Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintagetræf 2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Vi  - Martin og jeg kommer.

Venligst

Jesper

Tjek. Er Martin en som gemme sig bag et navn her på hifi4all og som allerede er på min liste eller hur?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej. Nej martin er en af mine gamle venner der elsker gammelt grej. Han har aldrig skrevet på denne site.

Jesper

[/QUOTE]

Tjek. Er Martin en som gemme sig bag et navn her på hifi4all og som allerede er på min liste eller hur?

PQR

[/QUOTE]

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Hej. Nej martin er en af mine gamle venner der elsker gammelt grej. Han har aldrig skrevet på denne site.

Jesper

Citér:

PQR

Tjek offline Martin også.

For resten, så er jeg af sted og offline resten af dagen. Måske når jeg online i aften sent (eller hvis det ikke bliver for sent).

Så vi ses i morgen. Husk forlængerledning til jeres anlæg - det er ikke sikkert jeg har nok.

Og så er jeg lige blev tilbudt et par amerikanske (canadiske?) DCM højttalere for at hente dem:

Hvilken vej skal jeg løbe? Efter dem eller væk fra dem?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Efter dem, hvis de ikke er noget kan spejderne jo altid få dem.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:
Jeg har lige investeret i den nye med Helmuth Lotti...skal jeg tage den med?

Har du "værkstedet" med også ud over hr. Lotti? Den gamle Sanyo skulle måske udsættes for en variotrafo - den har stået i en del år...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2010 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er da også på!!! tager kæreste og min datter med. Tror ikke at vi bliver til spisning

husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j

Allan-j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Kommer nok først 12:30/13:00, men det er vel heller ikke nået problem :-)

husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic    
Til top Vis Allan-j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Allan-j

NikonSP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Februar 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hej Peter!!

Mange tak for en helt igennem fantastisk dag.

Dejligt at du atter en gang ville påtage dig opgaven, med at arrangere vintage træf. Det kunne være en fin tradition, om ikke andet kunne nogen af os evt. sikkert påtage os nogle delopgaver, for at få det hele til at trille.

Jeg tog afsted uden at sige farvel til dig direkte, men du var igang med demo nr. 2 af dine Jealvox m.m., så det synes jeg ikke, der var nogen grund til at forstyrre midt i det.

Og ligeledes tak til alle øvrige deltagere. Dejligt at se dem som man kun kender under alias, og tak til alle, der havde taget udstyr med. Spændende at høre, se og føle så mange flere forskellige typer anlæg end sidste år.

Mange venlige hilsner
NikonSP
Harvey
Den ene 1/2-del af Marantz-drengene

Til top Vis NikonSP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikonSP

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Jeg siger også tak for en helt igennem vellykkede dag. Skønt at du endnu engang ligger dit smukke hus til sådan et traf.
Fantastisk og høre å mange, vidt forskellige anlæg, og så meget forskelligt musik. Jeg håber alt også forløb smertefrit for dig,
så vi muligvis får lov at komme igen

Jeg beklager at jeg ikke fik sagt farvel til jer alle, men som Harvey siger, så vi i jo midt i en demonstration af Peters flotte
anlæg.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne takke for et fantastisk træf, endnu engang var den gode stemning, de vellydende anlæg og de flotte
omgivelser hevet frem og dannede rammer for en rigtig god dag
Det er rart at se ildsjæle som en selv, folk der går op i deres anlæg og netop deres specifikke lyd - en sand fornøjelse!

mvh.
Søren

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Peter, og alle!

Mange tak for en fantastisk hyggelig dag Peter!
De utroligt smukke omgivelser dannede en dejlig, stemningsmættet, ramme om de mange spændende setups... - Jeg er endnu ikke kommet mig over alle de indtryk som dagen bragte!

Og alle i som jeg ikke kendte, fra andet end hifi4all, var det dejligt at hilse på, og samle inspiration fra om denne dejlige hobby! - Håber, der kan blive mulighed for at gentage arrangementet, næste år!
Og 365 dage føles allerede som meget lang tid!!!

mvh.
Tonni

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Tak for en hyggelig dag Peter, og det var en god oplevelse at være ovre i dit Herreværelse og lytte musik. Der skal også lyde en tak til alle dem der havde taget udstyr med, det er jo altid spændende at høre andres anlæg.

Det var rart at snakke med folkene bag alias'erne, og høre deres historier, det giver jo både inspiration og god stemning.

Jeg kommer helt sikkert igen næste gang.

Mvh Gorm.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej Alle!

Så er jeg ankommet sikkert og behageligt til Roskilde - takket være Rubens Merxedes - mobil.

Tak for en rigtig hyggelig week-end, med masser af oplevelser og indtryk. Jeg havde faktisk kamera med - uden at få taget så meget som et billede. Jeg håber andre kan/vil lægge nogle ud, til at understøtte min hukommelse.

Stor tak til Peter - som jeg håber fortsætte traditionen.

Mvh

Søren

Til top Vis rørgrej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rørgrej

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tak for et glimrende arrangement - jeg håber vi ses til næste år!

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Befriende at være med til et arrangement med ligesindede - mænd! Der var en dejlig uhøjtidelig stemning og hele tiden noget nyt at se på og snakke om. Godt selskab hele vejen rundt, jeg har hovedet stoppet til med lyd og meninger om musik, lyd, kultur, dannelse og meget mere, herre fedt!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Ja- tusind tak for et fantastisk dejligt - venligt - interessant - nørdet  arrangement. Det var et skønt gensyn med forumdeltagere og dejlige interessante anlæg, som alle lød forskelligt, men fino!

Interessante indfaldsvinkler og dejlige anekdoter (AR-LST fx) - fortalt af folk, som brænder for sagen. Smukke apparater - vellydende apparater - spøjse apparater - mærkelige højttalere - sjældne ting - imponerende dynamiske tingester - Tandberg tog røven på mig - havde jeg sgutte lige forventet. Første gang jeg så en "rigtig levende" AU-20000 - første gang jeg hørte en Rectalinear High boy - første gan jeg hørte en AR-LST - mono-stemning: Romantiske lyde fra krigstiden og kort derefter - Skønt et se TD-124 stå snurrende standby - Vellydende Stilrene Luxman m. High-gloss kabinet - ta' den Ole Palsby!. Rogers - Rogers - Rogers - forstår godt BBC! En T-9000, som holdt til mosten og gjorde et særdeles kompetent indtryk. Ja- og hvad var det, som smøg sig ind alle vegne - op ad trapper - ud i køkkenet - og "omfavnede Hald" med vellyd og engangement? Det var såmænd den lille set-up ude i indgangen kombineret med de mest hypede HT'er på jord (A-25) - det lød godtnok dejligt.

Jeg fik et gl. Marantz-sæt (250/3300) med hjem Big smile  - og har nu tilkæmpet mig endnu et ambitiøst projekt.Ouch

Tak t. Peter for den fine goodwill og det store arbejde, som du har lagt i det. Det er imponerende, hvad du kan gøre for The vintage HiFi community i DK.  !Clap

Jeg er også klar til næste år - håber virkelig det kan gentages.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for et super hyggeligt træf - spændende grej - nye ansigter - og ikke mindst tak til Peter og Peters smukke hustru for rigtig godt værtskab.

Til Mikkel - undskyld at jeg begravede dig i sort røg i Dollerupbakker - den gamle mercer synes lige den skulle brænde et par liter spildolie af og jeg turde ikke stoppe midtbakkes

En god lille hyggelig efter-historie som jeg synes kendetegner den gode stemning i "the vintage community" var at jeg fik et opkald fra en af deltagerne da jeg var næsten hjemme - han ville lige høre om jeg var nået godt hjem med min temmeligt vintage-grej-sænkede undervogn - det er da god omsorg

Og til rørgrej: tak for hyggeligt følgeskab - 2 x 4 timers kørsel med stejlende bagvogn virker meget kortere når man er i godt selskab.

Til Santa: som skal i gang med en stort renoveringsprojekt ønsker jeg god arbejdslyst

Til Edge: du giver bare lyd når jeg skal udlevere sansuigrejet til ???

Fik jeg ikke omvendt nogen til mono denne gang må vi håbe at jeg har fået tannoyen til at synge til næste gang - se mono som en mission: når alle går over til mono vil der være dobbelt så mange højtalere at spille på - Klaus der kun har 44 sæt højtalere vil fx kunne lave 88 mono setups - og til sammen vil hele gruppen af deltagere i årets træf nok kunne indrette et mono setup i samtlige rum i vinterpaldset i St. Petersborg

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Ja- tusind tak for et fantastisk dejligt - venligt - interessant - nørdet  arrangement. Det var et skønt gensyn med forumdeltagere og dejlige interessante anlæg, som alle lød forskelligt, men fino!

Interessante indfaldsvinkler og dejlige anekdoter (AR-LST fx) - fortalt af folk, som brænder for sagen. Smukke apparater - vellydende apparater - spøjse apparater - mærkelige højttalere - sjældne ting - imponerende dynamiske tingester - Tandberg tog røven på mig - havde jeg sgutte lige forventet. Første gang jeg så en "rigtig levende" AU-20000 - første gang jeg hørte en Rectalinear High boy - første gan jeg hørte en AR-LST - mono-stemning: Romantiske lyde fra krigstiden og kort derefter - Skønt et se TD-124 stå snurrende standby - Vellydende Stilrene Luxman m. High-gloss kabinet - ta' den Ole Palsby!. Rogers - Rogers - Rogers - forstår godt BBC! En T-9000, som holdt til mosten og gjorde et særdeles kompetent indtryk. Ja- og hvad var det, som smøg sig ind alle vegne - op ad trapper - ud i køkkenet - og "omfavnede Hald" med vellyd og engangement? Det var såmænd den lille set-up ude i indgangen kombineret med de mest hypede HT'er på jord (A-25) - det lød godtnok dejligt.

Jeg fik et gl. Marantz-sæt (250/3300) med hjem Big smile  - og har nu tilkæmpet mig endnu et ambitiøst projekt.Ouch

Tak t. Peter for den fine goodwill og det store arbejde, som du har lagt i det. Det er imponerende, hvad du kan gøre for The vintage HiFi community i DK.  !Clap

Jeg er også klar til næste år - håber virkelig det kan gentages.

Vh

Freddy

Flot flot opsummering Freddy! 

- Der var virklig mange ting der gjorde indtryk!
Jeg kan sagtens forstå Peter ikke rigtigt kan holde armene nede, Den lille grimme ælling (Shell) kunne godt nok lege med Jealvox'ne! - Det er dog svært at pille en ting ud og sige det var DET!
dertil ville der have været behov for en plade/cd der gik igen på alle setup...

Og til din bemærkning, om Marantz sættet, Freddy. Håber jeg ikke du har fortrudt! - Men du vidste da hvad det indebar!!!

Endnu en gang et STORT tillykke med resultatet af det store arbejde til dig PQR!!!
Er meget beæret for at have kunnet deltage, i noget så enestående!

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Tonni Skrev:

"Og til din bemærkning, om Marantz sættet, Freddy. Håber jeg ikke du har fortrudt! - Men du vidste da hvad det indebar!!! "

Det har jeg ikke fortrudt!! - jeg er rigtig glad for det. Elsker det sæt. En del af min interesse består jo også i at renovere tingene til top notch og bevare det. Jeg kommer sikkert til at bruge en hulens masse tid på det, men da jeg ikke ser fjernsyn mere (jeg har ikke brug for at blive dummere end jeg allerede er Wink)- føler jeg er det er yderst interessant at lave den slags - så det er såmænd ikke så ringe endda - og "ja" jeg vidste, hvad jeg gik ind til!Big smile

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Dejlig og hyggelig dag sammen med ligesindede i smukke rammer - takker herfra.

Dejligt at vi kunne overnatte efter lidt hardcore Tandberg/single malt

Venligst

Jesper

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum