Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

terp2004 skrev:
halloa skrev:
terp2004 skrev:
Dette forum er langt fra d�dt. Det vil du f.eks. kunne se, hvis du ser i de omkring 1 mia tr�de, der allerede er p� dette forum. Til geng�ld tror jeg, DU er landet forkert. For gode r�d ang�ende anl�g i dit prisniveau kan jeg anbefale dette link. Godt nyt�r!

S� du mener alts� at jeg skal bruge et 4 cifrede bel�b for at f� noget ordenligt, som jeg kan v�re tilfreds med? Men kan man ikke komme ned i mit bel�b, hvis man k�ber brugt? Har ikke mange penge.

Nej, det mener jeg ikke. Men at konstatere, at forum er dødt, fordi du ikke fået svar inden 1 time og 40 minutter er lidt dårlig stil. Mit indtryk er, at langt de fleste herinde ved mest om udstyr, der er en del dyrere end det, du ønsker. Derfor kan det ved nichespørgsmål som dine gå lidt længere tid, før du får brugbare svar. Jeg vil i øvrigt også anbefale "computer"-højttalere, f.eks. d'feldt 2 eller 5, der vist fås til omkring det beløb, du vil bruge. Når jeg "linker "til fætter br, så er det, fordi 1.200 kr er rigtig, meget lidt til alt det, du efterspørger, men godt ord igen.

d'feldt har jeg hørt godt om. skal de bruge forstærker?
Til top Vis halloa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af halloa

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

halloa skrev:

Deguello skrev:
HejEt par brugte Dali 104 er et oplagt valg - de er ikke for store til dit værelse - de er billige og gode.
Husk at checke kantophænget på basserne.  Som alternativ jeg vil nu foreslå disse  Avance http://www.dba.dk/avance-
alpha-4004-hvid/id-63845735/- især pga. at basrefleksporten sidder foran og det gør at de er nemmere at placere i rummet
(kan stå tættere på bagvæggen) Et par Dali 104 skal nok står min. 50 cm fra bagvæg eller giver de for meget bas.NAD er
også et fornuftigt valg - men ofte er de lidt "dyre" brugt - Her er et lidt "sjovt" alternativ - og da lidt fed hvis du har en Ipod
http://www.dba.dk/roerforstaerker-fatman-itube/id-63871325/E ller hvad med den her? http://www.dba.dk/integreret-
forstaerker-vincent/id-63661049 /VH
Det betyder at dalierne kommer til at stå midt i værelset. Så det vil jeg
overveje.Rart at avance, kan stå tættere på væggen, men er 180 watt ikke for meget? De kan højst stå 180 cm fra
hinanden. De forstærkere ser da sjove ud, men er de gode til prisen?

Watt betegnelsen på en højttaler er intetsigende.. det skal du bare ignorere.. Mere relevant er nok højttalernes følsomhed,
da den fortæller lidt mere om hvor højt de kan spille eller hvor stor en forstærker du behøver :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
halloa skrev:

Deguello skrev:
HejEt par brugte Dali 104 er et oplagt valg - de er ikke for store til dit værelse - de er billige og gode.
Husk at checke kantophænget på basserne.  Som alternativ jeg vil nu foreslå disse  Avance http://www.dba.dk/avance-
alpha-4004-hvid/id-63845735/- især pga. at basrefleksporten sidder foran og det gør at de er nemmere at placere i rummet
(kan stå tættere på bagvæggen) Et par Dali 104 skal nok står min. 50 cm fra bagvæg eller giver de for meget bas.NAD er
også et fornuftigt valg - men ofte er de lidt "dyre" brugt - Her er et lidt "sjovt" alternativ - og da lidt fed hvis du har en Ipod
http://www.dba.dk/roerforstaerker-fatman-itube/id-63871325/E ller hvad med den her? http://www.dba.dk/integreret-
forstaerker-vincent/id-63661049 /VH
Det betyder at dalierne kommer til at stå midt i værelset. Så det vil jeg
overveje.Rart at avance, kan stå tættere på væggen, men er 180 watt ikke for meget? De kan højst stå 180 cm fra
hinanden. De forstærkere ser da sjove ud, men er de gode til prisen?

Watt betegnelsen på en højttaler er intetsigende.. det skal du bare ignorere.. Mere relevant er nok højttalernes følsomhed,
da den fortæller lidt mere om hvor højt de kan spille eller hvor stor en forstærker du behøver :)

Mange tak for oplsyningen

Hvor finder man følsomheden?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

halloa skrev:
Mange tak for oplsyningen

Hvor finder man følsomheden?

den står bag på højttalerne, ellers i de tekniske data i manualen som for det meste kan findes på nettet.
Følsomheden opgives i DB og er det lydtryk højttaleren levere ved 1watt/1meters afstand

for at hæve lydtrykket med 3db skal du tilføre dobbelt så mange watt

det betyder at en ht med en følsomhed på 93db kan spille lige så højt med en 25watt forstærker
som en højttaler som har en følsomhed på 87db kan spille med forstærker på 100watt

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

halloa skrev:
terp2004 skrev:
halloa skrev:
terp2004 skrev:
Dette forum er langt fra d�dt. Det vil du f.eks. kunne se, hvis du ser i de omkring 1 mia tr�de, der allerede er p� dette forum. Til geng�ld tror jeg, DU er landet forkert. For gode r�d ang�ende anl�g i dit prisniveau kan jeg anbefale dette link. Godt nyt�r!

S� du mener alts� at jeg skal bruge et 4 cifrede bel�b for at f� noget ordenligt, som jeg kan v�re tilfreds med? Men kan man ikke komme ned i mit bel�b, hvis man k�ber brugt? Har ikke mange penge.

Nej, det mener jeg ikke. Men at konstatere, at forum er d�dt, fordi du ikke f�et svar inden 1 time og 40 minutter er lidt d�rlig stil. Mit indtryk er, at langt de fleste herinde ved mest om udstyr, der er en del dyrere end det, du �nsker. Derfor kan det ved nichesp�rgsm�l som dine g� lidt l�ngere tid, f�r du f�r brugbare svar. Jeg vil i �vrigt ogs� anbefale "computer"-h�jttalere, f.eks. d'feldt 2 eller 5, der vist f�s til omkring det bel�b, du vil bruge. N�r jeg "linker "til f�tter br, s� er det, fordi 1.200 kr er rigtig, meget lidt til alt det, du eftersp�rger, men godt ord igen.

d'feldt har jeg h�rt godt om. skal de bruge forst�rker?

De er med indbygget forstærker. Læs mere her. Model 5 er bedre og dyrere end 2'eren.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:
Dette forum er langt fra d�dt. Det vil du f.eks. kunne se, hvis du ser i de omkring 1 mia tr�de, der
allerede er p� dette forum. Til geng�ld tror jeg, DU er landet forkert. For gode r�d ang�ende anl�g i dit prisniveau kan jeg
anbefale dette link. Godt nyt�r!
S� du mener alts� at jeg skal bruge et 4 cifrede bel�b for at f� noget ordenligt, som jeg kan v�re tilfreds med?
Men kan man ikke komme ned i mit bel�b, hvis man k�ber brugt? Har ikke mange penge.
Nej, det mener jeg ikke.
Men at konstatere, at forum er d�dt, fordi du ikke f�et svar inden 1 time og 40 minutter er lidt d�rlig stil. Mit indtryk er, at
langt de fleste herinde ved mest om udstyr, der er en del dyrere end det, du �nsker. Derfor kan det ved nichesp�rgsm�l
som dine g� lidt l�ngere tid, f�r du f�r brugbare svar. Jeg vil i �vrigt ogs� anbefale "computer"-h�jttalere, f.eks. d'feldt 2
eller 5, der vist f�s til omkring det bel�b, du vil bruge. N�r jeg "linker "til f�tter br, s� er det, fordi 1.200 kr er rigtig, meget
lidt til alt det, du eftersp�rger, men godt ord igen.
De er med indbygget forstærker. Læs mere her. Model 5 er bedre
og dyrere end 2'eren.

Begge sæt har fået rigtig fine anmeldelser. Audioengine 5 især til 2400kr fra ny. Rigtig godt køb :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:
Dette forum er langt fra d�dt. Det vil du f.eks. kunne se, hvis du ser i de omkring 1 mia tr�de, der
allerede er p� dette forum. Til geng�ld tror jeg, DU er landet forkert. For gode r�d ang�ende anl�g i dit prisniveau kan jeg
S� du mener alts� at jeg skal bruge et 4 cifrede bel�b for at f� noget ordenligt, som jeg kan v�re tilfreds med?
Men kan man ikke komme ned i mit bel�b, hvis man k�ber brugt? Har ikke mange penge.
Nej, det mener jeg ikke.
Men at konstatere, at forum er d�dt, fordi du ikke f�et svar inden 1 time og 40 minutter er lidt d�rlig stil. Mit indtryk er, at
langt de fleste herinde ved mest om udstyr, der er en del dyrere end det, du �nsker. Derfor kan det ved nichesp�rgsm�l
som dine g� lidt l�ngere tid, f�r du f�r brugbare svar. Jeg vil i �vrigt ogs� anbefale "computer"-h�jttalere, f.eks. d'feldt 2
eller 5, der vist f�s til omkring det bel�b, du vil bruge. N�r jeg "linker "til f�tter br, s� er det, fordi 1.200 kr er rigtig, meget
og dyrere end 2'eren.

Begge sæt har fået rigtig fine anmeldelser. Audioengine 5 især til 2400kr fra ny. Rigtig godt køb :)

Jamen de giver jo ikke mulighed for at tilslutte hovedtelefon og fjernsyn som han skriver i sin indledning

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:
Nej, det mener jeg ikke.
og dyrere end 2'eren.

2400,- synes jeg er lidt for meget, når man ikke for seperat forstærker med

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

rskriver skrev:
terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:

halloa skrev:

terp2004 skrev:
Nej, det mener jeg ikke.
og dyrere end 2'eren.

Jamen de giver jo ikke mulighed for at tilslutte hovedtelefon og fjernsyn som han skriver i sin indledning

arhh, så har jeg et problem

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Som forslået har du så overvejet at "nøjes" med et fornutigt sæt pc højttalere ? det betyder dog at du må have en splitter på din lydudgang for både at få lyd i højttalere og headset samtidig og at du må skifte rundt på stik hvis de skal bruges til dit tv. Men når det er sagt kommer du faktisk langt for en 1000-1200 der. Kender en der har dette sæt her på sin pc på andet år og det gør det ganske fornuftigt efter min mening, og tror faktisk de ville kunne overraske mange positivt. Læs testen og tænk på at du ville få noget som er helt nyt.

http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=2615

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=85518

vh LN

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Januar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil helt klart anbefale dig et X-fi lydkort til hovedtelefoner og gaming.
X-fi kortene har en ganske glimrende surround emulation til stereo hovedtelefoner.
Man skal bare ikke købe de billigste modeller af X-fi serien.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

jeg vil nu stadig anbefale dig at kigge på qxl - dba - guloggratis
det er muligt at finde godt og billigt udstyr også inden for de priser du nævner
kig efter noget der er under 10år og velholdt, spørg evt. her hvis du finder noget om det er noget

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Ja har kraftigt overvejet, mht pc højtalere. og er stadig med på ideen.

De ht lillenørd linker til, yder de godt, og er de gode til prisen.

X-fi kortene har jeg kigget på, og fundet frem til at man skal have de dyrerer udgaver af serien.

Har kigget nogle timer på dba, og gog.
Hvor lang tid, skal man lede for at der kommer det man venter på?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

halloa skrev:
......Har kigget nogle timer på dba, og gog.

På dba kan du angive inden for ønsket prisområde annoncerne skal vises

men - øehh - hvad mener du med "Hvor lang tid, skal man lede for at der kommer det man venter på?"

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

halloa skrev:
......Har kigget nogle timer på dba, og gog.

På dba kan du angive inden for ønsket prisområde annoncerne skal vises

men - øehh - hvad mener du med "Hvor lang tid, skal man lede for at der kommer det man venter på?"

Da det helst skal være indenfor østjylland, kommer der ikke så mange resultater frem. Og det er ikke hele tiden, at der er noget til mig. Der kan gå et måned før der er noget, som jeg får købt inden nogen andre gør.

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hvad med disse
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=63683516  

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det var da utroligt som der er en modvilje for at modtage nybegyndere på en ordentlig måde - det er nok bare vinterens mørke der trykker.

Jeg ville personligt ikke købe et par højttalere med ødelagt terminal, men det er selvfølgelig op til dig.

Der er nogle ting du skal gøre dig klart. 2000 kroner rækker til et brugt anlæg, men du skal ikke regne med at få et lydkort med i prisen. Og hvorfor vil du også det? Det du har er med al sandsynlighed rigeligt i første omgang.
Køb et 7.1 kort når du alligevel skal have surround, men ikke før. Og drop alle de der tanker med lyd den ene og den anden vej på alle underlige måder.
Jeg er ikke sikker på, jeg har forstået dig korrekt, men den idé med at køre spil og musik samtidig på computeren og så få de forskellige kilder ud forskellige steder har jeg svært ved at forestille mig fungere. Og det ligegyldigt anlæg og lydkort.

Derudover skal du væbne dig med tålmodighed, sådan er det bare, når man køber brugt. Især når du begrænser dig til at hente i østjylland. Men hvis du kan det, skulle det være muligt at finde noget tilfredsstillende for de to kilo.

Og hvorfor kan du ikke skaffe en tusse ekstra før om mange år? Du kan endda få spritnyt udstyr hvis du bløder lidt ekstra: 2500,- hos hifiklubben

Men for at blive i det brugte har du lidt inspiration:

Forstærkere
Luxman sæt med cd afspiller
Technics sæt med radio
Luxman integreret forstærker
En berømt/berygtet NAD forstærker. Den skal pruttes ned i pris for at være rigtig attraktiv, men det er en forstærker de fleste kender eller har hørt om
Sansui forstærker

Som du kan se, er det lykkedes mig at finde en del forstærkere i dit område, og det endda uden at forsøge (jeg åbnede bare hvad der så interessant ud inden for dit budget, og mange af dem passede geografisk).
NAD'en er den eneste af dem jeg tog med der ikke er i østjylland. Med undtagelse af NAD'en er mine anbefalinger valgt ud fra et generelt kendskab til mærkerne og personlige erfaringer med andre modeller. Jeg kender altså ikke præcis de enheder jeg linker til. Jeg synes, du skal kigge på Sansuien. Jeg har selv en forkærlighed for Sansui, og den er billig og i dit område.

Højttalere:
DALI
Mission
B&W

Det var straks sværere at finde højttalere i dit område, men sådan er det netop når man køber brugt. Nogle gange svømmer markedet i ting, andre gange ikke.

Vigtige råd, når du køber brugt
Få grejet demonstreret! Så kan du høre, om du bryder dig om lyden, samt kontrollere at alt fungerer som det skal.
Er højttalernes enheder intakte?
Er der knas i forstærkerens potmetre osv.?

Håber, det hjalp.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

halloa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tusind tak, for det gode indlæg :)

Kan en ødelagt terminal ikke laves?

Jeg vil kigge dine links.

NAD, har jeg også kigget meget på, ser dog udtil at han ikke vil gå længere ned i pris :(

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Fin lille NAD forstærker her:
http://www.dba.dk/forstaerker-nad-310-graa-7/id-63973124/

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 04 Januar 2010 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Og et par billige Dali - basophæng skal repareres, men det koster ikke mere end et par hundrede:
http://www.dba.dk/dali-7a-valnoed-200-w/id-63757624/

Prodigy 7.1 lydkort til 300 kr. her
http://www.dba.dk/lydkort-71-lt-prodigy-de/id-63679575/

Test af lydkortet her:
http://www.tweakup.dk/article/562/dk/

Inkl. førnævnte NAD forstærker har du så et par hundrede til kabler

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum