Forfatter |
|
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Til Santa: som skal i gang med en stort renoveringsprojekt ønsker jeg god arbejdslyst
|
|
|
Tak Ruben, ja jeg er så småt gået igang med kabinettet her idag - det skal nok blive en flot reciever!
 __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Klaus der kun har 44 sæt højtalere vil fx kunne lave 88 mono setups - og til sammen vil hele gruppen af
deltagere i årets træf nok kunne indrette et mono setup i samtlige rum i vinterpaldset i St. Petersborg |
|
|
Tak for overordentligt hyggeligt og inspirerende samvær, ikke mindst til Peter med familie, håber at vi kan gøre det igen til
næste år.
RLB, det var nu 44 højttalere, ikke 44 sæt! Det kan måske række til et mono-setup i alle rum på Hald Hovedgård (hvis man
er til den slags kinky lyd?
Jeg linker her til nogle af Anders Helmer's billeder:
Alle billederne kan ses på dette link:
Helmer's Billeder
Mange Hilsner Klaus
__________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne takke PQR for et yderst behageligt træf - jeg kommer meget gerne igen.
Det er helt klart det bedste møde jeg har været til.
Meget spændende at høre de forskellige setup og historierne bag.
Hyggeligt at møde jer alle
Hvad med at poste en playlist på det der blev spillet under præsentationerne?
Elfin knight(?) og Yello kan jeg især huske __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Til Mikkel - undskyld at jeg begravede dig i sort røg i Dollerupbakker - den gamle mercer synes lige den skulle brænde et par liter spildolie af og jeg turde ikke stoppe midtbakkes |
|
|
Det mindede en hel del om gammel maltesisk bus op ad bakke - lugten passede også fint  Men jeg fik da set en fin vej jeg ikke kendte - jeg kom fra den anden retning igår.
Citér:
Fik jeg ikke omvendt nogen til mono denne gang må vi håbe at jeg har fået tannoyen til at synge til næste gang |
|
|
Det var da spændende at høre. Jeg ville bare savne en pickup med lidt bedre diskant. Men mono pickupper til FM istedet for AM brug er jo nok lidt sjældne. Og generelt var det spændende at høre det meget forskellige udstyr og meget forskellige musik. Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at tilslutte anlægget og sætte noget musik på - det er vel et godt tegn  Jeg kunne også godt bruge et sæt Jealvox horn - hvis jeg bare havde pladsen  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg glemte at tage bileder - især af grejet og derefter var det for sent, da mit kamera døde for energi.

__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget stemningfyldte billeder- Jesper!! You caught the atmosphere very well- indeed!!!
Men...... Jeg tror, at du skal have kigget lidt på din "billedupload-teknik - der er sgu noget helt galt. Dine billeder giver ordet "proportionsforvrængning" et helt nyt boost.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan jeg godt se. Jeg tror, at mine filer er for store til image shark.
Jesper
fredmarantz skrev:
Meget stemningfyldte billeder- Jesper!! You caught the atmosphere very well- indeed!!!
Men...... Jeg tror, at du skal have kigget lidt på din "billedupload-teknik - der er sgu noget helt galt. Dine billeder giver ordet "proportionsforvrængning" et helt nyt boost.
Vh
Freddy |
|
|
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Ja det kan jeg godt se. Jeg tror, at mine filer er for store til image shark. |
|
|
Bare skalér dem lidt ned inden du uploader dem. Ca. 800x600 pixels passer fint til forum'et. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
..... men da jeg ikke ser fjernsyn mere (jeg har ikke brug for at blive dummere end jeg allerede er )- ..... Vh Freddy |
|
|
Det var en meget fin beskrivelse af tv-fladen anno 2010 __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
playliste på Hald
jeg spillede bl.a
Bing Crosby, Old Masters vol. 1: Would You Marlene Dietrich: In der kasserne Holly Coly - Holly Cole: The House is Hounted Melody Gardot: Worisome Heart & My One and Only Thrill Sonny Rollins, blue Note volume one: Decisions Gene Ammons, Boss Tenor; hittin the jug Lee Morgan, The Sidewinder: The Sidewinder Ben Webster, Plays Ballads: Willow Weep for Me John Coltrane, Traineng In, Red Garland Trio: Bass Blues Sonny Rollins, Tenor Madness; Tenor Madness Duke Ellington & John Coltrane: In a sentimental mood
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forrygende arrangement - Tusinde Tak PQR .
Magen til forsamling - skal man vidst lede længe efter. Carsten og jeg har virkelig grint godt af det hele på hjemturen. Velvidende og jeg blot var sammen med ligesindede - Fantastisk .
Vintage-posen er helt fyldt op med nye oplevelser og indtryk og der vil nok gå nogen dage før det hele er blevet bearbejdet. Hjemturen var lidt hård - men med et par pauser med pommesfritter(salt) og Cola(sukker) - gik det alligevel. Et tegn på jeg nok skulle have passet min sengetid lidt bedre - så mind mig lige om det en anden gang .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu var det jo dig der mindede os andre om at vores sengetid var meget senere på natten end vi havde regnet med  Godt du kom hjem i god behold
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
playliste på Haldjeg spillede bl.aBing Crosby, Old Masters vol. 1: Would YouMarlene Dietrich: In der kasserneHolly Coly - Holly Cole: The House is HountedMelody Gardot: Worisome Heart & My One and Only ThrillSonny Rollins, blue Note volume one: DecisionsGene Ammons, Boss Tenor; hittin the jugLee Morgan, The Sidewinder: The SidewinderBen Webster, Plays Ballads: Willow Weep for MeJohn Coltrane, Traineng In, Red Garland Trio: Bass BluesSonny Rollins, Tenor Madness; Tenor MadnessDuke Ellington & John Coltrane: In a sentimental mood
|
|
|
Jeg takker
Holly Cole var rigtig lækkert - Gardot er i indkøbskurven
Jeg er stadig imponeret over dit Sansui Au 555a og SP 30 sæt. Det lød rigtig fint
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropo Sansui Så var Jesper så rar at give mig et sæt "navneskilte" fra Sansui. De pynter gevaldigt på mine SP-L 700:

Tak for en god og lærerig dag, der sluttede for mit vedkomne med en 10km gåtur. Så kan man lære at kigge ordenligt på bus køreplanen.  __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Playliste
Jeg spillede bl.a.:
- Bob Dylan, Time out of Mind
- Alison Krauss + Union Station, Live
-
Rickie Lee Jones, Rickie lee Jones,
-
Eric Bibb, Live á Fib
- Sharrie Williams, I´m here to Stay
- Nick Lowe, The Convincer
mvh
Allan / Luxman + Sonus Faber setup
|
Til top |
|
|
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv ! hvor bliver man misundelig når man høre om jeres fantastiske vintage dag. Hvis bare ikke konen havde planlagt noget andet den dag....  Håber at der bliver et lignende arrangement næste år, det kunne være en super tradition ! Er der ikke nogle flere der tør afsløre om der var nogle bestemte setups som tryllebandt dem ?
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
Er der ikke nogle flere der tør afsløre om der var nogle bestemte setups som tryllebandt dem ? |
|
|
Nu kunne forstærkeren der drev dem - sikkert få det bedste ud af enhver højttaler . Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg syntes AR-LST spillede rigtig fint. Trods deres høje pris var der "smæk for skillingen" - virkelig fine. Sådan et par ville jeg gerne eje . Og der var rigtig meget liv i KlausM's vinyl .
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
Allan-j Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg vil gerne sige mange tusinde tak, for et utrolig flot arrangement Jeg er weekend far og var derfor nødt til at tage min datter og min kæreste med, som så desværre også betød at jeg måtte tidligt af sted...alt for tidligt.
Jeg er vildt imponeret over den entusiasme der lever i vintage grej, og hold dog op hvor det leverede...
Jeg er bare SÅ klar, hvis vi er så heldige at det gentages igen næste år.
Hvem var det lige der havde et sæt EV-horn til salg???? __________________ H/K avr 7500
Coral Studio 250
husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
Ja det kan jeg godt se. Jeg tror, at mine filer er for store til image shark.
Jesper |
|
|
Det slanker da meget godt det billede format
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
Apropo Sansui Så var Jesper så rar at give mig et sæt "navneskilte" fra Sansui. De pynter gevaldigt på mine SP-L 700:
Tak for en god og lærerig dag, der sluttede for mit vedkomne med en 10km gåtur. Så kan man lære at kigge ordenligt på bus køreplanen.  |
|
|
Øv, øv og tre gange øv  Super flot højtaler iøvrigt! Tube, din indbakke er monster fuld, man kan ikke sende til dig. Men jeg kom jo hjem med et lille Luxman sæt. Jeg har ikke fået testet, men kun åbnet. Eq'en er så fyldt med snavs, at man ikke kan læse en eneste komponentværdi  , heldigvis har den stået øverst og taget det meste møg. Så nu skal jeg liiige kikke lidt på noget "fransk vask og strygning".
Skal snart have koblet op på noget skrammel der ikke er et tab at brænde af - hvis den slår en prut - som tube mania siger
|
Til top |
|
|