Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Rotel RSP-1069 og RMB-1075 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

tillykke med din ny opsetning ... vi kan diskutere meget fram og tilbager om der var godt eller mindre godt  med kun 1.1 og kabel rød men så længe du er tilfreds er der super godt....der vigtiste er at men får deket sine behov .. og der kan jeg godt læse at du har opnået med køb af rotel..

jeg har læst  din tråd på side linie da jeg selv har haft overvejelse ang køb at en lexicon procesor men kun med 1.1 hdmi... (men da jeg ikke næsten ikke orger at proper flere kabler in i min hifireol har jeg nok dropet den ide med kun 1.1)

men hel klar som du nevner denons audissey er jeg gled for ... jeg har selv denon 3808a suveren reciver...

har du prøvet at kobler rotels effekt på  denon som førforsterker vis jeg hvorden er lyden så..

laro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har både haft Denon'en på en Onkyo M502 effektblok og på en Rotel RMB-1075

Du kan se spedifikationerne nedenfor:

Jeg må konkludere at Rotel RSP-1069 sparker både min Denon og min Sony STR-DA50ES langt ud af banen når det gælde detaljer i lyden, det gælder både i stereo og i surround, men til Denon's fordel skal siges at den lige umiddelbart gav et ganske fornuftigt stereo billede i forhold til prisen, når den fik hjælp af en effektblok og så kan jeg godt lide dens surround opsætning det virker meget sammenhængende (måske fordi den ikke har lige så god kanal seperation som Rotel)

Uanset hvad du vølger kan jeg kun anbefale at smide en effektbok på hvis du har store kvalitets højttalere, det giver lige det mere luft i lyden end en receiver kan klare.

Hvad angår HDMI 1.1 så er det fint i mit tilfælde eftersom jeg ikke har intentioner om at køre et 7.1 setup, jeg ville blot sikre mig at jeg får glæde af den ukomprimerede 5.1 lyd som er i DTS HD og ifølge www.dts.com:

Compatibility and a boost in quality

DTS-HD encoded content contains a DTS surround sound "core", plus an "extension" that delivers even higher quality. When you play a DTS-HD encoded disc through an older DTS-capable receiver, the DTS-HD extension is simply ignored and only the DTS core is decoded — but not at ordinary quality levels. Your older receiver will play back DTS-HD material with DTS surround audio at twice the data rate of other DVD video surround formats. Meaning? You get immediate compatibility and a boost in quality.

Specifikationer på effektforstærkere testet.

Onkyo M502

Dual monaural construction stereo power amplifier.,
Continuous Power: 2 x 220 W i 4 ohm, 1kHz (DIN).,
Output: 2 x 145 w i 8 ohm, 1kHz (DIN).,
140 W per kanal, min. RMS i 8 ohm med begge kanaler drevet fra 20Hz til 20 kHz, med kun 0.005% total harmonic distortion.,
Dynamisk power output: 2 x 425 w i 2 ohm, 1 kHz.,2 x 290 w i 4 ohm, 1 kHz.
Total Harmonic Distortion: 0.005% at rated power, 0.005% at 1 w output.
Intermodulation Distortion: 0.004% at rated power, 0.004% at 1 w output.
Frequency Response: +0,-1.5dB at 1Hz to 100kHz.
Input Sensitivity: 1.0 V.
Input Impedance: 20 kohm
Damping Factor. 140 (8 ohms, 1kHz)
S/N ratio: 120 dB (IHF-A, Shorted)
Output: Speaker 1 & 2
Dimensions (W x H x D): 435 x 186 x 423 mm.
Weight: 18.5 kg.

Rotel Model RMB-1075

Continuous Power Output:
(20-20 kHz, <0.03%) 5x120 watts /ch / 8 ohms
DIN Power Output
(1 kHz, 1%) 5x200 watts /ch / 4 ohms
Total Harmonic Distortion
(20 Hz - 20 kHz, 8 ohms) 0.03% maximum
cont. rated power
one-half rated power
one watt per channel
Intermodulation Distortion
(60 Hz: 7 kHz, 4:1)
0.03%, maximum
0.03%, maximum
0.05%, maximum
0.03%, maximum
Frequency Response 15Hz - 100kHz +0.5dB, -3dB
Damping Factor
(20 - 20,000 Hz, 8 ohms)
-
180
Signal to Noise Ratio (IHF A network) 116 dB
Input Impedance/Sensitivity
1.0 V / 33 kOhms
Power Requirements:
115 volts, 60 Hz (U.S. version)
230 Volts, 50 Hz (European version)
Power Consumption: 800 Watts
Dimensions (W x H x D):
430 x 188 x 385 mm
16.93" x 7.4" x 15.59"
Weight (net): 17kg

Til top Vis laro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af laro

Korsbæk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Det eneste der kan tænkes at bruge Deep Colour er computerspil, det er ikke en del af Blu Ray standarden.

Men HDMI 1.3 betyder også uderstøttelse af de nye lydformater, hvilket måske har større betydning. Der er dog muligt at overføre de nye lydformater med 1.1 men kun som PCM. Du skal altså have en afspiller der kan afkode dem (f.eks Panasonic BD60), og så sende dem til Rotel 1069eren som multikanal PCM.

Hvis du køber en 1069, så er det vigtigt at få opgraderet scaleren med den nyeste firmware. 1069 er en rigtig lækker preprocessor men har desværre været plaget af nogle lede handshake problemer. De skulle dog være løst nu. Software og instruktioner kan hentes her.

http://www.bwgroup-support.com/software.html

Hej er det noget du har prøvet selv med at opdater firmwaren? Jeg har menlig lige købt en hvor jeg har været ved at prøve at opdater firmwaren, men er kommet ind i nogle problemer. Jeg skulle opdater scaleren hvor jeg så troede at den var færdig og prøvede så at starte den op igen. Men nu er den gået helt i stå. Der kommer ikke engang lys i displayet.

Sub: Elysium Passage Sub
Til top Vis Korsbæk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Korsbæk

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Det lykkedes for mig helt uden problemer. Du blir nok nødt til at henvende dig til Rotels kundesupport.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

laro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige opdateret main, scaler og audio software uden problemer.

Det største problem var at det var helt umuligt at opdrive et kabel med de stik på,nå ja og så lige at der ikke er seriel udgang på min computer.

Det endte med at jeg loddede et kabel selv, købte en USB til rs232 adapter fra Plexgear go så kørte det uden problemer.

Rotel nævner selv noget omkring dit problem i vejledningen, der står at man kan lave en forced updatering hvis man er gået kold, så og sige. Men hvis jeg var dig ville jeg nok sende den til:

JJ-Teknik Aps
Bygmarken 26
3520 Farum
Danmark
Phone:+4544990705
Fax:+4548189495
www.jjteknik.dk
www.avcentrum.dk

Vær i øvrigt opmærksom på at updatering af scaleren IKKE giver HDMI bypass som der står i menuen, signalet passerer stadig igennem scaleren, det eneste der sker er at processeren genkender opløsningen der sendes og lader det passere videre i samme opløsning, det vil sige f. eks. sender jeg signalet fra en HD boks igennem og når jeg skifter til DR HD er signalet MEGET længere om at slippe signalet igennem til tv'et, men nåe den sender signalet videre til tv'et er det i 720p som boksen sender, alt andet scalerer processeren op til 1080p.

Korsbæk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

laro skrev:

Jeg har selv lige opdateret main, scaler og audio software uden problemer.

Det største problem var at det var helt umuligt at opdrive et kabel med de stik på,nå ja og så lige at der ikke er seriel udgang på min computer.

Det endte med at jeg loddede et kabel selv, købte en USB til rs232 adapter fra Plexgear go så kørte det uden problemer.

Rotel nævner selv noget omkring dit problem i vejledningen, der står at man kan lave en forced updatering hvis man er gået kold, så og sige. Men hvis jeg var dig ville jeg nok sende den til:

JJ-Teknik Aps
Bygmarken 26
3520 Farum
Danmark
Phone:+4544990705
Fax:+4548189495
www.jjteknik.dk
www.avcentrum.dk

Vær i øvrigt opmærksom på at updatering af scaleren IKKE giver HDMI bypass som der står i menuen, signalet passerer stadig igennem scaleren, det eneste der sker er at processeren genkender opløsningen der sendes og lader det passere videre i samme opløsning, det vil sige f. eks. sender jeg signalet fra en HD boks igennem og når jeg skifter til DR HD er signalet MEGET længere om at slippe signalet igennem til tv'et, men nåe den sender signalet videre til tv'et er det i 720p som boksen sender, alt andet scalerer processeren op til 1080p.

Hvad er din grund til at du synes jeg skal snakke med jjteknik? har du gode erfaringer med dem? Hvordan gik det for jer med at opdater den? var det bare at koble kablet til også connect med det opdateringsprogram også virkede det. De gange jeg har fået forbindelse til min har jeg skulle prøve mange gange før det virkede.

Sub: Elysium Passage Sub
Til top Vis Korsbæk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Korsbæk

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

laro skrev:
Det største problem var at det var helt umuligt at opdrive et kabel med de stik på

Har du prøvet at kigge i kassen processoren kom i

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

laro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

laro skrev:
Det største problem var at det var helt umuligt at opdrive et kabel med de stik på

Har du prøvet at kigge i kassen processoren kom i

næ, for jeg fik ikke kasse med da jeg købte den  jeg købte den brugt af en som havde købt den 27/09/2009 men ikke brød sig om Rotel alligevel, så jeg fik desværre kun kvittering / garantibevis, fjernbetjening og brugsvejledning. Nå ja så fik jeg overtalt ham til at smide en del andre lækkerrier. 

laro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2010 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Korsbæk skrev:

Hvad er din grund til at du synes jeg skal snakke med jjteknik? har du gode erfaringer med dem? Hvordan gik det for jer med at opdater den? var det bare at koble kablet til også connect med det opdateringsprogram også virkede det. De gange jeg har fået forbindelse til min har jeg skulle prøve mange gange før det virkede.
JJ Teknik er værksted for Rotel importøren.  Jeg snakkede med dem for at høre om de kunne opdatere min lige da jeg havde købt den og ikke lige kunne finde noger der lå inde med et RS232 kabel med RJ45 i den anden ende. Jeg ville samtidig gerna have udført den HDMI bypass som Rotel nævner at man kan få lavet, men ifølge JJ teknik har Rotel valgt at holde kortene meget tæt til kroppen i forhold til hvad man kan få af dele, så det går tilsyneladende ikke a få installeret den fysiske HDMI bypass.

Jeg har tidligere benyttet JJ Teknik til at lave forstærkeren i en System Audio SUB 100 som havde valgt at brumme med 50hz for fuld styrke. Jeg var godt tilfreds med deres arbejde, eneste minus er deres åbningstider 8-16.

Jeg indstallerede al software som der stod i vejledningen, tilsluttede og fulgte vejledningen, ikke noget jeg plejer at gøre det der med vejledning men jeg turde ikke rigtig andet denne gang, det gik som smurt med at få forbindelse, indlæse i RSP´en gentarte og lave samme procedure for de andre software opdateringer. Men husk lige at der er en minumums version der skal være indstalleret for hver update. Derfor valgte jeg at indstallere alle updateringerne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes