| Forfatter |
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da utroligt så meget DT770 bashing der pipler frem
Jeg er utroligt tilfreds med mine snart 15 år gamle DT770. Det er så med den STORE detalje at det er 600Ω versionen. Jeg har ladet mig fortælle
at 250Ω og 80Ω versionerne er ret dårligt balanceret – for meget bas og dårlig diskant, med svag mellemtone. Det har min 600Ω ikke noget af.
Jeg sammenlignede dem i tidernes morgen med alle Beyer Dynamic’s andre modeller og DT770 600Ω var klar den bedste, mest detaljerede, mest
neutrale af alle modeller… men det var så også lige pænt lang tid siden. Jeg har også et par af de mindste Stax, men mine DT770 slår dem på alle
punkter.
Med hensyn til holdbarhed, så er jeg meget imponeret. Ingen knas, krat eller dårlige forbindelser. Og jeg har såmænd også brugt dem som house
og techno DJ hvor de har fået mega tæsk. Ja, hovedtelefon udgangen på en Rodec mixer er altså HOT. Jeg har skiftet headband og earpads et
par gange efterhånden som de er blevet slidt ned. Jeg vil nu ikke anbefale dem til DJ brug. De er har en alt for lige frekvensgang. Hvis du også
skal bruge dem som DJ vil jeg anbefale Sennheiser HD 25-1 II. Earcups er ikke full-ear, så du kan blande booth lyd og cue uden at placere dem
vildt mærkeligt på hovedet. Og så har den kun én ledning – et absolut must. Den lyder ret dåse-agtigt, men i en DJ situation er det det du vil
have, når ja, og så spiller den vildt højt.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Claus-dk skrev:
| køb nu bare et par superlux de koster 250 kroner og lammetæver hvad der ellers er blevet foreslået.. |
|
|
Uhh, patent på sandhed. Det vil jeg også have 
|
|
|
Nu har jeg jo hørt de hovedtelefoner som er nævnt i tråden, så det der patent vås kan du stikke et vist sted hen.. Har du hørt de bøffer vi diskutere ?? Hvis du havde ville du vide at det jeg siger er sandheden, om du så kan lide det eller ej er mig ret ligegyldigt.. Jeg prøver bare at spare manden en masse penge og irritation over dårlig lyd.. __________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig kunne udstå DT770, har så kun hørt 250 og 80 ohms udgaverne, så måske er 600 ohms versionen et lyt værd.... Bashingen af dem kan skyldes (jeg har nu altid gjort det) at de er blevet anbefalet uhyggeligt mange gange her på siden, så har folk købt dem og resultatet er så at nu får de tæv fra andre end mig....  
__________________ Jeg ælsker min Ipod
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2010 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg har ikke en finger at sætte på byggekvaliteten og holdbarheden, for Beyer laver gode ting..
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
floe skrev:
Claus-dk skrev:
| køb nu bare et par superlux de koster 250 kroner og lammetæver hvad der ellers er blevet foreslået.. |
|
|
Uhh, patent på sandhed. Det vil jeg også have 
|
|
|
Nu har jeg jo hørt de hovedtelefoner som er nævnt i tråden, så det der patent vås kan du stikke et vist sted hen.. Har du hørt de bøffer vi diskutere ?? Hvis du havde ville du vide at det jeg siger er sandheden, om du så kan lide det eller ej er mig ret ligegyldigt..
Jeg prøver bare at spare manden en masse penge og irritation over dårlig lyd..
|
|
|
Jeg har ikke hørt de hørebøffer vi diskuterer, og det er i og for sig også fuldstændigt ligegyldigt for min kommentar, som dybest set var skrevet i sjov (hvilket smileyen også burde indikere). Det er så DIN holdning at de hovedtelefoner du anbefaler er bedst. Der er tydeligvis andre der mener noget andet, så skulle vi ikke blot acceptere dette?  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da, jeg kender jo sandheden, men har desværre ikke patent på den..
Synes bare det var så plat og dum en kommentar at komme med, om det så var i sjov eller ej..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus: kan du ikke smide et link til et par Superlux? (en europæisk forhandler at foretrække hvis det eksisterer). Til de få penge de koster er jeg nødt til at høre om de virkelig gør mine elskede 770'ere til skamme
edit: forresten undrede trådens titel mig vildt meget da jeg ikke knne forstå hvordan hovedtelefoner og musemåtter hang sammen __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomann.de
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
thomann.de
|
|
|
De har kun 681 ikke 660 __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ebay.de
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Ebay.de
|
|
|
Har ét stk. til salg af en privat der ikke sender uden for tyskland og i øvrigt vil have 380kr uden forsendelse for dem hvilket er en del mere end de 280 som tidligere er blevet oplyst som den gængse salgspris.
Der var altså en grund til jeg spurgte __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må skuffe dig og sige at jeg har ledt efter dem med lys og lygte uden held... Så vidt jeg ved er det også en udgået model, så måske er lageret tømt. ellers prøv at kontakte Music-set på ebay.de måske har de nogle liggende. Ellers må jeg desværre melde pas  Jeg prøver lige at lede lidt mere og se om jeg får held med det
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan finde dem HERog I PolenSjovt at læse i de forums man støder på, hvor mange mennesker der siger de lyder dårligt, uden at have hørt dem, men de formoder bare det er sådan    Men de har altså ikke den vilde bas som DT770 har, de er meget mere neutrale, i mine ører altså.. God jagt
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
"On Jan-27-10 at 18:34:06 PST, seller added the following information:
Superlux HD 660 Professional Monitor Headphones NEW get these while you can Avlex will no longer carry these and they are the most amazing headphones for critical listing. AudioHIpster is stocking up on what is left. Please see testimonials at www.audiohipster.com"
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
jeg kan finde dem HERogI PolenSjovt at læse i de forums man støder på, hvor mange mennesker der siger de lyder dårligt, uden at have hørt dem, men de formoder bare det er sådan   Men de har altså ikke den vilde bas som DT770 har, de er meget mere neutrale, i mine ører altså..God jagt
|
|
|
Mit polske er ikke så godt selvom google translate hjælper :P Håber de er lidt bedre til engelsk for man kunne ikke få lov at vælge land og den ville have polsk sygesikringsnummer for at betale med visa __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh det ser ikke ud til polakkerne svarer på (engelske) email  Så ingen superlux til mig ser det ud til. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det overlever du sikkert nok..
Der kommer nye versioner til Europa i denne måned så vidt jeg har kunne læse mig til..
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Det overlever du sikkert nok..
Der kommer nye versioner til Europa i denne måned så vidt jeg har kunne læse mig til..
|
|
|
interresant hvis det er samme prisklasse. Du må endelig holde os opdateret. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |