jul
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming,
God jul til også
Som jeg husker det er 2445 ferrit magnet og titanium membran. TAD bruger i TD4001 Alnico og berrylium og i TD4002 Neo og berrylium. Man kan
høre manetsystemet..... lyder mærkeligt, men det kan man. derudover har titaniums membraner en lavere opbrydnings frekvens. Dog ligger den
største forskel for mig i klangen. En TAD driver er langt glattere i lyden og løber hele vejen til 20 khz som en streg i de rigtige horn. 4001
driveren har et lille løft omkring 10 khz. Berrylium har en ovelegen klangegenskab som skal høres ( sammenlignes) for at forstås..... der er ingen
grund til at diskutere det  ). Om man skal bruge ferrit neo eller alnico er nok mindre sikkert hvor hørbart er. Dog er det et faktum at 4001 og
4002 lyder forskelligt og det er på trods af at det er magnetsystemet som er til forskel. 4002 er lidt lysere i klangen, hvor nogle mener at 4001 er
lidt mere grovkornet. Tad 4001 er i princippet en forfining af 2440 driveren hvor man kører med 7 sliset faseplug istedet for 5 og selvfølgelig
berryliumsmembranen. Magnetstyrke er meget lig JBL. Du vil i min verden opnå væsenligt mere naturtro klang og glathed ved udskiftning til TAD i
de rigtige horn vil jeg nok mene at TAD er blandt de bedste der er derude.... bare utrolig nemme at få til at spille. Da jeg spillede med TAD delte
jeg 550hz 6db på hornet som var et 320 hz..... mange var i teorien uenig med mig i måden at gøre det på..... men det spillede musik. Jeg har
altid syntes at 24 db filtre i toppen dræber musikken og specielt udklingningen fra enheden blev markant dårligere. Men igen jeg er nok også
bare lidt mærkelig har heller aldrig brudt mig om aktive filtre til hornsystemerne jeg har haft
Håber det giver en lille smule mening...
mvh
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget mærkelig tråd 
Med meget mærkeligt udstyr som har været igennem kælderen? 
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
God jul Torrben der
Jamen tråden skal jo passe til alt andet ikke....
den er nu mere ment som en tråd hvor jeg kan/vil fortælle om mine erfaringer og hvorfor det er endt som det er.... klart nok kun hvis det
interesserer folk. Det kunne jo være der var nogen derude som overvejede at købe GOTO.... så kunne jeg jo sige til dem lad være.... og hvorfor
jeg syntes det skulle holde sig fra det.... eller med grammoer hvad jeg syntes der er godt/dårligt og hvorfor eller et eller andet andet.....
Har trods alt haft noget forskelligt gennem tiden.....
Godt nytår hvis vi ikke snakkes.
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du snart fået taget billeder af dit grej??
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
senser skrev:
God jul Torrben der
Jamen tråden skal jo passe til alt andet ikke....
den er nu mere ment som en tråd hvor jeg kan/vil fortælle om mine erfaringer og hvorfor det er endt som det er.... klart nok kun hvis det interesserer folk. Det kunne jo være der var nogen derude som overvejede at købe GOTO.... så kunne jeg jo sige til dem lad være.... og hvorfor jeg syntes det skulle holde sig fra det.... eller med grammoer hvad jeg syntes der er godt/dårligt og hvorfor eller et eller andet andet.....
Har trods alt haft noget forskelligt gennem tiden.....
Godt nytår hvis vi ikke snakkes.
mvh
|
|
|
Og god jul til dig 
Det var nu også min spøg, ved jo godt du har haft lidt forskelligt, og jeg regner da med at jeg snart skal lytte på hvad du nu har gang i 
Hvis vi ikke ses inden, så godt nytår.
/Torben
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen lige en tester for at se om jeg stadig kan det der med upload
Dette er måske det første billede af hvad der står i rummet nu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm, nå så kom der et billede. Men hvor er dit anlæg? Jeg kan se en rund klump jern ved siden af din forstærker, hvad er det? Og er det din sub, der står midt i rummet med en fjernbetjening ovenpå, altså den der står skråt overfor de der diffusorer/absorbenter der står op ad væggen? Hvor er dine højttalere egentlig  Spændende hvad fremtidige billeder vil afsløre. Godt nytår til dig. Mvh Jeppe
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 25 December 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det kører jo.... Det er så Beveridge Model2 sw de finerede højtalere og Model 2 er de hvide. Til venstre er sub som har en 12" morel bas
siddende i bunden. Hver sub bliver trukket af en hypex ds8.0 forstærker. Beveridgene bliver drevet af en otl forstærker som kører +- 3200 volt
på gitterne. Beveridgene er elektrostat højtalere med spredelinse. Alumiseret mylar ( Modsat Martin logan). NEJ det er ikke de hvide jeg spiller på
det er de finerede og JA de står på siderne og ikke på bagvæggen.
Subsne står tættere på lytteposition.
Ny Pre fra mesteren himself ZIKRA  Du er en skat hvis du læser med. Den spiller som en drøm.... fantastisk hvad man dog kan få fra en pre.
Den er rørbaseret både linjetrin og riaa. Åbner den en anden dag så i kan se hvad man også kan lave
Vinyl er SELVfølgelig primær kilde  Jeg spiller med en Miyabi Standard PU / MG-1 tonearm og Musical Life værk. Super grimt værk... jeg ved
det.... ikke som min gamle Technics sp10 MK3 det var lækkert.
Tjaa min Wadia 830..... en ren spillemaskine specielt gennem det fantastiske linjetrin..... og selvfølge skammen i mit rum de to hypexer
Nå hvaf har jeg glemt..... hvordan det lyder.... ja det kan vi snakke om nu kalder børnene
hygge
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 27 December 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser jo helt godt ud de billeder, det har du da fået meget godt styr på. Det er sgu et spændende system du har dig, specielt din pre og din Wadia kunne være spændende at høre.
Mvh Jeppe
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Jeppe,
takker, men tror nu nok det mest spændende at høre er højtalerne.....  Godt nok er wadiaen og preamp fine, men beveridgene er noget helt
specielt.
mvh
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva' så senser?
Er du også hoppet på sådan en Audionet til bassern'?
|
Til top |
|
|