| Forfatter |
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik... beklager!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik...
beklager! |
|
|
Nu koster de jo heller ikke ligeså meget som de mærker du selv nævner :) AN, Harbeth og Spendor, udover at være sjældent
udbudt på brugtmarkedet, koster de så vidt jeg kan se også mere end trådstarters max budget.
Men at de ikke spiller efter trådstarters ører, har du dog nok ret i :)
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik... beklager!
|
|
|
Sgu da også klart, når din hørelse har taget skade af alt det horn og rør.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan vel budsjettet mitt strekkes lidt, uansett er det interessant i seig selv og lave en liste over SMÅ HØJTALERE DET FÅR NIGHTPUMA´S HJERTE TIL AT BANKE
Spendor Harbeth AudioNote (Jeg skjønner jeg må synke et par Qvortrup kameler og lytte til dem) Royd Epos Linn Proac
Hvad med Tannoy M1 og gamle B&W?
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller selv på et sæt Proac Response 2.5 kloner, som jeg er rigtig glad for, Varm anbefaling herfra, selvom de dog ikke er reol-
højttalere, og gerne vil have masser af strøm.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proac Response kan jeg godt li, har selv haft Response 2 som er standermodellen af 2.5. Jeg var og hørte på et par nye gulvstående Proac for et års tid siden, og de falt ikke i smag.
Puma
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med halvgamle B&W og Kef. Er det noe at se efter?
Det dukker stadig op nye navne her, Neat ser lovende ud. Noen som kender dem?
Puma
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Hej og godt nyt år.
Som de mer erfarne audiofile vet, så sker det noen gange at et nyt anleg stille og rolig begynner at udvikle sig ved siden af hovedanlegget I mit tilfelle begynte det med en Accuphase t101 tuner som det ikke helt var plads til på musikrummet, og som nu vil have sit eget lille anleg i stuen. Den har fået selskab af en Meridian CD-afspiller og en integreret Cambridge på 40W. Nu mangler der kun et par hyggelige små højtalere, og det er der jeg har brug for jeres erfaringer og intrykk.
Jeg er i udgangspunktet åben for det meste af små standerhøjtalere, nyt eller brugt, og prisen skal ikke være så høj. Max 3-4 tusen. De skal stå på en hylle og ikke på stander ude i rommet.
Af de monitorer jeg tidligere har hørt banker hjertet mest for højtalere i den engelske traditionen. Tannoy, Harbeth, Spendor, Proac etc. Jeg har vært i gamet mange år og sidder ikke lenger og ser på lydbildet, men hører musikk.
Det jeg trenger er noen konkrete anbefalinger av spesifikke modeller. Lige nu forsker jeg lidt i Tannoy M1/R1/F1.
Alle inspill taes i mod med tak.
Asbjørn
|
|
|
Jeg synes, Evox EV-1 (tidligere Heybrook) lyder fremragende til prisen, ca. 2.200 kr stykket.
Du kan læse gammel tråd om den her.
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Terp
Jeg er enig med deg i at Evox er gode, jeg har hat et par set tidligere. Imidlertid er de en lille smule store til det jeg skal bruge de til. Vi skal ned på noen sånne rigtig små reolhøjtalere
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom de her Tannoy M1 Limited. Det merkelige er at hvis man googler Tannoy M1 Limited er det eneste man finner denne tyske butikken. Jeg har også mailet med Tannoy, og de aner ikke hvad det er  http://www.audiovision-shop.de/Preise/Index/ls6_tannoy.html? gclid=CMmElc7UnJ8CFUQM3god2REvNA Man skulle få de hjem for ca. 1200,- og det må da være et godt køb? Puma
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nightpuma
Mit indspark - baseret på de 3-4000, du skriver er prisrammen - vil være at få hørt et par Von Schweikert VR1.

Nyprisen var vist 9000 for et sæt da de kom - i 2004 mener jeg det var... Måske kan de findes på et dansk eller, måske lettere, svensk brugtmarked indenfor budgettet.
Har selv VR2 og VSA spiller homogent, dynamisk og - med det rige grej foran - forførende musikalsk 
Men om de kan lide at stå i reolen, vil jeg ikke udtale mig skråsikkert om; jeg har mine tvivl - men en stander klæder dem 
God jagt på den rigtige, lille højttaler
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen
Tak for tippet, det var meget interessante højtalere. jeg kender ikke VS personlig, men de ser meget seriøse ud.
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Jeg kom de her Tannoy M1 Limited. Det merkelige er at hvis man googler Tannoy M1 Limited er det eneste man finner denne tyske butikken. Jeg har også mailet med Tannoy, og de aner ikke hvad det er
http://www.audiovision-shop.de/Preise/Index/ls6_tannoy.html? gclid=CMmElc7UnJ8CFUQM3god2REvNA
Man skulle få de hjem for ca. 1200,- og det må da være et godt køb?
Puma
|
|
|
Hej igen Det ser ud som det går mod et par Tannoy M1 Limited. Det viser sig at Tannoy har for et par år tilbage produserte en Limited udagave af M1 udelukkende til audiovision-shop.de. Jeg har vært i kontakt med Tannoy og de bekrefter dette og sier at de er ens til en alminnelig M1, men med rosentræ finèr. Nu ser det ud som shopen gir mengederabat. Vi er nu to der vil have, og da ender det op på lidt over 1100,- inkl. fragt pr. par Hvis det er noen flere der vil med, send mig en PM så prøver jeg og forhandle prisen yderligere ned. De blir sendt til mig i KBH, og skal afhentes her.  Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Et sidste andet indspark skal være Monitor Audio, nogle af deres mindre modeller spiller altså også musak til ordentlige penge.
Tannoy'erne er plejer dog også at vide hvad musak er, so - go for it(du kan altid investerer i en sub til bunden).
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ilcommamdante skrev:
Hej.
Et sidste andet indspark skal være Monitor Audio, nogle af deres mindre modeller spiller altså også musak til ordentlige penge.
Tannoy'erne er plejer dog også at vide hvad musak er, so - go for it(du kan altid investerer i en sub til bunden).
|
|
|
Tak for tippet:-) Skal tjekke de ud. Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var så heldig at det dukket opp et par Spendor S3/5 på KSB som jeg købte. Ved siden af Harbeth var det den højtaler jeg aller helst ville ha så jeg er meget godt fornøyd. De har ikke kommet hjem ennu, men jeg avlegger rapport når jeg får lyttet til dem.
Tak for hjelpen til at komme frem til det gode valg:-)
Puma
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Jeg var så heldig at det dukket opp et par Spendor S3/5 på KSB som jeg købte. Ved siden af Harbeth var det den højtaler jeg aller helst ville ha så jeg er meget godt fornøyd. De har ikke kommet hjem ennu, men jeg avlegger rapport når jeg får lyttet til dem.
Tak for hjelpen til at komme frem til det gode valg:-)
Puma
|
|
|
Fremragende højttaler, der virkelig spiller musik. Stort til lykke med dem! Dem skal du nok blive glad for.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
Proac Response kan jeg godt li, har selv haft Response 2 som er standermodellen af 2.5. Jeg var og hørte på et par nye gulvstående Proac for et års tid siden, og de falt ikke i smag.
Puma
|
|
|
Jeps, ProAc har jeg også altid haft et svagt hjerte for. Kan tydeligt huske mine Response 2.5. Ikke nogen perfekt, detaljefokuseret højttaler. Bare bundmusikalsk og dejlig til formidlingen af mindre musikbesætninger. Kunne i øvrigt bedre lide lyden og sjælen fra ProAc i "gamle dage". Som bekendt en smagssag.
Spendor er helt sikkert også højtttalere med et godt rygte... Tillykke med dem. Er spændt på at høre om dine indtryk  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Fasen Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan helt klart anbefale Von Schweikert VR1. Havde dem i ca ½ år og de imponerede gang på gang. Super musikalske og detaljerede. Kan ofte fås på audiogon.com for fornuftige penge.
Solgte udelukkende mine da jeg røg på DIY igen. Ellers var de blevet. 
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Nightpuma skrev:
Puma
|
|
|
Jeps, ProAc har jeg også altid haft et svagt hjerte for. Kan tydeligt huske mine Response 2.5. Ikke nogen perfekt, detaljefokuseret højttaler. Bare bundmusikalsk og dejlig til formidlingen af mindre musikbesætninger. Kunne i øvrigt bedre lide lyden og sjælen fra ProAc i "gamle dage". Som bekendt en smagssag.
Spendor er helt sikkert også højtttalere med et godt rygte... Tillykke med dem. Er spændt på at høre om dine indtryk  |
|
|
Hej Holberg Long time no see  Og takk for lykkeønskene. Helt enig med Proac, af det jeg har hørt kan jeg meget bedre lide response modellerne fra halvfemserne. Deilig glød i mellomtonen og gode musikalske formidlere. Jeg skal si nogle ord om Spendor når de er kommet i hus. Gleder mei som en lille dreng:-) Asbjørn
|
| Til top |
|
| |