Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: DLS højttalere ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hej gulkings

Jeg har været inde og hør DLS hos TC og de spille altså KLART beder end SA1730 & SA1750, efter min mening. Jeg brugte ca. 7 timer i århus, på at gå rundt og høre på de forskellige højtalere og valget endte op mellem DLS eller DALI Suite 2.8 og da jeg havede rendt lidt frem & tilbage mellem TC & HIFI klubben, endte valgt på Suite 2.8 da jeg syntes man fik lidt mere for pengene.

Men helt klart ud og hør forskellen, før kan du ikke tage din beslutning.

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Marts 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Var inde og lytte til R55, hos TC hvor jeg også lyttede til Monitor Audio S6.

DLS'en var klart mere detaljeret, velopløst og havde et bredere lydbillede og det hele hang bare mere sammen. S6'eren havde en meget mudret bas og jeg ville klart vælge DLS frem for den, har dog ikke hørt dens storebror, men jeg tror at den har nogenlunde samme lydkarakteristik. R55 spillede for i øvrigt fin, fin bas i forhold til de små enheder. Lyttede på Thule-udstyr.

Jeg var samme dag inde hos naboen, HiFi-klubben, hvor jeg lyttede på B&W CM4 og på alle områder syntes jeg den gjorde det bedre, DLS'eren synes jeg dog har en varmere lyd. Men det er jo en smagssag, og selvfølgelig er skift i elektronikken også afgørende. hos HiFi-klubben kørte jeg på NAD udstyr.

Jeg skulle gerne få begge anlæg med hjem på en lytter midt i næste uge, så jeg vender tilbage med respons!

Men der er kun at tage derind og tage en lytter.

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hej Limit.

Efter din beskrivelse vil jeg igen prøve at lytte til DLS'eren med noget andet elektronik/forstærker end Yamaha.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hmm, var inde og høre 1750 i lørdags, og må sige, at de sagtens kan overbevise - der kommer virkelig meget lyd ud af de små kasser ! Hørte i den forbindelse lige ca. 5 min. på 1280, hvilket også var meget positivt, skulle nok bruge lidt mere tid på dem. Alt setup var på Primare.

Så nu mangler jer bare at lytte på de DLS R55 - glæder mig som et lille barn!

MEN, på vejen rundt i biksen, stødte jeg på Dynaudio 82, som ligger ca. i samme prisleje pr. sæt som SA 1750..... Men jeg nåede ikke at høre dem endnu!

Dynaudio 82 virker lidt mere bastant og robust(er det mon pga. størrelsen?) i sammenligning med SA 1750, men da det jo er lyden der er det primære, vil jeg lige høre, om der er nogen herinde der har nogen erfaring med 82 ?

Jeg ved ikke hvad der er med de Dynaudio, men et eller andet sted er jeg altid blevet blød i knæene når jeg har set en af deres højttalere.

Den er absolut kommet på listen over højttalere som jeg skal høre inden køb.

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2004
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

TapeConnection har en demo udgave af Dynaudio Audience 72 i kirsebær på tilbud til 6998kr, den tror jeg bestemt ikke du går fejl af, den har lidt mere bas end DLS'en, men den fylder selvfølgelig lidt mere. DLS'en syntes jeg dog har en bedre diskant, men også en god bas, bassen fylder bare ikke så meget på DLS'en. Jeg var længe ved at købe et sæt Dynaudio Audience 72, men valgt til sidst alligevel en DLS system og det har jeg ikke fortrudt.

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=demotilb ud

Til top Vis Nalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nalle

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Hey gulkings

Har du fået hørt DLS højtallerne og fået taget en beslutning om hvilke højtallere du skal købe ?

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Heya!

Nope, jeg har endnu ikke haft tid til at lytte på DLS.

Men til gengæld har jeg fået lyttet på Dynaudio 82, 72, SA1750 og SA1280 MK II, og her kommer 82 ud som en klar vinder i mine ører.

82 har den bund jeg søger, samtidig er den kontant og yderst velspillende generelt  til min musik

Men DLS er vel stadig et emne!

/gulkings

-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Marts 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne ikke være mere enig....Audience 82 gør rent bord i klassen og tæsker alle konkurrenter incl. de sagnomspundne SA1750, ihvertfald så længe disciplinen er beatmusik og rytmik. Morfar musik og anden blød muzak er til den basforskrækkede  SA.  

DLS bryder jeg mig ikke så meget om...de er meget "svenske" i lyden ligesom QLN, hvor jeg mener de også har nogle rødder fra. Men i det selskab skal du holde på Dynaudio'erne  

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i, at hvis man gerne vil have en god bund, i form en masse bas, så skal man vælge DynAudio frem for DLS. Nu har jeg desværre kun hørt til en SA højtallere og der mener jeg at DLS'en er bedre. DLS'en skal man vælge hvis man vil have fokus på diskanten, for den er rigtig god på DLS'en. Jeg mener dog ikke DLS'en mangler den dybe bas, den fylder bare ikke så meget i lydbilledet

kristofferj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at denne tråd er mega gammel, men jeg har fået et tilbud på noget DLS, og så ville jeg lige høre hvad i siger til det:

DLS R 55 fronthøjttalere
DLS R 50 baghøjttalere
DLS RC 55 centerhøjttaler
Marantz SR 5400 OSE sølv receiver
Black Rhodium AST 200 biwire, 7 meter
Black Rhodium AST 150, 20 meter
Black Rhodium Rhythm 1,0 digital

Samlet pris: 20.000,-

Håber at få hurtig respons da jeg regner med at handle snart. På forhånd tak.

Ps. Hvis nogen er i tvivl er det altså ikke brugt udstyr.

Til top Vis kristofferj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kristofferj

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, det ser ud til at være et rigtig godt setup! DLS R55 spiller utrolig godt - de har ihvertfald imponeret mig. Jeg har lyttet til DLS hos TC op mod SA 1750. DLS spillede KLART bedre end SA 1750 - som jeg endda var positivt forudindtaget over for. DLS R55 får uden tøven mine anbefalinger. Oven i købet var det en Marantz forstærker, der lagde strøm til.

Marantz receiveren er jo meget rost. Jeg har et generelt meget positvt indtryk af Marantz, men jeg har ikke hørt OSE'en. Men det lader jo til, at den er endnu bedre end deres "standard" receivere. Marantz har ry for at lave surround receivere, der lyder godt i stereo.

Alt i alt ligner det et godt tilbud, du ihvertfald ikke bør blive skuffet over. Faktisk synes jeg, det ser rigtig lækkert ud.  

Held og lykke!

De bedste hilsner

Daring Dane

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 30 Juni 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

det lyder sgu som et kanontilbud! så hvis du skal ud og have anlæg er det da et kanonkøb!

Mine forældre har lige købt et sæt R55 og vi lyttede både til System Audio, Monitor Audio og flere. og der falgt valget på DLS guldklumper...

Jeg ville ikke tvivle med at købe dem... håber du får god lyd fremover (det gør du, hehe)

Hilsen Morten!

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Nalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også kun sige god for DLS højtaller systemet, men jeg har så også et komplet DLS system herhjemme, i surround mangler de kun lidt ekstra bas, men det kan nemt ordnes med en subwoofer. Jeg går selv og venter DLS'ses subwoofer, som skulle komme engang inden efteråret. Prisen virker også meget fornuftig, specielt når det er OSE udgaven af Marantzen.

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Heps!

Har lige siddet og regnet på de ting du påtænker at købe - nice setup BTW

I forhold til gældende katalog priser ved TC, så sparer du 8.818,- eller sagt på anden måde, du får reciever + lidt kabel gratis!!

Efter min mening slet ikke noget at tænke så længe over - fint udstyr til få penge, især hvis man alligevel står og mangler de pågældende ting

Spring til, det er mit råd.....

/gulkings

-KOPPS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes