| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hvor meget spiller forstærker og kabler egentligt ind på området? |
|
|
Intet. Brug for Miles Davis´s skyld ikke penge på kabler før du har en forstærker og CD du er glad for, og i så fald kun med returret!
Rummet er den mest forsømte hifikomponent. Mit lytterum er også forsømt, datteren klager over det når
hun spiller på flyglet. Efterklangstiden er for lang hos mig, men da stuen er stor  skal der desværre en del til for at
afhjælpe problemet.
I dag ville jeg næppe bruge tid på at finde en CD-afspiller, hellere sætte en harddiskbaseret løsning op. Sonos eller iTunes. Hvis du
bruger Mac, kan du streame trådløst fra din mac til forstærkeren med en Airport express. Den løsning spiller til hifi hvis du bruger en
kvalitetsDAC mellem Airporten og stereoen.
|
| Til top |
|
| |
Stenberg Branchemedlem

Terton Audio
Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Tweaker skrev:
Du kan tage afstand alt det du vil. Fri os venligst for principper, naturlove, og forudfattede meninger om ditten og datten . Brug dog ørerne, og bedøm ud fra det. En ting er helt sikkert: Lyder det bedre, så ER det bedre. Så det er kun LYDEN og intet andet der afgør det hele. |
|
|
Det er da også irriterende at nogle har læst tykke bøger, når man nu selv kun kan levere perler i stil med "fri os fra naturlove" . Men en højttaler der vipper, leverer ikke den energi, forstærkeren sender til den. Hvis vippematerialet får den til at lyde bedre, viser det os at der er et problem, der skal løses - ikke at vi bare skal stille os tilfreds med at ht vipper og så sige, at det er godt med det.
|
|
|
Hej Tweaker - og Jazzman.
Allerførst - bare for lige at slå det fast én gang for alle.
Jeg er 110% enig i, at man skal bruge sin øre - og lyder det bedre ER det bedre, - men men men... der er jo inegn grund til at påbegynde en "reparation" af noget som kan løses med andre midler - og med hensyn til højtalere/lyd er det altid afhængigt af det rum der spilles i - meget mere end så mange andre faktorer. Jeg har gennem de sidste maneg år sat Audiovector højtalere op på mere end 50 shows - besøgt mange mange forhandlere i det meste af Europa og kunne konstataere, at de de højtalere som jeg jo ved hvordan er konstrueret - båd erent mekanisk og selve konstuktionsfasen - spiller SÅ forskelligt i de forskellige rum - dette kan kabler, elektronik, spikes og alverdens andre "dimser" kun hjælpe lidt på - hver gang er det en bearbejdning af akustikken i rummet der er den største faktor - her er et par af de ting som ALDRIG har slået fejl for mig:
1. SKAL der dæmpes, skal det være i den bagste del af lokalet - den mpdsatte ende af højtaleren. Igen forsi der ikke er nogen grund til at starte med at rparere det forkerte sted - vi ønsker jo at musikken i for af lydbølger skal afgå fra højtaleren uden farvning - og derfor er der ikke fornuft i at starte med at dæmpe den direkte energi - derimod kan man med god fornuft dæmpe den energi der reflekteres ra den modsatte ende af lokalet
2. Højtalerne sættes altid på spikes - eller anden anordbibg som sørger for at højtaleren står fast - så er der ikke nogen forskel fra gang til gang man hører musik og derved sikres der at man har det samme udgangspunkt hvergang der lyttes.
3. Jeg spiller ALDRIG med højtalerne placeret i et hjørne - er det den eneste mulighed ville jeg nok fortrække en form for vægmonteret højtaler i stedet for.
Som udgangspunkt er der ikke noget der er helligt - og dermed siger jeg ogs, at dette er min måde at angribe tingene på - alt efter hvilken lyd man går efter - det vil selvfølgelig være forskellige meninger om hvordan man mener lyd skal præsenteres alt efter om man spiller på Audiovectorhøjtaler med f.eks. NAIM elektronik vs. et par Dynaudio højtalere på Mark Levinson udstyr!
|
| Til top |
|
| |
telum Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror de fleste her er enige om, at højttalerne skal stå stabilt - der hvor der opstår uenighed er om det skal være tilkobling eller frakobling.
Hvis højttallerne står med spikes på et parketgulv hvis det altså påvirke, at gulvet spiller med og det kan vel næppe være godt? Er det så ikke at foretrække stabil afkobling?
Og så lige et sidespor: Jeg har selv Audiovector S1 hængende på væggen (i hjørner) og oplever lidt de samme problemer. Jeg har "afkoblet" dem lidt fra væggen med gummi-pakninger imellem ophæng og højttaler og det hjalp en del, men ikke 100%. Det er i sagens natur svært at eksperimentere voldsomt meget med vægophæng, men du mener ikke at der grundlæggende er noget forkert i, at hænge dem i hjørnerne?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det mener jeg der er. Det går næsten aldrig godt med hjørneplacering. Bare 20cm væk fra hjørnet kan give et enormt kvalitetsløft.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stenberg skrev:
jazzman skrev:
Tweaker skrev:
Du kan tage afstand alt det du vil. Fri os venligst for principper,
naturlove, og forudfattede meninger om ditten og datten . Brug dog ørerne, og
bedøm ud fra det. En ting er helt sikkert: Lyder det bedre, så ER det bedre. Så det er kun LYDEN og intet andet der afgør det
hele. |
|
|
Det er da også irriterende at nogle har læst tykke bøger, når man nu selv kun kan levere perler i stil med "fri
os fra naturlove" . Men en højttaler der vipper, leverer ikke den energi,
forstærkeren sender til den. Hvis vippematerialet får den til at lyde bedre, viser det os at der er et problem, der skal løses -
ikke at vi bare skal stille os tilfreds med at ht vipper og så sige, at det er godt med det. |
|
|
Hej Tweaker - og Jazzman.
Allerførst - bare for lige at slå det fast én gang for alle.
Jeg er 110% enig i, at man skal bruge sin øre - og lyder det bedre ER det bedre, - men men men... der er jo inegn grund
til at påbegynde en "reparation" af noget som kan løses med andre midler - og med hensyn til højtalere/lyd er det altid
afhængigt af det rum der spilles i - meget mere end så mange andre faktorer. Jeg har gennem de sidste maneg år sat
Audiovector højtalere op på mere end 50 shows - besøgt mange mange forhandlere i det meste af Europa og kunne
konstataere, at de de højtalere som jeg jo ved hvordan er konstrueret - båd erent mekanisk og selve konstuktionsfasen -
spiller SÅ forskelligt i de forskellige rum - dette kan kabler, elektronik, spikes og alverdens andre "dimser" kun hjælpe lidt på
- hver gang er det en bearbejdning af akustikken i rummet der er den største faktor - her er et par af de ting som ALDRIG
har slået fejl for mig:
1. SKAL der dæmpes, skal det være i den bagste del af lokalet - den mpdsatte ende af højtaleren. Igen forsi der ikke er
nogen grund til at starte med at rparere det forkerte sted - vi ønsker jo at musikken i for af lydbølger skal afgå fra
højtaleren uden farvning - og derfor er der ikke fornuft i at starte med at dæmpe den direkte energi - derimod kan man med
god fornuft dæmpe den energi der reflekteres ra den modsatte ende af lokalet
2. Højtalerne sættes altid på spikes - eller anden anordbibg som sørger for at højtaleren står fast - så er der ikke nogen
forskel fra gang til gang man hører musik og derved sikres der at man har det samme udgangspunkt hvergang der
lyttes.
3. Jeg spiller ALDRIG med højtalerne placeret i et hjørne - er det den eneste mulighed ville jeg nok fortrække en form for
vægmonteret højtaler i stedet for.
Som udgangspunkt er der ikke noget der er helligt - og dermed siger jeg ogs, at dette er min måde at angribe tingene på
- alt efter hvilken lyd man går efter - det vil selvfølgelig være forskellige meninger om hvordan man mener lyd skal
præsenteres alt efter om man spiller på Audiovectorhøjtaler med f.eks. NAIM elektronik vs. et par Dynaudio højtalere på
Mark Levinson udstyr! |
|
|
Hvad er egentligt "rigtigt" og "forkert"?
Vi har en række problemer, som aldrig kan løses helt.
Lad mig lige citere et par højttalereksperter:
Stig Carlsson: "Et lytterum bør beklædes med rockwool på alle flader".
Steen Duelund: "En højttaler bør ikke have kontakt med rummets flader".
Du nævner problemet med at højttalere lyder forskelligt i forskellige lytterum. Jamen er det så højttaleren eller rummet der
er noget galt med, og hvornår spiller højttaleren så, som den var tiltænkt af udvikleren? Hvor skal der dæmpes i det
specifikke lytterum? Kun i den modsatte ende? Hvad så med refleksionerne fra alle de andre flader? Hvad gør vi med dem?
Nej, hjørneplacering duer ikke, medmindre højttalerne er designet til det. I det tilfælde hvor det ikke kan være anderledes,
så ville jeg dæmpe de nærmeste flader, for at tage de først refleksioner. Jeg kan ikke få det til at passe, at man dæmper
den modsatte ende, når det er gået galt omkring højttaleren.
Spikes har sine fordele, men som nævnt så er de altså ikke afkobling, men tilkobling, så der er også ulemper forbundet med
dem. Tro ikke at jeg havde særligt meget fidus til at højttalerne kunne stå i vippe, men netop derfor var min overraskelse
stor, da det hos mig kun gav forbedringer, og ingen minusser, i forhold til spikes. Det burde det ikke gøre, på grund
ustabiliteten, men jeg oplevede altså ikke at lyden blev diffus, udtværet eller "langsommere". Tværtimod. Hvorfor?
Jeg tror ikke at man skal låse sig for fast på noget. Virker det ikke, så må man bare prøve noget andet, selv om det måske
ikke er det mest logiske.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Du nævner problemet med at højttalere lyder forskelligt i forskellige lytterum. Jamen er det så
højttaleren eller rummet der er noget galt med, og hvornår spiller højttaleren så, som den var tiltænkt af udvikleren?
Hvor skal der dæmpes i det specifikke lytterum? Kun i den modsatte ende? Hvad så med refleksionerne fra alle de andre
flader? Hvad gør vi med dem? |
|
|
Det første er et meget interessant spørgsmål, som faktisk kun kan besvares for en specifik højttaler, da powerresponset
og dermed tilpasningen til rummet vil være forskelligt. Ideelt set burde enhver HT bygges til rummet, den skal spille i!
(Jeg drømmer om udvendige murstenskabinetter, så forpladen flugter med stuevæggen). Men med lidt omhu går det jo
ofte godt alligevel. Men mine B&W 803 spillede af l*rt i den første stue de stod i: betongulv og -loft, få tæpper, det rungede
og buldrede så vennerne ynkede mig og mente, jeg var blevet snydt. (Jeg skulle flytte og gad ikke at rode med placering).
I den nye stue fik de en anderledes anerkendende mine!
Men en ting er helt sikkert: et rum med lang efterklangstid vil altid stå i vejen for god lyd - og samtale! Impulsresponsen udtværes,
da energien er så længe om at dø bort. Og her er det altså ligemeget hvor dæmpematerialet sidder - dog mest effektivt hvor
amplituden er størst, men det kan være flere steder (det ser dumt ud med et tæppe hængende midt i stuen, selv om det er effektivt).
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Du nævner problemet med at højttalere lyder forskelligt i forskellige lytterum. Jamen er det så højttaleren eller rummet der
er noget galt med, og hvornår spiller højttaleren så, som den var tiltænkt af udvikleren? Hvor skal der dæmpes i det
specifikke lytterum? Kun i den modsatte ende? Hvad så med refleksionerne fra alle de andre flader? Hvad gør vi med dem?
|
|
|
Enig i at det er et rigtigt interessant spørgsmål. Jeg mener at det enorme spilderum man har til at tweake lyden via
lytterummets akustik er en fed ting og noget af det som gør denne hobby interessant. Det er jo her vi som almindelige
brugere har mulighed for at påvirke lyden i vores system. Det skulle da være underligt, og faktisk ret kedeligt, hvis alle
Audiovector-ejere i denne
verden havde præcis den samme mening om hvad der lød allerbedst. Det er for mange variable, musiksmag, lyttevaner,
lydpreferæncer, begrænsinger/muligheder, etc.
Mht. til det med hjørnepladsering så er det generelt betragtet som absolut no-go. Prøv Tweakers råd fx. med nogle
tæppestumer (helst uld) og tape, hvis du har sådan noget til at ligge. Brug evt. spejl-metoden til at finde ud af hvor de første
reflektioner i forhold til lyttesposition kommer fra. Det er en billig måde at teste om det giver en forbedring eller ej.
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i forummet igen!
Endnu engang tak for den massive respons - fedt!
Jeg har brugt feriens sidste dag på at overveje stuen lidt.
Konen brugte tid med børnene, så jeg tog chancen og begyndte at rode lidt rundt inde i stuen.
Jeg har nu flyttet sofagruppe inkl. anlæg ned i modsatte ende at stuen, deslige er spisebord + stole nu flyttet ind i "hulen".
Jeg spiller sålaedes langs vinduet, så at lyden spiller ned i den "brune reol".
Jeg havde på fornemmelsen at en del af den rungen kom fra at jeg spillede fra et mindre del af rummet ud i en støre del,
hvorefter ekkoet klangede tilbage med fuld skrald.
Lyden er nu mærkbart forbedret.
Der hvor anlægget stod før er der nu to store vægmalerier som fylder stort set hele væggen.
Jeg mangler stadig at få fat gulvtæppe til spisebordet.
Derudover synes jeg at jeg har lidt flere muligheder med hensyn til at tweake rummet. Fx vil det være muligt at lave en stor
absorbent bag den brune reol uden at nogen vil kunne se det. og det bør alt andet lige give endnu bedre lydforhold.
Men hvad består en absorbent typisk af? altså man kunne vel lave en ramme som blev beklædt med hvidt stof, med rockuld
inden i? eller måske skumgummi?
Men hvad med de to store billeder ? (man kan på de første billeder jeg lagde ind se det ene billede) - vil det mære muligt at
smide noget bag dem? eller trænger der så lidt lyd igennem et lærrede at det ikke vil give noget?
Venlige hilsener
Ronni
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hejsa i forummet igen!
Endnu engang tak for den massive respons - fedt!
Jeg har brugt feriens sidste dag på at overveje stuen lidt.
Konen brugte tid med børnene, så jeg tog chancen og begyndte at rode lidt rundt inde i stuen.
Jeg har nu flyttet sofagruppe inkl. anlæg ned i modsatte ende at stuen, deslige er spisebord + stole nu flyttet ind i "hulen".
Jeg spiller sålaedes langs vinduet, så at lyden spiller ned i den "brune reol".
Jeg havde på fornemmelsen at en del af den rungen kom fra at jeg spillede fra et mindre del af rummet ud i en støre del,
hvorefter ekkoet klangede tilbage med fuld skrald.
Lyden er nu mærkbart forbedret.
Der hvor anlægget stod før er der nu to store vægmalerier som fylder stort set hele væggen.
Jeg mangler stadig at få fat gulvtæppe til spisebordet.
Derudover synes jeg at jeg har lidt flere muligheder med hensyn til at tweake rummet. Fx vil det være muligt at lave en stor
absorbent bag den brune reol uden at nogen vil kunne se det. og det bør alt andet lige give endnu bedre lydforhold.
Men hvad består en absorbent typisk af? altså man kunne vel lave en ramme som blev beklædt med hvidt stof, med rockuld
inden i? eller måske skumgummi?
Men hvad med de to store billeder ? (man kan på de første billeder jeg lagde ind se det ene billede) - vil det mære muligt at
smide noget bag dem? eller trænger der så lidt lyd igennem et lærrede at det ikke vil give noget?
Venlige hilsener
Ronni |
|
|
Du er spot on  En ramme beklædt med stof og 50mm rockwool inden i giver gode resultater her hos mig. Jeg har 4 stk. på 50 x 50 cm til at hænge. Et tykkere lag rockwool vil dæmpe længere ned i frekvens. 50 mm dæmper effektivt ned til omkring 500 Hz. Hvis du rykker dine malerier nogle cm ud fra væggen og lægger rockwool bag dem vil det også give lidt. Dog ikke i det omfang det vil give hvis lyden har direkte adgang til rockwool´en. Lærredet reflekterer en god del af lyden. Pierre herinde har lavet sådan en løsning som ser rigtig fint ud. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rockwool tror jeg ikke at du vil have ind i stuen  . Men du kan købe absorbenter til at hænge op. Nogle af dem er endda
ganske prydelige http://www.loftplader.dk/
Nogle absorbenter på bag og sidevæg vil nok være en god ide, men der skal eksperimenteres med placeringen.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bogreoler fyldt med bøger er også en rigtig god akustik-behandling. Desværre tillader vores nuværende lejlighed ikke rigtig at
jeg bruger det, men i vores tidligere to-værelses kan jeg huske at jeg blev imponeret over hvor god lyden var med en bogreol
1 meter bag ved lyttestolen.
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Søgte lidt frem og tilbage nettet, og fandt disse dimser på ebay:
http://cgi.ebay.co.uk/8-x-RUBBER-FEE T-SPKIES-FOR-SPEAKER-SUIT-KEF-LINN-
M6_W0QQitemZ200423756678QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVideoElec tronics_HomeAudioHiFi_HiFiSpeakers?
hash=item2eaa2fd386#ht_1343wt_1165
De har samme gevind som mine højtalere, og til en samlet pris på 78 kr. inkl. porto, så er det da et forsøg værd :).
mvh Ronni
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Rockwool tror jeg ikke at du vil have ind i stuen . Men du kan købe absorbenter til at hænge op. Nogle af dem er endda
ganske prydelige http://www.loftplader.dk/
Nogle absorbenter på bag og sidevæg vil nok være en god ide, men der skal eksperimenteres med placeringen. |
|
|
Det er der ikke noget i vejen med så længe rockwool-fibrene er spærret inde, som de fx. er ved at bruge 2 lag filtstof udenpå. Ordn første refleksionerne. Det gør kæmpe forskel ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
bech Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Tweaker]Jeg har prøvet masser af forskellige afkoblinger, og selv om det lyder helt åndssvagt, så er det bedste jeg har prøvet, og stadigvæk bruger, bobleplastic. Det samme som er i boblekuverter, bare med større bobler. Du har det måske allerede selv, fordi det ofte bliver brugt til beskytte højttalerne i deres kasser. Men boblekuverter kan også sagtens bruges. Højttalerne kan selvfølgelig stå og vippe lidt, men det betyder intet.
QUOTE]
Afmonter evt. spiks'ne og prøv at i stedet at bruge SD-fødder til dine højttalere - se her:
http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_speaker.htm
http://www.audiocompagniet.dk/SD/SD_teknik.htm
|
| Til top |
|
| |
dennis nordjyll Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
Jeg har prøvet masser af forskellige afkoblinger, og selv om det lyder helt åndssvagt, så er det bedste jeg har prøvet, og stadigvæk bruger, bobleplastic. Det samme som er i boblekuverter, bare med større bobler. Du har det måske allerede selv, fordi det ofte bliver brugt til beskytte højttalerne i deres kasser. Men boblekuverter kan også sagtens bruges. Højttalerne kan selvfølgelig stå og vippe lidt, men det betyder intet.
Selv om det lyder åndssvagt så PRØV det. Jeg fik selv lidt af et chok over hvor godt det var.
Og så lige en hilsen til salig Duelund, der i sin tid gav mig tippet. |
|
|
Det undrer mig at ingen her i tråden har nævnt "sandwich" konstruktionen, hvor højttaleren hviler på noget tungt(feks. en betonflise), med hård tilkobling(spikes) imellem HTeren og flisen, og så noget rimelig blød afkobling imellem den tunge flise og gulvet. Så synger gulvbrædderne ikke nær så meget med, hvis det er et problem hos dig. Din HTer står så osse 5-10cm højere oppe som osse ændre lyden __________________ Harman Kardon AVR 7300
Harman Kardon DVD 47
jamo 707i gulvhøjttalere 4 stk plus center
SVS PB 12-plus sub.
CAV A12 Hybrid forstærker
CAV Fi II gulvhøjttalere
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dennis!
Nej det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på.
Man kunne måske godt finde en relativ flot sten ting og smide under højtalerne, som så have en blød forbindelse til gulvet.
Men igen, med det ebay link jeg sendte tror jeg at jeg opnår en forbedring. Jeg er ikke i tvivl om at det hjælper med afkobling
fra gulvet. det gør bassen mere præcis.
Jeg skal heller ikke afvise at det er et elendigt trægulv jeg har, og det er sikker også med til at sætte vibrationer yderligere i
vejret. :)
|
| Til top |
|
| |
acce Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ellers en lækker stue I har jer.
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kim!
Tak tak :-)
Jeg mangler at få mine nye kabler - derefter får jeg lige oprettet en tråd med den nye indretning
vh
Ronni
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
|
Lad mig lige citere et par højttalereksperter:
Stig Carlsson: "Et lytterum bør beklædes med rockwool på alle flader".
|
|
|
Her beviser du ret effektivt hvorfor det ikke er nok at læse tykke bøger...man skal også forstå indholdet, så man kan lære af det (og kunne citere korrekt). Ellers ender man med meningsløse eksperimenter og erkendelsen af at teori og praksis er uforenelige størrelser 
Jeg vil ikke forklare hvad du har galt fat i, men du er helt på vildspor med citatet...det kunne så også gælde de øvrige citater? Og...
Læs og forstå!

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil da lige knytte en kommentar til det oprindelige spørgsmål omkring akustik.
Det vidste sig at jeg havde købt defekte højtalere :/.
Akustikken var slet ikke problemet, eller det var ihvertfald ikke akustikken som var skyld i at det lød dårligt.
Så løsningen var at betale 5000 kr. for at få skiftet delefiltrene ud.
Diagnosen fra Audiovector var at begge delefiltrene var spillet i smadder.
Efter jeg fik sat nye delefiltre i, så lyder det ligepludselig MEGET bedre - og faktisk er det slet ikke nødvendigt med afkobling
- andet end de originale spikes.
Når det så er sagt, så vil jeg nok igang med at kigge på akustikken på et tidspunkt, for der er stadig elendig akustik, og er
sikker på at det kan optimere musikken yderligere.
|
| Til top |
|
| |