Forfatter |
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bare vi (r-l-b og jeg) misforstod dit ærinde lidt og prøvede at være venlige og signalere en venlig og åben stemning mht. musikvalg. Selv om det er musikken, der driver (vintage)værket, viser erfaringen fra bl.a. sidste år, at det kan være begrænset, hvor meget musik man egentlig rigtigt får hørt til sådan et træf. Det er indlysende at du, der jo får et hjørne i den store sal og særlig spilletid der, gør sig nogle overvejelser over hvilken musik, du spiller, når du skal præsentere netop dit anlæg. Et logisk valg er vel altid noget musik, som du synes gør sig særlig godt på dit Tandberg setup, eller som f.eks. passer til dine Tandberg-historier og din egen vintage-hifi-historie? Jeg har et par tusinde vinyler stående ca. 100 meter fra, hvor træffet
holdes, så lidt af hvert er der at vælge i mellem, selv i sidste øjeblik. Og en del cd'er også.
Hvad jeg faktisk ender med at finde frem, er ikke godt at vide. Men mon
ikke Cornelis Wreeswijk, der synger Bellman skal på banen igen? Og
Johnny Cash skal jo også på til allersidst, når de gyldne dråber rammer
glassets bund. Sådan som "traditionen" foreskriver.
PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tar dælme noget Klaus Wunderlich ,Ole-Erling og Shubi... med
- og så kommer der også noget bluesrockjazzmetalhammondklassisk.
Det skal nok blive godt.
Jesper __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige investeret i den nye med Helmuth Lotti...skal jeg tage den med?
mvh
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Det var dråben. Der bliver kontrol af alle medbragte plader ved hoveddøren. Konfiskerede plader tilbageleveres efter træffet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - jeg har forstået budskabet. Godt at min nygerrighed stiger proportionalt med mystikken . Jeg springer med på "lurepasser-holdet" og glæder mig så til måske, at blive overrasket .
Er der en opdateret STATUS på vej - vedr. setup/grej og tilmeldinger
Fortsat go' aften.
__________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
tube mania skrev:
mvh |
|
|
Det var dråben. Der bliver kontrol af alle medbragte plader ved hoveddøren. Konfiskerede plader tilbageleveres efter træffet. |
|
|
Bare rolig. Jeg har nogle skønne plader med James Last på Hammond orgel - dem skal jeg nok tage med  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
pqrannes skrev:
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Det var dråben. Der bliver kontrol af alle medbragte plader ved hoveddøren. Konfiskerede plader tilbageleveres efter træffet. |
|
|
Bare rolig. Jeg har nogle skønne plader med James Last på Hammond orgel - dem skal jeg nok tage med 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Er det nogle som du evt. vil sælge af? - de er vistnok sjældne ad pommern til - mener nemlig at Hr. Last - udover at være orkesterleder , er trompetist 
Freddy
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja- sådan går det, når man er for hurtigt ude - ved nærmere gennemlæsning af hans biografi, går det mere og mere op for mig, at han oprindeligt startede som pianist og senere skiftede over til at spille "double bas" - så tropetist var han åbenbart ikke alligevel. - øv - men tag bare bare Hammondpladerne med alligevel - jeg elsker Hammond-orgler (og jeg mener det faktisk).
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Er det nogle som du evt. vil sælge af? - de er vistnok sjældne ad pommern til - mener nemlig at Hr. Last - udover at være orkesterleder , er trompetist  |
|
|
Pladerne er med "James Last und seine Hammond-Bar-Combo" - men det kan jo være det ikke er Hr. Last selv der spiller orgel. "Bekannte Evergreens und aktuelle Schlagermelodien rhytmisch serviert im beliebten a gogo sound" - lyder det ikke spændende?  Og nej, det er ikke plader jeg selv har købt - de fulgte med en Beogram 1000 min far købte til mig engang... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
et lille forslag - uden at det medfører afspilning nødvendigvis - som en del af den mere udstillingsprægede del af arrangementet - kunne deltagerne måske medtage deres mest viderstykkeligt kitchede plade fra samlingen
Jeg kunne også forestille mig at vi lavede lidt plade-bytte-børs i det tilstødende langlokale så også pauserne mellem lytningerne kan blive udfyldt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Ja- sådan går det, når man er for hurtigt ude - ved nærmere gennemlæsning af hans biografi, går det mere og mere op for mig, at han oprindeligt startede som pianist og senere skiftede over til at spille "double bas" - så tropetist var han åbenbart ikke alligevel. - øv - men tag bare bare Hammondpladerne med alligevel - jeg elsker Hammond-orgler (og jeg mener det faktisk).
Vh
Freddy
|
|
|
Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde. Jeg gør her opmærksom på, at det handler om Jimmi Smith - Billy Preston - Jon lord - Ken Hensley - og alle øvrige af de tusinder af fede blues- jazz-blues - organister, som stadig betvinger de fantastiske tonehjulsorgler. Nogle af dem spiller rent - andre sviner, så hele set-up'et hoster hakker og spytter, hvor er det fedt. 
Ellers fint nok med en lille pladebytte/kigge/købe/sælge stand. Jeg tror nu ikke, at jeg tager noget med - jeg får mere end travlt med at gå og kigge og lytte på alt det dejlige grej, som ser ud til at komme til Hald - samt at få hilst på alle de fælleslidende udi Vintage Hifi. Jo - sådan et træf rummer mange aspekter.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har man bytte objekter til studehandler, tag dem med !!! de kan (måske) være forskellen på handel or not  eks. --plader - kabler -- pickup -- andet -- you name it !! om valg af musik og zak - sidste træf gav inspiration til (jagt på) plader man ikke selv har opdaget  . -- mvh
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde. |
|
|
Bare fordi et instrument er blevet udsat for en del "tvivlsom" musik, betyder det jo ikke at det ikke også kan bruges til noget fornuftigt  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
fredmarantz skrev:
Nu skal det jo så lige i mit tilfælde ikke forstås som, at jeg er vild m. James Last (ikke at der er noget galt med ham) - men jeg er totalt solgt til Hammond-orglet og alle dets lyde. |
|
|
Bare fordi et instrument er blevet udsat for en del "tvivlsom" musik, betyder det jo ikke at det ikke også kan bruges til noget fornuftigt 
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jo- det er skam rigtignok, men jeg tror faktisk, at det meste af det, som vi måske i stille fællesskab kan betegne som "tvivlsom musik" - er spillet på en masse andet grej - Würlitzer orgel - Farfisa - osv. hvis det har været Hammond - har det også tit været spillet på andet end deres Tonehjulsorgler på rør. Men joh...Hammond tonehjul rummer jo et uendeligt antal klangfarver og drives - click osv - og kan selvfølgelig også spille "tvivlsom musik".
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
... Er der en opdateret STATUS på vej - vedr. setup/grej og tilmeldinger ... |
|
|
Jeg skal nok i løbet af ugen her (som er vinterferie her i det midtjyske) få samlet op og gjort status. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
. Jeg gør her opmærksom på, at det handler om Jimmi Smith - Billy Preston - Jon lord - Ken Hensley - og alle øvrige af de
tusinder af fede blues- jazz-blues - organister, som stadig betvinger de fantastiske tonehjulsorgler.
|
|
|
Må jeg ikke også lige minde om Brian Auger, der har spillet med mange store navne; Rod Stewart, Tony Williams, Jimi Hendrix,
Sonny Boy Williamson, Led Zeppelin og Eric Burdon, for bare at nævne nogle.
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg kan også huske Bazaar (Anders Koppel) fra min barndom.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Og jeg kan også huske Bazaar (Anders Koppel) fra min barndom.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Jeps - og som lydmand ( bl.a. netop nogle få gange for Bazaar) har jeg da også, når de andres opmærksomhed på min færden forsvandt, stjålet mig et øjeblik, hvor jeg liige ubemærket kunne kæle lidt for "organet" med tilhørende Leslie -   
vh
Freddy
|
Til top |
|
|
K--L Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor gammelt skal grejet være for at deltage jeg har kenwood l-l000m+l-1000c+l-1000d anlæget er fra omkring 1992 samt et sæt kef 103/3 højtalere fra 1987
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 16 Februar 2010 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
K--L skrev:
hvor gammelt skal grejet være for at deltage jeg har kenwood l-l000m+l-1000c+l-1000d anlæget er fra omkring 1992 samt et sæt kef 103/3 højtalere fra 1987 |
|
|
Vintage er pr. definition mindst 25 år gammelt og i (min) praksis lidt ældre. Så der kommer til at gå et par år før dine KEF kan være med. Vintage egenskaben er (stadig i min terminologi) lidt afhængig af
forskellige faktorer. En CD-afspiller fra 1983 er vintage, mens en
forstærker eller et par højttalere fra samme år ikke nødvendigvis er
det. Der findes givetvis sager som er født vintage, eller i alt fald har en del vintage-kvaliteter. Mit løse skøn er i øvrigt, at vi mildest taget ikke kommer til at mangle grej den 27. Men man behøver jo heller ikke have grej med for at kigge forbi. Når jeg i løbet at denne uge får talt deltager antallet op, vil det nok vise sig, at der kan glemmes et par gæster til ind. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|