Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: HDtracks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Det første problem du støder på, er at du slet ikke kan downloade noget fra HDtracks! Det virker indtil vider kun, hvis du er bosiddende i USA. Noget med rettighederne.

Jeg har prøvet!

Muligvis kan det omgås, hvis man ved hvordan netforbindelsen kan ændres, så den ser ud til at være i USA. Det har jeg ikke forstand på.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 December 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Det første problem du støder på, er at du slet ikke kan downloade noget fra HDtracks! Det virker indtil vider kun, hvis du er bosiddende i USA. Noget med rettighederne.

Jeg har prøvet!

Muligvis kan det omgås, hvis man ved hvordan netforbindelsen kan ændres, så den ser ud til at være i USA. Det har jeg ikke forstand på.

Ikke helt korrekt - Det er nu bare at oprette en PayPal konto så kan du sagtens købe. Fungerer fint.

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 26 December 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg boykotter PayPal ... de har snydt mig for mange penge. Gider ikke mere.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se der er mange brugte logitech Squeezeboxe til salg. Det er vel en transporter med en DAC, men den er formetlig ikke noget videre værd til HD-kvalitets lyd? Det ville da ellers være billig løsning:)
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Jeg kan se der er mange brugte logitech Squeezeboxe til salg. Det er vel en transporter med en DAC, men den er formetlig ikke noget videre værd til HD-kvalitets lyd? Det ville da ellers være billig løsning:)

Nej det er et helt andet produkt og ikke til mere end 16/44. Det er kun Transporter og Touch (fås ikke brugt) der kan klare de kvaliteter. Men prøv lige at teste forskellen om du overhovedet kan høre forskel - det er der mange tests o.a. der tyder på man ikke kan. Det bør være en individuel vurdering!

Jeg synes ikke den store forskel hos HD Tracks er det 24/96 materiale de har, men mere at al deres materiale er lavet fra en kvalitets master. Så selv en 16/44 er altså af virkelig god kvalitet!

Under alle omstændigheder vil 24/96 betyde væsentligt højere krav til din forbindelse - det er bestemt noget man bør overveje hvis du påtænker at køre classic/duet/touch/transporter/whatever på en trådløs forbindelse.

--

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 December 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
callesoroe skrev:

Den ene disk i min NAS server er faktisk lige stået af.... :(, men jeg kører fint videre på den anden. Men jeg har desuden en 3 backup som opbevares eksternt. Når man først har rippet 1800 cd'er, så ved man at DET gider man ikke igen.....

Så venter jeg bare på at Streamtech får afsendt en ny disk til mig. Så bliver den bare stoppet i NAS'en, og den skal så bruge et stykke tid på at synkronisere den nye disk.

Ok, du kører altså et RAID med to diske og lader den ene være spejl. Så har du en 3. disk som også er spejl som du gemmer som back-up sikkerhed?

Lyder da ret smart og nemt...

Fungerer ganske fint. Husk dog på det tager tid at kopiere over 500 GB data.....

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Fungerer ganske fint. Husk dog på det tager tid at kopiere over 500 GB data.....

Kan da lige supplere. Jeg har haft sikkerheden meget i fokus. Foruden al musik har vi alt andet (!) liggende på en server (billeder, dokumenter, etc). Det ville være en katastrofe hvis alt dette gik tabt.

Min løsning ligner "callesoroe"'s i og med at jeg har den her server som kører en slags spejlning. Desuden har jeg købt en billig DLink NAS samt 2 x 1,5Tb diske. Den ene disk sidder så selvfølgelig i NAS'en - serveren replikerer differencer til denne "backup-NAS" hver nat (3 spejl). Den anden disk ligger i en bankboks - det er ikke så dyrt.

Det eneste jeg skal huske i dette setup er at udskifte diske i backup-NAS fx en gang om måneden (tager under 1 min. uden brug af værktøj) og aflevere den anden disk i banken.

Blot til inspiration (eller afskrækkelse :) )

--

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Old_school skrev:

Nej det er et helt andet produkt og ikke til mere end 16/44. Det er kun Transporter og Touch (fås ikke brugt) der kan klare de kvaliteter. Men prøv lige at teste forskellen om du overhovedet kan høre forskel - det er der mange tests o.a. der tyder på man ikke kan. Det bør være en individuel vurdering!

Jeg synes ikke den store forskel hos HD Tracks er det 24/96 materiale de har, men mere at al deres materiale er lavet fra en kvalitets master. Så selv en 16/44 er altså af virkelig god kvalitet!

Under alle omstændigheder vil 24/96 betyde væsentligt højere krav til din forbindelse - det er bestemt noget man bør overveje hvis du påtænker at køre classic/duet/touch/transporter/whatever på en trådløs forbindelse.

--

Interessant, du nævner to produkter med 24/96 mulighed og begge med wireless. De 2 er:

1. ModWright  Transporter (2000 USD)

2. Logitech Squezzebox Touch (1800 Kr.)

Der er meget stor prisforskel, går ud fra der er ligeså stor forskel i lyden?

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Har nu søgt på "Transporter" herinde på forum, og så bliver man klogere! Iøvrigt ser det ud til at den nye logitech touch ikke er kommet endnu?

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Interessant, du nævner to produkter med 24/96 mulighed og begge med wireless. De 2 er:

1. ModWright  Transporter (2000 USD)

2. Logitech Squezzebox Touch (1800 Kr.)

Der er meget stor prisforskel, går ud fra der er ligeså stor forskel i lyden?

Nej jeg refererer egentligt til Logitechs Transporter, men det er ca samme pris (ca 16.000kr). Om det så er pengene værd ved jeg ikke rigtigt - jeg har aldrig hørt en Touch (den kommer nok først i januar). Men om Transporteren er pengene værd ifht classic/touch/duet er der nok lige så mange meninger om, som der er mennesker. Du bør klart vurdere dette selv :)

Man kan sige, at hvis du VIL have mulighed for 24/96 så skal du vælge Touch eller Transporter (hvis vi altså holder os til SqueezeBox serien). Jeg tror jeg ville vente og høre en Touch med en god, mellem-dyr DAC inden jeg bestilte en Transporter...

Edit: Jeg kan da lige sige at jeg har bestilt en Touch og skal gerne komme med en kommentar her i forum når den er vurderet. I øvrigt er der en del rigtig gode alternativer der kan klare mere end 16/44, fx Linn's serier: http://www.streamtech.dk/audio-linn-64/linn-sneaky-music-ds- 266.html. Men det er nok en smagssag - der er fordele og ulemper ved dem alle :)

--  

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

callesoroe skrev:
Groove skrev:
callesoroe skrev:

Den ene disk i min NAS server er faktisk lige stået af.... :(, men jeg kører fint videre på den anden. Men jeg har desuden en 3 backup som opbevares eksternt. Når man først har rippet 1800 cd'er, så ved man at DET gider man ikke igen.....

Så venter jeg bare på at Streamtech får afsendt en ny disk til mig. Så bliver den bare stoppet i NAS'en, og den skal så bruge et stykke tid på at synkronisere den nye disk.

Ok, du kører altså et RAID med to diske og lader den ene være spejl. Så har du en 3. disk som også er spejl som du gemmer som back-up sikkerhed?

Lyder da ret smart og nemt...

Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer, men hvis jeg nu vil køre i RAID-1 så har jeg forstået det sådan at jeg tilføjer en ny disk i skuffe 2 og den vil så automatisk spejle data over så de to diske er ens. Det vil i sagens natur tage rum tid hvis den ene disk er tom og den anden fuld...ok

Så er RAID-1 kørende. Som ekstra sikkerhed skal der så bruges en 3. disk. Den erstatter så disk 2 i skuffen indtil denne er fuldt spejlet. Derefter sættes den normale disk 2 på plads igen.

Spørgsmålet er så. Når disk 3. placeres i skuffen (måske en gang om måneden, eller efter behov), vil måske 90-95% af data jo være ok. Vil den så ikke ret hurtigt blive færdig?

Hvis ikke, vil en helt manuel back-up til en USB disk måske være bedre?

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Så er RAID-1 kørende. Som ekstra sikkerhed skal der så bruges en 3. disk. Den erstatter så disk 2 i skuffen indtil denne er fuldt spejlet. Derefter sættes den normale disk 2 på plads igen.

Imo - brug ikke Raid setup til at foretage backup af systemet som du beskriver her. Raid bør bruges til den daglige sikring af tilgang til data - ikke som en aktiv del af en backup strategi. Til backup - brug replikering der går udover dit normale kørende system (som fx extern(e) USB disk(e) som du selv skriver).

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 28 December 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne lige sparke et bidrag ind her.

Hvis man har en multiformat afspiller. Eller blot en DVD-afspiller i rimelig kvalitet, som kan afspille DVD-audio er det en smal sag at afspille indholdet fra HDtracks.

Man downloader blot sine 24bit/96kHz filer i FLAC format. Man bruger dernæst programmet Cirlinca DVD-audio solo (eller anden variant) til at brænde en fuldt funktionel DVD-audio skive. Programmet er nemt at bruge og tager FLAC filer ved drag-and-drop.

En multiformat- eller DVD-afspiller vil herefter kunne spytte signalet ud analogt eller digitalt efter behov.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Groove skrev:

Imo - brug ikke Raid setup til at foretage backup af systemet som du beskriver her. Raid bør bruges til den daglige sikring af tilgang til data - ikke som en aktiv del af en backup strategi. Til backup - brug replikering der går udover dit normale kørende system (som fx extern(e) USB disk(e) som du selv skriver).

Ok, er der nogen problemer med at gøre det på den måde?

Jeg har en seperat USB disk så det er ikke noget problem for mig at gøre som du foreslår, vil bare gerne høre argumenterne for og imod

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 December 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

En anden relateret ting. Jeg har en del CD'er der er rippet uden cover. Jeg kan se at hvis jeg ripper dem igen kommer coveret med over...men syntes ikke jeg gør tingene anderledes nu end før?

Er der en nemmere måde at skaffe coverfilen med over på, en at rippe igen? Som det ser ud er det jo en billedfil på få hundrede KB...

Ligger den (coverfilen) egentligt på cd'en, elelr skaffer ripperprogrammet den fra nettet?

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 29 December 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Fra nettet, og der har du svaret på hvorfor det er anderledes nu. Filerne var åbenbart ikke på nettet da du rippede første gang.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Sendt: 29 December 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring med http://www.linnrecords.com/. har overvejet at downloade noget fra den.

Har netop investeret i en Cambridge dacmagic 24bit/192khz som så er tilsluttet den bærebare PC med USB og tilsluttet forstærker med gode RCA kabler. Det lyder fantastisk!

Men er det ikke rigtigt at du kun kan trække 24 bit/96 khz ud af USB. Dacmagic må den så opsample signalet til 192 khz eller hvad ?

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med Audio Note DAC1.1X/II kraftigt modificeret med streaming fra Qnap 119 nas til squeezebox Classic&Controller (alt kablet da HD-afspilning kræver dette, hvis alle ledene ikke kører n-draft og det gør squeezebox ikke!). Venter på SB Touch der dog desværre først lanceres feb/mar og har allerede hentet HD-albums ned fra HDTracs. Glæader mig som et lille barn til at afprpøve 24bit/96el88khz!       
Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes