| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Tweaker skrev:
Det lyder som et godt tilbud på den tubebox. Den går du ikke fejl af. Jeg spiller på den gamle tubebox i
øjeblikket, med TAD
7025s rør, som er Mullard kopier. Syntes de spiller bedre end NOS Telefunken, Siemens osv
http://www.pyndtshop.dk/index.php?cPath=58_25&sort=2a&am p;page=2 |
|
|
De nævnte TAD har jeg desværre ikke
hørt. Min Tube box kom med at par TAD ECC83 (Premium Selected?) som jeg ikke havde noget imod, men da jeg fik et par
NOS Philips i var det i mine gamle ører et større gennembrud. Siden er jeg af hensyn til den samlede afstemning af mit setup
gået over til Telefunken.Mullard kopi-begrebet forvirrer mig lidt her (og i øvrigt) da Mullard ECC83 rør såvidt jeg har forstået
var Philips rør fra den engelske Blackburn fabrik. Så Philips med B ætset ind (B for Blackburn), som genbrugspladsen og
andre steder har sikret mig nogle af, må da lyde bedre end kopien? Ellers er det jo en dårlig kopi? Well, tit handler det med
rør ikke om hvilket rør der lyder bedst, men hvilket der passer til ens anlæg og ører. Nå det er vist en snak der må tages et
andet sted. PQR |
|
|
De TAD ecc83 er identiske med de JJ der sidder i den ab fabrik. Ikke helt tossede, men 7025s er bedre.
Iøvrigt mener jeg ikke at "skrotrør" er ideelle til en RIAA. Der skal rørene helst være udmålte.
Men ja, smag og behag og system bestemmer
|