Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 19:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintagetræf 2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:

Den sidste single (ended) malt stund bliver ikke kedelig, så ...

Jeg vil glæde mig til den sene malt og den dejlige uhøjtidlige stemning - og se om jeg i år kan undgå migræne - og ikke mindst undgå at låse mig ude af min bil - det var pænt "nederrnnn" af skulle se på at dansk autohjælp var 1½ time om at bryde den op (den suser stadig i den side)

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Sveske og Plafitrace, jeg har noteret, at I har meldt fra.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
pqrannes skrev:

Jeg vil glæde mig til den sene malt og den dejlige uhøjtidlige stemning - og se om jeg i år kan undgå migræne - og ikke mindst undgå at låse mig ude af min bil - det var pænt "nederrnnn" af skulle se på at dansk autohjælp var 1½ time om at bryde den op (den suser stadig i den side)

Jeg kan nærmest allerede mærke den højtidelige duft af bolværkstjære, salt atlanterhav, lyng måske og fornemmelse af skotsk butterbread...

En kammersjuk mente at de bryggede på hengemte fiskerrøjsere og underbukser - de har meget at lære de unge der
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

BoPtiljudrop skrev:

r-l-b skrev:

pqrannes skrev:
Jeg vil glæde mig til den sene malt
og den dejlige uhøjtidlige stemning - og se om jeg i år kan undgå migræne - og ikke mindst undgå at låse mig ude af min bil -
det var pænt "nederrnnn" af skulle se på at dansk autohjælp var 1½ time om at bryde den op (den suser stadig i den
side)
Jeg kan nærmest allerede mærke den højtidelige duft af bolværkstjære, salt atlanterhav, lyng måske og
fornemmelse af skotsk butterbread... En kammersjuk mente at de bryggede på hengemte fiskerrøjsere og underbukser - de
har meget at lære de unge der

Så vidt jeg ved er det Maltet Byg korn... Men måske han har ret...

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Og en bruger skrev i forbindelse med sin deltagelse i træffet her i februar : og se om jeg i år kan undgå migræne

Jeg bliver bare nødt til at høre om nogen virkelig ager 300 km pr automobil,medbringende migræne til et vintage-træf,med gode chancer for musik.......?Jeg har hørt om migræne,og det er ikke lige sådan noget dem med migræne har i tankerne,når de har deres anfald.... Skal der så være ro hele aftenen,og lyset slukket? Kan man tillade sig at møde op med migræne..?=lyd- og lysfølsomhed er jo helt utenom det vanlige(ifølge dem der har det..).
Hvis man kan deltage i et (vintage)træf (for nogle er det små 300 km væk),så skal 'migrænen' nok mere retteligt nedgraderes til en svag til stigende tendens til tømmermænd(for mænd-det fede er at den kan drikkes væk) eller en lidt utidig hovedpine(a la Maude fra Matador) Begge varianter kan ret let overkommes og i egen opfattelse er tømmermændende helt klart de sjoveste at få has på.Bare klø på

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Og en bruger skrev i forbindelse med sin deltagelse i træffet her i februar : og se om jeg i år kan undgå migræne

Tante dog

Er der ikke ved at være fare for for højt blodtryk?

Har folk nogle skavanker, er det nok dem selv der, bedst, kender de nærmere omstændigheder omkring dem...
- Og vi er sikkert mange, her inde, der tager nogle chancer desangående!!!

Men skal vi ikke lade den slags OT ligge, og finde de gode toner frem igen???

Og SIKKE jeg glæder mig til at høre en norsk setup!!!
- Har i øvrigt set en TCD-330 i en genbrug, her i byen... Den er ret syg i div. omskiftere, men kan afspille uden fejl. - Når bare man leger lidt med monitorknappen... - Er den værd at tage med til Hald? Kender ikke prisen, men...

rørgrej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Uddrag fra r-l-b's sidste indlæg:

Til de andre læsere af denne tråd - glæde jer til vintagetræffet - tantes og min meningsudveksling har intet med træffet eller tråden at gøre

Jo den har,r-l-b.Du vil selvfølgelig helst skøjte let og elegant henover balladen.....'og så ta'r vi den bare privat'.Det holder ikke i min verden.
Det har ikke noget at gøre med at jeg ikke 'må' synge karaoke(ingen har sagt at jeg ikke må).Ved ikke hvor du har det fra? Det er dit nedladende indlæg,som ikke kun berørte Zakken(det var dog et svar til Zakken).Jeg vil vedblive med at harcelere til du erkender at du har gjort i mine nælder.
Som jeg ser det,så har du en eller anden selvbestaltet status i vintage,som du dog lige nu har sat på spil.Jeg er ikke næsegrus af beundring over din måde at håndtere denne sag på.
Jeg anbefaler dig endnu engang at du offentligt beklager her i tråden og æder dine elendigheder i dig igen,vel vidende at der er meget mere at lære i omgangen med mennesker af alle slags,på nettet såvel som irl.....pøj pøj

Og så er mit sidste ord sagt i denne sag.

JA - man havde da lov at håbe - men NEJ

mvh

Søren

Til top Vis rørgrej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rørgrej

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har sikkert spurgt før. Er der en minimusalder på 25 år for der gælder her. Tænker på grejet - ikke på deltagerne

Og PQR du har før efterlyst hvor de eftertragtede JS trafoer har siddet. Jeg fandt idag en B&O Grand Prix 608 stereo radio og sørme om der ikke sad 3 fine JS trafoer i den.

Hilsen Jesper

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Er det ikke OK hvis største delen er vintage - dvs + 25 - og at der så kan være nogle småting som kabler - riaa - pickupper som er yngre - eller måske tilmed dele i forstærker kæden ? hvad siger PQR

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:
Og PQR du har før efterlyst hvor de eftertragtede JS trafoer har siddet. Jeg fandt idag en B&O Grand Prix 608 stereo radio og sørme om der ikke sad 3 fine JS trafoer i den.

Hilsen Jesper

Er der nogen overhovedet, der har styr på de dér JS Trafo'er . Jeg ligger stadig inde med et pænt parti JS Input Trafo'er, kun med et model-nummer på og ellers uidentificérbare..... smadder ærgerligt . Er der en JS tråd et sted - denne er jo helt forkert ....  

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Tonni skrev:
Og SIKKE jeg glæder mig til at høre en norsk setup!!!

Og det vil, som det ser ud lige nu blive TR1000 - TD165 - HifiSystem15 // HifiSystem17

Drøm sødt    

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2010 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
jesper olsen skrev:

Hilsen Jesper

Er der nogen overhovedet, der har styr på de dér JS Trafo'er . Jeg ligger stadig inde med et pænt parti JS Input Trafo'er, kun med et model-nummer på og ellers uidentificérbare..... smadder ærgerligt . Er der en JS tråd et sted - denne er jo helt forkert ....  

Har oprettet en tråd hvor vi kan samle info om JS: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80982&P N=1

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 10 Februar 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Er det ikke OK hvis største delen er vintage - dvs + 25 - og at der så kan være nogle småting som kabler - riaa - pickupper som er yngre - eller måske tilmed dele i forstærker kæden ? hvad siger PQR

Selvfølgelig skal hovedbestanddelene som forstærkere og højttalere i de setup som bliver præsenteret på vintagetræffet være vintage, altså have mindst 25 år på bagen. Det går vel an at acceptere cd-afspillere, der er nyere end de 25 år, alene fordi udvalget ellers ville være ganske lille (jeg har dog en Marantz CD-73 jeg kunne sætte frem). Når det gælder andre kilder, det vil nok sige grammofoner, så synes jeg da, at udvalget burde være stort nok til at man kunne holde sig til rigtige vintagesager.

Pickupper er jo en sliddel, som det går an at have skiftet ud, også med nyere modeller, hvis man skulle have den slags kedelige tendenser.

Og kabler? Ikke mange har vintage-kabler, jeg har nogle hjemmelavede vintagekabler - lavet af NOS telefonledninger og "strømper" fra gamle stofledninger efter TNT-snørrebåndsinstruksen.

Var jeg leveringsdygtig i dem, kunne jeg insisterer på, at ikke andet kommer i brug. Men det er jeg jo ikke, så nyere er tilladte Alligevel kunne det da være spændende at spille mine diy'er op i mod moderne kvalitetskabler.

PQR

www.vintagehifi.dk

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 12 Februar 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Er der nogen af Jer der komme fra Sjælland der har plads til et Sansui anlæg i bilen, på hjemrejsen? Jeg har en køber til mit anlæg i Helsingør.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er så småt begyndt at tænke på, hvad der skal tages med af vinyl til vintage-træffet - og hvad skal man så tage med. Og hvor meget er nødvendigt - jeg er novice hér . Den hurtige ville selvfølgelig svare: det må du da' selv om! Og det vil jeg også rigtig gerne - tak . Omvendt kunne jeg jo godt tænke mig, at blive overrasket den dag - med noget nyt, spændende eller måske en fantastisk indspilning af - hvad det nu end måtte være. Så derfor denne lille føler - en finger i jorden - hvad tager i andre med. Bare løft sløret en smule - og gem så overraskelsen  - så holder jeg også kortene lidt ind til kroppen . Jeg har indtil videre et par sikre, der skal med og det er ZZ-Top, Coltrane, Ammons, Stitt, Tom Jones, Getz og Sweet. Ja, lidt blandet men allesammen udgivelser fra 70'erne, der falder godt i tråd med mit set-up iøvrigt.....

Go' mandag .       

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

x-ray - jeg tror det er vigtigst at du tager noget med du kan lide og som du synes viser de sider af dit grej som du holder allermest mest af -  

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
x-ray - jeg tror det er vigtigst at du tager noget med du kan lide og som du synes viser de sider af dit grej som du holder allermest mest af -  

Ja, det handler netop om at have sin egen musik med, musik som man selv kan li'.

Vi kender vel alle den frustrerende fornemmelse af at skulle finde det helt rigtige stykke musik til nye 'lyttere'. Det er ikke sjovt.

Generelt går det bedst, hvis bare man spiller noget man selv brænder for, og ikke forsøger at gætte på, hvad andre vil høre.

Og så kan man jo også risikere at høre musik, man slet ikke kender, på sådan et træf. Ikke så dårlig endda.

PQR

www.vintagehifi.dk

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Jeg har sikkert spurgt før. Er der en minimusalder på 25 år for der gælder her. Tænker på grejet - ikke på deltagerne

Hilsen Jesper

Jeg tør ikke sige hvor mange ting jeg har som er udstyret med JS trafoer...jeg ved det vist heller ikke, men det er mange. Jeg kan til gengæld love at de bliver siddende i det pågældende udstyr så længe jeg bestemmer. BTW...så har jeg fornylig måttet kassere 2 JS udgangs-trafoer idet isolationen var mørnet og så var der gået ild i dem.

mvh 

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

At der står JS på en trafo, er vel heller ikke en kvalitetsgaranti? Hvis kunden har bestilt billigt l**t, har de vel fået det?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:

Ja, det handler netop om at have sin egen musik med, musik som man selv kan li'.

Vi kender vel alle den frustrerende fornemmelse af at skulle finde det helt rigtige stykke musik til nye 'lyttere'. Det er ikke sjovt.

Generelt går det bedst, hvis bare man spiller noget man selv brænder for, og ikke forsøger at gætte på, hvad andre vil høre.

Og så kan man jo også risikere at høre musik, man slet ikke kender, på sådan et træf. Ikke så dårlig endda.

PQR

Se - det var så 2 af de "hurtige" svar - som ikke siger fis . Lad mig prøve at "rephrase"! Hvad har i andre tænkt jer at tage med . Det er da' et simpelt spørgsmål  - eller hu....

Jeg skal til dans i dag .

EDIT: Og så få lige alt det der JS over i den nyoprettede tråd!

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes