Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: En lille tråd om små højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Vellyd < 2000kr

Måske du kunne finde noget inspiration i denne tråd :)

I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik... beklager!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

rskriver skrev:
Vellyd < 2000kr

I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik...
beklager!

Nu koster de jo heller ikke ligeså meget som de mærker du selv nævner :) AN, Harbeth og Spendor, udover at være sjældent
udbudt på brugtmarkedet, koster de så vidt jeg kan se også mere end trådstarters max budget.

Men at de ikke spiller efter trådstarters ører, har du dog nok ret i :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
rskriver skrev:
Vellyd < 2000kr

I mine ører spiller ingen af de nævnte højttalere musik... beklager!

Sgu da også klart, når din hørelse har taget skade af alt det horn og rør.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Nu kan vel budsjettet mitt strekkes lidt, uansett er det interessant i seig selv og lave en liste over

SMÅ HØJTALERE DET FÅR NIGHTPUMA´S HJERTE TIL AT BANKE

Spendor
Harbeth
AudioNote (Jeg skjønner jeg må synke et par Qvortrup kameler og lytte til dem)
Royd
Epos
Linn
Proac

Hvad med Tannoy M1 og gamle B&W?

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Spiller selv på et sæt Proac Response 2.5 kloner, som jeg er rigtig glad for, Varm anbefaling herfra, selvom de dog ikke er reol-
højttalere, og gerne vil have masser af strøm.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Proac Response kan jeg godt li, har selv haft Response 2 som er standermodellen af 2.5. Jeg var og hørte på et par nye gulvstående Proac for et års tid siden, og de falt ikke i smag.

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Hva med halvgamle B&W og Kef. Er det noe at se efter?

Det dukker stadig op nye navne her, Neat ser lovende ud. Noen som kender dem?

Puma

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Hej og godt nyt år.

Som de mer erfarne audiofile vet, så sker det noen gange at et nyt anleg stille og rolig begynner at udvikle sig ved siden af hovedanlegget I mit tilfelle begynte det med en Accuphase t101 tuner som det ikke helt var plads til på musikrummet, og som nu vil have sit eget lille anleg i stuen. Den har fået selskab af en Meridian CD-afspiller og en integreret Cambridge på 40W. Nu mangler der kun et par hyggelige små højtalere, og det er der jeg har brug for jeres erfaringer og intrykk.

Jeg er i udgangspunktet åben for det meste af små standerhøjtalere, nyt eller brugt, og prisen skal ikke være så høj. Max 3-4 tusen. De skal stå på en hylle og ikke på stander ude i rommet.

Af de monitorer jeg tidligere har hørt banker hjertet mest for højtalere i den engelske traditionen. Tannoy, Harbeth, Spendor, Proac etc. Jeg har vært i gamet  mange år og sidder ikke lenger og ser på lydbildet, men hører musikk.

Det jeg trenger er noen konkrete anbefalinger av spesifikke modeller. Lige nu forsker jeg lidt i Tannoy M1/R1/F1.

Alle inspill taes i mod med tak.

Asbjørn

Jeg synes, Evox EV-1 (tidligere Heybrook) lyder fremragende til prisen, ca. 2.200 kr stykket.

Du kan læse gammel tråd om den her.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hei Terp

Jeg er enig med deg i at Evox er gode, jeg har hat et par set tidligere. Imidlertid er de en lille smule store
til det jeg skal bruge de til. Vi skal ned på noen sånne rigtig små reolhøjtalere

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kom de her Tannoy M1 Limited. Det merkelige er at hvis man googler Tannoy M1 Limited er det eneste man finner denne tyske butikken. Jeg har også mailet med Tannoy, og de aner ikke hvad det er

http://www.audiovision-shop.de/Preise/Index/ls6_tannoy.html? gclid=CMmElc7UnJ8CFUQM3god2REvNA

Man skulle få de hjem for ca. 1200,- og det må da være et godt køb?

Puma

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hej Nightpuma

Mit indspark - baseret på de 3-4000, du skriver er prisrammen - vil være at få hørt et par Von Schweikert VR1.

Nyprisen var vist 9000 for et sæt da de kom - i 2004 mener jeg det var... Måske kan de findes på et dansk eller, måske lettere, svensk brugtmarked indenfor budgettet.

Har selv VR2 og VSA spiller homogent, dynamisk og - med det rige grej foran - forførende musikalsk

Men om de kan lide at stå i reolen, vil jeg ikke udtale mig skråsikkert om; jeg har mine tvivl - men en stander klæder dem

God jagt på den rigtige, lille højttaler

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

Tak for tippet, det var meget interessante højtalere. jeg kender ikke VS personlig, men de ser meget seriøse ud.

Mvh Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jeg kom de her Tannoy M1 Limited. Det merkelige er at hvis man googler Tannoy M1 Limited er det eneste man finner denne tyske butikken. Jeg har også mailet med Tannoy, og de aner ikke hvad det er

http://www.audiovision-shop.de/Preise/Index/ls6_tannoy.html? gclid=CMmElc7UnJ8CFUQM3god2REvNA

Man skulle få de hjem for ca. 1200,- og det må da være et godt køb?

Puma

Hej igen

Det ser ud som det går mod et par Tannoy M1 Limited. Det viser sig at Tannoy har for et par år tilbage produserte en Limited udagave af M1 udelukkende til audiovision-shop.de. Jeg har vært i kontakt med Tannoy og de bekrefter dette og sier at de er ens til en alminnelig M1, men med rosentræ finèr.
Nu ser det ud som shopen gir mengederabat. Vi er nu to der vil have, og da ender det op på lidt over 1100,- inkl. fragt pr. par Hvis det er noen flere der vil med, send mig en PM så prøver jeg og forhandle prisen yderligere ned. De blir sendt til mig i KBH, og skal afhentes her.

Asbjørn

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2010 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Et sidste andet indspark skal være Monitor Audio, nogle af deres mindre modeller spiller altså også musak til ordentlige penge.

Tannoy'erne er plejer dog også at vide hvad musak er, so - go for it(du kan altid investerer i en sub til bunden).

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Ilcommamdante skrev:

Hej.

Et sidste andet indspark skal være Monitor Audio, nogle af deres mindre modeller spiller altså også musak til ordentlige penge.

Tannoy'erne er plejer dog også at vide hvad musak er, so - go for it(du kan altid investerer i en sub til bunden).

Tak for tippet:-) Skal tjekke de ud.

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg var så heldig at det dukket opp et par Spendor S3/5 på KSB som jeg købte. Ved siden af Harbeth var det den højtaler jeg aller helst ville ha så jeg er meget godt fornøyd. De har ikke kommet hjem ennu, men jeg avlegger rapport når jeg får lyttet til dem.

Tak for hjelpen til at komme frem til det gode valg:-)

Puma

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Jeg var så heldig at det dukket opp et par Spendor S3/5 på KSB som jeg købte. Ved siden af Harbeth var det den højtaler jeg aller helst ville ha så jeg er meget godt fornøyd. De har ikke kommet hjem ennu, men jeg avlegger rapport når jeg får lyttet til dem.

Tak for hjelpen til at komme frem til det gode valg:-)

Puma

Fremragende højttaler, der virkelig spiller musik.

Stort til lykke med dem! Dem skal du nok blive glad for.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
Proac Response kan jeg godt li, har selv haft Response 2 som er standermodellen af 2.5. Jeg var og hørte på et par nye gulvstående Proac for et års tid siden, og de falt ikke i smag.

Puma

Jeps, ProAc har jeg også altid haft et svagt hjerte for. Kan tydeligt huske mine Response 2.5. Ikke nogen perfekt, detaljefokuseret højttaler. Bare bundmusikalsk og dejlig til formidlingen af mindre musikbesætninger. Kunne i øvrigt bedre lide lyden og sjælen fra ProAc i "gamle dage". Som bekendt en smagssag.

Spendor er helt sikkert også højtttalere med et godt rygte... Tillykke med dem. Er spændt på at høre om dine indtryk 

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Januar 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Kan helt klart anbefale Von Schweikert VR1. Havde dem i ca ½ år og de imponerede gang på gang. Super musikalske og detaljerede. Kan ofte fås på audiogon.com for fornuftige penge.

Solgte udelukkende mine da jeg røg på DIY igen. Ellers var de blevet.

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Nightpuma skrev:

Puma

Jeps, ProAc har jeg også altid haft et svagt hjerte for. Kan tydeligt huske mine Response 2.5. Ikke nogen perfekt, detaljefokuseret højttaler. Bare bundmusikalsk og dejlig til formidlingen af mindre musikbesætninger. Kunne i øvrigt bedre lide lyden og sjælen fra ProAc i "gamle dage". Som bekendt en smagssag.

Spendor er helt sikkert også højtttalere med et godt rygte... Tillykke med dem. Er spændt på at høre om dine indtryk 

Hej Holberg

Long time no see Og takk for lykkeønskene. Helt enig med Proac, af det jeg har hørt kan jeg meget bedre lide response modellerne fra halvfemserne. Deilig glød i mellomtonen og gode musikalske formidlere. Jeg skal si nogle ord om Spendor når de er kommet i hus. Gleder mei som en lille dreng:-)

Asbjørn

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes