Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 10:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintagetræf 2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
K--L
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ok tak for svaret selvom jeg ikke før har hørt om de 25 år som grænse for vintage hifi det er nok kun i jylland det gælder  mit kenwood anlæg kan i øvrigt ses på http://thevintageknob.org/
Til top Vis K--L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K--L

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

K--L skrev:
ok tak for svaret selvom jeg ikke før har hørt om de 25 år som grænse for vintage hifi det er nok kun i jylland det gælder  mit kenwood anlæg kan i øvrigt ses på http://thevintageknob.org/

Det gælder nu også i Østjylland og resten af verden. Hifi4all's moderatorer skriver sådan her i beskrivelsen af vintage-fløjen af hifi4all.dk: "Vintage - Emnet er vintage. Produkterne skal minimum være 25 år!"

PQR

PS, flot anlæg der. Det faktum at anlægget optræder på Thevintageknob.org er med til at sikre det en mulig fremtid som vintage. Men som med god vin (ordet "vintage" knytter sig oprindeligt til vindyrkning), skal det lagre nogle år, før vintage-potentialet folder sig helt ud. Glæd dig til det.

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

måske kikker jeg forbig bare for at se hvad i har af spændende grej jeg syntes det er fantastisk godt at der er nogen der interasere sig for vintage hifi og gidder bruge tid på at lave sådan et arangement

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Kenwood 1000 --  Vintage !! det ligner noget almindeligt 2010 grej, det snyder dog helt, for under det diskrete ydre gemmer der sig lækkerier, et anonymt og alt for diskret design, men har aldrig hørt det.     
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Februar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

ja men jeg stiller gerne op med kenwod anlæget når det på et tidspungt bliver gamelt nok til at deltage

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

PIV - sagde min Tandberg TR1000 lige, og var derefter tavs i den ene udgang i et par minutter. Den er ellers mit sikre kort til "(Haldfesten-slettet af red.)" vintage-træffet - nå men jeg vil håbe at den holder t.o.m. 27/2 - for værstedstid er der ikke mere af før efter træffet.

Vi ses, det er jo snart og Go' weekend

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej X-ray!

Det lyder ikke godt!!!- Håber den skikker sig. Hvis du får tid til lidt legen, tror jeg du skal på jagt efter døde lodninger og lytter!

Håber den er fit lørdag...!

Med det vejr vi har nu må vi, i øvrigt, hellere håbe på at PQ har en aftale med noget kraftigt materiel, til at holde vejene til kongshallerne fri!!!

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Så blev det tid til den lovede status på vintagetræffet her hos mig nu på lørdag den 27. februar 2010.

Det ser sådan ud.

Vi mødes fra kl. 12 på Ravnsbjergvej 76, 8800 Viborg.

Dem, der skal slæbe grej ind, kører til hoveddøren (den hvide fløjdør midt på den symmetriske hovedbygning). Andre kan også komme ind ad døren i vestgavlen af bygningen.

Sneen er nok ikke (helt) væk til den tid, men det skulle være muligt, at komme højre om og ind foran bygningen og nå hoveddøren på den måde. Parkering der efter og i øvrigt, øst for hovedbygningen og lidt længere nede af Ravnsbjergvej. Jeg kan på dagen træffes på 28501189.

Fire vintaget*sser har et hjørne i den store sal:
  • r-l-b
  • KlausM
  • X-Ray
  • Tube Mania

Jeg vil sørge for, at der er et stort (klap-)bord til dem hver. Ellers improviserer vi.

Jeg vil overlade det til de fire selv at fortælle, hvad de har med.

Mange andre har meddelt at de har vintage-grej med. De henvises til den anden sal, hvor der således er fri leg. Som beskrevet et sted ovenfor, finder t*osserne her selv ud af at få plads og spilletid til alle.

I dette rum kunne der meget vel også blive plads til at stille de sager frem, som man håber at slippe af med i løbet at dagen: grej, grammofonplader, og alt andet vintage hifi-relateret. Kommer det til at knibe med pladsen til det i den sal, finder vi en anden løsning. I rummet er der i øvrigt (se evt. billede overnfor) masser af solide kvadratiske borde.

De, der planlægger at tage noget med til det andet rum, må gerne præsenterer det her, og måske også koordinerer indbyrdes en lille smule – jeg blander mig i alt fald ikke.

De gælder der har grej med, som de vil spille på (i den første eller anden sal) at de selv skal medbring forlængerledninger. Så husk det.

Midt eftermiddag skal vi have en kop kaffe, som jeg er vært ved. Hvis nogen vil medbringe fruens eller egen hjemmebag, er de meget velkommen til det.

Det er planen, at husets frue laver en stor gryde mad til ca. kl. 19. Vi tager 50 kr. pr. snude for det og mon ikke det bliver pengene værd?

Indtil videre er alle deltagere tilmeldte aftensmaden (jf. listen nedenfor). Vær venlige at framelde jer, hvis I ved at I skal afsted før kl. 19 og derfor ikke deltager i den fælles middag.

Der vil være drikkevarer at købe til fornuftige priser (vand/øl/flaskevin til hhv. 5/10/45 kr.).

Jeg har i samme nedenstående liste gjort de aftalte overnatninger op. Som tidligere nævnt tager vi 100 kr. hoved og det er under forudsætning af at I selv har linned/sovepose og lagen med. Med i prisen er så et par skive brød og kaffe/te søndag morgen.

Vær venlig snarest at give besked, hvis du ønsker at overnatte, men ikke er på listen, eller hvis du er på listen og alligevel ikke har brug for overnatning.

Her listen:

navn kaffe middag overnatning
Allan-J 1 1
Amorte 1 1
Bjerager 1 1 1
BoPtiljudrop 1 1 1
Bronco121 2 2
Edge 1 1
Fredmarantz 1 1
Gorm 1 1
Gurup 1 1
indomitus 1 1
Jan JGP 1 1
Jesper Olsen 1 1 1
KlausM 1 1 1
Lorenzen 1 1
LouBP 1 1 1
Mashuro 1 1
mcs_5 1 1
NikonSP 1 1
Olen 1 1
PQR 1 1
R-l-b 1 1 1
Roky 1 1
rørgrej 1 1 1
Santashooter 1 1
The Canadian 2 2
Tonni 1 1
Tube Mania 1 1
Ulrikmm 1 1
X-ray 2 2 2
Total 32 32 9

Måske bliver der i løbet af lørdagen tid til at kigge over vejen og se (og høre) mine setups.

PQR

EDIT: det kunne i øvrigt være rart om alle ville være venlige at bekræfte at deres data på listen passer.

www.vintagehifi.dk

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Mine data passer, måske kan jeg godt drikke 2 kopper kaffe

Jeg har fået et tidsmæssigt (1975) passende Pladespiller/Forstærker arrangement til at drive LST'erne (lad det være en
overraskelse) og vil lade min (af mig) ellers højt estimerede Hafler DH-500 blive hjemme denne gang.

Jeg kan nok få bagt en kage at tage med, hvad med en sandkage er det ikke sådan i midt 70'er ånd?

MH Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

KlausM skrev:
Hej Peter

Mine data passer, måske kan jeg godt drikke 2 kopper kaffe

Jeg har fået et tidsmæssigt (1975) passende Pladespiller/Forstærker arrangement til at drive LST'erne (lad det være en
overraskelse) og vil lade min (af mig) ellers højt estimerede Hafler DH-500 blive hjemme denne gang.

Jeg kan nok få bagt en kage at tage med, hvad med en sandkage er det ikke sådan i midt 70'er ånd?

MH Klaus

Hej Klaus,

Det lyder godt. Det er kun godt med lidt spænding om, hvad du har med ud over lst'erne.

Og sandkage lyder fint (og tilpas 70eragtigt).

PQR

PS Der vil være rigeligt med kaffe.

www.vintagehifi.dk

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

pqrannes: Jeg kommer jo desværre ikke med, så jeg skal slettes.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej Peter, jo det ser fint ud med Data - jeg glæder mig til dagen, det skal nok blive en hyggelig aften i godt selskab - ligesom
det plejer!

mvh.
Søren

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hej Peter!

Har ikke fået forlænget min "udgangstilladelse" Så mine data passer!
Cash kunne ellers godt trække! - Er det de fem american recordings jeg går glip af?

Regner med at medbringe en Leak Stereo 20, og måske et par andre ting at kigge på...

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Måske bliver der i løbet af lørdagen tid til at kigge over vejen og se (og høre) mine setups.

Du er nu en dejlig dreng. Vil meget gerne høre dine setups - hvis der bliver tid.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til det hele! Har desværre ikke rigtig noget med at lytte til / eller kigge på i år, men det havde jeg jo - sammen med Harvey sidste år - og jeg har efterfølgende fået talt med min private fysioterapeut  LOL, som fraråder mig at at lave en full monty, som sidste år - men en anden gang, så deltager jeg gerne på udstyrssiden igen. Big smile

Specielt til Peter: Jeg agter at deltage i alt med mad og drikke - men jeg har det klassiske dilemma, da jeg jo kun bor 40 km væk fra arnestedet - og samtidig har en ubændig lyst til at svine mig selv lidt til i de natlige eskapader på Hald. Så jeg vil rigtig gerne, hvis forholdene tillader det - have en mulighed for overnatning, som jeg KAN gøre brug af, hvis trangen til alkohol tager overhånd. Hvis jeg holder mig i skindet og blot hygger med uden at svine, så tager jeg nok hjem - very tricky. Hvad siger Ûberkommandoen til det? (jeg tager selv sovepose + varmedunk med)

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg kunne også være fristet til at medbringe sovepose og madras, hvis nu whiskyduften trækker mig ind. Er det OK, eller
noget bøvl?

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ærligt indrømme at jeg har været ved at gå i panik denne weekend over mit monosetup - højtalerdelen i særdeleshed.

Jeg har bygget et meget vintageudseende 200 liters kabinet som skulle huse en Tannoy DC 15" - og lige meget hvad jeg har gjort - skiftet filter - fyldt ekstra - fjernet fyld - bla bla bla (48timers bla bla)l så har det lydt a helvede til

Bas halv-ok diskant ok men alt der i mellem forsvindende indestængt og ufattelig langt fra den lyd jeg holder så meget af (duelund horn med Tannoy dc 12 som er for store at tage med)

Jeg har haft et utal af supplementsenheder og delefiltre m.m. fremme og intet hjalp - så her til aften inden jeg slæbte de hele ud på gårdspladsen for at sætte ild til det gjorde jeg et sidste forsøg - (jeg har et møde i morgen kl 9 der hvor jeg har bygget dem og alt ligner et sløjdværksted efter et besøg  af et helt hold damp børn) ... nå ja - jo som alle sidste chance fandt jeg mine elskede trofaste Coral Flat 10 frem - lavede en ekstra baffel som kunne sidde inden i det store 15" hul (reversibelt så jeg kan gå tilbage til DC 15" hvis guderne finder en løsning på det)

Fandt mine gamle Coralnotater frem - jeg vidste at der et sted stod noget om lukket kabinet og Coral flat 10 selvom det ikke er noget audioscan skrev så meget om i sin tid ... any way - Coral anbefalde 195 liter - ca. en liter mindre end mit kabinet med ekstra baffel og afsivning

Jeg kan kun sige at efter 48 timers hårudtrækkende håbløst dåselydende eksperimenter er der intet der kan beskrive den fornemmelse af saglighed der fyldte mig da jeg satte mig tilbage i stolen og satte Gene Ammons, Gerry Mulligan og nogle af de andre dejlige truthornsækvilibrister fra 50erne på gramofonen ....

Nu tør jeg komme til Hald med mit monosetup og tale monofoniens uudmodståelige lyksagligeheder for forsamlingen .... (Nej jeg vil nøjes med at spille lidt musik og håber der nogen der gider lytte)

apropos hvad jeg tager med .. hydrauliken er røget i mercedesen så jeg begrænser mig lidt - men i hvertfald LEAK 25 Plus - Leak varislope III - Lenco L70 md Denon dl 102 Mono pickup - Coral Flat 10 II i et ca. 200 Liters "monokabinet" - På sidebordet måske Hydraulic Refference Transcription med Mørch UP4 - Sansui AU 555A el. Quad 303/33 - Sansui SP 30 og Rogers LS3/5a - god musik, godt humør og gammelt skrammel til at bytte med

På gensyn - jeg glæder mig

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Lyder som ærligt hårdt arbejde - !!

Imponerende hvordan du kan bakse 200 liter ind i en Benz + alt det øvrige - håber du har nogle til at hjælpe dig "i begge ender" - det skal blive stort skal det!Smile -

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Vær venlig snarest at give besked, hvis du ønsker at overnatte, men ikke er på listen, eller hvis du er på listen og alligevel ikke
har brug for overnatning.Her listen:<!--

Måske bliver der i løbet af lørdagen tid til at kigge over vejen og se (og høre) mine setups.PQREDIT: det kunne i øvrigt være
rart om alle ville være venlige at bekræfte at deres data på listen passer.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at det ikke er 100 % sikker at jeg gør brug af den overnatnig. Hvis der er nogen der køre mod
Århus, eller en station ikke for langt fra. Så hvis nogen meget gerne vil overnatte er min plads stadig til diskussion :-)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Hej Peter. Jeg har en ven med (Martin) og han skal også have 'hele pakken'

(mad, overnatning osv) men det har du jo skrevet ud for X-ray så det stemmer.

Jeg medbringer mine Leak TL12 plus /Nad 1020B som skal drive mine Rogers LS3-5.

Udover det en 'næsten' vintage CD afspiller samt en ældre grammo i hæderlig 'kvalli'

Hvis nogen har mod på - eller ligger inde med et par Voigthorn de gider medbringe tager jeg

gerne mine Golden Eight enheder med. Har også et par rigtig spændende 10" Engelske fuldtoner

der mangler et par kabinetter.

Udover det - musik - kage - fuldtoner - rør und diverse.

Venligst Jesper

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes