Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Denon AH-D2000 D5000 eller noget tredje? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 31 December 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Efter at have spillet en del musik på mit hifi-setup og erhvervet mig et par trådløse hovedtelefoner (sennheiser rs140) er jeg kommet frem til at jeg har lyst til en mellemting mellem brug af anlægget som naboen og kæresten hader og de mildest talt elendige rs 140 sennheiser hovedtelefoner.

Har i den forbindelse kigget på denons hovedtelefonserie da jeg er ret tilfreds med deres c-751 in-ear hovedtelefoner.

Umiddelbart står valget mellem D2000 og D5000 men da prishoppet er relativt stort kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der har erfaringer med om forskellen i lydkvalitet kan tilsvare prisforskellen, eller om der er nogle andre anbefalinger.

Umiddelbart har jeg tænkt at hovedtelefonerne skal bruges til at høre FLAC musik på når naboen eller kæresten ikke har lyst til at høre med, de skal derfor ikke bruges som bærbare hovedtelefoner på noget tidspunkt.

Af forstærker har jeg en Marantz Pm11-S1 som får et balanceret FLAC input fra en DACmagic via min computer.

Kan imidlertid se herinde at der er en del der investerer i seperat hovedtelefonsforstærker og kunne også godt tænke mig at høre om det overhovedet kan betale sig at investere i en D5000 fremfor en D2000 når jeg påtænker at bruge marantzen som forstærker.

På forhånd tak & godt nytår
Sort.
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 December 2009 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har LÆST skulle den primære forskel på 5000 og 2000 være træet og kablet, om det så gør den helt store lydmæssige forskel ved jeg ikke da jeg ikke har hørt dem..

Men når vi er oppe i de prislag er jeg nød til at nævne JVC DX 1000, den er fantastisk og er ikke vildt kræsen med hvad den forstærkes med..

Der er også hele STAX linen at kigge på, men de er så af den åbne type som støjer i stuen..

Har DACmagic ikke en headout der er rimelig god ?

nikond40
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 31 December 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da kun anbefale dig at tage et lyt på de to modeller. Og du bør gøre dig selv den tjeneste at lytte på en AHD-7000 også....DEN er SÅ vild! :-)
Til top Vis nikond40's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikond40

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Hvis det kun er kabling og træ der udgør forskellen mellem D2000 og D5000/7000 vil jeg revurdere om det er pengene værd. Min erfaring med mit anlæg siger mig at jeg ikke har de store lydører hvad angår kabling.

Har taget en kigger på DX 1000 fra JVC, de ser også lækre ud, men det ser nærmest ud som om at de er i restordre, kan ikke umiddelbart finde produktet på JVC's hjemmeside og mange steder står varen som udgået, er det nogle gamle fætre eller hvordan?

Hvad angår DACmagic er der umiddelbart kun digital, rca og balanceret udgang (hvor jeg bruger den balancerede) der er ikke en decideret jack out, men der skal vel også en forstærkning til hen ad vejen?
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt at de skulle udgå, for så skal jeg da have mig et par i reserve..
prøv at søge på tyske sider, der er de "billige"

jeg mente bare a dacmagic havde en jack, men der kan man bare se..

Sidst men ikke mindst så bør du i det mindste overveje en god headamp.

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

De ser ellers rigtig fristende ud de JVC. De Ligger i et fint prisområde mellem D2000 og D5000. De skal også være lukkede. Ved du om der er en forskel mellem dem der hedder HA-DX1000 og HP-DX1000?

Orker bare næsten ikke og skulle ud og investere i en head-amp. Kæresten er i forvejen ganske træt af mit nuværende Hi-fi setup og tror ganske simpelt ikke jeg får lov til at investere i en ny "kasse" oven på / ved siden af marantzen/DAC'en. Så tror lidt det enten er hovedtelefoner hvor det ikke er decideret er synd at rende dem med Maranzten (som jo heller ikke ligefrem er en billig forstærker) eller nøjes-med mine højtalere. Men er det helt galt at lade Maranzten tage sig af at forstærke JVC'erne, fordi så kan jeg jo lige så godt købe nogle billigere hovedtelefoner hvis den bliver det svageste led. Tror nemlig ikke der er en hovedtelefon amp under juletræet forløbelig

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Har nu købt DX1000'eren for 490 euro inkl. forsendelse fra Tyskland, den skulle komme engang i næste uge. Har dog stadig ikke fundet ud af hvad forskellen var på "HA" modellen og "HP" modellen.

Tusind tak til Claus for hjælpen til at finde noget der passede i min prisklasse. Regner med at smutte forbi hifi-klubben i morgen og prøve en Argon HA1 sammen med dem når de kommer. Det er nok den bedste måde at vurdere om jeg virkelig skal have en seperat head-amp eller jeg kan nøjes med PM11'eren.

Det var for øvrigt noget vrøvl jeg skrev omkring DX1000'eren værende udgået fordi jeg ikke kunne finde dem på den internationale eller danske JVC hjemmeside. Hvis man går via den tyske side kan modellen findes derinde.

Mvh.
Sort.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2010 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Der er ingen forskel på de to modeller. andet end at den ene er til det amerikansk/japanske marked og den anden til Europa..

Du vil sikkert blive en anelse skuffet første gang du sætter dem til at spille, de folder sig først ud efter 50-100 timers musik, så den første tid er de ikke synderligt forstærkerkrævende og fortvivl ikke, jeg synes at flere integrerede forstærkere har ganske udemærkede jacks, jeg ved ikke om der er nogen der gør det, men de kunne jo nemt lede det rene klasse a signal fra "forforstærkeren" til jackken, det ville jo være en god løsning..

Mine DX1000 bliver stadigvæk bedre, dog sker den største effekt de første 2-300 timer, men når de først er kommet dertil, vil en forstærker til dem være på sin plads, jeg tvivler på at Argon HA1 er bedre end din Marentz (eller prisforskellen værd), se om du ikke kunne få lov til at prøve en Xcan V8 nede i Tapeconnection for så har du et lækkert sæt, en anden rigtig god forstærker til den er en Xcan V2, min er gejlet og liret til det extreme og den levere en mere blød lyd end sin storebror, med en anelse mere bund og en tøddel tidligere rolloff i det høje område..

Hvis lyden fra din Marantz passer dig, så nyd den, så kan du jo dulle op til et træf og prøve en masse forstærkere engang i fremtiden

Jeg håber du bliver glad for dem og ser frem til at høre din kritik af dem.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tillykke med købet.. De er fantastiske på sin egen måde.. Dyb tung rar bas, uden at det er altoverskyggende.. og hamrende behagelige.. Dem bliver du garanteret glad for..  Gid jeg havde et sæt..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2010 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Takker for jeres svar, er selv spændt på resultatet da jeg er ret ny til head-fi. Det er nok en god idé at vente med en evt. seperat head-amp før jeg har gennemlyttet Marantzens indbyggede head-amp.

Var forbi Hifiklubben idag og høre Denon D7000 modellen og må ærlig indrømme jeg blev en smule skuffet. Lyden var ganske nok god, men synes der manglede lidt punch, og så havde hovedtelefonens lyd et af de samme irriterende elementer som mit hifi-anlæg har fået efter jeg skiftede fra RCA til balancerede kabler hvor S-lyde nærmest bliver skærende i ørerne.

Selvfølgelig var lytningen nede i hifiklubben ikke optimal, men butikken var ikke meget for at låne mig sættet med hjem så det var eneste alternativ, håber selv på at toppen er knap så skarp i JVC headsettet.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Normalt er Skærende ssser (siblans, hvis man skal være smart) en blanding af manglende kraft i forstærkeren og hovedtelefonerne selv, det kan også nemt være selve filen, altså indspilningen..

At undgå siblans på f.eks. noget af Michael Jacsons musik, kan godt være lidt af en opgave.

Jeg tror hovedtelefoner lider specielt under dette på grund af den tætte præsentation som øger graden af detaljer.

Ofte forsvinder det meste efter tilspilning.

Det manglende punch skyldes sikkert at de har haft en ½dårlig og kraftløs forstærker, men jeg har ikke hørt Denon, så jeg ved ikke hvor høflige de normalt er.

Bassen bliver ofte også mere levende og fast efter nogle timers tæsk..

At du direkte er skuffet over D7000, som jo er noget af de ypperste på markedet, lyder heftigt..

DX1000 har ikke tendens til siblans, men om bassen er punchy nok til dig kan jeg kun gisne om..

Jeg venter i spænding dommen fra en liebhaber..

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2010 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Der er selvfølgelig også en del "men'er" til min lydoplevelse.

For det første blev den indbyggede head-amp i en cambridge 840E brugt

For det andet kan jeg forestille mig at D7000'eren ikke var spillet til

For det tredje hørte jeg noget musik som jeg ikke har hørt før, hvilket selvfølgelig har rigtig meget at sige i forhold til et sammenligningsgrundlag.

For det fjerde er jeg helt ny til head-fi. Tror jeg skal vende mig til lyden fra hovedtelefoner kontra et full-size hifi-anlæg.

Endelig så lyttede jeg kun i en lille halv time. Så tror min oplevelse skal tages med et meget stort gran salt, da jeg oprindeligt fik min nye forstærker og kabler til mit hifi-anlæg var jeg også en smule skuffet, men de har vokset meget med tiden på mig.

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Så kom hovedtelefonerne ind af døren, midt under aftensmaden som selvfølgelig hurtig blev gemt væk, og har nu hørt musik fra dem i godt 2 timer.

Umiddelbart er indtrykket rigtig godt. Det er selvfølgelig svært at sammenligne med min korte lytning til D7000'eren under sub-optimale forhold, men det virker til at noget af det punch jeg savnede fra D7000'eren bliver leveret af Dx1000'eren.

Er ikke selv ret garvet indenfor anmeldelser/beskrivelser af hifi/head-fi lyden, men DX-1000'eren spiller musikken som jeg lige vil have det. En kraftig, men alligevel velstyret ikke-dominerende bas, og en super top uden "siblans" () i numre som Norah Jones eller Depeche Mode hvor mit anlæg ellers nogle gange lyder lidt skrapt.

Trods den gode gengivelse af alt fra Bob Dylan til David Bowie synes jeg dog først at hovedtelefonerne rigtig brillierer i det klassiske. Her synes jeg at jeg kan høre ting i musikken som jeg ikke før har hørt fra mit hifi-anlæg.

Alt i alt er førstehåndsindtrykket rigtig godt. Det virker ikke umiddelbart som om der mangler styrke i Marantzens indbyggede head-amp. Lyden har de elementer som jeg normalt godt kan lide Marantzen fremhæver i mine højtalere, og hvor jeg normalt spiller musik på -25dB til -35dB med højtalerne så er -50dB mere end rigeligt volumen til hovedtelefonerne. Jeg ved ikke om man kan overføre dette til at der er rigelig styrke i Marantzen, men har i hvert fald tænkt mig at følge rådet om at prøve en X-scan når de er spillet til.

Tak til alle for rådgivning til mit første head-fi sæt

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Hvor mange timer skal de have for nogenlunde at være spillet til?
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Ifølge Claus-Dk 50-100 timer.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig at du er glad for dit valg, meget endda.

MHT. Tilspilning så er de "varme" efter 100 timer, men udvikler sig stadig.
Mine har vel omkring 1000 timer på sig og jeg synes ikke rigtigt der er sket noget i laaaang tid, så fuld træning ligger nok omkring de 200-300 timer, men det er jo egentligt lidt ligegyldigt..

Hvad ikke er ligegyldigt er at du har de bedste timers musik foran dig

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Tænkte jeg lige ville give en lille status update på denne tråd.

Hovedtelefonerne har nu spillet godt over 50 timer sammen med den indbyggede hovedtelefonforstærker i Marantzen, og synes stadig det lyder rigtig godt.

Hovedtelefonerne klarer sig fint ved almindelig musik, film og computerspil (gamer lidt Modern Warfare 2 ved lejlighed), men jeg er stadig allermest glad for dem i forbindelse med klassisk musik hvor specielt violinstykker og orkestrale udgaver lyder helt fantastisk.

Rent tidsmæssigt var det også perfekt jeg fik købt mig et par hovedtelefoner da jeg har fået en meget kraftig advarsel fra mine naboer hvad angår brugen af mit stereoanlæg. Tror også kæresten er glad for at jeg er begyndt at høre meget af min musik i lukkede hovedtelefoner fremfor ud af anlægget.

Har været nede i tape connection for at høre om jeg kunne låne en x-can men kunne forstå at der pt. ikke er nogle X-can til rådighed, så pt. er jeg på standby, men synes allerede nu at lyden i hovedtelefonerne er fantastisk.

Må derfor sige at det gode førstehåndsindtryk jeg fik af hovedtelefonerne umiddelbart varer ved. Har i hvert fald ikke fortrudt noget endnu

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

De bliver bare bedre og bedre, med tiden.

Hvis du vælger en Xcan, så vil jeg godt reklamere lidt for en modded V2, med "hele pakken" fra Mike på Rockgrotto, jeg har også en V8, men den er lidt mere "hård" i tonen, specielt i det øverste leje, hvor V2 er mere blød og dejlig.
V8 levere en anelse mere bas end V2, men DX1000 har ligesom ikke rigtigt brug for et "kick" i bassen.

Forskellene jeg vrøvler om er meget små, det er på det nærmeste flueknepperi, for hun synger virkeligt med begge forstærkere..

Jeg synes stadig at den bedste lyd jeg har hørt fra dem kom fra Nuggifirst's forstærker da vi var til træf sidste år i Esbjerg, men jeg har ikke indtryk af at han er har mere og jeg ville så gerne vide hvad det var for nogle rør han havde i den...

Nu kender jeg af gode grunde ikke den Marantz du har, men er den godt oppe i pris, ville det altså undre mig hvis den ikke havde en god forstærker til hovedtelefoner, det koster jo ikke en formue at putte sådan en i..
Så det er slet ikke sikkert du vil opleve et løft i lyden , bare så du ikke render ud og bruger alle dine sparepenge..

Asger L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Februar 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige købt en brugt x-can v3 og den er bare dejlig, en v2 kan du finde i uk til ca 110 pund og en v3 for 150 pund, den fik jeg min til og den 99,9 % som ny.

den levere bare så fed lyd, og nu har jeg læst så meget om div mods at den får hele pakken" fra Mike på Rockgrotto " og jeg er meget spænt på hvor det kommer.

så jeg syntes du skulle pøve lykken med en brugt.

mvh Asger L

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Asger, brugt er godt

MEN
Jeg byttede mig til min, så jeg kender ikke helt prisen på dem, men Cirka 2500 fuldt modded med lille pinkie og så er det en NY forstærker..eller NOS

en Lille pinkie koster lige knap 1000 kroner, så det er cirka samme pris som en brugt brugt..

Det absolut eneste jeg har at udsætte på min V2, er at jeg synes volumeknappen er grim, så den har jeg skiftet ..

Den er så "custom" at rørene og jeg selv er samme årgang, jeg ved han nærmest endevendte hans værksted for at finde nogle fra 1970 som var fra samme sted som de 69er han normalt propper..

Oven i det skal jeg da også tilføje at der er 5 års garanti, men kender jeg Mike, så tror jeg garantien holder lige så længe som ham..

Asger: hvilke mods vil du lave ?? og gør du det selv ??

PS jeg må så indrømme at jeg ikke ved hvordan en umodded V2 lyder
Så effekten af modsne kan jeg ikke vide noget om, men det færdige resultat er dejligt.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes