Forfatter |
|
eggers Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 414
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh, det forklarer de mærkelige specs: 100W ved 8Ω og 600W ved 4Ω. Det må være ved henholdsvis kl. A og A/B drift. Jesper du kan jo prøve at
køre købe et gennemstrøms kilowatt-time-meter for at holde øje med forbruget. Jeg selv blev smækket dette år med en €900 efterregning nok mest
pga. rørslæden...
__________________ Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Shelter 501 Mk. II, Supra Sword.
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej, tillykke med sættet, jeg har en ven som også her et sæt palladium og en diy rør pre, de er super fede, har du prøvet at slå dem over i klasse A drift (1 x 100w), de lyder bedere i klasse A ifølge min ven, han bruger dem til at sæt JBL TI 250 LE. |
|
|
Tak tak...men det er jo så lidt pinligt - hvordan slår man dem over i klasse A drift? Ser ingen switches what so ever  Men ja de lyder fantastisk. Fik smidt Sarah K på som den første CD. Føj for hulen en bund der pludselig kom i Snell´erne   __________________
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har så lige fundet ud af (hvad jeg også mistænkte), at den automatisk slår over i AB når den ikke kan levere mere A. Og mht. bund - ikke fordi der er mega bund. Den er bare giga kontrolleret. Total fast og NUL mudder. Godt køb!! Lige med undtagelse af strømforbrug  Well...så har jeg en bil der kører langt på literen. Det må vel kompensere lidt for overforbruget
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
dan a. skrev:
Hej, tillykke med sættet, jeg har en ven som også her et sæt palladium og en diy rør pre, de er super fede, har du prøvet at slå dem over i klasse A drift (1 x 100w), de lyder bedere i klasse A ifølge min ven, han bruger dem til at sæt JBL TI 250 LE. |
|
|
Tak tak...men det er jo så lidt pinligt - hvordan slår man dem over i klasse A drift? Ser ingen switches what so ever 
Men ja de lyder fantastisk. Fik smidt Sarah K på som den første CD. Føj for hulen en bund der pludselig kom i Snell´erne 

|
|
|
Jeg har lige snakket med ham jeg kender der har et sæt, det viser sig at jeg husker lidt forkert. der er ingen omskifter, den køre de første 100w i klasse og så slår den over i a-b. unskyd forviringen
PS. de spiller nug godt sådan nogle palladium, godt køb  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Har så lige fundet ud af (hvad jeg også mistænkte), at den automatisk slår over i AB når den ikke kan levere mere A.
Og mht. bund - ikke fordi der er mega bund. Den er bare giga kontrolleret. Total fast og NUL mudder.
Godt køb!! Lige med undtagelse af strømforbrug Well...så har jeg en bil der kører langt på literen. Det må vel kompensere lidt for overforbruget
|
|
|
Hvis jeg nu læste det sidste indlæg inden jeg begynder at svare, så have jeg nok opdaget at du selv havde fundet ud af det.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha..helt fint, men ellers tak for hjælpen
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, det ser eddem..... superfedt ud. Jeg er misundelig  Hvor stor en stue spiller setuppet i? Tænker at det skal være en ret stor en af slagsen...
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hejsa, det ser eddem..... superfedt ud. Jeg er misundelig Hvor stor en stue spiller setuppet i? Tænker at det skal være en ret stor en af slagsen...
|
|
|
Hej og tak skal du ha :-) Jeg er også voldsomt glad for det. Indtil for nylig, var det eneste jeg havde, der lugtede lidt af kvalitet et par Snell J´er  Så hen over efteråret tog fanden lige ved mig. Stuen er ikke kæmpe - kunne godt have været større. Faktisk kun 35 m2. Så helt give den gas gør jeg ikke. Så udvikler mit tinitus-light sig til et slagbor  __________________
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper L skrev:
Stuen er ikke kæmpe - kunne godt have været større. Faktisk kun 35 m2. |
|
|
Hallo - det er luksus!!!
|
Til top |
|
|
PeKo Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 616
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det ser godt nok lækkert ud!! Hvad er det du har sat blokkene på?
Vh Per __________________ PMK
Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe...ja Jens men den ku godt ha været større  Takker Per - blokkene er alm. multiplader som jeg før brugte til til reolen i de første billeder på side 1.
|
Wilson fan Udelukket fra forum

Bruger siden: 09 September 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jever,
Det ser sku godt ud, men prøv om du kan flytte strømforsyningen til pre-ampen så den står væk fra indstrålingsfaren fra effekterne.
Molle
|
Til top |
|
|
Jesper L Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wilson fan skrev:
Hej Jever,
Det ser sku godt ud, men prøv om du kan flytte strømforsyningen til pre-ampen så den står væk fra indstrålingsfaren fra effekterne.
Molle |
|
|
Hey Molle. Takker - det er heller ikke permanent med strømforsyningen. Det var bare lige til fotoshoot  __________________
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 02 Marts 2010 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet at skrotte centerhøjttaleren? Med de fronter og den afstand der er mellem dem, burde det ikke være noget problem at køre uden. Jeg kunne også forstille mig, at det kan være lidt svært at matche fronter og center, når der nu er så stor forskel mellem dem. Prøv at droppe centeren næste gang der er film på plakaten og se, om den nu også er nødvendig. __________________ Ofte er godt nok mere end rigeligt!
|
Til top |
|
|