Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintagetræf 2.0 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
...

Se - det var så 2 af de "hurtige" svar - som ikke siger fis . Lad mig prøve at "rephrase"! Hvad har i andre tænkt jer at tage med . Det er da' et simpelt spørgsmål  - eller hu.......

Jeg tror bare vi (r-l-b og jeg) misforstod dit ærinde lidt og prøvede at være venlige og signalere en venlig og åben stemning mht. musikvalg.

Selv om det er musikken, der driver (vintage)værket, viser erfaringen fra bl.a. sidste år, at det kan være begrænset, hvor meget musik man egentlig rigtigt får hørt til sådan et træf.

Det er indlysende at du, der jo får et hjørne i den store sal og særlig spilletid der, gør sig nogle overvejelser over hvilken musik, du spiller, når du skal præsentere netop dit anlæg. Et logisk valg er vel altid noget musik, som du synes gør sig særlig godt på dit Tandberg setup, eller som f.eks. passer til dine Tandberg-historier og din egen vintage-hifi-historie?

Jeg har et par tusinde vinyler stående ca. 100 meter fra, hvor træffet holdes, så lidt af hvert er der at vælge i mellem, selv i sidste øjeblik. Og en del cd'er også.

Hvad jeg faktisk ender med at finde frem, er ikke godt at vide. Men mon ikke Cornelis Wreeswijk, der synger Bellman skal på banen igen? Og Johnny Cash skal jo også på til allersidst, når de gyldne dråber rammer glassets bund. Sådan som "traditionen" foreskriver.

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tar dælme noget Klaus Wunderlich ,Ole-Erling og Shubi... med

- og så kommer der også noget bluesrockjazzmetalhammondklassisk.

Det skal nok blive godt.

Jesper

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige investeret i den nye med Helmuth Lotti...skal jeg tage den med?

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

mvh

Det var dråben. Der bliver kontrol af alle medbragte plader ved hoveddøren. Konfiskerede plader tilbageleveres efter træffet.

PQR

www.vintagehifi.dk

X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

OK - jeg har forstået budskabet. Godt at min nygerrighed stiger proportionalt med mystikken . Jeg springer med på "lurepasser-holdet" og glæder mig så til måske, at blive overrasket .

Er der en opdateret STATUS på vej - vedr. setup/grej og tilmeldinger  

Fortsat go' aften.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

pqrannes skrev:
tube mania skrev:

mvh

Det var dråben. Der bliver kontrol af alle medbragte plader ved hoveddøren. Konfiskerede plader tilbageleveres efter træffet.

Bare rolig. Jeg har nogle skønne plader med James Last på Hammond orgel - dem skal jeg nok tage med

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
pqrannes skrev:
tube mania skrev:

mvh

Bare rolig. Jeg har nogle skønne plader med James Last på Hammond orgel - dem skal jeg nok tage med

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Er det nogle som du evt. vil sælge af? - de er vistnok sjældne ad pommern til - mener nemlig at Hr. Last  - udover at være orkesterleder , er trompetist

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Ja- sådan går det, når man er for hurtigt udeEmbarrassed - ved nærmere gennemlæsning af hans biografi, går det mere og mere op for mig, at han oprindeligt startede som pianist og senere skiftede over til at spille "double bas" - så tropetist var han åbenbart ikke alligevel. - øv - men tag bare bare Hammondpladerne med alligevel - jeg elsker Hammond-orgler (og jeg mener det faktisk).

Vh

Freddy

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Er det nogle som du evt. vil sælge af? - de er vistnok sjældne ad pommern til - mener nemlig at Hr. Last  - udover at være orkesterleder , er trompetist

Pladerne er med "James Last und seine Hammond-Bar-Combo" - men det kan jo være det ikke er Hr. Last selv der spiller orgel.

"Bekannte Evergreens und aktuelle Schlagermelodien rhytmisch serviert im beliebten a gogo sound" - lyder det ikke spændende?

Og nej, det er ikke plader jeg selv har købt - de fulgte med en Beogram 1000 min far købte til mig engang...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

et lille forslag - uden at det medfører afspilning nødvendigvis - som en del af den mere udstillingsprægede del af arrangementet - kunne deltagerne måske medtage deres mest viderstykkeligt kitchede plade fra samlingen

Jeg kunne også forestille mig at vi lavede lidt plade-bytte-børs i det tilstødende langlokale så også pauserne mellem lytningerne kan blive udfyldt

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

Ja- sådan går det, når man er for hurtigt udeEmbarrassed - ved nærmere gennemlæsning af hans biografi, går det mere og mere op for mig, at han oprindeligt startede som pianist og senere skiftede over til at spille "double bas" - så tropetist var han åbenbart ikke alligevel. - øv - men tag bare bare Hammondpladerne med alligevel - jeg elsker Hammond-orgler (og jeg mener det faktisk).

Vh

Freddy

Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde. Jeg gør her opmærksom på, at det handler om Jimmi Smith - Billy Preston - Jon lord - Ken Hensley - og alle øvrige af de tusinder af fede blues- jazz-blues - organister, som stadig betvinger de fantastiske tonehjulsorgler. Nogle af dem spiller rent - andre sviner, så hele set-up'et hoster hakker og spytter, hvor er det fedt. Big smile

Ellers fint nok med en lille pladebytte/kigge/købe/sælge  stand. Jeg tror nu ikke, at jeg tager noget med - jeg får mere end travlt med at gå og kigge og lytte på alt det dejlige grej, som ser ud til at komme til Hald - samt at få hilst på alle de fælleslidende udi Vintage Hifi. Jo - sådan et træf rummer mange aspekter.

Vh

Freddy

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Har man bytte objekter til studehandler, tag dem med !!! de kan (måske) være forskellen på handel or not eks. --plader - kabler -- pickup --  andet --  you name it !!  om valg af musik og zak - sidste træf gav  inspiration til (jagt på) plader man ikke selv har opdaget . --     mvh  
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:
Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde.

Bare fordi et instrument er blevet udsat for en del "tvivlsom" musik, betyder det jo ikke at det ikke også kan bruges til noget fornuftigt

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
fredmarantz skrev:
Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde.

Bare fordi et instrument er blevet udsat for en del "tvivlsom" musik, betyder det jo ikke at det ikke også kan bruges til noget fornuftigt

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Jo- det er skam rigtignok, men jeg tror faktisk, at det meste af det, som vi måske i stille fællesskab kan betegne som "tvivlsom musik" - er spillet på en masse andet grej - Würlitzer orgel - Farfisa - osv. hvis det har været Hammond - har det også tit været spillet på andet end deres Tonehjulsorgler på rør. Men joh...Hammond tonehjul rummer jo et uendeligt antal klangfarver og drives - click osv - og kan selvfølgelig også spille "tvivlsom musik".

Vh

Freddy

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
... Er der en opdateret STATUS på vej - vedr. setup/grej og tilmeldinger  

...

Jeg skal nok i løbet af ugen her (som er vinterferie her i det midtjyske) få samlet op og gjort status.

PQR

www.vintagehifi.dk

KlausM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

. Jeg gør her opmærksom på, at det handler om Jimmi Smith - Billy Preston - Jon lord - Ken Hensley - og alle øvrige af de
tusinder af fede blues- jazz-blues - organister, som stadig betvinger de fantastiske tonehjulsorgler.

Må jeg ikke også lige minde om Brian Auger, der har spillet med mange store navne; Rod Stewart, Tony Williams, Jimi Hendrix,
Sonny Boy Williamson, Led Zeppelin og Eric Burdon, for bare at nævne nogle.

Mvh Klaus

Til top Vis KlausM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausM

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Og jeg kan også huske Bazaar (Anders Koppel) fra min barndom.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Og jeg kan også huske Bazaar (Anders Koppel) fra min barndom.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Jeps - og som lydmand ( bl.a. netop nogle få gange for Bazaar) har jeg da også, når de andres opmærksomhed på min færden forsvandt, stjålet mig et øjeblik, hvor jeg liige ubemærket kunne kæle lidt for "organet" med tilhørende Leslie - LOLLOLEmbarrassed

vh

Freddy

K--L
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

hvor gammelt skal grejet være for at deltage jeg har kenwood l-l000m+l-1000c+l-1000d anlæget er fra omkring 1992 samt et sæt kef 103/3 højtalere fra 1987
Til top Vis K--L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K--L

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

K--L skrev:
hvor gammelt skal grejet være for at deltage jeg har kenwood l-l000m+l-1000c+l-1000d anlæget er fra omkring 1992 samt et sæt kef 103/3 højtalere fra 1987

Vintage er pr. definition mindst 25 år gammelt og i (min) praksis lidt ældre. Så der kommer til at gå et par år før dine KEF kan være med.

Vintage egenskaben er (stadig i min terminologi) lidt afhængig af forskellige faktorer. En CD-afspiller fra 1983 er vintage, mens en forstærker eller et par højttalere fra samme år ikke nødvendigvis er det. Der findes givetvis sager som er født vintage, eller i alt fald har en del vintage-kvaliteter.

Mit løse skøn er i øvrigt, at vi mildest taget ikke kommer til at mangle grej den 27.

Men man behøver jo heller ikke have grej med for at kigge forbi. Når jeg i løbet at denne uge får talt deltager antallet op, vil det nok vise sig, at der kan glemmes et par gæster til ind.

PQR

www.vintagehifi.dk

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum